Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

Νέα πιστοποιητικά και διπλώματα STCW (Manila 2010).

Η τελευταία αναθεώρηση της STCW έφερε αλλάγες σε όλο το φάσμα πιστοποιητικών και διπλωματων των ναυτικών. Σε αυτήν την ανάρτηση παραθετουμε αναλυτικά τα πιστοποητικα όπως αυτα προβλέπονται στην νέα σύμβαση (Manila 2010),με το αντίστοιχο αρθρο του κάθε πιστοποιήτικού καθώς επίσης και το ποιά πιστοποιητικά θέλουν αναγνώρηση και ανανέωση ανα πενατετία.
Παρακάτω θα βρείτε αναλυτικά όλα τα πιστοποιητικά ή αποδεικτικά έγγραφα που προβλεπονται από την νέα σύμαβαση.
Ο πίνακας περιέχει όλα τα πιστοποιητικά ή αποδεικτικά έγγραφα που περιγράφονται στην νέα STCW που επιτρέπουν στον κάτοχο τουςνα υπηρετεί με συγκεκριμένα καθήκοντα σε πλοία.


Κανονισμοί Τύπος πιστοποιητικού καισύντομη περιγραφή Επικύρωση για αναγνώριση Ανά πενταετία θεώρηση πιστοποιητικού
ΙΙ/1, ΙΙ/2, ΙΙ/3, ΙΙΙ/1, ΙΙΙ/2, ΙΙΙ/3, ΙΙΙ/6, ΙV/2, VII/2 Πιστοποιητικό Ικανότητας – Για πλοιάρχους, αξιωματικούς και ραδιοχειριστές GMDSS Ναι Ναι
II/4, IIΙ/4,VII/2 Πιστοποιητικό Επάρκειας – Για κατώτερα πληρώματα πιστοποιημένα να συμμετέχουν στην τήρηση φυλακής ναυσιπλοΐας και μηχανοστασίου Όχι Όχι
II/5,III/5, ΙΙΙ/7, VII/2 Πιστοποιητικό Επάρκειας – Για κατώτερα πληρώματα κατάλληλα πιστοποιημένα ως ειδικευμένος ναυτικός καταστρώματος, ειδικευμένος ναυτικός μηχανής ή ηλεκτροτεχνικός μέλος πληρώματος Όχι Όχι
V/1-1,V/1-2 Πιστοποιητικό Επάρκειας ή θεώρηση Πιστοποιητικού Ικανότητας- Για πλοιάρχους και αξιωματικούς για δεξαμενόπλοια, χημικά υγραεριοφόρα Ναι Ναι
V/1-1,V/1-2 Πιστοποιητικό Επάρκειας – Για κατώτερα πληρώματα σε δεξαμενόπλοια, χημικά ή υγραεριοφόρα Όχι Όχι
V/2 Αποδεικτικά έγγραφα- Εκπαίδευση για πλοιάρχους, αξιωματικούς και άλλα μέλη πληρώματος που υπηρετούν σε επιβατηγά πλοία Όχι Όχι
VI/1 Πιστοποιητικό Επάρκειας – Βασική Εκπαίδευση Όχι Ναι(1)
VI/2 Πιστοποιητικό Επάρκειας –Σκάφος επιβίωσης, λέμβοι διάσωσης και ταχύπλοοι λέμβοι διάσωσης Όχι Ναι(1)
VI/3 Πιστοποιητικό Επάρκειας – Προχωρημένα Πυροσβεστικά Όχι Ναι(1)
VI/4 Πιστοποιητικό Επάρκειας – Ιατρικών μέσων Πρώτων Βοηθειών Όχι Όχι
VI/5 Πιστοποιητικό Επάρκειας – Αξιωματικός Ασφάλειας Πλοίου Όχι Όχι
VI/6 Πιστοποιητικό Επάρκειας – Εκπαίδευση επίγνωσης ασφάλειας (security) ή εκπαίδευση ασφάλειας (security) για ναυτικούς με ορισμένα καθήκοντα ασφάλειας (security) Όχι Όχι

(1) Σύμφωνα με τα τμήματα A-VI/1, A-VI/2 και A-VI/3, οι ναυτικοί θα παρέχουν αποδεικτικά στοιχεία ότι έχουν τηρήσει τα απαιτούμενα πρότυπα ικανότητας κάθε πέντε έτη.
Παρακάτω παρατήθονται τα πιστοποιητικά με τον αντίστοιχο κωδικό – άρθρο σύμφωνα με την νέα STCW (Manila 2010) ανά κατηγορία.
Προσωπικό Γέφυρας
• Δίπλωμα Πλοιάρχου Α΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙ/2 – IV/2
• Δίπλωμα Πλοιάρχου Β΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙ/2 – IV/2)
• Δίπλωμα Πλοιάρχου Γ΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙ/1, II/2, II/3, IV/2)
• Πτυχίο Κυβερνήτη Α΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙ/3 − IV/2)
• Πτυχίο Κυβερνήτη Β΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙ/3 − IV/2
• Πτυχίο Κυβερνήτη Γ΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙ/3 − IV/2)
• Πτυχίο Κυβερνήτη Ρυμουλκών (ΙΙ/3 – IV/2)
• Πτυχίο Κυβερνήτη Τουριστικών Θαλαμηγών Πλοίων (ΙΙ/3 – IV/2)
• Πτυχίο ναύκληρου (ΙΙ/5 – ΙΙ/4)
• Άδεια ναύτη (ΙΙ/4) − (ΙΙ/5)
Προσωπικό Μηχανής
• Δίπλωμα μηχανικού Α΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙΙ/2)
• Δίπλωμα μηχανικού Β΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙΙ/2 – ΙΙΙ/3)
• Δίπλωμα μηχανικού Γ΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙΙ/1)
• Πτυχίο μηχανοδηγού Α΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙΙ/4 –ΙΙΙ/5)
• Πτυχίο μηχανοδηγού Β΄ τάξης Ε.Ν. (ΙΙΙ/4–ΙΙΙ/5)
• Δίπλωμα Ηλεκτρολόγου Εμπορικού Ναυτικού (ΙΙΙ/6)
• Άδεια Ηλεκτροτεχνίτη Εμπορικού Ναυτικού (ΙΙΙ/7)
Προσωπηκό Χειριστών Παγκόσμιου Ναυτικού Συστήματος Κινδύνου Ασφαλείας
• Χειριστές Παγκόσμιου Ναυτικού Συστήματος Κινδύνου Ασφαλείας (G.M.D.S.S.) (IV/2)
Προσωπικό Δεξαμενοπλοίων
• Βασική εκπαίδευση σε πετρελαιοφόρα – χημικά δεξαμενόπλοια (V/1−1, παρ.1)
• Προχωρημένη εκπαίδευση σε πετρελαιοφόρα δεξαμενόπλοια (V/1−1, παρ.3)
• Προχωρημένη εκπαίδευση σε χημικά δεξαμενόπλοια (V/1−1, παρ.5)
• Βασική εκπαίδευση σε υγραεριοφόρα δεξαμενόπλοια (V/1−2, παρ.1)
• Προχωρημένη εκπαίδευση σε υγραεριοφόρα δεξαμενόπλοια (V/1−2, παρ.3)
Προσωπικό επιβατηγών πλοίων
• Ειδική εκπαίδευση επιβατηγών πλοίων (V/2)

Πηγή: http://logbook.gr/%CE%BA%CE%B5%CF%83%CE%B5%CE%BD-%CF%80%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CE%AC%CF%81%CF%87%CF%89%CE%BD/diplomata-stcw-manila-2010/

Ξεπέρασε το 44% το ποσοστό της Minoan στην Ηellenic Seaways

Τον Φεβρουάριο η Μinoan Lines αποφάσισε την ενίσχυση της συμμετοχής της στην Hellenic Seaways, προχωρώντας στην αγορά μετοχών από ενδιαφερόμενους μετόχους μειοψηφίας.
Περεταίρω, η διαδικασία διενέργειας συναλλαγών για την αγορά μετοχών της εν λόγω εταιρείας είναι σε εξέλιξη, ενώ το ποσοστό συμμετοχής των Μινωικών Γραμμών στο μετοχικό της κεφάλαιο, έως και την Πέμπτη 17/03/2016, είχε διαμορφωθεί σε επίπεδα άνω του 44,0%.


Στα 17,7 εκατ. τα καθαρά κέρδη της Minoan το 2015. Άνοδος 4,2 εκατ. στον κύκλο εργασιών

Αύξηση, τόσο στον κύκλο εργασιών, όσο και στα καθαρά κέρδη σημείωσε η Minoan Lines το 2015. Ειδικότερα, οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν σε 172,4 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 4,2 εκατ., σε σχέση με το οικονομικό έτος 2014.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 17,7 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 17,6 εκατ., σε σχέση με το 2014. Επίσης, ο τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε σε € 195,1 εκ., ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε € 24,7 εκ.
Οι θετικές οικονομικές επιδόσεις, όπως καταγράφηκαν στα αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης 2015, οφείλονται κυρίως στη μείωση του κόστους καυσίμων, συνέπεια της πτώσης των διεθνών τιμών πετρελαίου, στη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων, καθώς και στην αύξηση των εσόδων. 

Σημειώνεται ότι οι περιορισμοί στη κίνηση κεφαλαίων (capital controls), οι οποίοι επεβλήθησαν, επιβάρυναν περαιτέρω την οικονομική  δραστηριότητα και τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα τόσο στις εισαγωγές όσο και τις εξαγωγές.
Επιπρόσθετα, οι εν λόγω εξελίξεις είχαν αντίκτυπο και στον εσωτερικό τουρισμό, επηρεάζοντας αρνητικά τα έσοδα της εταιρείας.  
Γραμμή Αγκώνα και Τεργέστη
Η Εταιρεία το 2015 δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή της βόρειας Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα-Τεργέστη) ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της, επιτυγχάνοντας υψηλά μερίδια αγοράς σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά.
Συγκεκριμένα, η Εταιρεία  διακίνησε συνολικά 406 χιλ. επιβάτες, 94 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 77 χιλ. φορτηγά οχήματα. Τα μερίδια αγοράς στην αγορά της Αγκώνα ανήλθαν σε 54,3% για τους επιβάτες, 52,9% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 56,5% για τα φορτηγά αυτοκίνητα. Στο λιμάνι της Τεργέστης δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία.  
Ελληνική ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή «Ηράκλειο-Πειραιάς», οι Μινωικές Γραμμές διατήρησαν την ισχυρή θέση που παραδοσιακά κατέχουν στην αγορά αυτή.
Το 2015, η Εταιρεία διακίνησε 707 χιλ. επιβάτες, 90 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 57 χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στην εν λόγω γραμμή ανήλθαν περίπου σε 67,0% για τους επιβάτες, 64,0% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 47,2% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.

Συνολικές προβολές σελίδας