Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Π. Σκουλικίδης: Tα φορτηγά Δ.Χ. πληρώνουν ακριβά το τίμημα της κρίσης

Την κατάργηση των δύο φωτογραφικών, όπως τις χαρακτηρίζει, υπουργικών αποφάσεων της προηγούμενης κυβέρνησης για τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ και την αύξηση του τονάζ, ζητεί ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Πέτρος Σκουλικίδης.
Ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ναυτεμπορική», χαρακτηρίζει την αύξηση του τονάζ στους 42 τόνους ως ένα μέτρο που έπληξε τα φορτηγά κοινού φόρτου, αφού τα περισσότερα από αυτά κινούνται με το δρομολόγιο και όχι με τον τόνο.
Επίσης, καταγγέλλει ότι η αύξηση των τελών τεχνικού ελέγχου στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ έγινε προκειμένου να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, αδιαφορώντας για την οικονομική ζημία που προκαλείται στον κλάδο.
?????????????????????????????????????????????????????????
  Π. Σκουλικίδης: Τα κόμιστρα είναι στο χαμηλότερο επίπεδο
Συνοπτικά, όπως αναφέρει ο κ. Σκουλικίδης, ο κλάδος των φορτηγών Δ.Χ. αποτελεί ένα από τα πρώτα «θύματα» του μνημονίου, αφού ο νόμος 3887/10 επέβαλε άναρχη απελευθέρωση, οδηγώντας σε οικονομική καταστροφή τους ιδιοκτήτες, μηδενίζοντας την αξία της άδειας.
Τα κόμιστρα δε είναι στο χαμηλότερο επίπεδο, τουλάχιστον κάτω 20%-25% από το 2010. Σαν να μην έφτανε αυτό, σε ποσοστό άνω του 40% τα φορτηγά Δ.Χ. είναι ανενεργά ή και έχουν παύσει τη λειτουργία τους.
«Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα 33.000 φορτηγά Δ.Χ. πλήρωσαν ακριβά το τίμημα της κρίσης, έχοντας χάσει το 52% του τζίρου από το 2009 και δουλεύοντας με κόμιστρα κάτω από το 20% του λειτουργικού κόστους, όπως φανερώνει πρόσφατη μελέτη του ΙΜΕΤ», αναφέρει ο κ. Σκουλικίδης.
Αξιο αναφοράς, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΣΧΕΜ, είναι ότι η υπάρχουσα κυβέρνηση ανέδειξε την καταστροφή του κλάδου από την άναρχη απελευθέρωση, καταψηφίζοντας το σχετικό νομοσχέδιο, οπότε με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση που θα κρατήσει απέναντι στα αιτήματα του κλάδου.
Πολλά από αυτά χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Ωστόσο, δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής καμία ουσιαστικά εξέλιξη, εξαιτίας και της καθυστέρησης που επήλθε στον διορισμό τόσο του αν. υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη όσο και της γενικής γραμματέως Μεταφορών Πέτης Πέρκα, με την οποία συναντήθηκε δύο φορές το συνδικάτο σε καλό κλίμα.
Από την άλλη πλευρά, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, διάφορα μέτρα που υιοθετήθηκαν, όπως το νομοσχέδιο για τον έλεγχο των τριγωνικών συναλλαγών, κινούνται στη σωστή κατεύθυνση.
Αυτό διότι μεταφορικές επιχειρήσεις, ελληνικών συμφερόντων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία και την Κύπρο, καταφεύγουν σε αθέμιτες πρακτικές, με αποτέλεσμα την υποκλοπή έργου από τους Ελληνες αυτοκινητιστές, αλλά και τεράστιες απώλειες στα δημόσια ταμεία της χώρας.
Εκπτώσεις στα διόδια
Το ΠΣΧΕΜ, σύμφωνα με τον κ. Σκουλικίδη, έχει θέσει ως προτεραιότητα στο υπουργείο Οικονομίας και Υποδομών την κατάργηση δύο υπουργικών αποφάσεων της προηγούμενης κυβέρνησης.
Η πρώτη έχει να κάνει με την αύξηση του τονάζ των φορτηγών και η δεύτερη με την αύξηση των τελών τεχνικού ελέγχου των ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Ειδικότερα, η αύξηση του τονάζ στους 42 τόνους είναι ένα μέτρο που έπληξε τα φορτηγά κοινού φόρτου, αφού τα περισσότερα από αυτά κινούνται με το δρομολόγιο και όχι με τον τόνο.
Βάζοντας δύο τόνους παραπάνω, γίνονται λιγότερα δρομολόγια, περίπου 8% ημερησίως. Ως εναλλακτική, το συνδικάτο έχει αντιπροτείνει το τονοχιλιόμετρο.
Oι όροι και προϋποθέσεις για την προσωρινή ακινησία φορτηγού ΔΧ
Η αύξηση του τονάζ στους 42 τόνους έπληξε, κυρίως, τα φορτηγά κοινού φόρτου
Πέρα των ανωτέρω, κρίσιμο ζήτημα αποτελεί η εφαρμογή της απαλλαγής, από τον οαεε, όσων έθεσαν και θέτουν τα φορτηγά σε ακινησία, αλλά και εκείνων που έχουν κλαπεί τα φορτηγά, μέχρι να θέσουν νέο φορτηγό σε κυκλοφορία.
Επίσης, μεγάλο θέμα αποτελούν τα διόδια. «Εχουμε ακούσει πολλά για κοινωνικά και χαμηλότερα τιμολόγια από τον υπουργό Οικονομίας και Υποδομών Γιώργο Σταθάκη, όσο και τον αναπληρωτή υπουργό Χρήστο Σπίρτζη», επισημαίνει ο κ. Σκουλικίδης, υπογραμμίζοντας τα ακόλουθα:
«Ο κλάδος αιτείται έκπτωση διοδίων 50%, αφού για τα φορτηγά δεν υπάρχει εκπτωτική πολιτική. Σήμερα, μια νταλίκα χρειάζεται 217 ευρώ στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το ποσό είναι υπερβολικό».
Το πρόβλημα με τις άδειες για τις δεξαμενές από την Πυροσβεστική
Πέρα των ανωτέρω, σε νομοθετικό επίπεδο, ο νόμος 3887/10 παρείχε στους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. τη δυνατότητα, σαν αντισταθμιστικό όφελος, να διαθέτουν μια δεξαμενή, η οποία θα αδειοδοτούνταν μόνο με ένα πιστοποιητικό πυρασφάλειας. Ωστόσο, το αντισταθμιστικό αυτό όφελος ουδέποτε ενεργοποιήθηκε, αφού η Πυροσβεστική δεν δίνει τις σχετικές άδειες, δηλώνοντας ότι χρειάζονται πρόσθετα πιστοποιητικά από την πολεοδομία.
«Φαίνεται ότι θέλουν να οδηγήσουν τον κλάδο στα ιδιωτικά πρατήρια και δεδομένου ότι η νομοθεσία γι’ αυτά προβλέπει μίνιμουμ 21 οχήματα, έστω κι αυτή η λύση, εξαιρεί το 99% των μεταφορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν διαθέτουν τόσα πολλά», καταγγέλλει ο κ. Σκουλικίδης.
Μάλιστα, η μη έγκριση των δεξαμενών αυτών επιβαρύνει το κόστος της μεταφοράς, κατά τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ τιμής πρατηρίου και τιμής εταιρείας πετρελαιοειδών (περίπου 10 λεπτά ανά λίτρο).
Μείωση ασφαλίστρων και επιδότηση τροχαίου υλικού
Ο κλάδος των φορτηγών ΔΧ αιτείται ακόμη:
-Επαναφορά των φορτωτικών που καταργήθηκαν, τόσο ως συνοδευτικό έγγραφο, όσο και ως αποδεικτικό δαπάνης, γιατί το σημερινό καθεστώς εξυπηρετεί την παράνομη μεταφορά, την φοροδιαφυγή, την φοροκλοπή εισοδήματος, κ.α.
-Ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ και ρυθμίσεις, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτές, οι εισφορές του κλάδου υγείας για το διάστημα που, λόγω μη θεώρησης των βιβλιαρίων, η υπηρεσία αυτή δεν παρεσχέθη ποτέ.
-Δανειοδότηση με χαμηλό επιτόκιο, μέσω ΕΤΕΑΝ.
-Ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων για ουσιαστικούς ελέγχους. Με τη δομή που υπάρχει σήμερα, οι έλεγχοι είναι από πλημμελείς έως ανύπαρκτοι.
-Επιδότηση τροχαίου υλικού, όπως προβλέπει ο Νόμος 3887/10.
-Μείωση των ασφαλίστρων των Φ.Δ.Χ., γιατί είναι από τα υψηλότερα στην Ε.Ε.
-Μητρώο Ι.Χ. Φορτηγών, γιατί κυκλοφορούν χιλιάδες παράνομα φορτηγά, ενώ έχουν κλείσει οι επιχειρήσεις για τις οποίες κυκλοφόρησαν.
-Νομοθετική ρύθμιση για μίσθωση φορτηγών, χωρίς άδεια κυκλοφορίας, προκειμένου να ταξινομηθούν φορτηγά Δ.Χ. από μισθωτή κάτοχο δικαιώματος κυκλοφορίας φορτηγού Δημόσιας Χρήσης.

Πηγή: http://www.psxem.gr/p-skoylikidhs-ta-forthga-d-x-plhrwnoyn-akriba-to-timhma-ths-krishs/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας