Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Οι τριτοκοσμικές συνθήκες στέγασης της εθνικής διαμεταφοράς

Οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις, γνωστές ως πρακτορεία, έχουν ως σκοπό την οργάνωση της διακίνησης των εμπορευμάτων, από τον αποστολέα έως τον τελικό παραλήπτη. Γίνεται ξεκάθαρο ότι οι επιχειρήσεις αυτές αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας, παρέχοντας έργο και θέσεις εργασίας σε χιλιάδες ανθρώπους.
Ωστόσο, η οικονομική  κρίση αφενός και η αδράνεια της πολιτείας και των φορέων της, αφετέρου, έχουν επηρεάσει τις διαμεταφορικές  εταιρείες, οι οποίες δυστυχώς έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές.
Δεν είναι δυνατόν, σε μια εποχή που μιλάμε για IoT και αυτοκινούμενα μεταφορικά οχήματα, να έχουμε τον κύριο όγκο των διαμεταφορικών εταιρειών της πρωτεύουσας σε μια απόσταση 2 χιλιομέτρων από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, με συνθήκες εργασίας, οι οποίες είναι επιεικώς απαράδεκτες. Δεν θα θίξω το θέμα της ρυμοτομίας, γιατί εκεί πλέον θα πρέπει να ξαναχτίσουμε όλο τον Βοτανικό από την αρχή.
Αλλά δεν μπορεί να έχουμε 300 με 400 επιχειρήσεις, με 4.000 άτομα ανθρώπινο δυναμικό, να κινούνται και να στεγάζονται σε χώρους μη λειτουργικούς και επικίνδυνους για την ανθρώπινη υγεία.
Οι εργαζόμενοι πρέπει καθημερινά να διασχίζουν 1.500 μέτρα απόσταση από την κοντινότερη στάση λεωφορείου, σε δρόμους όπου δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, ασφαλτόστρωση, επαρκής φωτισμός και έργα υποδομής, με αποτέλεσμα, όταν βρέχει να βλέπουμε εικόνες, που μόνο με το μακρινό Μπαγκλαντές και ορυζώνες της Κίνας μπορούν να παρομοιαστούν. Η δε αστυνόμευση είναι ανύπαρκτη.
Αυτή τη χρονική στιγμή, το κράτος θα πρέπει να δώσει λύση, επιτέλους, για τη μεταστέγαση αυτού του κλάδου. Ας απαιτήσει από τον μειοδότη του Θριασίου την είσοδο, με κάποιο τρόπο, και των επιχειρήσεων διαμεταφοράς στο μεγαλύτερο «πάρκο» logistics που θα δημιουργηθεί στη χώρα.
Μια άλλη απαράδεκτη εικόνα είναι αυτή της καθαριότητας. Στην εποχή της ανακύκλωσης και της οικολογικής ευαισθητοποίησης, οι δρόμοι στις περιοχές του Βοτανικού και του Ελαιώνα είναι γεμάτοι σκουπίδια, καθώς τα απορριμματοφόρα του δήμου Αθηναίων επισκέπτονται τις περιοχές από μία, έως καμία φορά την εβδομάδα!
Οι χώροι αυτοί, που κατά πολλούς έχουν εσκεμμένα υποβαθμιστεί από την πολιτεία, υποδέχονται το 80% των εμπορευμάτων της εθνικής μεταφοράς!
Τι μέλλει γενέσθαι;
 
Η μόνη λύση για τις επιχειρήσεις της διαμεταφοράς, αλλά και υποχρέωση της πολιτείας, είναι η μεταστέγαση των πρακτορείων ώστε οι συνθήκες στις οποίες θα επιχειρούν να είναι αντάξιες μιας χώρας που θέλει να λέει ότι είναι διαμετακομιστικός κόμβος των εμπορευματικών ροών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Οι διαμεταφορικές εταιρείες είναι εκείνες που εκτελούν το δύσκολο και απαιτητικό μεταφορικό έργο όλων των άλλων κλάδων. Σε αυτά τα πρακτορεία στηρίζονται τα δίκτυα των μεγάλων 3PL και Courier εταιρειών, όπου απευθύνονται οι εμπορικές επιχειρήσεις, πολυεθνικές και εθνικές, για όλο το φάσμα της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Πού είναι λοιπόν η μέριμνα από την πλευρά της πολιτείας για τα στοιχειώδη;
Τα ποσά που εισπράττει το κράτος από τη φορολογία και το Φ.Π.Α. είναι υπέρογκα. Ας τα «επενδύσει» σε αυτό που διατείνεται, δηλαδή στην ανάπτυξη, δίνοντας νέο χώρο στις διαμεταφορικές επιχειρήσεις.
Αυτή τη χρονική στιγμή, το κράτος θα πρέπει να δώσει λύση, επιτέλους, για τη μεταστέγαση αυτού του κλάδου. Ας απαιτήσει από τον μειοδότη του Θριασίου την είσοδο, με κάποιο τρόπο, και των επιχειρήσεων διαμεταφοράς στο μεγαλύτερο «πάρκο» logistics που θα δημιουργηθεί στη χώρα.
Δεν μπορεί από ένα τέτοιο εγχείρημα να λείπει ο βασικός κρίκος της διαμεταφοράς! Ο κλάδος είναι αποφασισμένος να συμμετάσχει οργανωμένα στη μεταστέγασή του στο Θριάσιο, καθώς και σε όποιους άλλους χώρους σχεδιαστούν να δημιουργηθούν περιφερειακά των Αθηνών (city logistics hubs).
Οι διαμεταφορείς, ασκούν σημαντικότατο έργο, δίνοντας δουλειά σε επιχειρήσεις και ανθρώπινο δυναμικό. Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει αυτές οι εταιρείες να συνεχίσουν να είναι οι πάροχοι της εθνικής μεταφοράς, με καλύτερες συνθήκες.
Παναγιώτης Βλαχογιώργης  
(γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς και προέδρος της Vlachogiorgis Transport & της ANT Logistics & Forwarding), αναδημοσίευση από το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας