Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

ΒΟΑΚ: Απάντηση του Υπουργείου Υποδομών στην πρόταση Κεφαλογιάννη

Απάντηση στην  ερώτηση του Βουλευτή Ρεθύμνου Γιάννη Κεφαλογιάννη εξέδωσε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοΐδης

Στο κείμενο της ερώτησής του, ο κ. Κεφαλογιάννης είχε αναδείξει τα τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τη διαχρονική αδιαφορία της Πολιτείας για τον ΒΟΑΚ, διεκδικώντας αναλυτικό και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα μελετών και έργων, απορρόφηση κονδυλίων από το πρόγραμμα διευρωπαϊκών δικτύων, άμεση ολοκλήρωση βασικών παρεμβάσεων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την κατασκευή των 51 χιλιομέτρων του ΒΟΑΚ που υπάρχει ωριμότητα μελετών και, τέλος, αξιοποίηση της τεχνικής έκθεσης του ΟΑΚ.

Στην απάντησή του, το Υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι έχει λάβει γνώση της έκθεσης του ΟΑΚ, έχοντας ήδη δρομολογήσει τη στρατηγική μελέτη για την ανάπτυξη του ΒΟΑΚ με προϋπολογισμό 7,5 εκατ. ευρώ, έτσι ώστε να αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση και να προχωρήσει άμεσα ο σχεδιασμός για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου. Ωστόσο, σημειώνεται ότι, ενώ έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης της μελέτης και έχει κατατεθεί σχετικό αίτημα, δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την άμεση χρηματοδότησή της, έτσι ώστε να δημοπρατηθεί εντός του τρέχοντος έτους.

Ως προς το πρόγραμμα «Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών 2014 - 2020», το Υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι το ποσό για όλα τα κράτη ανέρχεται σε 26,2 δις ευρώ, εκ των οποίων 14,9 δις θα κατανεμηθούν σε όλα τα κράτη – μέλη και 11,3 δις στις επιλέξιμες χώρες του Ταμείου Συνοχής, από τα οποία δεν προβλέπεται συγχρηματοδότηση οδικών έργων του αναλυτικού διευρωπαϊκού δικτύου όπου ανήκει ο ΒΟΑΚ.

Ως προς το κρίσιμο θέμα της οδικής ασφάλειας, το Υπουργείο αναφέρει ότι υπάρχει πρόβλεψη να συγχρηματοδοτηθούν δράσεις οδικής ασφάλειας από πόρους του Ταμείου Συνοχής Άξονα Προτεραιότητας 3 και περιγράφει τα τμήματα του ΒΟΑΚ που πρόκειται να συγχρηματοδοτηθούν από πόρους του Άξονα Προτεραιότητας 4, όπως τα δημοπρατηθέντα «Γούρνες – Χερσόνησος» και «Πάνορμος – Εξάντης», ενώ παράλληλα τονίζεται ότι υπάρχει βούληση να επιτευχθεί η συγχρηματοδότηση και άλλων ώριμων νέων έργων επί του ΒΟΑΚ στο 2ο μισό της Π.Π. 2014 – 2020.

Τέλος, γίνεται εκτενής αναφορά στο εθνικό «Σχέδιο Δράσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας Οδικών Υποδομών», το οποίο διαχειρίζεται η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», έχοντας αναλάβει την εκπόνηση 4 ολοκληρωμένων μελετών επεμβάσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας ανά Νομό της Περιφέρειας Κρήτης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι η απάντηση δεν ικανοποιεί το πάγιο αίτημα των Κρητικών για ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο και σε καμία περίπτωση δεν αναδεικνύει τον εκσυγχρονισμό του ΒΟΑΚ ως εθνική αναπτυξιακή προτεραιότητα.
Ως εκ τούτου, επεσήμανε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη συγκρότησης ενός ενιαίου μετώπου διεκδίκησης για τον ΒΟΑΚ.

Πηγή: cretalive.gr

ΠΕΝΕΝ: Οι εφοπλιστές απειλούσαν με αποχώρηση από την ελληνική σημαία

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την μετατροπή της υποχρεωτικής συνεισφοράς των εφοπλιστών σε εθελοντική. Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού και ο πρόεδρός της, Αντώνης Νταλακογεώργος, αφού πρώτα επισημαίνουν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές “απειλούσαν θεούς και δαίμονες ότι, εάν υπήρχε η οποιαδήποτε μεταβολή στο θεσμικό πλαίσιο (υποχρεωτική φορολόγηση), θα συνιστούσε αιτία αποχώρησης από την ελληνική σημαία, ακόμη και ναυτιλιακών εταιριών που είναι εγκατεστημένες στην χώρα μας”, υποστηρίζουν τα εξής:

-Οι εφοπλιστές εντείνουν τον διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών, από την ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και από τις άλλες κατηγορίες πλοίων. Ο αριθμός των Ελλήνων ναυτεργατών συρρικνώνεται πλέον σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα ρεκόρ και είναι πλέον ο μικρότερος των τελευταίων 80 ετών.

-Υπολογίζονται σε πάνω από 12 δις ευρώ, σε ετήσια βάση, τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιριών που απαλλάσσονται οποιασδήποτε φορολόγησης. Η κερδοφορία τους αγγίζει επίπεδα πρωτοφανή και ιλιγγιώδη. Αυτό φαίνεται και στις επενδύσεις σε νέα πλοία (νέες ναυπηγήσεις και second hand), οι οποίες ξεπερνούν, τα τελευταία χρόνια, τα 100 δις ευρώ.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει η ΠΕΝΕΝ, οι εφοπλιστές τυγχάνουν, μεταξύ άλλων, των κάτωθι προνομίων:

-Απαλλάσσονται από οποιονδήποτε φόρο εισοδήματος τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση πλοίων.Σύμφωνα με τη νέα φορολογική κλίμακα, όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, οι μισθωτοί και συνταξιούχοι πληρώνουν φόρο εισοδήματος για κάθε εισόδημα που είναι πάνω από 357 ευρώ το μήνα.

-Απαλλάσσεται από κάθε φορολογία η υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί, είτε από την πώληση κάποιου πλοίου, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης, είτε από άλλη αιτία. Σύμφωνα με το φορολογικό σύστημα, όσοι αποφασίσουν να πουλήσουν κάποιο ακίνητο, πληρώνουν φόρο υπερτιμήματος.

-Απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος το ποσό των καθαρών κερδών ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας, που, εκτός από την εκμετάλλευση πλοίων έχει και άλλες εκμεταλλεύσεις. Με τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η τάση δημιουργίας επιχειρήσεων - μαϊμού στον κλάδο, μόνο και μόνο για να κερδίζουν οι εφοπλιστές φοροαπαλλαγές για δραστηριότητες και σε άλλους τομείς δραστηριοποίησης.

-Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α' κατηγορίας, ναυπηγούμενα στην Ελλάδα.

-Μείωση του φόρου κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια α' κατηγορίας.

-Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α' κατηγορίας που υφίστανται επισκευές και οι δαπάνες γι' αυτές καλύπτονται με εισαγωγή συναλλάγματος.

-Μείωση του φόρου κατά 60% σε επιβατηγά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα, ανεξαρτήτως υλικού αυτών.

-Μείωση του φόρου κατά 75% στα αλιευτικά πλοία.

-Απαλλάσσονται από το φόρο φορτηγά πλοία εφόσον έχουν ηλικία μικρότερη των 30 ετών.

-Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα.

Χθες, πάντως, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης συναντήθηκε με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με αντικείμενο την ενίσχυση της ναυτικής εργασίας και εκπαίδευσης.

«Η συμβολή της Ένωσης με τις δωρεές που πραγματοποιεί για την ανακαίνιση των σχολών σε όλη την επικράτεια είναι καθοριστική, καθώς οι πόροι από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης δεν επαρκούν για να έχουμε σχολές αντάξιες της φήμης της ελληνικής ναυτιλίας», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, τόνισε ότι η Ένωση έχει ήδηπροχωρήσει σε ένα ευρύ πρόγραμμα χορηγιών για την ανακαίνιση των σχολών της Σύρου και της Ύδρας, ενώ ακολουθούν οι σχολές της Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης, της Χίου και των Οινουσσών.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9027-penen-oi-efoplistes-apeiloysan-me-apoxorisi-apo-tin-elliniki-simaia.html

Δημοπρατείται, με κόστος 443 εκατ., ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος (75 χλμ.)

Την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος ανακοίνωσε , σήμερα από την Ηλεία, ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Η δημοπράτηση αφορά την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, μήκους 75 χλμ., με προϋπολογισμό κατασκευής 443 εκατομμύρια εκατ. και συνολική δημόσια δαπάνη 475 εκατομμύρια (που περιλαμβάνει επί πλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις αρχαιολογικές έρευνες), μέσω της αξιοποίησης εθνικών και κοινοτικών πόρων.

Στόχος, η κατασκευή του να έχει ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν, παράλληλα με  ολοκλήρωση του έργου της σύμβασης Παραχώρησης Ελευσίνα - Κόρινθος – Πάτρα, δηλαδή έως τις αρχές του 2016.

Σε εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στον Πύργο, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ενημέρωσε τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα, εκπροσώπους των τοπικών αρχών και φορείς της περιοχής για την πορεία υλοποίησης ενός έργου, με πολλαπλά οφέλη για την περιοχή.

«Το έργο ήταν και αυτό θύμα της οικονομικής κρίσης, όμως δεν το εγκαταλείψαμε. Προχωράμε στη δημοπράτησή του την ερχόμενη Δευτέρα, ούτως ώστε τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2015.

Η προκήρυξη είναι έτοιμη, θα σταλεί προς δημοσίευση, ώστε να αρχίσει να τρέχει ο ανοιχτός μειοδοτικός διαγωνισμός και οι νόμιμες προθεσμίες. Οι μελέτες είναι πλήρεις και οριστικές, με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και τις απαλλοτριώσεις», υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και συνέχισε:

«Οι υποσχέσεις δεν δεσμεύουν αυτούς που τις ακούν, αλλά αυτούς που τις λένε και τις πιστεύουν. Εκείνο που μένει είναι τα έργα. Αυτό που δημοπρατούμε είναι ένα έργο αναγκαίο. Ένα έργο αναπτυξιακό. Ένα έργο που θα μείνει και πιστεύω θα ήμαστε όλοι περήφανοι».

Μετά από την εξαίρεσή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος από την Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, με υπουργική απόφαση τον Απρίλιο του 2014, εγκρίθηκε η υλοποίησή του ως Δημόσιο Έργο.

Οι συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας οδήγησαν στην ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, γεγονός που επιτρέπει την άμεση δημοπράτησή του. Παράλληλα, λόγω της μεγάλης ωριμότητας και σημασίας του,προχωρούν οι διαδικασίες για την ένταξη του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (Σ.Ε.Σ) 2014 - 2020.

Το έργο θα κατασκευαστεί ως δημόσιο

Η δημοπράτηση αφορά την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, μήκους 75 χλμ., με προϋπολογισμό κατασκευής 443 εκατομμύρια εκατ. και συνολική δημόσια δαπάνη 475 εκατομμύρια (που περιλαμβάνει επί πλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες), μέσω της αξιοποίησης εθνικών και κοινοτικών πόρων.

Στόχος, η κατασκευή του να έχει ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν, παράλληλα με  ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης Παραχώρησης Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα.

Αναφερόμενος στα οφέλη που θα προκύψουν κατά την περίοδο κατασκευής, αλλά και μετά την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, τόνισε:  «Το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας τα επόμενα δύο χρόνια.

Μοχλός της οικονομικής ανάκαμψης είναι οι δημόσιες επενδύσεις, τροφοδοτούν τη ζήτηση, δημιουργούν πολλαπλές θέσεις εργασίας και λειτουργούν πολλαπλασιαστικά για την οικονομία.

Τουρισμός, αγροτικά προϊόντα, μεταποίηση, υπηρεσίες θα ευνοηθούν περισσότερο από ποτέ στην Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας. Τα έργα που είναι σε εξέλιξη σε λίγο χρόνο θα μετατρέψουν την απομονωμένη Δυτική Ελλάδα σε ένα σύγχρονο πόλο επενδύσεων αντάξιων της ιστορίας της, της ομορφιάς, του τόπου και των ανθρώπων της.

Με την κατασκευή του νέου οδικού δικτύου εξοικονομείται χρόνος στις μετακινήσεις των πολιτών αλλά πάνω από όλα σώζονται ανθρώπινες ζωές. Μπαίνει τέλος και στη μαύρη σελίδα των πολύνεκρων και οδυνηρών δυστυχημάτων».

Τα χαρακτηριστικά του οδικού άξονα

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, πλήρες παράπλευρο και κάθετο (με ανισόπεδες διαβάσεις) δίκτυο, συνδετήριες οδούς, καθώς και έργα για την βελτίωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου με σημαντικά κέντρα οικονομικής σημασίας (Αρχαία Ολυμπία, Λιμάνι Κυλλήνης, Αεροδρόμιο Αράξου και Βιομηχανική Περιοχή Πάτρας).

Στο τμήμα Πάτρα -Πύργος έχει ήδη συντελεσθεί το σύνολο των απαιτουμένων απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου και εντός του έτους θα συντελεστούν και οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις, που αφορούν το παράπλευρο δίκτυο.

Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τον Κόμβο Καλού Νερού έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας, μήκους 30 χλμ., με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια, θα δημοπρατηθεί μετά την ολοκλήρωση των υπολειπομένων μελετών, προκειμένου να έχει περαιωθεί μέχρι το τέλος του 2016.

Αναβάθμιση στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό

Σε ότι αφορά το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, μήκους 60 περίπου χλμ., το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την εκπόνηση της μελέτης αναβάθμισης οδικής ασφάλειας της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα μετά τον Πύργο και μέχρι το Καλό Νερό και την υλοποίηση των παρεμβάσεων της μελέτης αυτής (ενδεικτικά: ανακατασκευή ασφαλτικού τάπητα, στηθαία, ηλεκτροφωτισμός, έλεγχος ισόπεδων διασταυρώσεων, δημιουργία κυκλοτερών κόμβων, όρια ταχύτητας).

«Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει απορρίψει κάθε λύση παραλιακής χάραξης  αυτοκινητόδρομου ή αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα από Κάτω Σαμικό, έως τον ποταμό Νέδα, δηλαδή σε μήκος 23 χλμ.

Η ανατολική χάραξη αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα αυτό δεν είναι περιβαλλοντικά βιώσιμη και δεν στηρίζεται πλέον από τα κυκλοφοριακά δεδομένα», δήλωσε για το θέμα ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ και κατέληξε: «Αυτό που για μένα προέχει, είναι ο σεβασμός του περιβάλλοντος. Είναι επιλογή πολιτική, αλλά και αναπτυξιακή. Η περιοχή πρέπει να προστατευθεί, όπως γίνεται σε όλα τα πολιτισμένα κράτη του κόσμου».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9033-dimoprateitai-me-kostous-443-ekat-o-aftokinitodromos-patra-pyrgos-75-xlm.html

Το πλήρες νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για την εφοδιαστική αλυσίδα

Στη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου για την εφοδιαστική αλυσίδα - logistics προχώρησε το υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο σύνδεσμος για το νομοσχέδιο στο ακόλουθο link:

http://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Psifisthenta-Nomoschedia?law_id=adc84dfb-da2e-48ab-8b2a-2534b2b39212

Συνολικές προβολές σελίδας