Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Στα χαρτιά η απλοποίηση των διαδικασιών logistics. Τι αναφέρει ο Αν. Παρταλίδης

Στις 22 Απριλίου στις Βρυξέλλες, η Ελλάδα πέτυχε μία πανευρωπαϊκή διάκριση ― θετική αυτή τη φορά. Ο Ανέστης Παρταλίδης, γενικός διευθυντής της Trade Logistics, θυγατρικής του ομίλου Φουρλή με δραστηριότητα στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, βραβεύθηκε ως «επαγγελματίας της χρονιάς» στα ευρωπαϊκά βραβεία logistics, τα οποία διοργανώνει ο ELA (o αρμόδιος ευρωπαϊκός σύνδεσμος, απλή συνωνυμία με τον έκτακτο μηχανισμό ρευστότητας της Τράπεζας της Ελλάδος), σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Στην απονομή, ο πρόεδρος Δ.Σ. του ELA αναφέρθηκε στις «δύσκολες οικονομικές συνθήκες» μέσα στις οποίες δραστηριοποιείται η Trade Logistics. Πιθανώς να μη γνώριζε ακριβώς πόσο δύσκολες: λίγο πριν βραβευθεί, ο επικεφαλής της είχε ολοκληρώσει το πρώτο μέρος ακόμα μιας άνισης μάχης με το πολυπλόκαμο τέρας της γραφειοκρατίας (για παλαιότερες, βλέπε «Κ» 3.3.2013), που έκανε ό,τι μπορούσε για να δυσχεράνει τη νεότερη επένδυση της εταιρείας.
Ο όμιλος Φουρλή αποφάσισε πέρυσι να επενδύσει 4,5 εκατ. ευρώ για τη μετατροπή μέρους των εγκαταστάσεων της Trade Logistics στο Σχηματάρι -περίπου το 10% του πρότυπου αποθηκευτικού χώρου των 35.000 τ.μ.- σε κεντρική αποθήκη Βαλκανίων της Intersport.
Η εταιρεία σκοπεύει να προσλάβει 30 νέους εργαζομένους για να δουλέψουν στην αποθήκη. Οπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής της Trade Logistics, πρόκειται για ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα που περιλαμβάνει συγκρότημα ραφιών με δυναμικότητα αποθήκευσης 22.000 πλαστικών κιβωτίων με εμπορεύματα της Intersport και 51 δορυφόρους μεταφοράς κιβωτίων.
«Οταν το σύστημα στέλνει παραγγελίες, τα shuttles -“δορυφόρους” τα λέμε εμείς, είναι ταχύτατα αυτοματοποιημένα οχήματα- παίρνουν τα κιβώτια για τα οποία έχουν λάβει σήμα και τα στέλνουν μέσω ραουλόδρομου σε σταθμούς συσκευασίας». Το σύστημα μπορεί να μεταφέρει ώς και 1.200 κιβώτια/ώρα στους σταθμούς συσκευασίας.
Για να λειτουργήσουν αποδοτικά όλα αυτά τα σύγχρονα συστήματα, ωστόσο, χρειαζόταν η κατασκευή παταριών (1.000 τ.μ. έκαστο) σε δύο επίπεδα στον χώρο. Το εγχείρημα αποδείχθηκε πολύ πιο σύνθετο από ό,τι θα έπρεπε να ήταν.
«Ξεκινήσαμε από την Πολεοδομία Θήβας αρχές Δεκεμβρίου, με μια εμπεριστατωμένη στατική μελέτη», αφηγείται ο κ. Παρταλίδης. Προφανώς με γερή δόση μαύρου χιούμορ, ο υπάλληλος είπε στους εκπροσώπους της εταιρείας ότι ο ίδιος θα τους δώσει την πολεοδομική άδεια την επόμενη μέρα, αφού καταθέσουν την άδεια εγκατάστασης, την οποία έπρεπε να λάβουν από την αρμόδια διεύθυνση της περιφέρειας.
Νόμος για logistics
«Βάσει της παλαιάς νομοθεσίας, χρειαζόταν άδεια εγκατάστασης και άδεια λειτουργίας από την περιφέρεια για βιομηχανικές αποθήκες σαν τη δική μας», εξηγεί ο κ. Παρταλίδης. «Με τον νέο νόμο για τα logistics [τον 4302/2014], δεν θα υφίσταται πλέον η έννοια της βιομηχανικής αποθήκης. Αρα θα μπορούσαμε να λειτουργούμε μόνο με μια απλή υπεύθυνη δήλωση, συν την πολεοδομική άδεια».
Ωστόσο η απαραίτητη κοινή υπουργική απόφαση -επτά μήνες μετά την ψήφιση του νόμου- δεν έχει υπογραφεί ακόμα. Το νομοσχέδιο, το οποίο είχε επεξεργαστεί η επιτροπή logistics υπό την προεδρία του Θ. Ζηλιασκόπουλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία συμμετείχε και ο κ. Παρταλίδης, ήταν έτοιμο από πέρυσι τον Μάρτιο.
Οι διαδοχικές αλλαγές υπουργών Ανάπτυξης καθυστέρησαν τη διαδικασία, ενώ η αλλαγή κυβέρνησης έχει παγώσει την εφαρμογή του νόμου που αφορά έναν κλάδο ο οποίος, σύμφωνα με τη McKinsey («Ελλάδα: Δέκα Χρόνια Μπροστά»), είναι από τους πολλά υποσχόμενους της ελληνικής οικονομίας. Η διαδικασία στην περιφέρεια ήταν προβλέψιμα απρόβλεπτη.
Οι προδιαγραφές της τεχνικής έκθεσης που ζητήθηκε από την εταιρεία άλλαζαν κάθε που τα στελέχη της την προσκόμιζαν στους αρμόδιους. Μεταξύ άλλων, ζητούσαν υπεύθυνες δηλώσεις μηχανικών (ενώ οι υπάλληλοι της περιφέρειας ήταν μηχανικοί). Απαιτούσαν, μάλιστα, την υπογραφή Ελλήνων μηχανικών ― όχι των Αυστριακών της εταιρείας που κατασκευάζει το σύστημα. Μετά κόπων και βασάνων, τον Φεβρουάριο εκδόθηκε η άδεια εγκατάστασης. Μες στον ενθουσιασμό του, το στέλεχος της Τrade Logistics που χειριζόταν το θέμα μετέβη την ίδια ημέρα από τη Λιβαδειά (έδρα της περιφέρειας) στη Θήβα.
Εκεί τον περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη. Ο υπάλληλος που είχε πει ότι θα τους εξυπηρετήσει ταχέως, τώρα -εξετάζοντας την ατζέντα του, που σύμφωνα με το στέλεχος της Trade Logistics ήταν μάλλον αραιά συμπληρωμένη- τους είπε να ξανάρθουν σε ένα μήνα. Παράλληλα, τους ενημέρωσε ότι σε λίγες μέρες θα ετίθετο σε λειτουργία ηλεκτρονική εφαρμογή για την κατάθεση των αδειών, αλλά ότι θα ήταν καλύτερα να προλάβουν να το κάνουν διά χειρός (καθώς αναμένονταν ανυπέρβλητες δυσκολίες στη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή).

Σχεδόν τρεις εβδομάδες αργότερα, κανονίστηκε τελικά ραντεβού με άλλη υπάλληλο. Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος της Trade Logistics, κατά τις ώρες που πέρασε (σε περισσότερες από μία επισκέψεις) στην πολεοδομία, ο πρώτος υπάλληλος δεν έδειχνε πολιορκημένος από την πολλή δουλειά.
Η άδεια πάντως -με την έγκριση και της αρχαιολογικής εταιρείας και του δασαρχείου της περιοχής- εγκρίθηκε. Ο επόμενος σκόπελος - αφού ολοκληρωθεί, στις επόμενες εβδομάδες, η κατασκευή των συστημάτων στη νέα αποθήκη- θα είναι η έκδοση άδειας λειτουργίας, ξανά από την περιφέρεια.
Μεταξύ των ζητημάτων που θα ελέγξουν στην αυτοψία οι αρμόδιοι υπάλληλοι θα είναι ο όγκος των πυροδιαμερισμάτων. Βάσει του άρθρου 11 του Π.Δ. 71/88, επιτρέπεται η αύξηση της επιφάνειας των πυροδιαμερισμάτων, αν έχουν εγκατασταθεί καταιονητήρες (συστήματα αυτόματης πυρόσβεσης), αλλά δεν προβλέπεται ρητά αντίστοιχη αύξηση του όγκου.
Το αποτέλεσμα αυτού του απαρχαιωμένου κανονιστικού πλαισίου, όπως αναφέρει ο κ. Παρταλίδης, είναι «τα βιομηχανικά κτίρια και οι αποθήκες που κατασκευάζονται στην Ελλάδα να έχουν αυξημένο κόστος τουλάχιστον κατά 8%-10% σε σύγκριση με αντίστοιχο κτίριο που κατασκευάζεται στην Κεντρική Ευρώπη, λόγω των επιπλέον τοίχων που πρέπει να κατασκευαστούν εσωτερικά των κτιρίων».
Οπως προσθέτει, «αρμόδια υπηρεσία του Πυροσβεστικού Σώματος έχει γνωμοδοτήσει θετικά στη διόρθωση του Π.Δ. 71/88 από το 2007, χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας