Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016

Οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού ζητούν να παραμείνει δημόσιος ο αυτοκινητόδρομος

Την πλήρη αντίθεση τους με την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση του βασικού άξονα της Εγνατίας Οδού και επιπλέον 3 κάθετων αξόνων δηλώνουν και πάλι οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού με δελτίο τύπου που εξεδώθη σήμερα. Το κείμενο αναφέρει τα παρακάτω:
H «Εγνατία οδός Α.Ε.», μόνο από τα έσοδα του σταθμού διοδίων Προμαχώνα από την 7η Ιουλίου 2016, έχει ήδη καταθέσει στο Λογαριασμό για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου Χρέους στην Τράπεζα της Ελλάδος το ποσό των 1.223.039,95€
Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.»:
-Είναι ο πρώτος κρατικός οργανισμός στη Βόρεια Ελλάδα -ίσως και σε όλη τη χώρα- που χρηματοδοτεί απευθείας τη μείωση του Δημοσίου χρέους.
-Μόνο από τους νέους μεθοριακούς σταθμούς διοδίων Προμαχώνα και Κρυσταλλοπηγής θα εισφέρει στη μείωση του δημόσιου χρέους τα επόμενα 35 χρόνια (όσο και η σχεδιαζόμενη περίοδος παραχώρησης) 400.000.000€.
-Διατηρεί κατά 50% φθηνότερη χρέωση διοδίων στην Ελλάδα.
-Διατηρώντας τη φθηνότερη χρέωση διοδίων και καλύπτοντας τις δαπάνες συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, από το σύνολο των εσόδων διοδίων μπορεί να συνεισφέρει άμεσα στη μείωση του δημόσιου χρέους μέχρι και 60.000.000€ κάθε χρόνο.
Η σχεδιαζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρηση της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια, θα έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά μικρότερα οικονομικά οφέλη στο ελληνικό δημόσιο, δεν αποτελεί αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και θα επιβαρύνει σημαντικά τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου λόγω αύξησης των διοδίων.
Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» θα συνεχίσουν να προβάλουν, με υπευθυνότητα και αντικειμενικότητα, όλα τα πραγματικά οικονομικά και τεχνικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας και των πολιτών. Στο περίπτερο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (περίπτερο 3, stand 10), με πρωτοβουλία του Συλλόγου Εργαζομένων λειτουργεί Οθόνη που απεικονίζει, δυναμικά σε πραγματικό χρόνο, την οικονομική συνεισφορά της Εταιρίας στη μείωση του χρέους.
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της ΔΕΘ οι εργαζόμενοι ενημέρωσαν σχετικά και τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα.

Από 3 μήνες – 3 έτη η δυνατότητα ακινησίας φορτηγών Δημοσίας Χρήσης. Το ΦΕΚ

Σε ποσοστό άνω του 40% τα φορτηγά Δ.Χ. είναι ανενεργά ή και έχουν παύσει τη λειτουργία τους. Μάλιστα, έχουν χάσει το 52% του τζίρου από το 2009, δουλεύοντας με κόμιστρα κάτω από το 20% του λειτουργικού κόστους, όπως φανέρωσε πρόσφατη μελέτη του ΙΜΕΤ.
Σαν μέτρο «ανακούφισης» του κλάδου, οι αυτοκινητιστές ζητούσαν τη δυνατότητα προσωρινής ακινησίας των φορτηγών, σε συνδυασμό με τη μη καταβολή ασφαλίστρων.
Τελικά, τα υπουργεία Εργασίας, Οικονομικών και Μεταφορών δημοσίευσαν το σχετικό ΦΕΚ, με τους όρους και τις προϋποθέσεις για την προσωρινή ακινησία ΦΔΧ, ωστόσο η εν λόγω απόφαση δεν έχει αναδρομική ισχύ.
Το ΦΕΚ απαρτίζεται από δυο άρθρα και ειδικότερα από τα:
Άρθρο 1
1. Οι μεταφορικές επιχειρήσεις δύνανται να καταθέτουν προσωρινά την άδεια κυκλοφορίας και τις κρατικές πινακίδες των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (Φ.Δ.Χ.) ιδιοκτησίας τους (προσωρινή ακινησία) στην υπηρεσία μεταφορών της Περιφέρειας όπου τηρείται ο φάκελος του οχήματος, η οποία εκδίδει βεβαίωση προσωρινής ακινησίας.
Η δυνατότητα προσωρινής ακινησίας αφορά τόσο στις παλαιές άδειες Φ.Δ.Χ. όσο και τα Φ.Δ.Χ. με αρχική χορήγηση σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5 του Ν. 3887/2010.
Επίσης, οι ιδιοκτήτες Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων δύνανται να καταθέτουν προσωρινά τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και κρατικές πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας) των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ιδιοκτησίας τους στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας όπου τηρείται ο φάκελος του οχήματος, η οποία εκδίδει βεβαίωση προσωρινής ακινησίας.
2. Το χρονικό διάστημα που δύναται Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητο να τεθεί, κατά τα οριζόμενα της Απόφασης αυτής, σε προσωρινή ακινησία διαρκεί από τρεις (3) μήνες έως τρία (3) έτη, ενώ το αντίστοιχο διάστημα για τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα είναι από τρεις (3) μήνες έως ένα (1) έτος.
3. Τα στοιχεία κυκλοφορίας φυλάσσονται στην περιφερειακή υπηρεσία μεταφορών καθ' όλη τη διάρκεια της προσωρινής ακινησίας.
Άρθρο 2
1. Τα πρόσωπα της παρ. 1 της Απόφασης αυτής που υπάγονται στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Π.δ. 258/2005 όπως ισχύει, εξαιρούνται από την υποχρεωτική ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. κατά τη διάρκεια της θέσης σε προσωρινή ακινησία του ιδιόκτητου Φ.Δ.Χ. ή Ε.Δ.Χ. οχήματος σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 121 του Ν. 4199/2013. Στις περιπτώσεις μεταφορικής επιχείρησης που συνεχίζεται η λειτουργία της με μισθωμένα Φ.Δ.Χ., εξακολουθεί να υφίσταται η υποχρέωση ασφάλισης στον Ο.Α.Ε.Ε. των παραπάνω προσώπων.
Η ανωτέρω εξαίρεση από την ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε. είναι δυνατή μόνο στην περίπτωση που όλα τα Ε.Δ.Χ. και Φ.Δ.Χ. οχήματα από τα οποία απορρέει η υποχρέωση του ενδιαφερομένου για ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε. τεθούν σε προσωρινή ακινησία, σύμφωνα με τα οριζόμενα της Απόφασης αυτής.
2. Η ρύθμιση της ανωτέρω παραγράφου 1 είναι δυνατή και στην περίπτωση που το Φ.Δ.Χ. και Ε.Δ.Χ. όχημα έχει καταστραφεί από φυσική ή άλλη αιτία και είναι δυνατή η θέση του σε ακινησία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
3. Για την εξαίρεση από την ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. των προσώπων της παρ.1 απαιτείται:
Α. η εξόφληση ή η ρύθμιση των τυχόν καθυστερούμενων προς τον Οργανισμό οφειλών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και
Β. η προσκόμιση στην αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Ε., όπου υπάγονται οι αιτούντες την εξαίρεση των παρακάτω δικαιολογητικών:
α. βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας Μεταφορών της οικείας Περιφέρειας:
- για κάθε Ε.Δ.Χ. και Φ.Δ.Χ. που τίθεται σε προσωρινή ακινησία.
- ότι το σύνολο των ιδιόκτητων Φ.Δ.Χ. της μεταφορικής επιχείρησης ή των μεταφορικών επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχει ή των ιδιόκτητων Ε.Δ.Χ. ή των Ε.Δ.Χ. που ανήκουν σε εταιρίες στις οποίες συμμετέχει έχει τεθεί σε προσωρινή ακινησία. Η χορήγηση της βεβαίωσης γίνεται κατόπιν υποβολής υπεύθυνης δήλωσης στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών της οικείας περιφέρειας στην οποία ο αιτών δηλώνει τον αριθμό κυκλοφορίας όλων των ιδιόκτητων Φ.Δ.Χ. της μεταφορικής ή των μεταφορικών επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχει καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας όλων των ιδιόκτητων Ε.Δ.Χ. ή των Ε.Δ.Χ. που ανήκουν σε εταιρείες στις οποίες συμμετέχει.
β. Βεβαίωση της αρμόδιας Δ.Ο. Υ. από την οποία προκύπτουν οι γενόμενες μεταβολές της θέσης σε ακινησία των Ε.Δ.Χ. και Φ.Δ.Χ. της μεταφορικής ή των μεταφορικών επιχειρήσεων όπου συμμετέχει ο αιτών.
γ. Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντα εξαίρεσης από την ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε. στην οποία δηλώνει ότι δεν διαθέτει μισθωμένα κυκλοφορούντα Δ.Χ. οχήματα.
4. Σε κάθε περίπτωση άρσης της προσωρινής ακινησίας, η αρμόδια Δ/νση Μεταφορών της οικείας Περιφέρειας υποχρεούται να κοινοποιήσει στην αρμόδια περιφερειακή διεύθυνση του Ο.Α.Ε.Ε. την επανακυκλοφορία του Φ.Δ.Χ. ή Ε.Δ.Χ. οχήματος.
5. Το χρονικό διάστημα εξαίρεσης από την ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. λόγω προσωρινής ακινησίας του Φ.Δ.Χ. ή Ε.Δ.Χ. οχήματος δεν λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης.
6. Η εξαίρεση από την ασφάλιση κατά τη διάρκεια της προσωρινής ακινησίας διακόπτεται στην περίπτωση οφειλέτη που έχει ρυθμίσει τις οφειλές του και απολέσει τη ρύθμιση.
7. Κατά τη διάρκεια της προσωρινής ακινησίας του Φ.Δ.Χ. ή Ε.Δ.Χ. οχήματος, ο εξαιρούμενος της ασφάλισης δεν μπορεί να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης, εκτός και αν διακόψει την επαγγελματική του δραστηριότητα σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του Ο.Α.Ε.Ε.

Ημερίδα «Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας» στις 22 Σεπτεμβρίου

Την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, η Ελληνική Εταιρεία Logistics και το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών, με την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, ενώνουν τις δυνάμεις τους και πραγματοποιούν την ημερίδα «Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας», στο αμφιθέατρο του ΥΠΟΜΕΔΙ.
Πρόκειται για ένα πρωτοπόρο εγχείρημα, όπου εκπρόσωποι της κυβέρνησης, θεσμικοί φορείς και στελέχη της αγοράς θα συναντηθούν στο πλαίσιο μιας ανοιχτής διοργάνωσης και θα συζητήσουν τις προοπτικές ανάπτυξης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Τέσσερις ενότητες συνθέτουν τη συγκεκριμένη ημερίδα:
α) City logistics και Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων (ΑΚΕΕ)- Η διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας εντός του αστικού ιστού και η ποιοτική αναβάθμισή της με επίκεντρο την αειφορία, ξεκινούν το πρόγραμμα της διοργάνωσης.
Στη συγκεκριμένη ενότητα, αναμένεται να δοθεί έμφαση στην πολιτική στρατηγική, στο ρόλο των επιχειρήσεων και στα δεδομένα που πρέπει να πληρούν όσες εμπλακούν, καθώς και στις ευκαιρίες χρηματοδότησης προκειμένου να υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη των αστικών εμπορευματικών μεταφορών.

β)Logistics Clusters – Είναι γνωστό ότι η ενίσχυση των εξαγωγών με ανταγωνιστικότερες τιμές και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους συνεπάγεται συνέργειες μεταξύ των μεταφορικών εταιρειών προκειμένου να υπάρξει συγκέντρωση μεγαλύτερων όγκων διακίνησης. Πόσο εφικτό είναι αυτό με βάση την ελληνική πραγματικότητα;
Μπορούν να υπάρξουν clusters ώστε να επιτευχθούν κοινοί στόχοι ανάπτυξης; Σ’ αυτήν την ενότητα θα διερευνηθούν τα κίνητρα υλοποίησης των logistics clusters, πάντα με την αρωγή της σύγχρονης τεχνολογίας και των «e-logistics».
γ) Agrοlogistics -Η 3η θεματική ενότητα δίνει έμφαση στην αναδιοργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας του αγροτικού κλάδου (agro logistics re-engineering), το ρόλο που μπορεί να παίξει στην εξαγωγική δύναμη της χώρας μέσα από  μια διαφορετική προσέγγιση, η σημαντικότητα δημιουργίας Agro Logistics Centers, όπου  μπορούν τα αγροτικά προϊόντα να συγκεντρώνονται, να ελέγχονται, να διαλέγονται, να πιστοποιούνται, να επεξεργάζονται, να αποθηκεύονται, να συσκευάζονται, και να διανέμονται για τελική κατανάλωση ή περαιτέρω επεξεργασία.
Ακόμα, πόσο καταλυτικός είναι ο ρόλος των γεωργικών συμβούλων στην οργάνωση των παραγωγών και στην παρακολούθηση της ποιότητας των προϊόντων αλλά και η δημιουργία clusters, και εν κατακλείδι τον ρόλο που παίζει  η εφοδιαστική αλυσίδα με συγκεκριμένο προσανατολισμό στην αγροτική  οικονομία, εφόσον θεωρείται πιο επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας σύγχρονων αγροτικών υποδομών υποστήριξης της τοπικής – περιφερειακής ανάπτυξης.
δ) Τέλος, θα συζητηθούν οι προοπτικές χρηματοδότησης επιχειρήσεων στον κλάδο της εφοδιαστικής με στόχο την ενίσχυση των επενδύσεών τους, αλλά και την βελτίωση της ρευστότητάς τους.
Τα αποτελέσματα της ημερίδας θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του 20ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics με τίτλο «Manage the Change», που θα πραγματοποιηθεί στις 14 και 15 Οκτωβρίου 2016 στο Ίδρυμα Ευγενίδου. 

Η Πειραιώς αποεπενδύει από την HSW. Στο «σφυρί» το 40,4%, πιθανή ελληνο – ιταλική «σύρραξη»

H Τράπεζα Πειραιώς δεν είναι… ακτοπλοϊκή εταιρεία. Με αυτό το σκεπτικό και αφού το «μαγαζί νοικοκυρεύτηκε» (σ.σ. HSW), το πιστωτικό ίδρυμα αποφάσισε να προχωρήσει την πώληση του 40,4%, που κατέχει στην ακτοπλοϊκή.
Η διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού διενεργείται από το χρηματοοικονομικό σύμβουλο της Πειραιώς, που είναι η εταιρεία Lazard.
Μάλιστα, ο σύμβουλος έχει ήδη αποστείλει, σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr, πρόσκληση προς τους ενδιαφερομένους να συμμετάσχουν στη διαδικασία, ενώ η ολοκλήρωση του διαγωνισμού, σύμφωνα με το ρεαλιστικό σενάριο, τοποθετείται εντός του Οκτωβρίου. 
Ως προς τους ενδιαφερόμενους, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η πρόθεση των Μινωϊκών Γραμμών (διαθέτει το 48% στη Hellenic Seaways) για την εξαγορά του υπόλοιπου μεριδίου, που θα διατεθεί μέσω του διαγωνισμού. 
Εκτός από το μερίδιο της Πειραιώς που ανέρχεται σε 40,4%, μέτοχοι επίσης είναι η ΑΝΕΚ με 2,6%, η ΕΤΑΝΑΠ (Γ.Σ. Βαρδινογιάννης) με 1,05%, μέτοχοι που εκπροσωπούνται από τη διοίκηση Αγαπητού, ενώ περίπου 8% ανήκει σε άλλους μικρομετόχους.
Πάντως, εάν η Minoan αποκτήσει τη HSW, τότε θα πρόκειται για «ελληνο – ιταλική ναυμαχία» σε Αδριατική και Αιγαίο, με τις Attica κι ΑΝΕΚ να ανταγωνίζονται τις Minoan – HSW.

Συνολικές προβολές σελίδας