Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Χαμηλές οι επιδόσεις της Ελλάδας στο δίκτυο μεταφορών της ΕΕ. Τρίτη από το τέλος!

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τη δεύτερη έκδοση του «πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές», στην οποία συγκρίνονται οι επιδόσεις των κρατών μελών σε 29 κατηγορίες μεταφορών.
Οι επιδόσεις της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα χαμηλές, καθώς η χώρα βρίσκεται τρίτη από το τέλος, με δείκτη -8. Κάτω από την Ελλάδα βρίσκονται η Πολωνία και η Ουγγαρία.
Στον αντίποδα, στην κορυφή κατατάσσεται η Ολλανδία, ακολουθούμενη από τη Σουηδία, τη Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία.
Στον τομέα των «υποδομών και επενδύσεων», η ΕΕ αναφέρει ότι η Ελλάδα πάει καλά στην ολοκλήρωση στο δίκτυο κορμού του Διευρωπαϊκού Δικτύου, ελαφρώς πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ.

Όσον αφορά στην ποιότητα της υποδομής των μεταφορών, οι αξιολογήσεις έχουν βελτιωθεί για τους περισσότερους τρόπους μεταφοράς, από την τελευταία περίοδο αναφοράς.
Ωστόσο, οι υποδομές μόνο των αερομεταφορών λαμβάνουν βαθμολογία άνω του μέσου όρου. Η Ελλάδα υπολείπεται του μέσου όρου στις λιμενικές, οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές!  
Επίσης, στα αρνητικά στοιχεία το γεγονός ότι η Ελλάδα, παρόλο που κατάφερε να μειώσει το μέσο χρόνο για την εισαγωγή και την εξαγωγή, διά θαλάσσης, από 15,5 σε 14,5 ημέρες, παραμένει πολύ πάνω από το μέσο της ΕΕ, o οποίoς είναι 11 ημέρες.
Παρατηρείται πρόοδος στην ΕΕ
Δίνοντας έμφαση στους τομείς που απαιτούν κατά προτεραιότητα επενδύσεις και χάραξη πολιτικής, ο στόχος του πίνακα αποτελεσμάτων είναι να βοηθήσει τα κράτη μέλη να βελτιώσουν τα εθνικά τους συστήματα μεταφορών.
Το να καταστούν οι μεταφορές στην Ευρώπη πιο βιώσιμες και αποτελεσματικές θα συμβάλει στη δημιουργία μιας ενεργειακής ένωσης σε συνδυασμό με μια μακρόπνοη πολιτική για την κλιματική αλλαγή και στην εμβάθυνση της εσωτερικής αγοράς, που αποτελούν δύο προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σύμφωνα με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ κα Βιολέτα Μπούλτς: «Ο πίνακας αποτελεσμάτων του 2015 δείχνει πόσο δυναμικός είναι ο ευρωπαϊκός τομέας μεταφορών.
Θα ήθελα να εκφράσω την ικανοποίησή μου για το ότι έχει σημειωθεί πρόοδος σε σχέση με το προηγούμενο έτος, για παράδειγμα όσον αφορά την ποιότητα των υποδομών και το άνοιγμα των αγορών σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Ο πίνακας αποτελεσμάτων επίσης δείχνει τι πρέπει ακόμη να γίνει, προκειμένου να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στον τομέα των μεταφορών ή για τη βελτίωση της βιωσιμότητάς του».

Ο πίνακας αποτελεσμάτων συγκεντρώνει δεδομένα από διάφορες δημόσιες πηγές (όπως η Eurostat, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ).
Μετά τη δημοσίευση της πρώτης έκδοσης του πίνακα αποτελεσμάτων το 2014 (IP/14/414), η Επιτροπή συγκέντρωσε λεπτομερέστερους δείκτες επιδόσεων και βελτίωσε την παρουσίαση του πίνακα αποτελεσμάτων.
Στη φετινή έκδοση είναι, επίσης, δυνατόν να εντοπιστεί η πρόοδος κάθε κράτους μέλους στην πορεία του χρόνου. Γενικά, τα κράτη μέλη έχουν σημειώσει ικανοποιητική πρόοδο, σε σύγκριση με την πρώτη έκδοση του πίνακα αποτελεσμάτων.
Η ανάγνωση του πίνακα αποτελεσμάτων μπορεί να γίνει, είτε ανά χώρα, είτε με βάση ένα από τα ακόλουθα θέματα:
-Εσωτερική αγορά (περιλαμβάνονται δείκτες σχετικά με το άνοιγμα της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών, εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις σχετικά με παραβιάσεις του ενωσιακού δικαίου και το ποσοστό μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο των οδηγιών της ΕΕ για τις μεταφορές)·
-Επενδύσεις και υποδομές (περιλαμβάνονται η ποιότητα των υποδομών για τους διάφορους τρόπους μεταφοράς και τα ποσοστά ολοκλήρωσης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)·
-Ενεργειακή Ένωση και καινοτομία (περιλαμβάνονται το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην κατανάλωση καυσίμων, τα νέα οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα και ο χρόνος που αναλώνουν οι οδηγοί στην κυκλοφοριακή συμφόρηση)· και
-Άνθρωποι (περιλαμβάνονται η οδική και η σιδηροδρομική ασφάλεια, οι γυναίκες που εργάζονται στον τομέα των μεταφορών και η ικανοποίηση των καταναλωτών με τους διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς).
Αναλυτικά, για την έκθεση της ΕΕ, πατήστε ΕΔΩ.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/13100-xamiles-oi-epidoseis-tis-elladas-sto-diktyo-metaforon-tis-ee-triti-apo-to-telos.html

Ν. Ροδόπουλος, ΕΕL: Τα logistics, που άντεξαν στην κρίση, μπορούν να εκσυγχρονίσουν το κράτος

Η συνολική (άμεση και έμμεση) συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ ανέρχεται στο 20% - 25%, των logistics στο 10,8%.
Ο τουρισμός έχει υφυπουργείο, γιατί να μην έχουν και τα logistics ως ένας από τους μεγαλύτερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας;
Στο 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο της EEL, ο πρόεδρος της Νικόλαος Ροδόπουλος επανέλαβε την πρόταση σύστασης υφυπουργείου Εφοδιαστικής Αλυσίδας, το οποίο:
-θα αναλύει συνολικά και οριζόντια την εφοδιαστική αλυσίδα προϊόντων και υπηρεσιών, με τη δημιουργία μιας νέας, ολοκληρωμένης υπηρεσίας,
-θα μελετά, σε συνεργασία με τους αρμόδιους κοινωνικούς εταίρους, τους προβληματισμούς, τις προοπτικές και τα αντικρουόμενα συμφέροντα,
-θα σχεδιάζει και προτείνει λύσεις, με στόχο την εξέλιξη και ανάπτυξη του κάθε κλάδου της εφοδιαστικής, επιβλέποντας την εφαρμογή τους.
Ο πρόεδρος της EEL έφερε, ως παράδειγμα, τη διαχείριση του κρατικού στόλου οχημάτων, αλλά και τις υπηρεσίες υγείας (φαρμακαποθήκες), σημειώνοντας ότι, εάν υπήρχε μια ενιαία διαχείριση logistics, το ελληνικό δημόσιο, όχι μόνο θα ήταν πιο αποτελεσματικό, αλλά και λιγότερο… δαπανηρό.
Στο ξεκίνημα της ομιλίας του, ο κ. Ροδόπουλος ανέφερε ότι τα logistics άντεξαν στην κρίση, καθώς δεν έπεσαν στην τεράστια υφεσιακή πορεία άλλων κλάδων της οικονομίας, υπογραμμίζοντας παράλληλα, τις μεγάλες ευκαιρίες που ανοίγονται στον κλάδο με την μετατροπή της Ελλάδας ως κύριας περιφερειακής πύλης εισόδου των ασιατικών προϊόντων στην Ευρώπη.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο πρόεδρος της EEL ανέφερε τα ακόλουθα:
«Το νέο ΕΣΠΑ, για το οποίο γίνεται μεγάλη συζήτηση, στην πραγματικότητα αποτελεί ασπιρίνη σε καρκινοπαθή, ενώ ταυτόχρονα έχει μεγάλο χρόνο ωρίμανσης και συντηρεί τις σχέσεις εξάρτησης.
Σημασία δεν έχει απλά να χρηματοδοτούμε μια αγορά που θα στηρίζεται στα ευρωπαϊκά προγράμματα και θα συνεχίζει να λειτουργεί κάτω από την ίδια λογική που πορευόταν μέχρι σήμερα. 
Σημασία έχει η κυβέρνηση να δημιουργήσει εκείνες τις συνθήκες που θα βοηθήσουν τις εταιρείες του κλάδου, να αξιοποιήσουν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας προς όφελός τους και κατ’ επέκταση και της εθνικής οικονομίας.
Δεν είναι δυνατόν, τα logistics, που αποτελούν το 10,8% του ΑΕΠ, να μην εκπροσωπούνται στο εξωτερικό, στις μεγαλύτερες εκθέσεις εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε να προβάλλουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, ως κεντρική πύλη εισόδου των εξ ανατολής εμπορευματικών ροών. 
Τα logistics αποτελούν κεντρικό πυλώνα για την Ελλάδα. Θα πρέπει λοιπόν να αξιοποιηθούν ανάλογα».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/13112-n-rodopoulos-eel-ta-logistics-pou-anteksan-stin-krisi-boroyn-na-eksigxronisoun-to-kratos.html

Η Εγνατία Οδός δικαιούχος του Προγράμματος Interreg V-A Greece-Bulgaria 2014-2020

Την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015 ξεκίνησε επισήμως η διαδικασία υποβολής πρότασης η οποία σχετίζεται με την 1η Πρόσκληση του Προγράμματος Συνεργασίας Interreg V-A Greece - Bulgaria 2014-2020 και αφορά Στρατηγικά Έργα.
Η εν λόγω πρόκληση είναι ανοιχτή αυστηρά και μόνο για τους κάτωθι 3 δικαιούχους:
-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. (Ελλάδα),
-Road Infrastructure Agency (Βουλγαρία),
-Regional Administration of Smolyan (Βουλγαρία).
Το Πρόγραμμα Συνεργασίας Interreg V-A Greece-Bulgaria 2014-2020
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015 το διασυνοριακό Πρόγραμμα για την Ελλάδα και τη Βουλγαρία για την περίοδο 2014-2020. ΤοΠρόγραμμακαλύπτει 11 ελληνικές και βουλγαρικές περιφέρειες.

Όραμα και προτεραιότητα του Προγράμματος Συνεργασίας Interreg V-A Greece-Bulgaria 2014-2020 είναι να μετατρέψει τη διασυνοριακή περιοχή σε μια ανταγωνιστική, καινοτόμο, βιώσιμη, κλιματικά προσαρμόσιμη, καλύτερα διασυνδεδεμένη περιοχή, χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς.
Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα129.695.572,00 ευρώ εκ των οποίων τα 110.241.234 ευρώ προέρχονται απότοΕυρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)και τα19.454.338 από εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Βουλγαρίας.
Το Πρόγραμμα στοχεύει στην:
·περαιτέρω βελτίωση και ενδυνάμωση της διασυνοριακή συνεργασίας,
·ανάπτυξη και προώθηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς της διασυνοριακής περιοχής,
·προστασία του τοπικού πληθυσμού από τον κίνδυνο φυσικών καταστροφών (π.χ. πυρκαγιές, πλημμύρες),
·βελτίωση διαχείρισης των υδατικών πόρων,
·βελτίωση της διασυνοριακής συνδεσιμότητας (π.χ. μείωση του χρόνου μετακίνησης, βελτίωση της οδικής ασφάλειας),
·επέκταση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στη διασυνοριακή περιοχή, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η απασχόληση στις κοινωνικές επιχειρήσεις και να αυξηθεί η παροχή κοινωνικών υπηρεσιών στις ευάλωτες κοινότητες,
·ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στην παραμεθόρια περιοχή,
·δημιουργία ανάπτυξης και νέων θέσεων εργασίας, με την τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και τη βελτίωση της ικανότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να διευρύνουν τις δραστηριότητές τους πέρα από τις τοπικές αγορές.

Συνολικές προβολές σελίδας