Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

12 σήραγγες μετατρέπουν το Κόρινθος-Πάτρα σε Αυτοκινητόδρομο υψηλών προδιαγραφών

Το πλέον δύσκολο έργο χαρακτηρίζεται η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα. Σήμερα οι ..θαρραλέοι οδηγοί που διασχίζουν το τμήμα αυτό είναι αναγκασμένοι να οδηγούν ανάμεσα σε ένα στενό δρόμο χωρίς ασφάλεια από τη μία και με τα εργοτάξια σε συνεχή διάταξη δίπλα τους από την άλλη.

Όμως το γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής δεν θα επέτρεπε και κάτι άλλο. Πρόκειται για ένα καθημερινό άθλο των ανθρώπων της Ολυμπίας Οδού, του επιστημονικού προσωπικού και των εργαζομένων που αντίστοιχα δουλεύουν σε δύσκολες συνθήκες με την κυκλοφορία των οχημάτων στην κυριολεξία σε απόσταση αναπνοής. Σύμφωνα με όσα μαθαίνει το ypodomes.com τα έργα τρέχουν με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς παρά τις σημαντικές δυσκολίες.

Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που παρουσιάζει αυτός ο άξονας σήμερα, υπάρχει ένα συστατικό επιτυχίας. Σε κανένα σημείο του δρόμου δεν υπάρχει τρομερή στένωση και ανά λίγα χιλιόμετρα υπάρχει ένα –έστω υποτυπώδες- άνοιγμα για προσωρινή στάση οχημάτων.

120 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΕ 12 «ΚΡΥΦΕΣ» ΣΗΡΑΓΓΕΣ
Στην πραγματικότητα ένα ακόμα πιο δύσκολο έργο έχει ήδη συντελεστεί στον δρόμο αυτό. Στα 120 χιλιόμετρα αναβάθμισης του δρόμου σε κατασκευή βρίσκονται και 12 σήραγγες που θα συντελέσουν τα μέγιστα στην μετατροπή του δρόμου σε ένα κλειστό ασφαλές αυτοκινητόδρομο.

Συνολικά οι σήραγγες είναι συνολικού μήκους 10.375μ. Η μεγαλύτερη είναι η σήραγγα Παναγοπούλας με 4,2χλμ μήκος περίπου ενώ η πιο δύσκολη είναι η σήραγγα Πλατάνου μήκους 1,6χλμ λόγω του ασταθούς γεωλογικού υπεδάφους.

Όλες οι σήραγγες είναι διανοιγμένες ενώ σε διάνοιξη παραμένει μόνο η σήραγγα στον Πλάτανο. Εκτός από τις σήραγγες υπάρχουν και υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 3.374 μέτρα.

ΕΝΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΥΨΗΛΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΓΩΝ
Σε περίπου 1 χρόνο (στο τέλος του 2015 όπως προβλέπει η ανανεωμένη σύμβαση) τα 120 χλμ. του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα, θα είναι εντελώς διαφορετικά για τον οδηγό, για να κυριολεκτούμε θα είναι αγνώριστο σε σχέση με το παρελθόν. Σε όλο το μήκος θα υπάρχουν 2 λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός θα έχει πλάτος  26,5 μέτρα  με εξαίρεση το τμήμα Έξοδος Πάτρας – Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ  που θα διαθέτει 4 Λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με συνολικό πλάτος 33,15 μέτρα.

Αυτή την εποχή προετοιμάζεται η παράδοση των πρώτων τμημάτων στην κυκλοφορία και πιθανότατα το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε και την πρώτη μεγάλη παράδοση τμήματος.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Μειώνονται, κατά 70%, τα τέλη για τα in transit πλοία στη ράδα του Πειραιά

Την κατά 70% μείωση των τελών για τα διερχόμενα πλοία (in transit), στη ράδα του Πειραιά, ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ. Τα μειωμένα τιμολόγια θα τεθούν σε ισχύ, αρχής γενομένης από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της εν λόγω απόφασης.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΟΛΠ, «είναι γνωστό με Μόνιμη Εγκύκλιο της η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής σε εφαρμογή της ΚΥΑ 811.1/41/2009 εξέδωσε νέους κανόνες για τις Λιμενικές Εγκαταστάσεις Παραλαβής Αποβλήτων και Κατάλοιπων Φορτίου, η οποία επέκτεινε τη ζώνη προστασίας του περιβάλλοντος ολικώς και στο αγκυροβόλιο (ράδα) του λιμένα Πειραιά.
Μετά από τις αιτιολογημένες αντιδράσεις χρηστών και φορέων τους και τις διαβουλεύσεις που ακολούθησαν, ο ΟΛΠ ΑΕ επιθυμώντας αφενός να τηρήσει τους κανόνες του περιβάλλοντος του ευρύτερου θαλάσσιου χώρου του λιμένα, σύμφωνα με τις Αποφάσεις του Υπουργείου και αφετέρου να διευκολύνει οικονομικά τους χρήστες, αποφάσισε τη μείωση κατά 70% των τιμολογίων του για τα in transit πλοία της ράδας».

Κεντρική Οδός Ε65: Ενεργοποιείται και επίσημα το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα

Το έργο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Ε65 είναι σήμερα το σημαντικότερο έργο για τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία. Σε φάση κατασκευής βρίσκεται από τα 3 διακριτά τμήματα το μεσαίο, από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.

Το ευχάριστο νέο που φαίνεται ότι σύντομα θα γίνει και χειροπιαστό με τις πρώτες εργασίες είναι η ένταξη του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) 2014-2020. Για το ίδιο έργο ανακοίνωση με αφορμή τη χρηματοδότησης του εξέδωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κώστας Σκρέκας.

Στην ανακοίνωση, αναφέρεται πως «Στο  Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών - Μεταφορών , Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη, που εστάλη την  Παρασκευή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς έγκριση, συμπεριελήφθη οριστικά μετά από ενέργειες του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κώστα Σκρέκα και του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, το οδικό έργο «Λαμία – Ξυνιάδα» του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ.  Το έργο, που αναφέρεται ονομαστικά στον κατάλογο έργων,  θα ενώνει την πόλη των Τρικάλων με τον ΠΑΘΕ (έξοδος στο ύψος της Λαμίας) και με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται πλέον  η συνέχιση των εργασιών στο εν λόγω τμήμα».



Η εξέλιξη αυτή δικαιώνει ουσιαστικά όσους πάλεψαν για να μείνει ζωντανό το νότιο τμήμα του Ε65 που για σημαντικό χρονικό διάστημα παρέμενε με την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου "τυφλού" που θα ξεκινούσε και θα κατέληγε χωρίς να έχει καμία σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Το έργο στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα, ενώνει οριστικά τον Ε65 με τον ΠΑΘΕ και κάνει πραγματικότητα την γρήγορη σύνδεση των περιοχών του Δομοκού, της Καρδίτσας, των Τρικάλων και της Καλαμπάκας με την Αθήνα.

Χαρακτηριστικά να πούμε πως η χρονοαπόσταση από την Καρδίτσα στην Αθήνα θα περιοριστεί σε λιγότερο από 3 ώρες. Το έργο θα κατασκευαστεί από τον παραχωρησιούχο "Κεντρική Οδός ΑΕ" που θα πρέπει σε συννενόηση με το Υπουργείο Υποδομών αλλά και το Ανάπτυξης να ενημερώσουν για τα χρονοδιαγράμματα καθώς και για τις λεπτομέρειες της συμφωνίας κατασκευής.

Να θυμίσουμε πως βάσει της νέας σύμβασης που υπογράφηκε τον περασμένο Δεκέμβριο η εταιρεία Κεντρική Οδός θα κατασκευάσει τόσο το νότιο τμήμα (Λαμία-Ξυνιάδα) όσο και το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα-Εγνατία) σε χρόνο που δεν πρέπει να ξεπερνά τα 4 χρόνια από την ενεργοποίηση της σύμβασης. Ουσιαστικά τα 2 τμήματα δεν "εφυγαν" ποτέ από τη σύμβαση αλλά περίμεναν τον κατάλληλο χρόνο και χρηματοδότηση για να "ζωντανέψουν" και να αποτελέσουν πρόσθεση στο φυσικό αντικείμενο του αυτοκινητόδρομου.

Για το βόρειο τμήμα δεν υπάρχει προς το παρόν κάτι επίσημο όμως η λίστα του Υπουργείου Υποδομών για τα έργα μεταφορών όπως δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες και σας παρουσίασε το ypodomes.com δεν περιείχε το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία, πράγμα που μπορεί να ερμηνευθεί ως "εγκατάλειψη" του τμήματος μέχρι νεωτέρας.
 
Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Η ΕΕ ζητά από Κύπρο αλληλοσύνδεση στο μητρώο εταιρειών οδικών μεταφορών

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προέτρεψε τη Δημοκρατία της Κύπρου να διασυνδέσει το εθνικό μητρώο της εταιρειών οδικών μεταφορών με τα μητρώα των άλλων κρατών μελών μέσω του ηλεκτρονικού Ευρωπαϊκού Μητρώου Επιχειρήσεων Οδικών Μεταφορών (ERRU).
Το ERRU αποσκοπεί στη διευκόλυνση της ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με τους διαχειριστές μεταφορών οι οποίοι έχουν χαρακτηριστεί ακατάλληλοι, καθώς και για τις σοβαρές παραβάσεις που διαπράχθηκαν από μεταφορείς σε κράτη μέλη πλην του κράτους εγκατάστασής τους.
Τα κράτη μέλη, σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ.1071/2009, πρέπει να εξασφαλίσουν, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2012, ότι τα εθνικά ηλεκτρονικά μητρώα επιχειρήσεων οδικών μεταφορών αλληλοσυνδέονται και είναι προσπελάσιμα σε ολόκληρη την Ένωση, πράγμα το οποίο η Κύπρος δεν έχει πράξει μέχρι σήμερα.
Η παράλειψη της διασύνδεσης του εθνικού μητρώου μέσω του ERRU θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία του όλου συστήματος και την επίτευξη του κύριου στόχου της ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας της εκτέλεσης των κανόνων της ΕΕ στον τομέα των οδικών μεταφορών.
Για τον λόγο αυτό, η Επιτροπή αποφάσισε σήμερα να απευθύνει «αιτιολογημένη γνώμη» στην Κυπριακή Δημοκρατία. Οι κυπριακές αρχές έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να λάβουν τα αναγκαία μέτρα, ώστε να συμμορφωθούν με το αίτημα της Επιτροπής. Εάν δεν το πράξουν, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Νο1 λιμάνι της Μεσογείου θέλει τον Πειραιά η Cosco. Αντίπαλοι Ισπανοί-Ιταλοί

Το Νο1 λιμάνι της Μεσογείου θέλει να καταστήσει τον Πειραιά η Cosco. Το 2013, ο Πειραιάς ήταν στην 8η θέση της Ευρώπης, με 3,16 εκατ. TEUS. Tην πρώτη τριάδα αποτελούσαν τα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας.
Πάνω από τον Πειραιά – και πάντοτε σε ευρωπαϊκό επίπεδο - ήταν τα λιμάνια της Αλχεθίρας (5η θέση, με 4,34 εκατ. ΤΕUS) και της Βαλένθια (6η θέση, με 4,33 εκατ. TEUS) στην Ισπανία και μια θέση πιο κάτω, το λιμάνι του Gioia Tauro (9η θέση, με 3,1 εκατ. ΤΕUS) της Ιταλίας (στην σχετική κατάταξη δεν συμπεριλήφθηκε το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου και το Αμπαρλί της Τουρκίας).
Ο γενικός διευθυντής της ΣΕΠ (Cosco) Fu Cheng Qiu, στην υπογραφή του τροποποιημένου φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ – Cosco, ανέφερε ότι στόχος της Cosco είναι η μετατροπή του Πειραιά στο Νο1 λιμάνι της Μεσογείου.   
«Τώρα, περιμένουμε την τελική έγκριση από το ελληνικό Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, θα αρχίσει άμεσα η κατασκευή του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ», υπογράμμισε σχετικά. 
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης δήλωσε ότι «ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230.000.000, με σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επισήμανε ότι «με αυτή την επένδυση, το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Η καθαρά παρούσα αξία της καινούριας σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά, που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερς ετησίως».
Υπολογίζεται ότι, σε δύο χρόνια από σήμερα, με τις νέες επενδύσεις της Cosco στον ΣΕΜΠΟ ΙΙΙ του ΟΛΠ, τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, της Cosco και της Εθνικής Τράπεζας, θα αγγίξουν τα 4,7 εκατομμύρια, από περίπου 3,1 εκατομμύρια το 2013, εκτοξεύοντας τον Πειραιά, υψηλότερα από το λιμάνι της Αλχεθίρας, που βρίσκεται τώρα στην πρώτη θέση της Μεσογείου, με 4,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως.
Τι προβλέπει ο αναθεωρημένος φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ – Cosco
-Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 230.000.000 ευρώ.
-Αυξάνεται η ετήσια δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ σε 6.200.000 TEU (κιβώτια), από 3.700.000, στην πλήρη ολοκλήρωση των έργων. 
-Το μεταβλητό αντάλλαγμα παραμένει σταθερό στο 24,5% επί των εσόδων της ΣΕΠ, ενώ επεκτείνονται τα σταθερά ανταλλάγματα Ι και ΙΙ (ενοίκια έκτασης και μήκος προβλητών) και στο Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.

-Στη θέση του ελαχίστου εγγυημένου ανταλλάγματος μετά το 2021, το οποίο υπό όρους αναστέλλεται, καθιερώνεται ως αντιστάθμισμα αυξημένη «εγγυημένη δυναμικότητα» και «ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα», ύψους 4.750.000 TEU και 3.087.500 TEU αντιστοίχως.
-Η Καθαρά Παρούσα Αξία της Σύμβασης ΣΕΠ αυξάνεται από 498 εκατ. ευρώ, σε 678 - 1.073 εκατ. ευρώ και 
-Κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ Α.Ε., για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε., ο νέος Προβλήτας Πετρελαιοειδών με ευνοϊκούς χρηματοοικονομικούς όρους. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9677-no1-limani-tis-mesogeiou-thelei-ton-peiraia-i-cosco-antipaloi-ispanoi-italoi.html

Συνολικές προβολές σελίδας