Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015

Φορτηγά: Παράταση ζωής για τα παλιά οχήματα

To δικαίωμα να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους για πέντε ακόμη χρόνια δίνει στα βαρέα οχήματα παλιάς τεχνολογίας, που δεν είναι εφοδιασμένα με ABS, υπουργική απόφαση. Τι μέλλει γενέσθαι με τα «νεότερα» οχήματα.

Για πέντε ακόμη χρόνια ως το 2020, θα μπορούν τα φορτηγά παλιάς τεχνολογίας, που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα πριν το 1999 και δεν διαθέτουν σύστημα ABS να «βρίσκονται» στους δρόμους. Μετά την συγκεκριμένη ημερομηνία τα φορτηγά οχήματα παλιάς τεχνολογίας θα οδηγηθούν, τουλάχιστον με τα όσα ισχύουν έως σήμερα, υποχρεωτικά σε απόσυρση, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα να εφοδιαστούν εκ των υστέρων με ΑΒS.
Για τα νεότερα βαρέα οχήματα, που βγήκαν στους ελληνικούς δρόμους μετά 1999 χωρίς να διαθέτουν το συγκεκριμένο σύστημα υπάρχει η δυνατότητα το ΑΒS να τοποθετηθεί μέσα στον επόμενο χρόνο, υπό την προϋπόθεση όμως ότι ως τον Μάρτιο θα περάσουν από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ).
Οι ρυθμίσεις αυτές περιλαμβάνονται σε υπουργική απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Παπαδόπουλου με την οποία ρυθμίζεται το θέμα της τοποθέτησης συστήματος αντιεμπλοκής (ABS) στα βαρέα οχήματα.
Ειδικότερα η απόφαση προβλέπει ότι:
* Υποχρέωση να τοποθετήσουν το σύστημα αυτό έχουν όλα τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1-1-1999 και μετά, ημερομηνία με την οποία θεσπίστηκε η υποχρέωση από την ΕΕ να τοποθετείται το σύστημα αυτό από τις κατασκευάστριες εταιρείες.
Η υποχρέωση για τοποθέτηση του συστήματος ABS θα ελέγχεται από τα ΚΤΕΟ από 1-4-2015, και κάθε φορά από την ημερομηνία αυτή που τα οχήματα θα περνούν από τεχνικό έλεγχο.
Παράλληλα δίνεται προθεσμία πέντε ετών για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από την παραπάνω προθεσμία να κυκλοφορήσουν χωρίς την υποχρέωση τοποθέτησης του συστήματος αυτού. Η υπουργική απόφαση προβλέπει ότι μετά την παραπάνω ημερομηνία τα οχήματα αυτά αποσύρονται από την κυκλοφορία.

Η απόφαση ελήφθη λόγω των συνθηκών της αγοράς

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο η απόφαση εκδόθηκε αφού λήφθηκαν υπόψη οι συνθήκες της αγοράς των αυτοκινήτων και η μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Επιλέχθηκε ως ημερομηνία υποχρέωσης τοποθέτησης ABS η 1-1-1999 δεδομένου ότι από την ημερομηνία αυτή θεσπίστηκε η αντίστοιχη υποχρέωση τοποθέτησης του συστήματος αυτού από την ΕΕ αφενός και αφετέρου επειδή απαλλάσσονται τα κυκλοφορούντα προ της παραπάνω ημερομηνίας αυτοκίνητα από την υποχρέωση αυτή, αφού σε κανένα κράτος της ΕΕ δεν προβλέπεται διαδικασία που να εξασφαλίζει την ασφαλή τοποθέτηση και λειτουργία του συστήματος αντιεμπλοκής με την εκ των υστέρων τοποθέτηση του.
Αντίθετα με την καταληκτική ημερομηνία απόσυρσης των αυτοκινήτων στην πενταετία, δίδεται επαρκής χρόνος οι μεταφορείς να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητά τους με άλλα νεώτερης τεχνολογίας σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Στην απόφαση σημειώνεται ότι από 1/4/2015, ή από την ημερομηνία λήξης του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου εφόσον αυτή είναι μεταγενέστερη της 1/4/2015, θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3, Ο4 που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μετά την 1/1/1999, τα οποία δεν φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση.
Εφόσον ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος πραγματοποιηθεί πριν τις 31/3/2015 και διαπιστωθεί ότι το όχημα δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση, θα χορηγείται ετήσια καταλληλότητα και στο χώρο των παρατηρήσεων του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου θα αναγράφεται η παρατήρηση «Το όχημα δεν φέρει σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS) και οφείλει να εφοδιαστεί με αυτό έως τον επόμενο περιοδικό τεχνικό έλεγχο».

Ως τον Αύγουστο η ισχύς των αδειών νομαρχιακών μεταφορών

Εν τω μεταξύ, την διατήρηση σε ισχύ των αδειών «νομαρχιακών μεταφορών» έως τον Αύγουστο προβλέπει άλλη απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο.
Συγκεκριμένα με την απόφαση αυτή παρατείνεται η υποχρέωση των μεταφορέων που κατέχουν άδεια κυκλοφορίας με την ένδειξη «νομαρχιακές μεταφορές» να μετατρέψουν αυτές σε εθνικών ή διεθνών μεταφορών μέχρι 31-8-2015.
Η ρύθμιση αυτή, σύμφωνα με το ΥΠΟΜΕΔΙ, κρίθηκε αναγκαία λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μεταφορείς, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να εφοδιαστούν με άδεια οδικού μεταφορέα που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συγκεκριμένη μετατροπή.
 

Οι μεταφορικές στο στόχαστρο των χάκερς αναδεικνύει νέα έρευνα

Πολλές εταιρείες της βιομηχανίας μεταφορών είναι ευάλωτες σε κυβερνοεπιθέσεις καθώς παρουσιάζουν κενά στην ασφάλεια των δεδομένων των λογαριασμών διαχείρησης τους,σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα ορισμένων εταιρειών διδικτυακής ασφάλειας των ΗΠΑ. Το πρόβλημα όμως έγκειται στο οτι αυτά τα κενά ασφαλείας των μεταφορικών εταιρειών κάνουν ευάλωτες όχι μόνο τις ίδιες, αλλά και τους πελάτες τους.
Το γεγονός αποκτά ιδιαίτερη σημασία αφού οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου (hackers) δεν επιτίθενται απαραίτητα ευθέως στον στόχο τους, αλλά συχνά ψάχνουν τρόπους να πλήξουν το στόχο μέσω των εταίρων του στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Μια κυβερνοεπίθεση μέσω μεταφορικής εταιρείας για παράδειγμα, παρέχει στους hackers όχι μόνο πρόσβαση, αλλά και γνώσεις για τον στόχο τους, σύμφωνα με την έρευνα.
«Τα πληροφοριακά συστήματα των μικρών και μεσαίων εταιρειών θεωρούνται λιγότερο εξειδικευμένα και άμυνές τους είναι περισσότερο προσπελάσιμες. Για αυτό το λόγο οι hackers επιλέγουν να επιτεθούν σε μη παραδοσιακούς στόχους, όπως είναι οι μεταφορικές εταιρείες και τα δικηγορικά γραφεία».
Ακόμη ένα πλεονέκτημα της πρόσβασης σε μεταφορικές εταιρείες είναι οτι γενικότερα διαθέτουν ευρύτερη παρουσία στην επιχειρηματική κοινότητα, κάτι που οι hackers είναι διατεθιμένοι να εκμεταλλευτούν, καταλήγει η έρευνα. 
 

Συνολικές προβολές σελίδας