Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Οι τριτοκοσμικές συνθήκες στέγασης της εθνικής διαμεταφοράς

Οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις, γνωστές ως πρακτορεία, έχουν ως σκοπό την οργάνωση της διακίνησης των εμπορευμάτων, από τον αποστολέα έως τον τελικό παραλήπτη. Γίνεται ξεκάθαρο ότι οι επιχειρήσεις αυτές αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας, παρέχοντας έργο και θέσεις εργασίας σε χιλιάδες ανθρώπους.
Ωστόσο, η οικονομική  κρίση αφενός και η αδράνεια της πολιτείας και των φορέων της, αφετέρου, έχουν επηρεάσει τις διαμεταφορικές  εταιρείες, οι οποίες δυστυχώς έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές.
Δεν είναι δυνατόν, σε μια εποχή που μιλάμε για IoT και αυτοκινούμενα μεταφορικά οχήματα, να έχουμε τον κύριο όγκο των διαμεταφορικών εταιρειών της πρωτεύουσας σε μια απόσταση 2 χιλιομέτρων από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, με συνθήκες εργασίας, οι οποίες είναι επιεικώς απαράδεκτες. Δεν θα θίξω το θέμα της ρυμοτομίας, γιατί εκεί πλέον θα πρέπει να ξαναχτίσουμε όλο τον Βοτανικό από την αρχή.
Αλλά δεν μπορεί να έχουμε 300 με 400 επιχειρήσεις, με 4.000 άτομα ανθρώπινο δυναμικό, να κινούνται και να στεγάζονται σε χώρους μη λειτουργικούς και επικίνδυνους για την ανθρώπινη υγεία.
Οι εργαζόμενοι πρέπει καθημερινά να διασχίζουν 1.500 μέτρα απόσταση από την κοντινότερη στάση λεωφορείου, σε δρόμους όπου δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, ασφαλτόστρωση, επαρκής φωτισμός και έργα υποδομής, με αποτέλεσμα, όταν βρέχει να βλέπουμε εικόνες, που μόνο με το μακρινό Μπαγκλαντές και ορυζώνες της Κίνας μπορούν να παρομοιαστούν. Η δε αστυνόμευση είναι ανύπαρκτη.
Αυτή τη χρονική στιγμή, το κράτος θα πρέπει να δώσει λύση, επιτέλους, για τη μεταστέγαση αυτού του κλάδου. Ας απαιτήσει από τον μειοδότη του Θριασίου την είσοδο, με κάποιο τρόπο, και των επιχειρήσεων διαμεταφοράς στο μεγαλύτερο «πάρκο» logistics που θα δημιουργηθεί στη χώρα.
Μια άλλη απαράδεκτη εικόνα είναι αυτή της καθαριότητας. Στην εποχή της ανακύκλωσης και της οικολογικής ευαισθητοποίησης, οι δρόμοι στις περιοχές του Βοτανικού και του Ελαιώνα είναι γεμάτοι σκουπίδια, καθώς τα απορριμματοφόρα του δήμου Αθηναίων επισκέπτονται τις περιοχές από μία, έως καμία φορά την εβδομάδα!
Οι χώροι αυτοί, που κατά πολλούς έχουν εσκεμμένα υποβαθμιστεί από την πολιτεία, υποδέχονται το 80% των εμπορευμάτων της εθνικής μεταφοράς!
Τι μέλλει γενέσθαι;
 
Η μόνη λύση για τις επιχειρήσεις της διαμεταφοράς, αλλά και υποχρέωση της πολιτείας, είναι η μεταστέγαση των πρακτορείων ώστε οι συνθήκες στις οποίες θα επιχειρούν να είναι αντάξιες μιας χώρας που θέλει να λέει ότι είναι διαμετακομιστικός κόμβος των εμπορευματικών ροών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Οι διαμεταφορικές εταιρείες είναι εκείνες που εκτελούν το δύσκολο και απαιτητικό μεταφορικό έργο όλων των άλλων κλάδων. Σε αυτά τα πρακτορεία στηρίζονται τα δίκτυα των μεγάλων 3PL και Courier εταιρειών, όπου απευθύνονται οι εμπορικές επιχειρήσεις, πολυεθνικές και εθνικές, για όλο το φάσμα της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Πού είναι λοιπόν η μέριμνα από την πλευρά της πολιτείας για τα στοιχειώδη;
Τα ποσά που εισπράττει το κράτος από τη φορολογία και το Φ.Π.Α. είναι υπέρογκα. Ας τα «επενδύσει» σε αυτό που διατείνεται, δηλαδή στην ανάπτυξη, δίνοντας νέο χώρο στις διαμεταφορικές επιχειρήσεις.
Αυτή τη χρονική στιγμή, το κράτος θα πρέπει να δώσει λύση, επιτέλους, για τη μεταστέγαση αυτού του κλάδου. Ας απαιτήσει από τον μειοδότη του Θριασίου την είσοδο, με κάποιο τρόπο, και των επιχειρήσεων διαμεταφοράς στο μεγαλύτερο «πάρκο» logistics που θα δημιουργηθεί στη χώρα.
Δεν μπορεί από ένα τέτοιο εγχείρημα να λείπει ο βασικός κρίκος της διαμεταφοράς! Ο κλάδος είναι αποφασισμένος να συμμετάσχει οργανωμένα στη μεταστέγασή του στο Θριάσιο, καθώς και σε όποιους άλλους χώρους σχεδιαστούν να δημιουργηθούν περιφερειακά των Αθηνών (city logistics hubs).
Οι διαμεταφορείς, ασκούν σημαντικότατο έργο, δίνοντας δουλειά σε επιχειρήσεις και ανθρώπινο δυναμικό. Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει αυτές οι εταιρείες να συνεχίσουν να είναι οι πάροχοι της εθνικής μεταφοράς, με καλύτερες συνθήκες.
Παναγιώτης Βλαχογιώργης  
(γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς και προέδρος της Vlachogiorgis Transport & της ANT Logistics & Forwarding), αναδημοσίευση από το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Έπειτα από 5 χρόνια, σε κέρδη η Hellenic Seaways. Τουλάχιστον 45% το μερίδιο της Minoan

Για πρώτη φορά, έπειτα από 5 ζημιογόνες χρήσεις, η Hellenic Seaways παρουσίασε κέρδη. Το 2015 ανήλθαν στα 3,9 εκατ., έναντι ζημιών 17,4 εκατ. το 2014.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Μάλιστα, με γνώμονα τη διατήρηση σταθερού εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος, την αναμενόμενη εισροή τουριστών από το εξωτερικό και την διατήρηση των διεθνών τιμών καυσίμων σε σταθερά επίπεδα, η εταιρεία εκτιμά ότι, το 2016, θα παρουσιάσει αύξηση στον κύκλο εργασιών και βελτίωση της κερδοφορίας.

Για το 2016, η εταιρεία υλοποιεί: Προσθήκη 3 νέων πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα (2 ταχύπλοα, 1 συμβατικό), αύξηση δυναμικότητας κατά 4.100 θέσεων επιβατών και 1.000 οχημάτων, προσέγγιση σε επιπλέον κεντρικά λιμάνια και ένταξη νέων δρομολογίων από Θεσσαλονίκη προς Σποράδες και Β.Α. Αιγαίο.
Τα αποτελέσματα του 2015
Το 2015, η HSW δραστηριοποιήθηκε στις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυκλάδων, του Β.Α. Αιγαίου, των Σποράδων και του Σαρωνικού, ενώ, εκτός από την ακτοπλοΐα, συνέχισε μέχρι και τον Μάιο την παρουσία της στη γραμμή της Αδριατικής Κορίνθου - Βενετίας.
Η εταιρεία αύξησε σημαντικά το μεταφορικό της έργο, λόγω του επανασχεδιασμού των δρομολογίων της, της δραστηριοποίησής της σε τέσσερις νέες επιδοτούμενες γραμμές (μέσω ισάριθμων διαγωνισμών του υπουργείου Ναυτιλίας, στους οποίους συμμετείχε επιτυχώς το 2015), αλλά και λόγω των σημαντικών προσφυγικών ροών προς τους νησιωτικούς προορισμούς που εξυπηρετούν τα πλοία της (Β.Α. Αιγαίο).
Τα συνολικά στοιχεία της μεταφορικής κίνησης δείχνουν ότι οι επιβάτες αυξήθηκαν κατά 11%, στους 3.269.958 από 2.933.532 ένα χρόνο πριν, τα οχήματα και τα δίκυκλα μειώθηκαν 0,3% στα 269.638 αντί 270.432 και τα φορτηγά αυξήθηκαν κατά 46,2%, στα 62.425 αντί 42.709 το 2014.

Ανά κατηγορία, ο κύκλος εργασιών στα 131,9 εκατ. (+26,5% έναντι 2014) και τα καθαρά κέρδη 3,9 εκατ., για πρώτη φορά, μετά από 5 ζημιογόνες χρήσεις (έναντι ζημιών 17,4 εκατ. το 2014).
Στο 45% το ποσοστό της Minoan
Για τις εξελίξεις στη μετοχική σύνθεση της HSW, η έκθεση διαχείρισης αναφέρει ότι «τον Φεβρουάριο του 2016, η εταιρεία “Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ”, ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας με ποσοστό 33,4% εκείνη την χρονική περίοδο, εκδήλωσε το ενδιαφέρον του και προχώρησε στην εξαγορά μετοχών από άλλους μετόχους της εταιρείας με στόχο την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής της στην Hellenic Seaways.
Μέχρι τον Απρίλιο, το ποσοστό της εταιρείας “Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ” ανέρχεται σε 45% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Η διαδικασία εξαγοράς μετοχών βρίσκεται σε εξέλιξη».
Υπενθυμίζεται ότι έτερος μεγαλομέτοχος της HSW είναι η Τράπεζα Πειραιώς με 40%. 

Περισσότερα από 40 συνέδρια στα εφετινά Ποσειδώνια (6-10 Ιουνίου)

Όλο το φάσμα των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν οι ηγέτες της βιομηχανίας και οι συμμετέχοντες στα φετινά Ποσειδώνια, στο πλαίσιο του πιο πλούσιου Συνεδριακού Προγράμματος που έχει σχεδιαστεί ποτέ για την Έκθεση, η οποία θα διεξαχθεί από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.
Με περισσότερα από 40 επιβεβαιωμένα συνέδρια, σεμινάρια, workshop και συνεντεύξεις Τύπου, που καλύπτουν κάθε πτυχή του κλάδου της ναυτιλίας, οι διοργανωτές έχουν επεκτείνει φέτος τους συνεδριακούς  χώρους  προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη συμμετοχή. Και καθώς η θεματολογία των περισσότερων παρουσιάσεων απηχεί τις βασικές προτεραιότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, το πρόγραμμα των συνεδρίων αναμένεται με έντονο ενδιαφέρον από τους ιθύνοντες της βιομηχανίας, τους αναλυτές και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Τη σπουδαιότητα του Συνεδριακού Προγράμματος των Ποσειδωνίων για την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα αναδεικνύει η παρουσία στην Τελετή Εγκαινίων της Έκθεσης του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), κ. Lim Kitack, ο οποίος θα είναι επίσης ο κύριος ομιλητής στο TradeWinds Shipowners Forum, που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου.
Στο επίκεντρο των εργασιών του Forum θα βρεθούν τα πιο φλέγοντα θέματα του κλάδου, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι αγορές νέων και μεταχειρισμένων πλοίων καθώς και η διάλυση πλοίων, το επενδυτικό κλίμα και η έλλειψη χρηματοδότησης, οι αποτιμήσεις πλοίων, οι ευκαιρίες και οι κίνδυνοι της τεχνολογίας και το “συνδεδεμένο” πλοίο. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν τις απόψεις σημαντικών πλοιοκτητών σχετικά με θέματα όπως οι επενδύσεις, οι εξαγορές, η ζήτηση για πρώτες ύλες και η τιμή του πετρελαίου.
Την ίδια ημέρα, στο πλαίσιο του σεμιναρίου με τίτλο “Japanese Shipbuilding and Ship Machinery Technology”, παγκοσμίως αναγνωρισμένες προσωπικότητες από τη ναυπηγική βιομηχανία της Ιαπωνίας, με εμπειρία στις νέες ναυπηγήσεις πλοίων, θα παρουσιάσουν τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες και τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για το σχεδιασμό και την κατασκευή τεχνολογικά προηγμένων πλοίων, που πληρούν εξελιγμένα πρότυπα στους τομείς της αποδοτικότητας, της ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Οι εισηγήσεις του κ. Kazuo Tsukuda, Προέδρου της Ιαπωνικής Ένωσης Εξαγωγέων Πλοίων (Japan Ship Exporters’ Association – JSEA) και του κ. Motoyoshi Nakashima, Προέδρου της Japan Ship Machinery & Equipment Association (JSMEA) είναι βέβαιο ότι θα κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των προσκεκλημένων στη διάρκεια της εκδήλωσης, ενώ ακολουθούν διαδοχικές παρουσιάσεις ειδικών από τις εταιρείες Nippon Paint Marine Coatings, Mitsubishi Heavy Industries, Japan Marine United Corp, Daihatsu Diesel, Yanmar και άλλους κατασκευαστές εξοπλισμού πλοίων από την Ιαπωνία.
Η Άπω Ανατολή θα δώσει το παρών και την επόμενη ημέρα, στις 8 Ιουνίου, με το Korea-Hellenic Maritime Cooperation Forum, μια νέα προσθήκη στο συνεδριακό πρόγραμμα των Ποσειδωνίων.  H Πρεσβεία της Κορέας, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), θα ενημερώσει τους προσκεκλημένους για την τρέχουσα κατάσταση και τις προοπτικές της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κορέας, μέσα από τις ομιλίες του κ. SEO  Young-ju, Αντιπροέδρου της Korea Offshore & Shipbuilding Association (KOSHIPA) και του κ. KIM Young-moo, Αντιπροέδρου της Korean Shipowners’ Association (KSA), καθώς και υψηλόβαθμων στελεχών των Korea Offshore & Shipbuilding Association (KOSHIPA), Hyundai Maritime Research Institute,  Korea Marine Equipment Association (KOMEA), Korean Register of Shipping, Korea Eximbank και άλλων.
Το ζήτημα της εξεύρεσης ενός διεθνώς αποδεκτού πλαισίου για τη διαχείριση του έρματος των πλοίων, που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία λόγω των συνεχιζόμενων διαβουλεύσεων μεταξύ των Η.Π.Α. και του ΙΜΟ, θα αποτελέσει θέμα συζήτησης κατά το Ballast Water Management (BWM) Summit που διοργανώνει η Newsfront/Ναυτιλιακή, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA). Με τίτλο «Updates on BWM», η σύνοδος θα φιλοξενήσει τις απόψεις των νηογνωμόνων DNV GL, ABS, LR, Rina και BV και θα ολοκληρωθεί με το workshop από την εταιρεία Argo Navis με θέμα τα τεχνικά προβλήματα και τον προγραμματισμό της εγκατάστασης συστημάτων BWT.
Δεδομένων των διαρκών εξελίξεων στο ρυθμιστικό πλαίσιο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι νηογνώμονες καλούνται να βρίσκονται μπροστά από τις εξελίξεις και σε ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή. Αυτό ακριβώς είναι το έργο που επιτελεί το Πρόγραμμα Πιστοποίησης Συστημάτων Ποιότητας (Quality Systems Certification Scheme – QSCS) της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (IACS), αρμοδιότητα του οποίου είναι να βοηθά τους νηογνώμονες να ακολουθούν τους ισχύοντες και μελλοντικούς κανονισμούς της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Με αυτόν τον τρόπο, το Πρόγραμμα εγγυάται στους πλοιοκτήτες και στους διαχειριστές πλοίων τη συμμόρφωση των νηολογημένων από τον IACS πλοίων με τις ισχύουσες απαιτήσεις αλλά και τον έγκαιρο εντοπισμό των όποιων επικείμενων αλλαγών στις προδιαγραφές, ώστε να είναι δυνατή η λήψη μελετημένων και προσεκτικών αποφάσεων για την κάλυψη ενδεχόμενων μελλοντικών αναγκών συμμόρφωσης.
Το σεμινάριο με τίτλο “Trading in US Waters” που οργανώνεται από το Ελληνο-Aμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο υπό την αιγίδα της Πρεσβείας των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, θα εστιάσει στους κανόνες και τις απαιτήσεις που αφορούν στην πλοήγηση ποντοπόρων πλοίων γύρω από τις ακτές και τα χωρικά ύδατα των Η.Π.Α. Στόχος του σεμιναρίου είναι να βοηθήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη της ναυτιλίας να σχηματίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις απαιτήσεις των Η.Π.Α. κατά την προσέγγιση των λιμένων τους.
«Smart Ship Solutions» είναι ο τίτλος του Συνεδρίου των Ποσειδωνίων που διοργανώνεται από τους Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO), έναν οργανισμό που προσφέρει στους πλοιοκτήτες ολοκληρωμένες λύσεις βασισμένες σε ελληνικές πρωτοποριακές τεχνολογίες για κάθε πλοίο που κατασκευάζεται ή επισκευάζεται σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Ανάμεσα στις καινοτομίες που θα παρουσιαστούν θα είναι η χωριστή μονάδα κλιματισμού για το απαιτητικό περιβάλλον των ναυτιλιακών εφαρμογών από την Psyctotherm, η πλατφόρμα πληροφοριών LAROS της Prisma Electronics, τα πρωτοποριακά υλικά επικάλυψης της Nanophos, τα άφλεκτα υλικά της Elvik, καθώς και μια μηχανική προσομοίωση της Feac, η οποία εξετάζει τη σχεδίαση, την απόδοση και την επίπτωση του πλοίου στο περιβάλλον.
Διαφορετικού τύπου λύσεις θα παρουσιαστούν στο 5ο Analyst & Investor Capital Link Shipping Forum, το οποίο πραγματεύεται το ζήτημα της πρόσβασης και της διαθεσιμότητας χρηματοδότησης για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τη ναυτιλιακή αγορά, τις χρηματοοικονομικές αγορές και τις αγορές κεφαλαίου, τα ιδιωτικά κεφάλαια και τις θέσεις  των επενδυτών σε σχέση με τη ναυτιλία.
Ένας πρακτικός οδηγός για την υιοθέτηση του φυσικού αερίου (LNG) ως ενός ασφαλούς, φιλικού προς το περιβάλλον και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία, που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ανατολική Μεσόγειο, θα βρεθεί στο επίκεντρο του σεμιναρίου με τίτλο “Poseidon Med II awareness” που διεξάγεται στις 7 Ιουνίου. Τα 26 μέλη του Poseidon Med II, από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία, θα συζητήσουν το θέμα της προμήθειας φυσικού αερίου και τις τεχνικές και οικονομικές διαστάσεις του ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο, ενημερώνοντας το κοινό για τις τελευταίες καινοτομίες και τάσεις στην αγορά.
Στον άξονα της “πράσινης” ναυτιλίας κινείται και το διεθνές συνέδριο με τίτλο “Where is Shipping heading after COP21”, που διοργανώνεται από την HELMEPA την Τετάρτη 8 Ιουνίου, με εύρος ομιλητών από τον IMO, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους ICS, IACS, INTERTANKO, INTERCARGO και USCG. Μετά την υιοθέτηση της Συμφωνίας του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή, που έλαβε χώρα πέρυσι το Δεκέμβριο, το Συνέδριο αυτό θα εξετάσει τους τρόπους με τους οποίους η διεθνής ναυτιλία μπορεί να συμβάλλει περαιτέρω στις παγκόσμιες προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Το Συνεδριακό Πρόγραμμα των Ποσειδωνίων περιλαμβάνει επίσης τα σεμινάρια ECDIS από το United Kingdom Hydrographic Office (UKHO), που έχουν σχεδιαστεί για να διασφαλίσουν τη βέλτιστη αξιοποίηση του ECDIS στην πλοήγηση με αποδοτικό και σύννομο προς το ρυθμιστικό πλαίσιο τρόπο, και να παρουσιάσουν τις δυνατότητες του ECDIS πέρα από τα ζητήματα συμμόρφωσης. Τα δύο αυτά σεμινάρια θα έχουν τίτλο «Implementing ECDIS» και «Living with ECDIS» και θα διεξάγονται καθημερινά από την Τρίτη 7/6 έως την Πέμπτη 9/6 στην αίθουσα Posidonia Seminar Room 3 με τη χορηγία του UKHO.
Τέλος, την Παρασκευή 10 Ιουνίου, τελευταία ημέρα του Συνεδριακού Προγράμματος, δύο ακόμη σεμινάρια θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής κοινότητας που θα δώσει το παρών στα Ποσειδώνια 2016. Η Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) θα παρουσιάσει το διαδραστικό σεμινάριο με τίτλο «Master The Seas» που θα παρουσιάσει το μοντέλο EFQM για το marine management, ενώ το The Carbon War Room θα διοργανώσει μια παρουσίαση που εξετάζει τις τεχνολογικές και οικονομικές ευκαιρίες υιοθέτησης «πράσινων» λύσεων στον διεθνή ναυτιλιακό στόλο.
Το πρώτο Young Executives Shipping (YES) Forum, με τη χορηγία των Ποσειδωνίων, θα αναδείξει τις πιθανές ευκαιρίες καριέρας στον τομέα της ναυτιλίας, τόσο εν πλω όσο και στη στεριά, για νέους επαγγελματίες και απόφοιτους σχολών. Το YES Forum αποσκοπεί να λειτουργήσει ως ένας ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας και φοιτητών.
Τα Ποσειδώνια 2016 θα πραγματοποιηθούν από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Η διοργάνωση της έκθεσης τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Δήμου Πειραιά, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Συνολικές προβολές σελίδας