Σάββατο 27 Ιουνίου 2015

Μήνυμα ακτοπλόων στην ΠΝΟ: Αφήστε την απεργία, ελάτε να συζητήσουμε για τη ΣΣΕ

Μήνυμα για αναστολή της απεργίας στις 30 Ιουνίου και συζήτηση για την ΣΣΕ απηύθυνε, στην ΠΝΟ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Ο ΣΕΕΝ, αφού πρώτα επισημαίνει ότι η εξαγγελθείσα απεργία στις 30 Ιουνίου θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις ακτοπλοϊκές και τον τουρισμό, καλεί την ΠΝΟ για διαπραγμάτευση για τη νέα ΣΣΕ.
Η ανακοίνωση του ΣΕΕΝ
Στις δύσκολες μέρες που περνάει η Πατρίδα μας η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία   φαίνεται ότι δεν έχει κατανοήσει την κρισιμότητα της κατάστασης και τις δραματικές επιπτώσεις της για το σύνολο της Ελληνικής κοινωνίας.
Δεν εξηγείται διαφορετικά η απεργία, η οποία έχει προκηρυχθεί για τις 30 Ιουνίου, η οποία θα έχει σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες για την Ακτοπλοΐα μας και τους νησιώτες μας, οι οποίοι ήδη βιώνουν μία νέα κρίση, με τα πρώτα σημάδια της μείωσης της τουριστικής κίνησης να είναι εμφανή.
Σχετικά με το αίτημα της ΠΝΟ για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, επιθυμούμε να τονίσουμε ότι ο Σύνδεσμός μας έχει κατ’ επανάληψη προσκαλέσει την ΠΝΟ για την υπογραφή ΣΣΕ χωρίς αποτέλεσμα.
Στις κρίσιμες αυτές ώρες για την χώρα μας, η αξίωση της ΠΝΟ για μισθολογικές αυξήσεις είναι τουλάχιστον προκλητική.
Ο Σύνδεσμός μας τιμά τους Έλληνες Ναυτικούς για τις υπηρεσίες που προσφέρουν, και για το λόγο αυτό, παρά την κρίση και σε αντίθεση με τα ισχύοντα για το σύνολο των υπολοίπων ελλήνων εργαζομένων, οι εργασιακές τους σχέσεις βασίζονταν σε ΣΣΕ, στις οποίες μάλιστα  μέχρι το 2011 προβλέπονταν σημαντικές αυξήσεις των αποδοχών τους, χωρίς διαφοροποιήσεις μέχρι σήμερα.
Το σοβαρό πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών δεν μπορεί να λυθεί με την επιβάρυνση 57 Ακτοπλοϊκών πλοίων, με κίνδυνο την αδυναμία δραστηριοποίησης τους και εν τέλει απομάκρυνσής τους από την ελληνική αγορά, όπως ακριβώς συνέβη με τις γραμμές της Αδριατικής όπου σήμερα δραστηριοποιούνται 5 Ελληνικά πλοία αντί των 25 την προηγούμενη δεκαετία.
Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω καλούμε για μία ακόμα φορά την ΠΝΟ, συναισθανόμενη την τεράστια ευθύνη της προς τους νησιώτες, τους ναυτικούς μας, αλλά και την Ελληνική Κοινωνία που πλήττεται πανταχόθεν, για την υπογραφή/ανανέωση της ΣΣΕ και την άμεση αναστολή της απεργιακής κινητοποίησης της 30/6.

Nαυλωτές Vs εφοπλιστών για τους ναύλους ξηρού φορτίου

Στο υψηλότερο επίπεδο του έτους σκαρφάλωσαν οι ναύλοι στα πλοία capes, καθώς φαίνεται ότι η ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου ξεκόλλησε από τον «πάτο» των 500-600 μονάδων που κυμαινόταν, στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, ο βασικός δείκτης Baltic Dry (BDI), σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».  
Η ανοδική κίνηση των τελευταίων εβδομάδων «ξύπνησε» όμως και τους ναυλωτές, οι οποίοι έχουν επιδοθεί σε μία προσπάθεια να κρατήσουν τους ναύλους χαμηλά, αξιοποιώντας διάφορες «τεχνικές».
Ο αναλυτής της Bimco, Πήτερ Σαντ, δηλώνει ότι ο BDI πηγαίνει όλο και ψηλότερα από τις αρχές Μαΐου, καθώς η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από τους Κινέζους έχει μία αργή, αλλά σταθερά ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα να εκφράζεται τώρα μία τάση ανάκαμψης στην αγορά. 
Ο BDI χθες έφθασε στις 829 μονάδες, όταν ο μέσος όρος μεταξύ του Φεβρουαρίου και του Μαΐου ήταν μόλις 576 μονάδες. Ο κ. Σαντ επανέλαβε παλαιότερες εκτιμήσεις του ότι μπορεί η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης να στηρίξει μία ανάκαμψη της αγοράς υπό την προϋπόθεση ότι και από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας θα υπάρξει ένας έλεγχος και περιορισμός στην αύξηση του στόλου.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η αγορά κινείται πάνω σε ένα λεπτό στρώμα πάγου εκτίμησε ο κ. Σαντ, υπογραμμίζοντας ουσιαστικά το εύθραυστο της όποιας ανοδικής κίνησης παρατηρείται το τελευταίο διάστημα.
Από την άλλη πλευρά, πάντως, σύμφωνα με τον αναλυτή Γιώργο Λογοθέτη του ναυλομεσιτικού οίκου «G. Moundreas», η αύξηση των ημερησίων εσόδων έχει αρχίσει και δημιουργεί μία ελαφριά δυσφορία στους ναυλωτές, οι οποίοι προσπαθούν με «τεχνητές παρεμβάσεις» να ελέγξουν την αγορά και να ρίξουν τους ναύλους.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αλλά και μαρτυρίες αρκετών μεσιτών, τα έσοδα των capes αναμένεται να παρουσιάσουν πτωτική τάση το επόμενο διάστημα, καθώς αρκετά φορτία άνθρακα έχουν αρχίσει να αναβάλλονται και να μετατίθενται για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο από τους ναυλωτές, ώστε να ασκήσουν πιέσεις στην αγορά.
Παράλληλα, οι μεγάλες εταιρείες σιδηρομεταλλεύματος θα προσπαθήσουν να «ρίξουν» όσο λιγότερα φορτία μπορούν στην αγορά, επηρεάζοντας με τον ίδιο τρόπο την πορεία των ημερήσιων εσόδων.
Η ίδια ακριβώς λογική από τους ναυλωτές επικρατεί και στον κλάδο των πλοίων Panamax και των Kamsarmax. Σύμφωνα με τους ναυλωτές, τις τελευταίες δύο εβδομάδες, οι ναύλοι είχαν αυξητική πορεία γιατί η προσφορά των Panamax για παράδοση φόρτωσης μεταξύ τέλη Ιουνίου και μέσα Ιουλίου ήταν περιορισμένη. Ωστόσο, για την περίοδο μετά τα μέσα Ιουλίου εικάζεται ότι η προσφορά πλοίων θα αυξηθεί.
O κ. Λογοθέτης σημειώνει ότι οι ναυλωτές, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% των παγκοσμίως μεταφερόμενων φορτίων, έχουν αναπτύξει διαδικασίες και πολιτικές, ώστε να αποφεύγουν να ναυλώνουν ρυπογόνα πλοία, τα οποία δεν εμπίπτουν στο GHG Emissions Rating.
Τα τελευταία δυόμισι χρόνια η χρήση του GHG Emissions Rating και η κλίμακα Α έως G έχει αυξηθεί περισσότερο από 450%, καθώς ναυλωτές όπως οι Cargill, Huntsman και Unipec άρχισαν να εφαρµόζουν την πολιτική αυτή.
Το GHG Emissions Rating αναπτύχθηκε από τη RightShip και την Carbon War Room και σύµφωνα µε τον Jeff Erikson, director of Global Projects, η όλο και αυξανόµενη χρήση των energy-efficiency data στις αποφάσεις των ναυλωτών για το ποια πλοία θα ναυλώσουν έχει αρχίσει και σημειώνει σηµαντικό αντίκτυπο µεταξύ των νέων «ECO» πλοίων και των ήδη υπαρχόντων, µε αρκετούς ναυλωτές να είναι διατεθειµένοι να πληρώσουν ένα premium στα «ECO».

Τροποποίηση προγράμματος εκσυγχρονισμού εμπορευματικών οδικών μεταφορών

Σε τροποποίηση του οδηγού του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Χερσαίων Εμπορευματικών Οδικών Μεταφορών. Μετακινούμε την Ελλάδα με ασφάλεια και σεβασμό στο περιβάλλον» και σε παράταση της ολοκλήρωσης έργων, προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Για αναλυτικές πληροφορίες, πατήστε στο επισυναπτόμενο αρχείο. 


Συνολικές προβολές σελίδας