Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Νο1 λιμάνι της Μεσογείου θέλει τον Πειραιά η Cosco. Αντίπαλοι Ισπανοί-Ιταλοί

Το Νο1 λιμάνι της Μεσογείου θέλει να καταστήσει τον Πειραιά η Cosco. Το 2013, ο Πειραιάς ήταν στην 8η θέση της Ευρώπης, με 3,16 εκατ. TEUS. Tην πρώτη τριάδα αποτελούσαν τα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας.
Πάνω από τον Πειραιά – και πάντοτε σε ευρωπαϊκό επίπεδο - ήταν τα λιμάνια της Αλχεθίρας (5η θέση, με 4,34 εκατ. ΤΕUS) και της Βαλένθια (6η θέση, με 4,33 εκατ. TEUS) στην Ισπανία και μια θέση πιο κάτω, το λιμάνι του Gioia Tauro (9η θέση, με 3,1 εκατ. ΤΕUS) της Ιταλίας (στην σχετική κατάταξη δεν συμπεριλήφθηκε το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου και το Αμπαρλί της Τουρκίας).
Ο γενικός διευθυντής της ΣΕΠ (Cosco) Fu Cheng Qiu, στην υπογραφή του τροποποιημένου φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ – Cosco, ανέφερε ότι στόχος της Cosco είναι η μετατροπή του Πειραιά στο Νο1 λιμάνι της Μεσογείου.   
«Τώρα, περιμένουμε την τελική έγκριση από το ελληνικό Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, θα αρχίσει άμεσα η κατασκευή του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ», υπογράμμισε σχετικά. 
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης δήλωσε ότι «ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230.000.000, με σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επισήμανε ότι «με αυτή την επένδυση, το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Η καθαρά παρούσα αξία της καινούριας σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά, που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερς ετησίως».
Υπολογίζεται ότι, σε δύο χρόνια από σήμερα, με τις νέες επενδύσεις της Cosco στον ΣΕΜΠΟ ΙΙΙ του ΟΛΠ, τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, της Cosco και της Εθνικής Τράπεζας, θα αγγίξουν τα 4,7 εκατομμύρια, από περίπου 3,1 εκατομμύρια το 2013, εκτοξεύοντας τον Πειραιά, υψηλότερα από το λιμάνι της Αλχεθίρας, που βρίσκεται τώρα στην πρώτη θέση της Μεσογείου, με 4,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως.
Τι προβλέπει ο αναθεωρημένος φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ – Cosco
-Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 230.000.000 ευρώ.
-Αυξάνεται η ετήσια δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ σε 6.200.000 TEU (κιβώτια), από 3.700.000, στην πλήρη ολοκλήρωση των έργων. 
-Το μεταβλητό αντάλλαγμα παραμένει σταθερό στο 24,5% επί των εσόδων της ΣΕΠ, ενώ επεκτείνονται τα σταθερά ανταλλάγματα Ι και ΙΙ (ενοίκια έκτασης και μήκος προβλητών) και στο Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.

-Στη θέση του ελαχίστου εγγυημένου ανταλλάγματος μετά το 2021, το οποίο υπό όρους αναστέλλεται, καθιερώνεται ως αντιστάθμισμα αυξημένη «εγγυημένη δυναμικότητα» και «ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα», ύψους 4.750.000 TEU και 3.087.500 TEU αντιστοίχως.
-Η Καθαρά Παρούσα Αξία της Σύμβασης ΣΕΠ αυξάνεται από 498 εκατ. ευρώ, σε 678 - 1.073 εκατ. ευρώ και 
-Κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ Α.Ε., για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε., ο νέος Προβλήτας Πετρελαιοειδών με ευνοϊκούς χρηματοοικονομικούς όρους. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9677-no1-limani-tis-mesogeiou-thelei-ton-peiraia-i-cosco-antipaloi-ispanoi-italoi.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας