Τρίτη 12 Μαΐου 2015

Oι Δανοί της Maersk συναντήθηκαν με τον Γ.Σταθάκη, με menu ΟΛΠ-ΟΛΘ

Μετά το θόρυβο που δημιούργησαν οι δηλώσεις του υπ. Οικονομίας και Ναυτιλίας Γιώργου Σταθάκη περί «απευθείας διαπραγματεύσεων με την Cosco για τον διαγωνισμό του ΟΛΠ», ο οποίος προκάλεσε την «πυροσβεστική» τοποθέτηση του ΤΑΙΠΕΔ (εξέδωσε δελτίο Τύπου, σημειώνοντας ότι το Ταμείο τηρεί απαρέγκλιτα τους όρους διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης των επενδυτών), ο υπουργός συναντήθηκε σήμερα με τον μεγάλο «αντίπαλο» της Cosco: την APM Terminals, η οποία είναι θυγατρική της Maersk.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, ο κ. Σταθάκης συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας ΑPM Terminals / Maersk Francois Xavier Delenclos και Sander Riemersma, αλλά και την πρέσβειρα της Δανίας στην Ελλάδα, Mette Knudsen.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας παρουσίασαν στον υπουργό Οικονομίας τα σχέδιά τους, αναφορικά με την παραχώρηση των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των αντίστοιχων δύο διαγωνισμών που διενεργούνται, αυτό το διάστημα, από το ΤΑΙΠΕΔ.
Υπενθυμίζεται ότι οι Δανοί της Maersk συμμετέχουν στους διαγωνισμούς εξαγοράς του 67%, τόσο του ΟΛΠ, όσο και του ΟΛΘ, οι οποίοι βρίσκονται στη φάση της εκδήλωσης των δεσμευτικών προσφορών. 


Ο ΟΛΠ «οδεύει» στην Cosco και ο OΛΘ στη Maersk; Οι προσφορές θα δείξουν

Την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ αναμένεται να ξεκλειδώσει, σε κάποια από τα επερχόμενα διοικητικά συμβούλια (ίσως και το σημερινό) το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Για τον ΟΛΠ, αλλά και τον ΟΛΘ, ο πλειοδότης του διεθνούς διαγωνισμού θα εξαγοράσει, σε πρώτη φάση, το 51%. Το υπόλοιπο 16% θα «σπάσει» σε τέσσερα κομμάτια του 4% και θα πωληθεί, ανάλογα με την πορεία των προγραμματισμένων επενδύσεων που θα κάνει ο ανάδοχος.
Για τον ΟΛΠ φαίνεται ότι στο «μπουκέτο» της πώλησης συμπεριλήφθη η ακτοπλοΐα, παρά το γεγονός ότι διεξάγονται προσπάθειες να εξαιρεθεί.
Οι διαγωνισμοί για τα δυο λιμάνια βρίσκονται στη β’ φάση και αυτό που αναμένεται να καθοριστεί είναι η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών. Ο ΟΛΠ προηγείται (ίσως τον Σεπτέμβριο κατατεθούν οι προσφορές) και ακολουθεί, περίπου μετά από ένα μήνα, ο ΟΛΘ.
Για τον ΟΛΠ δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικής πρότασης έχουν πέντε σχήματα: APM Terminals (θυγατρική της Maersk), Cosco, International Container Terminal Services, Ports America και Utilico.
Αντίστοιχα, για τον ΟΛΘ οχτώ σχήματα: APM Terminals, deutsche Invest Equity Partners, Duferco Particiption Holding, International Container Terminal Services, Mitsui & Co., DP World, Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A., Yilport Holding.
Το ΤΑΙΠΕΔ, για λόγους ανταγωνισμού, θέλει τα δυο λιμάνια να εξαγοραστούν από διαφορετικές εταιρείες. Ήδη, αρκετοί ποντάρουν ότι, εάν προχωρήσουν οι διαγωνισμοί, φαβορί για τον ΟΛΠ είναι η Cosco και για τον ΟΛΘ η Maersk / APM Terminals, στην περίπτωση που δεν κινηθεί "επιθετικά" για τον ΟΛΠ. 


Συνολικές προβολές σελίδας