Τρίτη 12 Μαΐου 2015

Ο ΟΛΠ «οδεύει» στην Cosco και ο OΛΘ στη Maersk; Οι προσφορές θα δείξουν

Την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ αναμένεται να ξεκλειδώσει, σε κάποια από τα επερχόμενα διοικητικά συμβούλια (ίσως και το σημερινό) το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Για τον ΟΛΠ, αλλά και τον ΟΛΘ, ο πλειοδότης του διεθνούς διαγωνισμού θα εξαγοράσει, σε πρώτη φάση, το 51%. Το υπόλοιπο 16% θα «σπάσει» σε τέσσερα κομμάτια του 4% και θα πωληθεί, ανάλογα με την πορεία των προγραμματισμένων επενδύσεων που θα κάνει ο ανάδοχος.
Για τον ΟΛΠ φαίνεται ότι στο «μπουκέτο» της πώλησης συμπεριλήφθη η ακτοπλοΐα, παρά το γεγονός ότι διεξάγονται προσπάθειες να εξαιρεθεί.
Οι διαγωνισμοί για τα δυο λιμάνια βρίσκονται στη β’ φάση και αυτό που αναμένεται να καθοριστεί είναι η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών. Ο ΟΛΠ προηγείται (ίσως τον Σεπτέμβριο κατατεθούν οι προσφορές) και ακολουθεί, περίπου μετά από ένα μήνα, ο ΟΛΘ.
Για τον ΟΛΠ δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικής πρότασης έχουν πέντε σχήματα: APM Terminals (θυγατρική της Maersk), Cosco, International Container Terminal Services, Ports America και Utilico.
Αντίστοιχα, για τον ΟΛΘ οχτώ σχήματα: APM Terminals, deutsche Invest Equity Partners, Duferco Particiption Holding, International Container Terminal Services, Mitsui & Co., DP World, Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A., Yilport Holding.
Το ΤΑΙΠΕΔ, για λόγους ανταγωνισμού, θέλει τα δυο λιμάνια να εξαγοραστούν από διαφορετικές εταιρείες. Ήδη, αρκετοί ποντάρουν ότι, εάν προχωρήσουν οι διαγωνισμοί, φαβορί για τον ΟΛΠ είναι η Cosco και για τον ΟΛΘ η Maersk / APM Terminals, στην περίπτωση που δεν κινηθεί "επιθετικά" για τον ΟΛΠ. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας