Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Συμμαχία GM με PSA και στα Logistics

Ήταν τέλη Φεβρουαρίου, όταν η GM και η PSA (Peugeot-Citroen) ανακοίνωσαν μία παγκόσμια στρατηγική συμμαχία ευρείας κλίμακας που θα αξιοποιήσει τα ισχυρά σημεία και τις δυνατότητες των δύο εταιριών, θα συμβάλλει στην κερδοφορία τους και θα βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό την ανταγωνιστικότητά τους στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο αυτής της παγκόσμιας συμμαχίας τους, οι GM και PSA κατέληξαν σε μακροπρόθεσμη αποκλειστική συμφωνία για τη μεταφορά των περισσοτέρων Ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων logistics της GM στη Gefco, μία θυγατρική πλήρους κυριότητας της PSA και ηγέτιδα στο χώρο των βιομηχανικών logistics στην Ευρώπη και όχι μόνο.
Η συμφωνία θα επηρεάσει την πλειοψηφία των δραστηριοτήτων Logistics των Opel/Vauxhall, Chevrolet και Cadillac στην Ευρώπη (συμπερ. της Ρωσίας) και αφορά, μεταξύ άλλων, παραδόσεις υλικών και εξαρτημάτων σε εργοστάσια παραγωγής, παράδοση ολοκληρωμένων οχημάτων σε καταστήματα διανομέων και μεταφορά ανταλλακτικών aftersales σε κέντρα διανομής.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες συμφωνίες logistics στο χώρο της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι σήμερα. Επιτρέπει στη GM να πετύχει μειώσεις κόστους και να επικεντρώσει τους εσωτερικούς πόρους της κυρίως στις βασικές αυτοκινητιστικές δραστηριότητες.
Ο Steve Girsky, Αντιπρόεδρος της GM σχολίασε: «Αυτή η συμφωνία σηματοδοτεί το πρώτο βήμα στην επίτευξη κερδών από τη μεγαλύτερη συμμαχία με την PSA. Θα αποφέρει λειτουργική απόδοση και μειώσεις κόστους στη GM και μας επιτρέπει να αξιοποιήσουμε πλήρως την εμπειρία της Gefco».
Ο Philippe Varin, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου της PSA,  πρόσθεσε: «Η συμφωνία είναι το πρώτο βήμα στη μακροπρόθεσμη στρατηγική συμμαχία με τη GM. Επιτρέπει στη Gefco να συνεχίσει τη στρατηγική διεύρυνσης της υπάρχουσας βάσης πελατών της και να αυξήσει τις παγκόσμιες επιχειρηματικές της δραστηριότητες».
Η νέα συμφωνία logistics μεταξύ GM και Gefco θα τεθεί σε εφαρμογή το 2013.

Πηγή: http://transportevo.gr/?p=383

Οι πόλεις και η κινητικότητα του αύριο

Η μελέτη «Αυτό που Θέλουν οι Πόλεις»,  που ολοκληρώθηκε από το Πολυτεχνείο του  Μονάχου σε συνεργασία με την ΜΑΝ, παρουσιάζει με λεπτομέρεια στρατηγικές για τη σύγχρονη πολεοδομία σε όλο τον κόσμο και καινοτόμες λύσεις για την κυκλοφορία στις μητροπόλεις του μέλλοντος.
Οι πόλεις προσελκύουν ολοένα και περισσότερους ανθρώπους. Μέχρι το 2050, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ, ο αστικός πληθυσμός θα αυξηθεί κατά 85 % και θα φτάσει τα 6,3 δισεκατομμύρια. Πάνω από τα δύο τρίτα της ανθρωπότητας θα ζει σε πόλεις. Στο πλαίσιο αυτό, η MAN σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο του Μονάχου ολοκλήρωσε τη μελέτη με θέμα «Αυτό που Θέλουν οι Πόλεις». Σε αυτήν, 15 διεθνείς πόλεις παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που επιθυμούν να σχεδιάσουν την αστική τους κυκλοφορία στο μέλλον.
Λος Άντζελες, Λονδίνο, Μόναχο, Κοπεγχάγη, Λυών, Κωνσταντινούπολη, Αχμανταμπάντ, Bηρυτός, Μπογκοτά, Γιοχάνεσμπουργκ,  Μελβούρνη,  Αγία Πετρούπολη, Σάο Πάολο, Σαγκάη και Σιγκαπούρη, δείχνουν τις δυνατότητες στη νέα εποχή. Ήδη από σήμερα, αυτές οι «παγκόσμιες πόλεις» δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική, προσβάσιμη και οικολογική κινητικότητα. Για τους κατά τόπους πολίτες και τις επιχειρήσεις, η προσβασιμότητα και η ελκυστικότητα των πόλεων, καθώς και η ποιότητα ζωής είναι πρωταρχικής σημασίας.
Η επέκταση των μέσων μαζικής μεταφοράς έχει ωστόσο, την υψηλότερη προτεραιότητα. Αυτό περιλαμβάνει περισσότερα μέσα μαζικής μεταφοράς,   πιο συχνά δρομολόγια, και καλύτερη παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών. Με τον τρόπο αυτό οι πόλεις ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πολιτών τους, για τους οποίους η ποιότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι εξίσου σημαντική με τη διάρκεια του χρόνου μετάβασης.
«Θέλουμε να χρησιμοποιεί ο κόσμος τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ωστόσο το σημερινό σύστημα έκδοσης εισιτηρίων και χρεώσεων εξακολουθεί να καθιστά κάτι τέτοιο δύσκολο», εξηγεί ο Anders Nielsen, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus AG και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της MAN SE. Αυτός είναι ο λόγος που ολοένα και περισσότερο οι πόλεις δεν επενδύουν απλώς σε υποδομές μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και σε φιλικά προς το χρήστη συστήματα πληροφοριών  επικοινωνίας και εξυπηρέτησης.
Εντός της μελέτης παρέχονται πληροφορίες για ολοκληρωμένα σχέδια κινητικότητας, τη συνδυασμένη μεταφορά, τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους, τα εναλλακτικά συστήματα κίνησης, τις καινοτόμες λύσεις με διαφορετικές στρατηγικές για βιώσιμη κινητικότητα στις πόλεις.

Πηγή:  http://transportevo.gr/?p=3621

Το βραβείο της χρονιάς στο Setra S515HD

Ένα χρόνο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της, η νέα σειρά ComfortClass 500 της Setra κέρδισε τον τιμητικό τίτλο του «Λεωφορείου της Χρονιάς 2014». Η απονομή του βραβείου θα γίνει στην έκθεση «Busworld 2013» του Βελγίου.
Η διεθνής κριτική επιτροπή ειδικών του «Bus and Coach of the Year» επέλεξε μετά από εξαντλητικές δοκιμές να απονείμει το βραβείο στο μοντέλο S 515 HD. Οι 10 Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου εντυπωσιάστηκαν από τη συνολική σχεδίαση της νέας γενιάς τουριστικών λεωφορείων Setra η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από ένα περίπου χρόνο.
Τα μέλη της κριτικής επιτροπής πραγματοποίησαν μέχρι και μετρήσεις θορύβου εντός του οχήματος και εκτίμησαν δεόντως την ποιότητα κατασκευής, τις επιδόσεις των φρένων, τα χαρακτηριστικά ασφάλειας, την οδική συμπεριφορά, την εργονομία, τη φιλικότητα προς τους επιβάτες και την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση των λεωφορείων δοκιμής.
Για τον Hartmut Schick, επικεφαλή της Daimler Buses, το βραβείο αποδεικνύει ότι οι επενδύσεις σε αυτόν τον ολοκαίνουργιο σχεδιασμό τουριστικού λεωφορείου απέδωσαν: «Είμαστε πολύ υπερήφανοι που μας απονέμεται αυτό το αναγνωρισμένου κύρους βραβείο για την καινοτόμα σειρά της Setra ComfortClass 500. Η απόφαση της κριτικής επιτροπής επιβεβαίωσε προς μεγάλη μας ικανοποίηση την πληθώρα θετικών σχολίων που έχουμε λάβει για αυτά τα καινοτόμα οχήματα από τους πελάτες μας τόσο στη Γερμανία όσο και σε άλλες χώρες».
  
ΝΕΑ ΠΡΟΤΥΠΑ
Η δυναμική γενιά τουριστικών λεωφορείων της εταιρίας του ομίλου Daimler, με έδρα το Ulm, θέτει νέα πρότυπα στα θέματα της οικονομίας, της υψηλής ποιότητας, της άνεσης και της ασφάλειας. Τα νέα premium τουριστικά λεωφορεία διαθέτουν αεροδυναμικές γραμμές ως αποτέλεσμα μιας εκτενούς διαδικασίας ανάπτυξης μέσα σε αεροδυναμική σήραγγα. Πρόκειται για μια υβριδική, μειωμένου βάρους σχεδίαση που εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη αντοχή, «έξυπνη» διαχείριση της ενέργειας και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Η σειρά ComfortClass 500 ήδη πληροί τις απαιτήσεις της προδιαγραφής εκπομπών ρύπων Euro 6 ενώ συμμορφώνεται και με πολυάριθμους άλλους κανονισμούς και νομικές διατάξεις για την ασφάλεια που πρόκειται να εισαχθούν τα επόμενα έτη. Από τον περασμένο Δεκέμβριο το TransportEvo έχει αναρτήσει τη δοκιμή της συγκεκριμένης έκδοσης επί ελληνικού εδάφους, την οποία μπορείτε να δείτε εδώ http://transportevo.gr/?p=2399

84 ελαφρά Opel στο στόλο της JTI

H Japan Tobacco Inc εκδήλωσε το ενδιαφέρον ανανέωσης του στόλου της, καταλήγοντας σε ένα σύνολο 84 ελαφρών φορτηγών της Opel. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συμφωνία παράδοσης οχημάτων της γερμανικής μάρκας για το 2013.
H Japan Tobacco Inc ανήκει στο πανευρωπαϊκό πελατολόγιο της Opel και μέσω της εταιρίας που διακινεί τα προϊόντα της στην Ελλάδα, εκδήλωσε το ενδιαφέρον ανανέωσης του στόλου της, καταλήγοντας σε μια τελική σειρά 84 μονάδων, ελαφρών φορτηγών, μεταξύ των οποίων Combo, Vivaro και Movano με συμβάσεις μακροχρόνιας μίσθωσης μέσω της εταιρίας AVIS.
«Είμαστε περήφανοι που ένας τέτοιος πελάτης επέλεξε την Opel. Γνωρίζουμε όλοι ότι οι επαγγελματίες εκτιμούν την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και την αξιοπιστία των προϊόντων μας. Η Opel γνωρίζει τις ανάγκες και στηρίζει τον επαγγελματία. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη Πανευρωπαϊκή συμφωνία ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων το 2013», μας δήλωσε o Γιώργος Τσαγκάνης, Fleet & LCV Sales Manager της GM Hellas.
HJTI με μια ματιά: Mέλος του Ομίλου Εταιριών Japan Tobacco (JT), ένας κορυφαίος διεθνής κατασκευαστής των προϊόντων καπνού. Δημιουργήθηκε το 1999 όταν η Japan Tobacco Inc. απέκτησε τις εκτός ΗΠΑ δραστηριότητες της εταιρίας R.J. Reynolds, ενώ η περαιτέρω εξαγορά της Gallaher το 2007, σχεδόν διπλασίασε το μέγεθος της JTI.

Πηγή:  http://transportevo.gr/?p=3846

Έναρξη υποβολής αιτήσεων για το Πρόγραμμα Executive Diploma in Logistics

Το Mediterranean Professional Studies (MPS),  Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου 2,  σε συνεργασία με το London Centre of Management (LCM) ανακοινώνει την έναρξη υποβολής αιτήσεων για το Πρόγραμμα Executive Diploma in Logistics, εντός Οκτωβρίου 2013. Το LCM είναι ένας αναγνωρισμένος βρετανικός οργανισμός πιστοποίησης σπουδών με πολυετή εμπειρία και ιστορία στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Το Executive Diploma in Logistics  είναι ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα επαγγελματικής εξειδίκευσης που έχει ως στόχο να καταρτίσει και να εκπαιδεύσει φιλόδοξα, δυναμικά στελέχη επιχειρήσεων στη θεωρία, στις εφαρμογές αλλά και στα σύγχρονα συστήματα διαχείρισης Logistics και Εφοδιαστικής Αλυσίδας, προσφέροντάς τους εξειδικευμένες, στοχευμένες, εφαρμόσιμες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να ανελιχθούν και να καταλάβουν θέσεις ευθύνης στη σύγχρονη αγορά εργασίας.

Η διάρκεια του Προγράμματος είναι ένα έτος. Προσφέρεται εξ’ ολοκλήρου στα ελληνικά part-time με απογευματινές διαλέξεις δύο φορές την εβδομάδα ή με φοίτηση εξ’ αποστάσεως (Distance Learning), με απαραίτητη φυσική παρουσία ένα Σάββατο το μήνα.

Απευθύνεται σε εργαζόμενους / στελέχη χωρίς πρώτο πτυχίο, με εργασιακή εμπειρία τουλάχιστον 5 ετών, πτυχιούχους ΑΕΙ/ ΤΕΙ/ κολεγίων ανεξαρτήτως ειδικότητας, που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν στα συγκεκριμένα αντικείμενα, απόφοιτους ΙΕΚ αντίστοιχων ειδικοτήτων με εργασιακή εμπειρία τουλάχιστον 2 ετών, φοιτητές ΑΕΙ/ ΤΕΙ (3ου ή 4ου έτους) οικονομικών κατευθύνσεων, ελεύθερους επαγγελματίες / επιχειρηματίες, υποψήφιους φοιτητές ΜΒΑ οι οποίοι δε διαθέτουν τα τυπικά προσόντα εισαγωγής τους στο πρόγραμμα («γεφυροποιό» πρόγραμμα - bridging course).
Για εργαζόμενους / στελέχη υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης του προγράμματος από τον ΟΑΕΔ – ΛΑΕΚ (0,45%). 

Πηγή:  http://www.supply-chain.gr/articles.php?artic=4162#.Ul_3VhDUNDM

Με 26 δισ. ευρώ θα αναβαθμίσει η ΕΕ, ως το 2020, τις υποδομές μεταφορών

Νέους χάρτες με τους 9 κύριους διαδρόμους που θα αποτελέσουν τη «ραχοκοκαλιά» των μεταφορών στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά και θα αλλάξουν ριζικά τις συνδέσεις Ανατολής - Δύσης παρουσίασε στις Βρυξέλλες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Για την υλοποίηση του φιλόδοξου αυτού εγχειρήματος, η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τις υποδομές μεταφορών θα τριπλασιαστεί την περίοδο 2014-2020, φθάνοντας τα 26 δισ. ευρώ.
Μεταξύ των 9 αυτών έργων περιλαμβάνεται ο ελληνικού ενδιαφέροντος διάδρομος Ανατολικής Μεσογείου που ενώνει τις θαλάσσιες διασυνδέσεις του Βορρά, της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, γεγονός που βελτιστοποιεί τη χρήση των λιμένων και των σχετικών «θαλάσσιων αρτηριών». Περιλαμβάνοντας τον ποταμό Έλβα, ο διάδρομος θα βελτιώσει τις συνδέσεις μεταξύ Βόρειας Γερμανίας, Τσεχίας, ενώ δια θαλάσσης, εκτείνεται από την Ελλάδα μέχρι την Κύπρο.
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για τις μεταφορές, Sim Kallas, δήλωσε ότι «οι μεταφορές έχουν ζωτική σημασία για την ευρωπαϊκή οικονομία. Χωρίς καλές συνδέσεις η Ευρώπη δεν μπορεί να αναπτυχθεί και να ευημερήσει. Χάρη σ’ αυτή τη νέα πολιτική της ΕΕ για τις υποδομές, θα δημιουργηθεί ένα ισχυρό ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών που θα συνδέει τα 28 κράτη-μέλη της Ένωσης και θα προάγει την οικονομική ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της ηπείρου μας. Θα συνδέσει την Ανατολή με τη Δύση και θα αντικαταστήσει το σημερινό συνονθύλευμα που επικρατεί στις μεταφορές με ένα δίκτυο καθαρά ευρωπαϊκό».
Η νέα ευρωπαϊκή πολιτική για τις υποδομές προβλέπει, για πρώτη φορά, τη δημιουργία ενός κεντρικού δικτύου μεταφορών με βάση εννέα κύριους διαδρόμους:
- 2 διαδρόμους Νότου-Βορρά,
- 3 διαδρόμους Ανατολής-Δύσης και
- 4 διαγώνιους διαδρόμους.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, αυτό το κεντρικό δίκτυο θα «μεταμορφώσει» τις συνδέσεις Ανατολής-Δύσης, θα εξαλείψει τα σημεία συμφόρησης, θα αναβαθμίσει τις υποδομές και θα εξορθολογίσει τις διασυνοριακές μεταφορές τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις επιχειρήσεις όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα βελτιώσει τις συνδέσεις ανάμεσα στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς και θα συμβάλει στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της ΕΕ. Το κεντρικό δίκτυο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το αργότερο έως το 2030.
Για να δοθεί προτεραιότητα στις συνδέσεις Ανατολής-Δύσης, η μισή σχεδόν χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις υποδομές μεταφορών (11,3 δισ. ευρώ από τη διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη») θα διατεθεί αποκλειστικά στις χώρες συνοχής.
Το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών θα υποστηρίζεται από εκτεταμένο οδικό δίκτυο, το οποίο θα συνδέεται με το κεντρικό δίκτυο σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Αυτό το εκτεταμένο οδικό δίκτυο θα εξασφαλίζει την πλήρη κάλυψη της ΕΕ και την προσβασιμότητα όλων των περιφερειών. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί ότι, βαθμιαία και έως το 2050, η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων της Ευρώπης δεν θα απέχει περισσότερο από 30 λεπτά διαδρομής από αυτό το εκτεταμένο δίκτυο.

ΙΑΤΑ: Στα επίπεδα του 2011 ο όγκος στο air cargo, πρόβλεψη εσόδων 56 δισ. δολ.

Συγκρατημένα αισιόδοξη είναι η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) για την πορεία της air cargo αγοράς, συνολικά για το 2013, με τη ζήτηση των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών να αυξάνεται 3,6% τον Αύγουστο.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ΙΑΤΑ, οι air cargo μεταφορές άρχισαν να βελτιώνουν τα μεγέθη τους από τον Απρίλιο και μετά. Αυτό οφείλεται στη σταθεροποίηση της οικονομίας της Ευρωζώνης, στη βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων των ΗΠΑ και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των επιχειρήσεων.
Ισχυρότερος γεωγραφικός τομέας του air cargo αποδείχθηκε η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, με μερίδιο αγοράς που άγγιξε το 38%.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έκθεσης, ο γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ, Tony Tyler δήλωσε «υπάρχουν κάποιες ενδείξεις βελτίωσης της ζήτησης, αλλά το air cargo παραμένει ένας δύσκολος κλάδος δραστηριοποίησης.
Εκτιμούμε ότι ο όγκος αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών επέστρεψε στα επίπεδα του 2011, όταν το cargo σημείωνε έσοδα 67 δισ. δολαρίων.
Για το 2013, σε επίπεδο εσόδων, περιμένουμε 59 δισ., κάτι που θα επαναφέρει την αγορά στα επίπεδα του 2007. Ο δρόμος μπροστά μας θα είναι δύσκολος».

Πηγή:  http://www.metaforespress.gr/aeroporika/item/5516-iata-sta-epipeda-tou-2011-o-ogkos-sto-air-cargo-provlepsi-esodon-56-dis-dol.html

Η κινέζικη ZTE ανακοίνωσε την κατασκευή logistics center στον Πειραιά

Την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή ενός κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας στον Πειραιά εντός του τελευταίου τριμήνου ανακοίνωσε η κινεζική εταιρία τηλεπικοινωνιών ZTE.

Αυτό πρόεκυψε από τη συνάντηση που είχε ο αντιπρόεδρος Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης της εταιρείας τηλεπικοινωνιών και δικτύων ZTE Corporation, Τσανγκ Ξιαο Γουέι με τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστή Χατζηδάκη.

Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ των δύο πλευρών κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα, αποτελεί προπαρασκευαστική συνάντηση ενόψει της επίσκεψης την οποία θα πραγματοποιήσει στην Ελλάδα στις 10 Οκτωβρίου ο παγκόσμιος πρόεδρος εταιρείας ΖΤΕ Σι Λιρόνγκ, ο οποίος και θα έχει συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.

Πηγή: http://www.supply-chain.gr/articles.php?artic=4123#.Ul-lXBDUNDM

Δειλά-δειλά η αποκρατικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος». Νέος νομικός σύμβουλος

Εξειδικευμένο νομικό σύμβουλο προσλαμβάνει το ΤΑΙΠΕΔ , δηλαδή το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων για την αποκρατικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος», σηματοδοτώντας την έναρξη της σχετικής διαδικασίας.
Είχε προηγηθεί η πώληση του ποσοστού της Hochtief στο συνταξιοδοτικό ταμείο από τον Καναδά (PSP), με τους Καναδούς πλέον να μπορούν να ελέγξουν το management του αεροδρομίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ίσως στο πρώτο εξάμηνο του 2014 ολοκληρωθεί η διαδικασία της περαιτέρω αποκρατικοποίησης του ΔΑΑ. Σήμερα, το δημόσιο κατέχει συνολικά το 55% και οι ιδιώτες μέτοχοι το 45%.
Η προκήρυξη για τον νομικό σύμβουλο
Το προς ανάθεση συμβουλευτικό έργο αφορά στη νομική συνδρομή του ΤΑΙΠΕΔ και του Δημοσίου και των συμβούλων τους για όλα τα θέματα Ελληνικού δικαίου, σε σχέση με την περαιτέρω αποκρατικοποίηση της εταιρείας (ΔΑΑ), ήτοι για την αξιοποίηση έως και του 55% του μετοχικού κεφαλαίου, που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ (30%) και το Δημόσιο (25%) με ή χωρίς την τροποποίηση ή/και παράταση της διάρκειας της από 31.07.1995 σύμβασης παραχώρησης (η «Αποκρατικοποίηση»), και θα περιλαμβάνει, ενδεικτικά και μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
-Μελέτη και αξιολόγηση της νομικής κατάστασης της Εταιρίας σε σχέση με το υφιστάμενο ρυθμιστικό και νομοθετικό πλαίσιο.
-Μελέτη και αξιολόγηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου στους τομείς που δραστηριοποιείται η Εταιρία.
-Νομική υποστήριξη σχετικά με τυχόν υποχρεώσεις έναντι των ελληνικών και ευρωπαϊκών εποπτικών αρχών και συμμετοχή σε συναντήσεις με τις αρμόδιες ελληνικές και ευρωπαϊκές Αρχές.
-Μελέτη των ελληνικών και ευρωπαϊκών νομικών και ρυθμιστικών απαιτήσεων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που μπορεί τυχόν να εγερθούν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ή άλλες αρμόδιες ελληνικές ή ευρωπαϊκές αρχές.
-Παροχή γνώμης σχετικά με τις διάφορες εναλλακτικές διαδικασίες που θα προταθούν για κάθε μορφή αξιοποίησης ή δομή Αποκρατικοποίησης, με βάση το ισχύον θεσμικό νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
-Παροχή νομικής υποστήριξης αναφορικά με τα στοιχεία και πληροφορίες που θα πρέπει να περιλαμβάνονται στην τράπεζα Πληροφοριών (Data Room), που θα δημιουργηθεί για τους σκοπούς της Αποκρατικοποίησης, καθώς και νομική υποστήριξη κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Data Room.

-Σύνταξη των απαιτούμενων ανακοινώσεων, συμβατικών κειμένων (συμπεριλαμβανομένων και των συμβάσεων πώλησης μετοχών και συμφωνίας μετόχων, εφόσον απαιτηθεί), εντολών και κάθε άλλου εγγράφου, καθώς και υποστήριξη κατά τις διαπραγματεύσεις με την Εταιρία, τους λοιπούς μετόχους της Εταιρίας, τους υποψήφιους επενδυτές, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή άλλα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι και την ολοκλήρωση όλων των συναλλαγών και διαδικασιών, που αφορούν στην Αποκρατικοποίηση.
-Ειδικότερα, σε περίπτωση που η Αποκρατικοποίηση συντελεστεί με διάθεση μετοχών μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών, παροχή νομικών συμβουλών σχετικά με όλα τα θέματα που σχετίζονται με την διάθεση αυτή, όπως νομική υποστήριξη στην σύνταξη Ενημερωτικού Δελτίου εφόσον απαιτηθεί, προετοιμασία των σχετικών ανακοινώσεων και εγγράφων κτλ. και γενικά παροχή νομικών συμβουλών και υποστήριξη ως προς τα πάσης φύσεως σχετικά θέματα. 

Πηγή:  http://www.metaforespress.gr/aeroporika/item/5492-deila-deila-i-apokratikopoiisi-tou-el-venizelos-neos-nomikos-symvoulos.html

Συνολικές προβολές σελίδας