Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Το Maritime ICT Cloud της Ericsson εντάσσει τα πλοία στη Διαδικτυωμένη Κοινωνία

Παρά το γεγονός ότι τα πλοία μετέφεραν περίπου 9,6 δισεκατομμύρια τόνους φορτίου το 2013 – περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου σε όγκο και περισσότερο από το 70% του παγκόσμιου εμπορίου σε αξία – η ναυτιλία υστερεί σε σχέση με άλλους κλάδους των μεταφορών όσον αφορά τη χρήση των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών.

Η Ericsson (NASDAQ: ERIC) θέλοντας να το αλλάξει αυτό παρουσιάζει το Maritime ICT Cloud, μια υπηρεσία end-to-end που συνδυάζει μια διαχειριζόμενη λύση cloud με ναυτιλιακές εφαρμογές, ενεργοποίηση υπηρεσιών, διαχείριση συνδεσιμότητας, καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες ολοκλήρωσης συστημάτων.
Επί του παρόντος, τα πλοία βασίζονται σε μη αυτόματες ενημερώσεις σχετικά με την κυκλοφορία, τα φορτία, τα λιμάνια, τις καιρικές συνθήκες και την ασφάλεια, που αποστέλλονται από σημείο σε σημείο αντί να γίνονται ταυτόχρονα διαθέσιμες παντού μέσω ενός δικτύου. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και η έλλειψη πρόσβασης σε δεδομένα πραγματικού χρόνου αυξάνει σημαντικά το περιθώριο σφάλματος.
Το Maritime ICT Cloud της Ericsson συνδέει τα σκάφη στη θάλασσα με τις δραστηριότητες στην ξηρά, παρόχους υπηρεσιών συντήρησης, κέντρα υποστήριξης πελατών, συνεργαζόμενους μεταφορείς, λιμενικές αρχές, κοκ. Την ίδια στιγμή, ενεργοποιεί υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται για τη διαχείριση των στόλων, την παρακολούθηση των μηχανών και της κατανάλωσης καυσίμων, την εποπτεία των διαδρομών ναυσιπλοΐας, καθώς και τη διασφάλιση της ευημερίας του πληρώματος. Η Ericsson θα παρέχει όλη την απαιτούμενη υποδομή, από τις δορυφορικές συνδέσεις ως την υποστήριξη των εφαρμογών σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο, και τη διαχείριση της λειτουργίας του Maritime ICT Cloud για λογαριασμό των πελατών της.
Ο Orvar Hurtig, Head of Industry & Society στην Ericsson, αναφέρει: «Τα πλοία που ταξιδεύουν διαθέτουν συστήματα που τους επιτρέπουν να παρακολουθούν κρίσιμες λειτουργίες και την κατανάλωση καυσίμων, να θέτουν και να διατηρούν μια βέλτιστη πορεία πλεύσης και να εξασφαλίζουν την καλή διαβίωση των πληρωμάτων τους, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα διασυνδεδεμένες με συστήματα διαχείρισης στόλου που βρίσκονται στην ξηρά και δεν αξιοποιούν το πλήρες δυναμικό των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Η Ericsson, ως η κινητήρια δύναμη προς τη Διαδικτυωμένη Κοινωνία και ο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, είναι ο κατάλληλος συνεργάτης που θα βοηθήσει στη σύνδεση αυτών των ανόμοιων συστημάτων και θα τους επιτρέψει να μοιράζονται πληροφορίες χωρίς σημαντικές καθυστερήσεις».
Το Maritime ICT Cloud προσφέρει πλεονεκτήματα σε τρεις βασικές κατηγορίες: βελτιστοποίηση του ταξιδιού, παρακολούθηση του φορτίου και ευημερία του πληρώματος. Τα καύσιμα είναι η μεγαλύτερη δαπάνη για κάθε πλοιοκτήτη και μια σημαντική πηγή εκπομπών που είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον. Χρησιμοποιώντας διαγνωστικά στοιχεία του κινητήρα και στιγμιαίες πληροφορίες σχετικά με τον καιρό και τις κυκλοφοριακές συνθήκες, τόσο στη θάλασσα όσο και στα λιμάνια, το Maritime ICT Cloud επιτρέπει στους καπετάνιους των πλοίων να βελτιστοποιούν τις πορείες τους ώστε να εξοικονομούν χρόνο, καύσιμα και χρήματα, περιορίζοντας παράλληλα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Μέχρι το τέλος του 2014, τα μεγαλύτερα πλοία ήταν σε θέση να μεταφέρουν 19.000 εμπορευματοκιβώτια (TEUs). Η παρακολούθηση ενός τόσο μεγάλου όγκου φορτίου είναι ιδιαίτερα δύσκολη και προκύπτουν πολλά πλεονεκτήματα από την ασύρματη διασύνδεση των εμπορευματοκιβωτίων, την παρακολούθησή τους και την λήψη πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τη θέση τους και τις περιβαλλοντικές συνθήκες, εύκολα διαθέσιμες μέσω ενός ενιαίου πίνακα ελέγχου.
Ως αποτέλεσμα των τελευταίων τροποποιήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (2006), οι πλοιοκτήτες απαιτείται να παρέχουν ευρυζωνικές συνδέσεις για την επικοινωνία, την ψυχαγωγία, την εκπαίδευση και την τηλεϊατρική των πληρωμάτων. Το Maritime ICT Cloud περιλαμβάνει μια πλατφόρμα επικοινωνίας πολλαπλών υπηρεσιών που βελτιστοποιεί τη συνδεσιμότητα και το εύρος ζώνης για διαφορετικούς τύπους πλεύσης. Τα τελικά αποτελέσματα περιλαμβάνουν αυξημένο βαθμό ικανοποίησης του προσωπικού, την αποδοτικότερη εκπαίδευσή του, καθώς και αυξημένη δυνατότητα αντιμετώπισης υγειονομικών κρίσεων εν τη γενέσει τους, χάρη στην εξ αποστάσεως πρόσβαση σε ιατρικές πληροφορίες.

Πηγή: http://www.infocom.gr/2015/01/21/to-maritime-ict-cloud-ths-ericsson-entassei-ta-ploia-sth-diadiktywmenh-koinwnia/23870/

Μ. Βαρβιτσιώτης: Στόχος η διακίνηση containers 6,2 εκατ. Teus στο λιμάνι του Πειραιά

Να καταστεί το λιμάνι του Πειραιά το πρώτο σε δυναμικότητα στην ευρύτερη Μεσόγειο, αυξάνοντας παράλληλα τη διακίνηση των containers από τα 3,5 εκατ. Teus, στα 6,2 εκατ. δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε ναυτιλιακό φόρουμ που διοργάνωσε η «Ναυτεμπορική.»
Πέραν αυτού, ο υπουργός αναφέρθηκε και στα έργα επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά λέγοντας ότι «πρόκειται για μια επένδυση που φιλοδοξεί να κάνει το λιμάνι του Πειραιά το πρώτο σε δυναμικότητα στη Μεσόγειο.
«Ήδη», πρόσθεσε, «τη χρονιά που πέρασε, το λιμάνι του Πειραιά άγγιξε τα όρια της δυναμικότητάς του και διακίνησε περίπου 3,5 εκατ. containers, κατατάσσοντάς το στην 3η θέση στα μεσογειακά λιμάνια και στην 6η στα ευρωπαϊκά».
Εξάλλου, ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι η κυβέρνηση προσδοκά πάνω από 2 δισ. ευρώ επενδύσεις στον τομέα των λιμανιών, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεών τους.
Αναφερόμενος στο έργο που επιτέλεσε στο υπουργείο Ναυτιλίας, ο υπουργός υπογράμμισε ότι προσπάθησε όλο αυτό το διάστημα να οικοδομήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με την εφοπλιστική οικογένεια. «Δημιουργήσαμε νέες δυνατότητες, αύξηση της απασχόλησης των νέων στα ελληνόκτητα πλοία», πρόσθεσε ο ίδιος.


Θ. Βενιάμης (ΕΕΕ): Η ναυτιλία ήταν και πρέπει να παραμείνει υπεράνω κομμάτων

Ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνόκτητο ναυτιλία έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, δηλώνοντας ότι «η ελληνόκτητος ναυτιλία είναι στην Ελλάδα και θέλει να παραμείνει».
Ειδικότερα, μιλώντας σε σχετικό forum της «Ναυτεμπορικής», ο κ. Βενιάμης επεσήμανε ακόμη ότι ο κλάδος είναι υπεράνω κομμάτων, ωστόσο υπάρχει ανάγκη να παραμείνουν ανταγωνιστικές τόσο η ελληνική, όσο και η ευρωπαϊκή ναυτιλία. Σημείωσε ότι απαιτείται απόλυτος σεβασμός στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτιλία στην Ελλάδα, προκειμένου να μην διαταραχθεί η ανταγωνιστικότητα της, αλλά και η συμβολή που ο κλάδος έχει στην εθνική οικονομία.
Καταλήγοντας ο ίδιος τόνισε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι διατεθειμένη να προσφέρει περισσότερα στην οικονομία «υπό μια αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση, τον σεβασμό από όλους του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας, το οποίο της επιτρέπει να παραμένει ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο».


Στο επίκεντρο ευρωπαϊκών ενισχύσεων το υπ.Ναυτιλίας. Απολογισμός 18μηνου

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, αναβαθμίστηκε η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Δράσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, βάζοντας το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών ενισχύσεων, με σκοπό την αποτελεσματικότερη απορρόφηση πόρων από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Στα αποτελέσματα των δράσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
-Στο τελικό και εγκεκριμένο κείμενο της νέας περιόδου του ΕΣΠΑ για πρώτη φορά γίνεται αναφορά στη Ναυτιλία και στη δημιουργία της «Ναυτιλιακής Συστάδας Επιχειρήσεων» (Maritime Cluster)
-Στο πρόγραμμα εδαφικής συνεργασίας «ΕΛΛΑΔΑ – ΚΥΠΡΟΣ» δημιουργήθηκαν οι άξονες «Μεταφορές – Ναυτιλία» και «Ασφάλεια Θαλάσσιου Χώρου».
-Επιπλέον, με ενέργειες του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου δεσμεύτηκαν σημαντικά ποσά στα πέντε τομεακά και στα δώδεκα περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα της νέας περιόδου. Ειδικότερα:
Τομεακά προγράμματα:
Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου πρόκειται να λάβει 100 εκ. ευρώ ενωσιακή χρηματοδότηση και 25εκ. ευρώ εθνική χρηματοδότηση, με την παρακάτω κατανομή:
- Δράσεις που αφορούν Ραδιοεπικοινωνίες και Έρευνα & Διάσωση: 31 εκατομμύρια ευρώ
-Δράσεις Ασφάλειας Ναυσιπλοϊας - VTMIS (VESSEL TRAFFIC MONITORING & INFORMATION SYSTEM): 30εκατομμύρια ευρώ
-Δράσεις Ασφάλειας Λιμενικών Υποδομών (Φύλαξη Δομών Λιμένων και Περιβαλλοντική Προστασία ): 20 εκατομμύρια ευρώ
-Σύστημα Ολοκληρωμένης Επιτήρησης Ναυτιλίας: 19 εκατομμύρια ευρώ
Επιπρόσθετα, στο ανωτέρω επιχειρησιακό πρόγραμμα και ειδικότερα στον τομέα «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ», το Λιμενικό Σώμα πρόκειται να λάβει ενίσχυση που μπορεί να φτάσει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, για την εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας που αφορά στην Προστασία των Θαλάσσιων Υδάτων.
Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ 2014-2020», το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει ενταχθεί στις επενδυτικές προτεραιότητες:
- Πρόσβαση ατόμων που αναζητούν εργασία και των μη ενεργών ατομικών οικονομικά ατόμων.
- Διευκόλυνση της μετάβασης από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας, με στόχο την αναβάθμιση δεξιοτήτων των Ελλήνων ναυτικών, την είσοδο στο ναυτικό επάγγελμα και την εξειδίκευση των ανθρώπων που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν σε λιμενικές εγκαταστάσεις .
Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ/ΕΠΑΝΕΚ», υπάρχει αναφορά στη συστάδα επιχειρήσεων με τη δέσμευση ενός σημαντικού ποσού, που θα αφορά επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία και σε ναυτιλιακά επαγγέλματα, καθώς και σε πληροφοριακά συστήματα για την εξυπηρέτηση της ναυτιλίας.
Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της «ΑΛΙΕΙΑΣ», ήδη στην Επιτροπή Παρακολούθησης έχει συμφωνηθεί να δοθούν 57 εκατομμυρίων ευρώ για την παρακολούθηση και επιτήρηση της αλιείας.
Στο πρόγραμμα της εδαφικής συνεργασίας «ΕΛΛΑΔΑ-ΚΥΠΡΟΣ» έχουν δεσμευθεί 10 εκατομμυρίων ευρώ.
Στα δώδεκα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα, προβλέπονται δράσεις για την αναβάθμιση δημοσίων κτηρίων, όπου προβλέπεται να ενταχθούν τα κτήρια των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και τα Λιμεναρχεία.
Κατά τη νέα προγραμματική συμφωνήθηκε να ενταχθεί ο εξοπλισμός των Ακαδημιών που είχε απενταχθεί κατά την τρέχουσα προγραμματική περίοδο, ποσού 7 εκατομμυρίων ευρώ.
Ταυτόχρονα, η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Δράσεων,ολοκλήρωσε, επίσης, δράσεις υλοποίησης εκκρεμών έργων κατά την τρέχουσα προγραμματική περίοδο προκειμένου να υλοποιηθούν ενταγμένα έργα. Συγκεκριμένα πραγματοποίησε τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για τον εξοπλισμό των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ύψους 2εκατομμύρια ευρώ.
Η υπηρεσία, επίσης, υλοποιεί για λογαριασμό του Υπουργείου με χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΛΛΑΔΑ-ΚΥΠΡΟΣ» και σε συνεργασία με το ομόλογο Τμήμα Ναυτιλίας της Κύπρου το έργο «ΘΑΛ-ΧΩΡ», στο πλαίσιο του οποίου το Υπουργείο θα αποκτήσει Εξειδικευμένη και Διαλειτουργική Γεωπληροφοριακή Υποδομή Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού (ΕΔΓΥΘΧΣ), για την ολοκληρωμένη απεικόνιση και εποπτεία του θαλάσσιου χώρου. Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη.
Τέλος, στο πλαίσιο σχετικών Προσκλήσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση»:
Ολοκληρώθηκε το έργο «Αναβάθμιση παρεχόμενων υπηρεσιών Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με Αξιοποίηση ψηφιοποιημένων δεδομένων»,
Βρίσκονται υπό ένταξη η δημιουργία πληροφοριακών συστημάτων με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης ύψους 1εκ.€, και το έργο Safe Sea Net επίσης 1 εκ. €.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε σχετικά: «Σε μία περίοδο που τα δημόσια οικονομικά ήταν ασφυκτικά λόγω της τεράστιας οικονομικής κρίσης, η επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου συνέβαλλε στην ανάδειξη της σημασίας της Ναυτιλίας, ως πυλώνα της Εθνικής Οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο και χωρίς να χάνουμε καθόλου χρόνο δώσαμε βάρος στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων για τη χρηματοδότηση και στήριξη του ρόλου της ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος. Προτεραιότητα μας ήταν να μην χάσουμε κανένα ευρώ και να βάλουμε ξανά τη ναυτιλία σε αναπτυξιακή τροχιά, εκσυγχρονίζοντας και αναβαθμίζοντας τις δυνατότητες του Λιμενικού Σώματος.
Παράλληλα, κατορθώσαμε σε σύντομο χρονικό διάστημα, να απορροφήσουμε πόρους πάνω από 70 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων για την ενίσχυση των τεχνικών μέσων του Λιμενικού Σώματος και να εντάξουμε για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2019, προγράμματα που ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ».

Συνολικές προβολές σελίδας