Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Άτυπη υπουργική σύνοδος της ΕΕ, στις 7/5, για θέματα Ναυτιλίας στο Ζάππειο

Στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ε.Ε. πρόκειται να πραγματοποιηθεί τηνΤετάρτη 7 Μαΐου 2014, στο Ζάππειο Μέγαρο, η Άτυπη Υπουργική Σύνοδος των Κρατών Μελών της Ε.Ε. και Κρατών ΕΟΧ. 
Κεντρικό θέμα της Άτυπης Συνόδου αποτελεί η “Ενδιάμεση Αναθεώρηση της Ευρ. Στρατηγικής για τον Τομέα των Θαλασσίων Μεταφορών μέχρι το 2018 και Προοπτική έως το 2020” με την υιοθέτηση της «Διακήρυξης των Αθηνών».
Στη Σύνοδο, της οποίας θα προεδρεύσει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, πρόκειται να συμμετάσχει ο Αντιπρόεδρος της Ευρ. Επιτροπής και Επίτροπος Μεταφορών, κ. Siim Kallas, συνοδευόμενος από στελέχη της Ευρ. Επιτροπής, καθώς και οι αρμόδιοι για θέματα ναυτιλίας Υπουργοί και Υψηλοί Αξιωματούχοι των Κρατών Μελών της Ε.Ε. και των Κρατών ΕΟΧ.
Την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ κ. Koji Sekimizu, ο οποίος θα συμμετάσχει ως επίσημος προσκεκλημένος της Προεδρίας, σε γεύμα εργασίας που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της Συνόδου με θέμα αυτό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας του ΙΜΟ για το έτος 2014 “IMO Conventions: Effective Implementation”.

Δωρεάν σεμινάριο για το «Διασυνοριακό Επιχειρείν» στις 28 Μαΐου

Σεμινάριο στην Αθήνα στο Ξενοδοχείο Divani Caravel, με θέμα τη διαχείριση διασυνοριακών πιστώσεων και απαιτήσεων στην ΕΕ διοργανώνει την Τετάρτη, 28 Μαΐου 2014, η Γενική Διεύθυνση Επιχειρήσεων και Βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την υποστήριξη του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων.
Το σεμινάριο στην Αθήνα για τη Διασυνοριακή Επιχειρηματικότητα αποτελεί μία από τις εκδηλώσεις, σε εθνικό επίπεδο, που στόχο έχουν να βοηθήσουν τις ΜΜΕ να κατανοήσουν τις διαθέσιμες επιλογές για την επιτυχή διαχείριση των διασυνοριακών πιστώσεων και την ανάκτηση των διασυνοριακών οφειλών.
Όπως αναφέρει η σχετική ενημέρωση της Γενικής Διεύθυνσης Επιχειρήσεων και Βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «αυτό θα βοηθήσει επίσης στη βελτιστοποίηση της συνολικής τους επιχειρηματικής αποτελεσματικότητας και ανταγωνιστικότητας.
Σήμερα, οι ΜΜΕ συχνά βρίσκουν αρκετά αποθαρρυντικό, περίπλοκο ή δαπανηρό (αμοιβές συμβούλων, νομικές υπηρεσίες, μετάφραση εγγράφων κλπ) να προχωρήσουν, όταν χρειάζεται, σε νομική διαδικασία εναντίον εταιρειών ή ατόμων σε άλλα Κράτη Μέλη. Επίσης, φοβούνται ότι δεν θα πληρωθούν».
Να σημειωθεί ότι η εκστρατεία διοργανώνεται στο πλαίσιο του πιλοτικού έργου «Ταχεία και αποτελεσματική εφαρμογή των αξιώσεων που εκκρεμούν από μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται διασυνοριακά» και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τις θεματικές ενότητες του Σεμιναρίου θα αναπτύξουν οι:
•Paula Carney MIICM Cert, Dip Law; Επικεφαλής Εμπορικής Ανάπτυξης και Διευθύντρια της Dun and Bradstreet & Ιρλανδικό Ινστιτούτο Διαχείρισης Πιστώσεων, Ιρλανδία
•Κωνσταντίνος Π. Παπαδιαμάντης, Partner, POTAMITISVEKRIS, Ελλάδα
•Μάριος Γ. Ηλιάδης, Συνέταιρος, Τάσσος Παπαδόπουλος και Συνεργάτες, Κύπρος
Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι ΔΩΡΕΑΝ και η εγγραφή γίνεται ηλεκτρονικά ως τις 21 Μαΐου:
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την κυρία Justyna Ciruk μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο credit-and-claims-seminars@iservice-europa.eu.

Όλη η έκθεση της ΕΕ για αερομεταφορές, ναυτιλία, logistics.Οι απαιτούμενες δράσεις

Ιδιαίτερο βάρος στους κλάδους των αερομεταφορών, της ναυτιλίας και των logistics δίνει η τέταρτη έκθεση αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας από την ΕΕ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Στις αερομεταφορές αναφέρεται στην αναδιάρθρωση της ΥΠΑ, την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, αλλά και στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές, προαναγγέλλοντας αλλαγές.
Για τα logistics αναφέρεται στο σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ για τη ναυτιλία στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, αλλά και στην αναδιάταξη των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, "το άνοιγμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και των επιβατικών μεταφορών έχει ολοκληρωθεί. Ως εκ τούτου, προτεραιότητα τώρα πρέπει να δοθεί στα μέτρα εκείνα που θα στηρίξουν τις επενδύσεις τον τουρισμό στο κομμάτι που αφορά τις μεταφορές (λιμουζίνες και υπηρεσίες με τακτικά δρομολόγια), τις ναυτιλιακές και λιμενικές δραστηριότητες (ferry και λιμενικές υπηρεσίες) και τις αερομεταφορές.
Συγκεκριμένες δράσεις αναμένεται να οδηγήσουν σε μείωση του κόστους λειτουργίας των φορέων παροχής υπηρεσιών, ενώ παρέχεται στο επιβατικό κοινό το δικαίωμα επιλογής".
Αερομεταφορές
1. Η κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει ότι η ΥΠΑ μπορεί να εκτελέσει αποτελεσματικά τα καθήκοντά της που απορρέουν από τη μεταρρύθμιση των αερομεταφορών, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων οικονομικών, ασφάλειας και εποπτείας. Για το λόγο αυτό, σχεδιάστηκε ένα λεπτομερές πλάνο όπου καθορίζονται τα βασικά βήματα για την εξασφάλιση του στόχου αυτού (Απρίλιος 2014).
2. Πρέπει να ληφθούν μέτρα για να εξασφαλιστεί η λειτουργική και οικονομικά ανεξάρτητη λειτουργία της Αρχής Συντονισμού Πτήσεων, ώστε να είναι επαρκώς στελεχωμένη, με το κατάλληλο λογισμικό και εξοπλισμό, για την εύρυθμη εκτέλεση των καθηκόντων της τον Ιούλιο του 2014. Η κυβέρνηση πρέπει να έχει προχωρήσει στην έκδοση της απαραίτητης νομοθεσίας ως τον Ιούλιο του 2014.
3. Μέχρι τον Νοέμβριο του 2014, θα πρέπει να έχει γίνει μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση όλων των PSO συμβάσεων (άγονες γραμμές), ώστε να εξασφαλιστεί η συμμετοχή ξένων αεροπορικών εταιρειών στη δημοπράτηση τους (Οκτώβριος 2014).
Logistics
Προκειμένου να μειωθεί ο κατακερματισμός της οικονομίας και παράλληλα να επιτευχθεί μείωση του κόστους συναλλαγών, η Κυβέρνηση θα υιοθετήσει ένα νόμο-πλαίσιο για τα Logistics ως τον Μάιο του 2014.
Ναυτιλία
Πριν την εκταμίευση της δόσης, η κυβέρνηση θα πρέπει:
Α. να έχει προχωρήσει ως την 1η Μαΐου του 2014 στη δημιουργία νομοθεσίας για τη λειτουργία της Ρυθμιστικής Λιμενικής Αρχής (ΡΑΛ). Με την εν λόγω νομοθεσία θα διευκρινίζονται οι επιχειρησιακές λεπτομέρειες, τα ακριβή καθήκοντα της Αρχής και του διορισθέντος Διοικητικού Συμβουλίου, ώστε να μπορέσει η αρχή να έχει πλήρη εποπτεία των συμβάσεων παραχώρησης των λιμένων.
Β. να έχει διοριστεί το ΔΣ για την προετοιμασία λειτουργίας της ΡΑΛ, ως την ιδιωτικοποίηση του διαγωνισμού για ΟΛΠ και ΟΛΘ. Ενώ η δομή του ΔΣ θα αναπτύσσεται, μια μεταβατική αρχή –στο πλαίσιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας- θα αναλάβει την ευθύνη επανεξέτασης των συμβάσεων παραχώρησης των ελληνικών λιμένων.
Γ. να εκδοθεί νέα οδηγία, από την οποία θα καθορίζονται οι απαιτήσεις χρηματοδότησης και στελέχωσης της ΡΑΛ
Δ. να προετοιμαστεί προεδρικό διάταγμα (Ιούνιος 2014) που θα καθορίζει την ακριβή δομή της ΡΑΛ, ώστε να λειτουργεί πλήρως στελεχωμένη με προσωπικό από την 1η Ιανουαρίου του 2015.
Επιπλέον ενέργειες
1. Με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου, επιτρέπεται η προαιρετική υπογραφή σύμβαση εργασίας στον τομέα της εσωτερικής ναυτιλίας, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή μη συλλογικής κλαδικής σύμβασης εργασίας.
Επιτρέπεται στις ναυτιλιακές εταιρείες να διανέμουν ελεύθερα το στόλο τους, περιορίζοντας τη λειτουργία τους κατά τη χειμερινή περίοδο και αυξάνοντας την επάνδρωση των πλοίων, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Καταργείται η υποχρέωση των επιχειρήσεων να δηλώνουν τη μέγιστη τιμή εισιτηρίων, ενώ παράλληλα προχωρά η ευθυγράμμιση τον υποχρεωτικών εκπτώσεων στα εισιτήρια εσωτερικής ναυτιλίας για τις νέες άγονες γραμμές (Απρίλιος 2014).
2. Επιπλέον, θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν οι απαιτήσεις επάνδρωσης της εγχώριας ναυτιλίας με τις διεθνείς γραμμές, ενώ θα επανεξεταστούν και οι αλλαγές που θα φέρουν όλα αυτά στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας (Σεπτέμβριος 2014).
3. Η προετοιμασία action plan για την πλήρη λειτουργία της ΡΑΛ ως την στιγμή που θα έχουν κατατεθεί οι προσφορές και θα μεταβιβαστούν οι μετοχές των ΟΛΠ και ΟΛΘ στον νέο επενδυτή κρίνεται επιβεβλημένη (Απρίλιος 2014).
4. Πρέπει να αποσαφηνιστεί το θέμα των κρατικών ενισχύσεων που συνδέονται με τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων πριν από την έναρξη της δεύτερης φάσης των προσφορών (Μάιος 2014). 

Συνολικές προβολές σελίδας