Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016

Αλλαξε η λίστα των αυτοκινητόδρομων

Στη... βάφτιση των αυτοκινητόδρομων όλης της χώρας προχώρησε πριν από λίγες ημέρες το υπουργείο Υποδομών. Ο επαναχαρακτηρισμός και η νέα αρίθμηση των συνολικά 20 αυτοκινητόδρομων της χώρας ήταν απαραίτητος για πολλούς λόγους, από την «ενημέρωση» του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου για τα νέα έργα, μέχρι την αντιμετώπιση πρακτικών ζητημάτων, όπως την καταγραφή τροχαίων.

Για να χαρακτηριστεί ένας δρόμος «αυτοκινητόδρομος» πρέπει να πληροί μια σειρά από προϋποθέσεις που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά και την ασφάλειά του, λ.χ. τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας να διαχωρίζονται με στηθαίο. Στη χώρα μας κομμάτια του εθνικού οδικού δικτύου είχαν στο παρελθόν χαρακτηριστεί αυτοκινητόδρομοι, ωστόσο ο χαρακτηρισμός ήταν τμηματικός: π.χ., στην εθνική οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης, πολλά τμήματα είχαν χαρακτηριστεί «τμήματα του αυτοκινητόδρομου» με διαφορετικές αποφάσεις (ανάλογα με το πότε ολοκληρώθηκαν τα έργα αναβάθμισης), ενώ παλιά τμήματα -όπως στον Μαλιακό κόλπο- ήταν χαρακτηρισμένα ως δρόμοι «ταχείας κυκλοφορίας».

Τι προβλήματα δημιουργούσε αυτό; Οπως εξηγούν στελέχη του υπ. Υποδομών, δυσχέραινε την επικοινωνία ανάμεσα στις υπηρεσίες του κράτους. Επιπλέον δημιουργούσε διάφορες επιπλοκές στις περιπτώσεις καταγραφής τροχαίων ατυχημάτων, καθώς οι παθόντες έπρεπε να αναζητήσουν τις αποφάσεις χαρακτηρισμού των συγκεκριμένων τμημάτων, ώστε λ.χ. να διαπιστωθεί ποιο ήταν το όριο ταχύτητας. Τέλος, το ελληνικό διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο δεν είχε «ενημερωθεί» από ιδρύσεώς του (2008). Επομένως δεν είχε συμπεριλάβει τα νέα έργα, λ.χ. τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας και Λεύκτρου- Σπάρτης. Ετσι, το νέο «Ελληνικό Δίκτυο Αυτοκινητόδρομων» έχει ως εξής:

• Α1. Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι
• Α11. Σχηματάρι - Χαλκίδα
• Α12. Βελεστίνο - Βόλος
• Α13. Θήβα - Ελευσίνα
• Α2. Εγνατία Οδός
• Α24. Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά
• Α242. Ραιδεστός - Αεροδρόμιο «Μακεδονία»
• Α25. Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας
• Α27. Κοζάνη - Πτολεμαΐδα - Νίκη
• Α29. Σάτιστα - Καστοριά - Ιεροπηγή - Κρυσταλλοπηγή
• Α3. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (ο γνωστός ως Ε65, από Λαμία έως Εγνατία Οδό).
• Α5. Ιονία Οδός (σ.σ. δεν αφορά μόνο το Αντίρριο - Ιωάννινα, αλλά και το Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα)
• Α6. Αττική Οδός
• Α62. Υμηττός (περιφερειακή) - Ραφήνα.
• Α621. Δυτική σύνδεση Περιφερειακής Υμηττού - Αττική Οδός (από κόμβο Αγίας Παρασκευής έως κόμβο Δουκ. Πλακεντίας)
• Α64. Κορωπί - αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
• Α7. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Πελοποννήσου (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα)
• Α71. Λεύκτρο - Σπάρτη
• Α8. Αθήνα (Ελευσίνα)- Πάτρα
• Α90. Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)

Να σημειωθεί ότι ο χαρακτηρισμός αφορά σε ολόκληρο τον οδικό άξονα, είτε έχει κατασκευαστεί ή όχι. Για τους οδικούς άξονες που βρίσκονται σε φάση κατασκευής, οι διατάξεις του ΚΟΚ θα έχουν ισχύ μόνο όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή τους ως αυτοκινητόδρομων.

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/845362/article/epikairothta/ellada/alla3e-h-lista-twn-aytokinhtodromwn

Εχτισαν τον προβλήτα Ι πάνω σε ναυάγιο και τώρα... βυθίζεται

Την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο προβλήτας Ι στο λιμάνι Πειραιά αποκαλύπτουν οι δύο εκθέσεις του τεχνικού συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, ενόψει της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. Ο προβλήτας Ι όχι μόνον έχει υποστεί καθίζηση λόγω πλημμελούς κατασκευής του, αλλά επιπλέον έχει αχρηστεύσει υλικό και υποδομές αξίας δεκάδων εκατομμυρίων. Η καθίζηση αποδίδεται στη θεμελίωση του προβλήτα πάνω σε ναυάγιο που δεν ανελκύσθηκε, κατά παράβαση των νόμων, και παρ’ όλο που είχε προσληφθεί εταιρεία για τον σκοπό αυτό.

Σύμφωνα με τις εκθέσεις της γερμανικής εταιρείας Hamburg Port Consulting (HPC) GmbH που παραδόθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, μόνον η αποκατάσταση του δαπέδου, των σιδηροτροχιών και των γερανογεφυρών του ΟΛΠ θα απαιτήσει περί τα 20 εκατ. ευρώ. Τα 8 εκατ. ευρώ αφορούν τις άμεσες δαπάνες επιδιόρθωσης των υποδομών και τα υπόλοιπα περίπου 12 εκατ. ευρώ την προληπτική συντήρησή τους τα επόμενα χρόνια, λόγω της πλημμελούς κατασκευής του προβλήτα.

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι από το 2011 που παραλείφθηκε το έργο από την τότε διοίκηση του ΟΛΠ, υπό τον Γιώργο Ανωμερίτη, μέχρι και το 2012, ο προβλήτας είχε υποστεί καθίζηση μέχρι 9,8 εκ. του μέτρου. Για την περίοδο 2012-2014 υπήρξε επιπλέον καθίζηση 1,5 εκ. του μέτρου.

Οι καθιζήσεις αυτές όμως δεν κατέστρεψαν μόνον εξοπλισμό και υποδομές στον προβλήτα Ι. Στον ΟΛΠ και στο ΤΑΙΠΕΔ γίνεται λόγος για διαφυγόντα έσοδα και κέρδη ύψους πολλών εκατοντάδων εκατ. ευρώ, εξαιτίας της απαξίωσης της φήμης και της δυναμικότητας του προβλήτα να φιλοξενεί εμπορευματοκιβώτια. Σύμφωνα με την HPC, στον προβλήτα υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι εμπορευματοκιβωτίων που δημιουργήθηκαν την προηγούμενη δεκαετία και οι οποίοι ακόμη δεν έχουν αξιοποιηθεί ή έχουν αξιοποιηθεί για άλλους λόγους. Στην ίδια έκθεση αναφέρεται ότι οι οκτώ γερανογέφυρες, που εγκαταστάθηκαν τη διετία 2009-2010, έχουν πολύ μικρή χρήση μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα. Μάλιστα, κατά την επιθεώρηση τον περασμένο Νοέμβριο, στην πρώτη από τις οκτώ γερανογέφυρες (RMG01) απουσίαζε η μηχανή έλξης, δεδομένου ότι είχε σταλεί για επιδιόρθωση.

Επίσης, η 8η γερανογέφυρα (RMG08) εμφάνιζε έντονη παρουσία σκουριάς, υποδηλώνοντας μακρόχρονη ακινησία. Κάθε μία από αυτές τις γερανογέφυρες κόστισε περί τα 3 εκατ. ευρώ.

Συνοπτικά, οι επιθεωρητές της HPC αναφέρονται σε «ελλειπτικές» σιδηροτροχιές, σε σπασμένες και «χτυπημένες» ράγες, σε σπασμένες πόρτες και παράθυρα γερανογεφυρών, σε εκτεθειμένα καλώδια υψηλής τάσης (kVA) στο υπεριώδες φως του ηλίου, σε κατεστραμμένους μηχανισμούς ασφάλειας, σε πλημμυρισμένα μηχανοστάσια με λάδια κ.ο.κ.

Ο τεχνικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ δεν αναφέρεται στην πηγή του κακού. Το κακό έγινε όταν ο προβλήτας Ι θεμελιώθηκε πάνω σε ένα βυθισμένο καράβι. Πρόκειται για το σκάφος «Αγ. Νεκτάριος», και ευθύνες για τη μη ανέλκυσή του έχουν τόσο οι προηγούμενες διοικήσεις του ΟΛΠ όσο και το Λιμενικό. Είναι γνωστό σε όλους ότι ο σίδηρος χάνει αντοχές με την πάροδο του χρόνου, ειδικά μέσα σε θαλασσινό νερό, και συνεπώς έπρεπε να ανελκυστεί προτού γίνει η θεμελίωση του προβλήτα το 2007-08. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ΟΛΠ είχε προσλάβει εταιρεία για την ανέλκυση του ναυαγισμένου καραβιού. Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο της θεμελίωσης, στη συνέχεια, αποδείχθηκε ότι είχε πλαστό εργοληπτικό πτυχίο. Η HPC, παρόλο που δεν ερεύνησε τη θεμελίωση του προβλήτα, εκτιμά ότι οι καθιζήσεις, αν και σε μικρότερη ένταση, θα συνεχιστούν. Γι’ αυτό άλλωστε προέκρινε τα επιπλέον κόστη συντήρησης των υποδομών ύψους 12 εκατ. ευρώ για την επόμενη 30ετία.

Το όλο θέμα το ΤΑΙΠΕΔ το έχει παραπέμψει στη διοίκηση του ΟΛΠ. Ο πρόεδρος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Στέργιος Πιτσιόρλας, μόλις παρέλαβε τις δύο τεχνικές εκθέσεις της HPC, τις κοινοποίησε στη διοίκηση του ΟΛΠ, αιτούμενος από αυτήν να προχωρήσει κάθε νομική ενέργεια για την προάσπιση των συμφερόντων των μετόχων της εταιρείας. Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει διαθέσει τις εκθέσεις της HPC, αλλά και τη δική της σχετική πραγματογνωμοσύνη, σε νομικό γραφείο προκειμένου να αποτιμήσει το είδος και την έκταση των νομικών ενεργειών που θα απαιτηθούν. Πάντως οι πιο πολλοί εκτιμούν ότι ο φάκελος που τώρα συντάσσεται θα παραδοθεί στον εισαγγελέα, ενώ την αναζήτηση ευθυνών ήδη έχει ξεκινήσει και το Σώμα Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης.

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/845354/article/oikonomia/epixeirhseis/extisan-ton-provlhta-i-panw-se-nayagio-kai-twra-vy8izetai?platform=hootsuite

Αποσφραγίστηκε η προσφορά για τον ΟΛΠ

«Λίαν ικανοποιητική» χαρακτηρίζουν κύκλοι της Cosco την προσφορά για το 67% της ΟΛΠ ΑΕ, η οποία αποσφραγίστηκε σήμερα το μεσημέρι από το ΤΑΙΠΕΔ στα πλαίσια του σχετικού διαγωνισμού. Οπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου «το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοινώνει ότι κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποσφράγισης της μοναδικής δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς για την διάθεση ποσοστού 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΟΛΠ Α.Ε., την οποία κατέθεσε η εταιρεία Cosco Group (Hong Kong) Limited».
Στην ανακοίνωση προστίθεται επίσης πως «σύμφωνα με τους όρους της ανωτέρω διαδικασίας, ζητήθηκε η υποβολή βελτιωτικής προσφοράς, η οποία θα αξιολογηθεί σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, που προγραμματίζεται για την ερχόμενη εβδομάδα».
Κορυφαίες πηγές του κινεζικού ομίλου σημειώνουν μιλώντας στην «Κ» πως «με δεδομένο το τρέχων εγχώριο και διεθνές οικονομικό περιβάλλον αλλά και την λεόντεια υπέρ του δημοσίου σύμβαση παραχώρησης με την οποία συνοδεύεται η συναλλαγή η προσφορά είναι λίαν ικανοποιητική». Ξεκαθαρίζουν δε πως ο χαρακτηρισμός «λεόντεια» συνδέεται προφανώς με προβλέψεις και αλλαγές που έγιναν εσχάτως στους όρους του διαγωνισμού όπως αυτές της εξαίρεσης της παραθαλάσσιας ζώνης της Δραπετσώνας και της μεταβολής όρων της τρέχουσας σύμβασης όπως η αύξηση του ετήσιου τιμήματος που αποδίδει η ΟΛΠ ΑΕ στο ελληνικό δημόσιο από 2% σε 3,5% επί του κύκλου εργασιών.

Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ζητά βελτιωμένη προσφορά. Τόσο στον Αστέρα όσο και στο Ελληνικό αλλά και τον ΟΠΑΠ ζητήθηκαν βελτιωμένες προσφορές με την προθεσμία που είχε δοθεί για αυτές να ποικίλει κατά περίπτωση από λίγες μέρες έως και ένα σχεδόν μήνα. Η Cosco όπως και το σύνολο της αγοράς εκτιμούσε πως θα ήταν η μόνη που έχει καταθέσει δεσμευτική προφορά παρά το γεγονός πως το ΤΑΙΠΕΔ. Τονίζουν όμως πηγές της διοίκησης του Ταμείου, πως στόχος τους είναι η μεγιστοποίηση του προσφερόμενου τιμήματος για το 67% της εισηγμένης ΟΛΠ ΑΕ όπως και των επενδύσεων που θα δεσμευτεί να κάνει ο επενδύτης που θα ανακηρυχτεί προτιμητέος. Αν και το ύψος της προσφοράς δεν αναμένεται να γίνει γνωστό ούτε σήμερα, αξιόπιστες πληροφορίες για το ύψος των επενδύσεων υπάρχουν.
Σύμφωνα με πηγές της «Κ» η Cosco στην προσφορά της προβλέπει επενδύσεις ύψους 296 εκατομμυρίων ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας και άλλων 50 εκατομμυρίων ευρώ κατά την αμέσως επόμενη τριετία. Αυτές αφορούν την ναυπηγοεπισκευή, συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης νέων πλωτών δεξαμενών, την κρουαζιέρα, την επισκευή και ανάπτυξη του προβλήτα Ι και του εξοπλισμού του, την συντήρηση και αναβάθμιση των προβλητών του επιβατηγού τμήματος του λιμανιού που χρησιμοποιείται από την ακτοπλοΐα αλλά και το car terminal. Ο επενδυτής που θα κριθεί προτιμητέος θα αποκτήσει αρχικά το 51% των μετοχών του ΟΛΠ και το υπόλοιπο 16% εφόσον οι επενδύσεις αυτές υλοποιηθούν με βάση το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα. Το τίμημα όμως θα καταβληθεί ολόκληρο. Το μέρος του τιμήματος που αντιστοιχεί στο 16% θα παραμείνει δεσμευμένο σε εδικό λογαριασμό (escrow)  υπέρ του ελληνικού δημοσίου εωσότου τηρηθούν τα παραπάνω. Εφόσον όλα κυλίσουν ομαλά θα λάβει το δημόσιο το επιπλέον ποσό και ο επενδυτής το πρόσθετο 16%.
Από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ εχει γίνει γνωστό πως το τίμημα που προσφέρεται θα κριθεί σε σχέση με την καλύτερη εκ των δυο αποτιμήσεων της αξίας της επιχείρησης που έχουν ήδη παραδοθεί στο Ταμείο από τους δύο ανεξάρτητους απομιμητές, την κοινοπραξία της Kantor με την Deloitte και την American Appraisal Hellas. Την αξιολόγηση θα κάνει το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με τους συμβούλους της συγκεκριμένης διαγωνιστικής διαδικασίας. Υπενθυμίζεται πως Xρηματοοικονομικοί σύμβουλοι είναι η Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς, το έργο του τεχνικού συμβούλου έχουν η γερμανική HPC Hamburg Port Consulting GmbH» και η Marnet Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία ενώ νομικοί σύμβουλοι είναι η Freshfields Bruckhaus Deringer LLP για το έργο του συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου και η δικηγορική εταιρεία Αλεξίου-Κοσμόπουλος για το έργο του συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
To ΤΑΙΠΕΔ εχει επίσης γνωστοποιήσει επισήμως πως σήμερα Τρίτη με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών θα γίνουν και οι σχετικές με τα επόμενα βήματα ανακοινώσεις.
Επιτυχής ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης και ικανοποιητικό τίμημα αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά το επενδυτικό κλίμα που επικρατεί για την Ελλάδα στο εξωτερικό.

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/845342/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/aposfragisthke-h-prosfora-gia-ton-olp?platform=hootsuite

Ολυμπία Οδός: Μακροχρόνιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα Αραχωβίτικα

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας θα ισχύσουν στη Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών από Χ.Θ. 199,5 έως Χ.Θ. 202,1 στην περιοχή Αραχωβίτικα, από 11.01.2016 έως 31.05.2016 κατά τη διάρκεια της οποίας, η κυκλοφορία των οχημάτων επί της ΝΕΟ Κορίνθου – Πατρών θα διεξάγεται σε μια λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,80 μ. ανά κατεύθυνση και ενδιάμεσο κενό πλάτους 0,60μ. επί του οποίου τοποθετούνται εύκαμπτοι οριοδείκτες.

H ανωτέρω ρύθμιση είναι απαραίτητη προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (J&P, μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ).

Καλό θα ήταν οι οδηγοί να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/33108-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%BF%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%87%CF%89%CE%B2%CE%AF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1

Συνεργασία Hellenic Seaplanes με Πανεπιστήμιο Πειραιά για… καριέρα στα υδατοδρόμια

H Hellenic Seaplanes και το Πανεπιστήμιο Πειραιά συνεργάζονται, με στόχο να δημιουργήσουν τα «στελέχη του αύριο» στον κλάδο των υδατοδρομίων.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Hellenic Seaplanes, που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά, έχοντας ως αντικείμενο την εξασφάλιση της λειτουργίας, όσο το δυνατόν περισσότερων Υδατοδρομίων στην χώρα μας, ολοκλήρωσε από κοινού με το Πανεπιστήμιο Πειραιά τον κύκλο μαθημάτων για την Διαχείριση Υδατοδρομίων στα πλαίσια του «Λιμενικού Σχεδιασμού και Οργάνωση».
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου και το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρων που υπάρχει σήμερα για την δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων οδηγεί την Hellenic Seaplanes να καλύψει το κενό που υπάρχει στην αγορά, σε μια χώρα με μακραίωνη παράδοση στον χώρο της ναυτιλίας.
Απώτερος στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η  στελέχωση των υδατοδρομίων με άρτια καταρτισμένους επαγγελματίες, αλλά και η άμεση απορρόφηση των αποφοίτων του Πανεπιστημίου Πειραιά από την αγορά εργασίας. 
Αξίζει να σημειωθεί πως το εν λόγω πρόγραμμα σπουδών – υπό τον τίτλο «Λιμενικός Σχεδιασμός και Οργάνωση» - υλοποιείται από το Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών για πρώτη φορά στην Ελλάδα έχοντας ως στόχο την  κατάρτιση στελεχών για τη Λειτουργία και τη Διαχείριση Υδατοδρομίων.

Η καινοτομία του έγκειται όχι μόνο στο περιεχόμενο των διαλέξεων, αλλά και στο γεγονός ότι αποτελεί ένα βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη μια πρωτόγνωρης για τα ελληνικά δεδομένα αγοράς, αυτής των υδροπλάνων.
Το πρόγραμμα «Διαχείριση Υδατοδρομίων», το οποίο ξεκίνησε να διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο, έχει ενσωματωθεί στο μάθημα «Λιμενικός Σχεδιασμός και Οργάνωση» στο πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά.
Εκτιμάται πως τα οφέλη θα είναι πολλαπλά τόσο για τους αποφοίτους και την άμεση απορρόφηση τους από την  αγορά εργασίας, όσο και για την ίδια την ελληνική οικονομία καθώς θα δημιουργηθούν εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας.
Υπενθυμίζεται πως η Hellenic Seaplanes έχει προχωρήσει σε μία ακόμη συνεργασία με πανεπιστημιακό ίδρυμα στην Κύπρο, όπου προωθείται ο νέος κλάδος σπουδών στην Διοίκηση Αεροπορικών Επιχειρήσεων (Aviation Management).
Ο διδάσκων καθηγητής στο τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά στο επιστημονικό πεδίο της Οικονομικής Ανάλυσης κ. Κωνσταντίνος Χλωμούδης ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Την προσπάθεια αυτή την αντιλαμβανόμαστε ως μια δράση αφουγκραζόμενοι τα μηνύματα των καιρών στην επιστήμη και στην αγορά. Στο πλαίσιο των επιλογών του Τμήματος για εξωστρέφεια, αυτή η συνεργασία είναι μια καλή ευκαιρία επωφελής  για τους φοιτητές μας αλλά και του νέου τομέα των μεταφορών μέσω υδροπλάνων.
Συνεργαζόμενοι, Πανεπιστήμια και Επιχειρήσεις, μπορούμε να καταστήσουμε δυνατή την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος αλλά και να σχεδιάσουμε δημιουργικά το μέλλον στους τομείς που πρέπει να αναπτύξουμε.
Οι πρωτοβουλίες αυτές εκτιμούμε ότι θα δώσουν τη δυνατότητα για περαιτέρω μελλοντική εξέλιξη της συνεργασίας, σε θέματα έρευνας και μελετών στην νέα αυτή δραστηριότητα των υδροπλάνων.»
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος  της Hellenic Seaplanes κ. Νικόλας Χαραλάμπους δήλωσε: «Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την δραστηριότητα των υδροπλάνων θωρακίζοντας την προσπάθεια με ικανά και εκπαιδευμένα στελέχη.
Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του κύκλου εργασιών μιας πλήρης ανάπτυξης δικτύου υδροπλάνων στην Ελλάδα και στις γειτονικές  χώρες πρέπει να λάβει υπόψη το συνολικό έργο που θα αναπτυχθεί.
Οφείλω να επισημάνω ότι τα έσοδα θα έχουν αυξητική τάση χωρίς να επηρεάζονται από ύφεση και οικονομική κρίση, θα πρέπει επίσης να συνυπολογιστούν οι 1.000 και πλέον νέες θέσεις εργασίας που θα ανοίξουν για νέους εργαζόμενους στα περισσότερα από εκατό (100) υδατοδρόμια, αλλά και στις εταιρείες υδροπλάνων που θα επιχειρούν τα επόμενα έτη.»
Η εταιρεία συνεχίζει ακάθεκτη την ανάπτυξη του δικτύου των υδατοδρομίων στην Ελλάδα και σχεδιάζει το επιχειρησιακό περιβάλλον των υδροπλάνων αλλά και  τους προορισμούς που θα συνδέει μεταξύ τους.

Μπαράζ επαφών και συναντήσεων πραγματοποιούνται με όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία και τους αρμόδιους φορείς που είναι επιφορτισμένοι με τη διαδικασία αδειοδότησης υδατοδρομίων με απώτερο στόχο την αποθαλάσσωση των υδροπλάνων την καλοκαιρινή περίοδο του 2016!
Τα εμπλεκόμενα υπουργεία, Υποδομών & Μεταφορών, ΥΠΕΚΑ και Ναυτιλίας  έχουν σηκώσει τα μανίκια και ετοιμάζουν την προώθηση νέων νομοσχεδίων για τα υδατοδρόμια όπου θα μειώσουν χρονικά τις αδειοδοτικές διαδικασίες και θα δημιουργήσουν ένα πλαίσιο ομαλής λειτουργίας των υδροπλάνων ενόψει της νέας καλοκαιρινής περιόδου, όπου αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αυξημένη η προσέλευση τουριστών.
Ένα πλαίσιο που θα διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στο χώρο των Μεταφορών, του Τουρισμού και της ευρύτερης ανάπτυξης  στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη.
H εταιρεία Hellenic Seaplanes, στοχεύει να ξεκινήσει την λειτουργία της την καλοκαιρινή περίοδο του 2016 αρχικά με το δίκτυο υδατοδρομίων Σποράδων, Βόλου, Σκύρου και Θεσσαλονίκης  και αμέσως μετά να  ενσωματωθούν στο δίκτυο τα υδατοδρόμια της Εύβοιας  (Χαλκίδα, Κύμη, Αιδηψό και Κάρυστο).
Την πορεία λειτουργίας θα ακολουθήσουν Χίο, Ψαρά, Οινούσες, Μυτιλήνη και Πάτμο ως ένα αντίστοιχο περιφερειακό δίκτυο συνδέοντας τα και με τα Τουρκικά παράλια. Σε αναμονή βρίσκεται το υδατοδρόμιο της Τήνου που αν και σε προχωρημένη φάση το λιμεναρχείο του νησιού  δεν συμφωνεί με την θέση του υδατοδρομίου και θέλει να ακυρώσει την μέχρι σήμερα διαδικασία.
Συνεχίζονται από την εταιρεία οι αδειοδοτήσεις  σε  Ζάκυνθο, Αμφιλοχία, Σητεία, Μήλο, Πάρο, Καλαμάτα, καθώς και σε πολλά ιδιωτικά υδατοδρόμια που σύντομα θα καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος του δικτύου των υδατοδρομίων.
Παράλληλα, έχουν κατατεθεί οι αιτήσεις στους αρμόδιους φορείς για τη δημιουργία υδατοδρομίων στις λίμνες:
1. Τριχωνίδας στο Αγρίνιο,
2. Παμβώτιδας στα Ιωάννινα,
3. Καϊάφα στην Ζαχάρω Ηλείας,
4. Πολυφύτου στην Κοζάνη,
5. Κερκίνης στις Σέρρες,
6. Μεγάλη Πρέσπα στη Φλώρινα,
7. Βεγορίτιδας στο Αμύνταιο.
Στις λίμνες όμως έχουν παγώσει οι διαδικασίες, λόγω νομοθετικού κενού που αφορά την διαχείριση των υδάτων.

O λιμένας της Αμβέρσας «απλώνει δίχτυα» σε Ρωσία και Χιλή

Η κίνηση μεταξύ των ρωσικών λιμένων και του λιμένα της Αμβέρσας παρουσιάζει αύξηση σε όλους τους επιμέρους τομείς. Μεταξύ Αμβέρσας και Ρωσίας, κατά τους εννέα πρώτους μήνες του 2015, διακινήθηκαν 9.718.154 τόνοι εμπορευμάτων, που ισοδυναμούν με αύξηση 3,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, όπως μετέδωσαν τα «Ναυτικά Χρονικά».
Ο Marc Van Peel, πρόεδρος της Λιμενικής Αρχής της Αμβέρσας αλλά και αντιδήμαρχος της πόλης, σημειώνει ότι «η Ρωσία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του λιμένα της Αμβέρσας, ενώ στενές είναι και οι ευρύτερες επιχειρηματικές σχέσεις μεταξύ του Βελγίου και της Ρωσίας».
Με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ της Αμβέρσας και της ρωσικής αγοράς, η Λιμενική Αρχή της Αμβέρσας διεξήγαγε roadshow από τη Μόσχα στην Αγία Πετρούπολη, τον περασμένο Νοέμβριο.

Η αντιπροσωπεία της Αμβέρσας περιελάμβανε 30 εκπροσώπους από 20 διαφορετικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων ναυτιλιακοί πράκτορες, εκπρόσωποι φορέων λειτουργίας και διαχείρισης τερματικών σταθμών, εκπρόσωποι ναυλομεσιτικών εταιρειών.
Στόχος της Λιμενικής Αρχής της Αμβέρσας είναι η συνεχής ενημέρωση των εκπροσώπων της ρωσικής βιομηχανίας σχετικά με τις σύγχρονες υπηρεσίες που παρέχει ο βελγικός λιμένας για αποθήκευση και διακίνηση προϊόντων εντός και εκτός Ευρώπης.
Από την άλλη, επιδίωξη της Αμβέρσας είναι η σύσφιξη των εμπορικών σχέσεων κυρίως με τον λιμένα της Αγίας Πετρούπολης, που θα διασφαλίσει την ευκολότερη προώθηση των ευρωπαϊκών αγαθών προς τις αγορές της ρωσικής ενδοχώρας αλλά και της κεντρικής Ασίας.
Η Λιμενική Αρχή της Αμβέρσας, όμως, σε συνεργασία με το VOKA, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Φλάνδρας, δεν κοιτά μόνο προς την Ρωσία αλλά και προς την Χιλή.
Συγκεκριμένα, στα τέλη του 2015, με πρωτοβουλία του VOKA 70 εκπρόσωποι από το Βέλγιο επισκέφτηκαν την Χιλή και αρκετούς από τους λιμένες της σε μία προσπάθεια να ενημερώσουν τις τοπικές λιμενικές αρχές και τα εμπορικά και βιομηχανικά επιμελητήρια της Χιλής για τις δυνατότητες σύσφιξης των επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών και βεβαίως, με τον λιμένα της Αμβέρσας.

ΟΜΥΛΕ: Το δ.σ. του ΟΛΠ ουδέποτε αποφάνθηκε για τη σύμβαση παραχώρησης με το δημόσιο

Το δ.σ. του ΟΛΠ αποφάνθηκε ότι δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, όπως καταγγέλλει η ΟΜΥΛΕ.
Η ομοσπονδία εργαζομένων στα λιμάνια επισημαίνει ότι ουδέποτε υπήρξε διάλογος μεταξύ του δ.σ. ΟΛΠ και του ελληνικού δημοσίου για την σύμβαση παραχώρησης του οργανισμού.   
«Με αφορμή περίεργη φάρσα, περί τοποθέτησης βόμβας στο κτίριο του ΟΛΠ και έρευνας από την αστυνομία, ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ βρήκε την ευκαιρία να αποχωρήσει από το ΔΣ/ΟΛΠ, ενώ όλα τα μέλη ήταν παρόντα ή είχαν καταθέσει νόμιμες εξουσιοδοτήσεις.
Το δ.σ. του ΟΛΠ συνεδρίασε και αφού εξέτασε το θέμα αποφάνθηκε ομόφωνα, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της αλληλογραφίας μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου, δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης της Σύμβασης Παραχώρησης», υπογραμμίζει η ΟΜΥΛΕ, συμπληρώνοντας ότι:
«είναι πλέον φανερό ότι η κατάθεση προσφορών για το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών βρίσκεται στον αέρα, αφού στηρίζεται σε αυθαίρετα και αναληθή στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο αποκαλύπτεται η σκανδαλώδης συναλλαγή μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Cosco».
Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση παραχώρησης της λιμενικής ζώνης του Πειραιά μεταξύ ΟΛΠ (σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει τις οικονομικές προσφορές) και ελληνικού δημοσίου αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, καθώς διαχωρίζει τις δημόσιες από τις εμπορικές δραστηριότητες του λιμένα. 

Δεμένα τα πλοία 20 και 21 Ιανουαρίου, λόγω απεργίας της ΠΝΟ

Χωρίς πλοία θα μείνει ολόκληρη η χώρα το διήμερο 20 και 21 Ιανουαρίου, εξαιτίας της 48ωρης πανελλαδικής απεργιακής κινητοποίησης που αποφάσισε σε έκτακτη συνεδρίασή της, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), με αφορμή τη νέα ρύθμιση της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό.
Η εκτελεστική επιτροπή αποφάσισε επίσης για την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου, την πραγματοποίηση και νέας 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης, με προοπτική κλιμάκωσης. Η ημερομηνία που θα πραγματοποιηθεί η κινητοποίηση αυτή θα αποφασιστεί σε νέα συνεδρίαση της διοίκησης της ΠΝΟ.
Τα 14 ναυτεργατικά σωματεία στη σημερινή συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής, ζήτησαν την απόσυρση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου από την κυβέρνηση.

Επίσης, χαρακτήρισαν «αιτία πολέμου» το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, που εντάσσει το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, εκτός τον Οίκο Ναύτου και το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).
Παράλληλα, εντός της ημέρας αναμένεται να αποφασίσουν οι υπάλληλοι του ΝΑΤ που αντιδρούν στη νέα ρύθμιση για το ασφαλιστικό, την πορεία των κινητοποιήσεων τους. Οι εργαζόμενοι του ΝΑΤ πραγματοποιούν από τη Δευτέρα 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση, τονίζοντας ότι η ένταξη του ΝΑΤ στο ενιαίο ταμείο δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος.


 

Συνολικές προβολές σελίδας