Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Μεγαλύτερους ελέγχους στη διάλυση εμπορικών πλοίων ζητεί το Ευρωκοινοβούλιο

Μεγαλύτερους ελέγχους και εξακριβώσεις όσον αφορά στη λειτουργία των διαδικασιών που προβλέπονται για τη διάλυση των εμπορικών πλοίων ζητά το Ευρωκοινοβούλιο.
Το θέμα ήρθε στην επικαιρότητα, καθώς όπως τονίζεται σε πρόταση ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπήρξαν νέα δεδομένα αναφορικά με τις ροές μεταναστών στο πλαίσιο των οποίων οι ιδιοκτήτες των σκαφών χρησιμοποιούν σκάφη μήκους 60-100 μέτρων, με τα σκάφη που περιέρχονται στην κατοχή των ιδιοκτητών τους έχουν τερματίσει τον κύκλο ζωής τους και έχουν επομένως τεθεί εκτός λειτουργίας, θεωρητικά τουλάχιστον.
Επίσης, τονίζεται ότι η παρούσα κατάσταση ευνοεί αποκλειστικά τους λαθρεμπόρους (οι οποίοι αποκομίζουν κέρδη εκατομμυρίων), αυξάνει τις δυσκολίες και το κόστος διαχείρισης της μετανάστευσης στην επικράτεια της ΕΕ.
Πέραν αυτού, το Ευρωκοινοβούλιο έλαβε υπόψη του τη συμφόρηση που επικρατεί στους εμπορικούς λιμένες συνεπεία της υποχρεωτικής υποδοχής των προαναφερθέντων παροπλισμένων σκαφών, καθώς και το κόστος διάλυσης των εμπορικών πλοίων, το οποίο επωμίζεται η χώρα που τα φιλοξενεί.

Ιόνια Οδός: Τέσσερις οι σταθμοί διοδίων από Αντίρριο έως Ιωάννινα

Στην Ιόνια Οδό, προβλέπεται να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν εννέα σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών


Συνεχίζονται τα έργα μετά τη θεομηνία των προηγούμενων ημερών και με την ελπίδα να μην έχουν υπάρξει ζημιές στα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου. Μετά τις εικόνες που καταγράφηκαν τόσο στην Αιτωλοακαρνανία όσο και στην Άρτα αλλά και την Ήπειρο, η ηρεμία επανέρχεται σταδιακά και στα εργοτάξια.

Η πρόοδος του έργου που έχει ξεπεράσει το 50% θα γίνει εμφανής περισσότερο τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν θα έχουμε τον καιρό μας σύμμαχο, είπε στο ypodomes.com πηγή από την κατασκευαστική εταιρεία.

Να θυμίσουμε πως το επίσημο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης έχει ως στόχο την λειτουργία του άξονα σε περίπου 10 μήνες ενώ σε 18 μήνες (τον Αύγουστο του 2016) έχει τεθεί στόχος για τη λειτουργία της σήραγγας Κλόκοβας μήκους 2,9χλμ.

Στα θετικά το γεγομος πως τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και με την αρχαιολογία, έχουν ξεπεραστεί σχεδόν στο σύνολό τους και εκτιμάται ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί.

Στην Ιόνια Οδό θα λειτουργήσουν τέσσερις μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Το κόστος θα υπολογίζεται με ηλεκτρονικά μέσα και θα είναι πλήρως ανταποδοτικό της απόστασης που κάποιος διήνυσε.Παράλληλα, θα λειτουργήσουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων, σε πέντε ανισόπεδους κόμβους. Πρόκειται, για τους κόμβους στη Γαυρολίμνη, το Μεσολόγγι, στον Κουβαρά, την Αρτα και τον Γοργόμυλο.

Στην Ιόνια Οδό, όπως μαθαίνει το ypodomes, προβλέπεται να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν εννέα σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Νέα επίθεση της Bild κατά του φορολογικού καθεστώτος των Ελλήνων εφοπλιστών

Ολοσέλιδο άρθρο που αφορά στην φορολογία των εφοπλιστών στην Ελλάδα φιλοξενεί σήμερα η γερμανική εφημερίδα Bild. Όπως σημειώνεται, «η κυβέρνηση στην Αθήνα δεν ζητά χρήματα από τους πλοιοκτήτες», όπως αναμεταδίδει η Deutsche Welle.
«Μέσω κουρέματος», σημειώνει η εφημερίδα, «η νέα ελληνική κυβέρνηση θέλει να επιβαρύνει τους Ευρωπαίους φορολογούμενους με έως και 160 δισ. ευρώ. Ωστόσο, πολλοί πλούσιοι της χώρας δεν έχουν κληθεί ακόμη να βάλουν το χέρι στη τσέπη. 
Πρόκειται για τους Έλληνες εφοπλιστές και τις οικογένειές τους, οι οποίοι έβγαζαν και συνεχίζουν να βγάζουν λεφτά με κρουαζιέρες και φορτηγά πλοία. Και δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους».
Επικαλούμενο το άρθρο 107 του Συντάγματος, στη βάση του οποίου προβλέπονται φορολογικές ελαφρύνσεις για τους πλοιοκτήτες, η Bild σημειώνει: «Το άρθρο 107 του ελληνικού συντάγματος εγγυάται: τα κέρδη των εφοπλιστών (που πρόσφατα ανήλθαν στα 17 δισ. ευρώ), είναι αφορολόγητα.
Όπως επίσης και τα κέρδη από την πώληση πλοίων. Ακόμη και τα ιδιωτικά περιουσιακά στοιχεία των εφοπλιστών δεν φορολογούνται. Μίνι φόροι προβλέπονται μόνον για τα φορτηγά πλοία (ανάλογα με τη χωρητικότητα του πλοίου)».
Ο Τσίπρας θέλει, οι ΑΝΕΛ αντιστέκονται
Όλα αυτά, παρατηρεί η Bild, την ώρα που η Ελλάδα βρίσκεται και πάλι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. «Ο νέος Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θέλει να φορολογήσει περισσότερο τους εφοπλιστές. Ωστόσο ο κυβερνητικός εταίρος αντιστέκεται».

Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα, πολιτικοί των Γερμανών Χριστιανοδημοκρατών και Χριστιανοκοινωνιστών εντείνουν τις πιέσεις. «Ήρθε η ώρα να φορολογήσει η Ελλάδα τους εφοπλιστές της», λέει στην Bild ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. CDU/CSU Μίχαελ Φουξ. 
Με την άποψή του συμφωνούν και οι Β. Μπόσπαχ και Καρλ-Γκέοργκ Βέλμαν: «Πριν μπει το χέρι στη τσέπη των Γερμανών, θα ήταν προτιμότερο οι Έλληνες να πιαστούν από τους δικούς τους εκατομμυριούχους», είπε ο Βέλμαν.
Στο ολοσέλιδο άρθρο της η Bild προβάλει τις φωτογραφίες γνωστών Ελλήνων εφοπλιστών και την εκτιμώμενη περιουσία τους.
Πάγωμα λογαριασμών Ελλήνων φοροφυγάδων;
Στην ίδια εφημερίδα φιλοξενούνται δηλώσεις του Γερμανού υπουργού Οικονομίας και αντικαγκελαρίου Ζίγκμαρ Γκάμπριελ ο οποίος καλεί τις χώρες της Ε.Ε. να προχωρήσουν σε πάγωμα λογαριασμών ελλήνων φοροφυγάδων.
«Εάν η νέα ελληνική κυβέρνηση το εννοεί σοβαρά με την καταπολέμηση της διαφθοράς και τη φοροδιαφυγή, τότε όλη η Ε.Ε. θα έπρεπε να το στηρίξει αυτό ενεργά», λέει στην εφημερίδα.
«Αυτό περιλαμβάνει, σε περιπτώσεις βαριών φορολογικών παραβάσεων εκ μέρους Ελλήνων πολιτών, και το πάγωμα των περιουσιακών στοιχείων και λογαριασμών των υπερ-πλούσιων εντός της Ε.Ε., μέχρι να διασφαλιστεί ότι όλοι οι φοροφυγάδες στην Ελλάδα έχουν καταβάλει τους φόρους τους», προσθέτει.

Προς σύναψη ομολογιακού δανείου, ύψους 3 εκατ. ευρώ, η Foodlink

Τη σύναψη ομολογιακού δανείου ποσού 3 εκατ. ευρώ θα κληθούν να αποφασίσουν, μεταξύ άλλων, οι μέτοχοι της εισηγμένης στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών εταιρείας Foodlink.
Ειδικότερα, οι μέτοχοι καλούνται σε έκτακτη γενική συνέλευση την 25η Φεβρουαρίου, για να συζητήσουν τη σύναψη ομολογιακού δανείου ποσού 3.000.000 ευρώ και να λάβουν κάθε σχετική απόφαση με αυτήν (έγκριση των όρων του δανείου, συναίνεση για την εγγραφή βάρους σε ακίνητο της εταιρείας, εξουσιοδότηση του προέδρου και του διοικητικού συμβουλίου για την υλοποίηση της ανωτέρω απόφασης).
Σε περίπτωση μη επίτευξης της απαιτούμενης εκ του νόμου απαρτίας για τη λήψη απόφασης η τυχόν πρώτη επαναληπτική τακτική γενική συνέλευση θα συνέλθει στις 9 Μαρτίου 2015.

Φουρτούνες στις ναυλαγορές. Κάτω από τις 600 μονάδες ο Baltic Dry Index (BDI)

Κάτω από τις 600 μονάδες βρέθηκε ο Baltic Dry Index (BDI), στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1986, σύμφωνα με το theseanation.gr.
Η συνεχής πτώση του δείκτη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου θεωρείται από τους ειδικούς κακό σημάδι για την παγκόσμια οικονομία, καθώς η μείωση της ζήτησης για πρώτες ύλες (σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, κ.α.) σημαίνει λιγότερη εμπιστοσύνη στις αναπτυξιακές δυνατότητες της παγκόσμιας οικονομίας. Ο BDI έκλεισε, την Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου, στις 590 μονάδες, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 29 ετών.
Σύμφωνα πάντως με τον ναυλομεσιτικό οίκο «George Moundreas», η εικόνα της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου θα συνεχίσει να παραμένει αρνητική, τουλάχιστον μέχρι και το πέρας των εορτών στην Κίνα για το νέο κινέζικο έτος.
Επιπροσθέτως, τα νέα από την Κίνα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, σχετικά με τις εισαγωγές Coal και Nickel, ή στην καλύτερη περίπτωση χαρακτηρίζονται από μία έντονη μεταβλητότητα, ιδιαίτερα στις εισαγωγές Iron Ore. Αναφορικά με το Coal, το οποίο καλύπτει τα 2/3 της παραγωγής ενέργειας στην Κίνα, τα νέα δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά, σύμφωνα με τον «G. Moundreas».
Τον Οκτώβριο, η κυβέρνηση επέβαλλε φόρο 3 – 6% στις εισαγωγές και απαγόρευσε την εγχώρια παραγωγή και τις εισαγωγές χαμηλής ποιότητας, σε μία προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος και ποιοτικής ανάπτυξης με παραγωγή καθαρής ενέργειας.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την δραματική πτώση των κερδών κατά 44% των εγχώριων βιομηχανιών παραγωγής Coal, ενώ η εγχώρια παραγωγή μειώθηκε για πρώτη φορά από το 2000 και εκτιμάται περεταίρω μείωση το 2015.

Παράλληλα, τα αποθέματα των ορυχείων βρίσκονται στους 87 εκ. τόνους, 2,6% αυξημένα από την ίδια περίοδο του 2014, ενώ τα αποθέματα των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας είναι στα 95 εκ. τόνους, αυξημένα κατά 17%. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι παρά την πτωτική τάση των τιμών η ζήτηση για Coal από την Κίνα θα παρουσιάσει και αυτή πτωτικές τάσεις το 2015.
Οι εισαγωγές Nickel από την Κίνα, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας βιομηχανικών μετάλλων παγκοσμίως, έφτασαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 4 ετών, λόγω και της απαγόρευσης των εξαγωγών από την Ινδονησία.
Οι αγορές Nickel από την Κίνα το 2014 μειώθηκαν κατά 33% στους 47,76 εκ. τόνους, ενώ το Δεκέμβριο παρουσίασαν πτώση για 4ο συνεχόμενο μήνα. Η Κίνα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, κάλυψε το κενό αυτό με εισαγωγές από τις Φιλιππίνες, επηρεάζοντας όμως αρνητικά τη ναυλαγορά καθώς εκτός από την μείωση των ποσοτήτων υπήρξε και μείωση στα τονομίλια λόγω της μικρότερης απόστασης.
Σε αρνητικά επίπεδα η ψυχολογία της αγοράς
Σχετικά με την μεταβλητότητα των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα, το ενδεχόμενο πρόβλημα εστιάζεται στην γενικότερη επιβράδυνση της Κίνας που εικάζεται ότι μπορεί να μειώσει τις ανάγκες για παραγωγή σιδήρου, επιδρώντας αρνητικά και στις εισαγωγές Iron Ore.
To 2014 οι εισαγωγές έκλεισαν σε επίπεδα ρεκόρ, στους 932,5 εκ. τόνους, αύξηση 13,8% από το 2013, δεδομένων και των χαμηλών τιμών, αλλά σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες από traders, υπάρχουν τοπικές χαλυβουργίες που έχουν βγάλει στην αγορά κλεισμένα φορτία με παράδοση τον Μάρτιο, γεγονός που υποδεικνύει ότι θα υπάρξει μείωση της παραγωγής σιδήρου άρα και των εισαγωγών Iron Ore.
Να επισημάνουμε ότι η παραγωγή σιδήρου το 2014 έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ, στους 822,7 εκ. τόνους αλλά η ετήσια αύξηση ήτανε μόνο 0,9%, η χαμηλότερη ποσοστιαία αύξηση από το 1981.
Σε γενικές γραμμές, οι προσδοκίες για το 2015 είναι ότι η αγορά δεν θα παρουσιάσει κάτι το συνταρακτικό, με την ψυχολογία της αγοράς να βρίσκεται σε αρνητικά επίπεδα, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από την μειωμένη αγοραστική διάθεση των πλοιοκτητών παρά την πτωτική πορεία των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων και την σε καλά επίπεδα προσφορά πλοίων.
Να επισημάνουμε πως οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου από 5αετίας έως 15εατίας, κατά μέσο όρο, από τα τέλη Δεκεμβρίου μέχρι σήμερα έχουν μειωθεί για τα Capes κατά 6%, για τα Panamax κατά 5%, για τα Supramax κατά 7% και για τα Handysize κατά 13%.

Συνολικές προβολές σελίδας