Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Παραδίδεται η μεταλλική γέφυρα Τσακώνας

Την Παρασκευή, κατά πάσα πιθανότητα, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η τοξωτή γέφυρα στην Τσακώνα, καθώς την Τετάρτη το πρωί έχει προγραμματιστεί σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών για την υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης του έργου προς χρήση.

Τη Δευτέρα, άλλωστε, τελείωσε η στρώση της αντιολισθηρής ασφάλτου και σήμερα ολοκληρώνονται οι εργασίες στη γέφυρα με τη διαγράμμιση στα σημεία σύνδεσής της με το δρόμο. «Κάθε ημερομηνία από αύριο κι ύστερα είναι πιθανή για την παράδοση του έργου» δήλωσε χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ανώτερο υπηρεσιακό στέλεχος της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.


Η κατασκευή της τοξωτής γέφυρας στην πολύπαθη περιοχή της Τσακώνας ξεκίνησε το 2008, κόστισε συνολικά περί τα 22 εκ. ευρώ κι έχει μήκος 390 μέτρα. 260 μέτρα από τον ένα αρμό του τόξου στον άλλο και ύψος τόξου 45 μέτρα, στο πιο ψηλό του σημείο, από το οδόστρωμα. Είναι δε επιβλητική και εμφανής από τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της Δυτικής Μεσσηνίας.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-moreas/item/33355-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3%CE%AD%CF%86%CF%85%CF%81%CE%B1-%CF%84%CF%83%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82

Ολυμπία Οδός: Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για το Κόρινθος-Πάτρα

Η πρώτη πληρωμή του 2016 από το Υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό είναι γεγονός. Με απόφαση του ΥΠΟΜΕΔΙ με ημερομηνία 25.1.2016 δόθηκε εντολή πληρωμής 8.203.191,46 ευρώ για την πληρωμή του 14ου λογαριασμού της 11ης τμηματικής καταβολής της 3ης δόσης της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου.

Με αυτό τον τρόπο ξεκινά με τον καλύτερο τρόπο η χρονιά για την κατασκευή η οποία βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο. Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα δόθηκε το έτοιμο τμήμα οδοστρώματος στην περιοχή του Ζευγολατιού για να ετοιμαστεί ο βόρειος (δεξιός) κλάδος του νέου αυτοκινητοδρόμου σε ένα χρονικό διάστημα 3 μηνών.

Τα σενάρια απόδοσης του τμήματος Κόρινθος-Κιάτο συνεχίζουν να υφίστανται όμως οι τελικές αποφάσεις για τα έτοιμα τμήματα του αυτοκινητόδρομου θα ληφθούν την Άνοιξη οι αποφάσεις που θα καθορίσουν ποιες και πότε θα είναι αυτές.

Σε κάθε περίπτωση η λαιμητόμος της 31ης Μαρτίου 2017 υπάρχει και λειτουργεί πλέον ως αντίστροφη μέτρηση καθώς από τότε μας χωρίζουν  μόλις 14 μήνες.

Τα υπόλοιπα που θα μείνουν μετά την λειτουργική απόδοση του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα θα είναι 4-5 σημεία που έχουν επαφή με το σιδηρόδρομο και που θα αποδοθούν μερικούς μήνες αργότερα, χωρίς όμως να εμποδίζουν τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομους.

ΤΙ ΘΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ
Το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα μήκους 120χλμ θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου. Σε όλο το μήκος θα διαθέτει 2 λωρίδες + λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση ενώ θα υπάρχει διαχωριστικό ασφαλείας στο μέσον.

Σε όλο το μήκος θα υπάρχουν ανισόπεδοι κόμβοι για την είσοδο-έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο και σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών  (ΣΕΑ). Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του οδικού άξονα η χρονοαπόσταση των 120χλμ μεταξύ Πάτρας και Κορίνθου θα διανύεται σε 1 ώρα ενώ μεταξύ Πάτρας και Αθήνας σε λιγότερο από 2 ώρες.

Ο αυτοκινητόδρομος θα τελειώνει στον κόμβο Μιντιλίογλου, μετά την Περιμετρική Πάτρας σημείο από όπου θα ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, έργο που δημοπρατείται αυτή την εποχή με πολλαπλές εργολαβίες.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Ολοκληρώθηκε ο κάθετος της Εγνατίας Φλώρινα-Νίκη

Ολοκληρώθηκε και επίσημα το μεγάλο οδικό έργο Φλώρινα - Νίκη που περιλαμβάνεται στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Κοζάνη-Νίκη. Τα έργο μήκους 14,5χλμ με προϋπολογισμό δημοπράτησης 80.000.000 ευρώ ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 2012 με σκοπό να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο που μας πέρασε. Τελικά με απόφαση της Εγνατίας Οδού το έργο παρατάθηκε για τις 28 Νοεμβρίου 2015 και τελικά η κατασκευή ολοκληρώθηκε μέσα στον Δεκέμβριο με την ολοκλήρωση μερικών τελευταίων εργασιών σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com.

Πλέον με ολοκληρωμένο το φυσικό αντικείμενο αναμένεται η κλασική "κορδέλα" του έργου που όμως δεν έχει καθοριστεί ακόμα. Το έργο κατασκευάσε η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ με έκπτωση 17,35%. Η  χρηματοδότησή του έργου έγινε από το ΕΣΠΑ και το επιχειρησιακό πρόγραμμα Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας. Αυτή την εποχή τα έργα έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό και δεν παρατηρείται κάποια καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου.

Το έργο Φλώρινα-Νίκη είναι το βόρειο τμήμα του κάθετου άξονα «Κοζάνη - Φλώρινα - Νίκη» με μήκος 78,5 χλμ. Ανήκει στο  Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο και αποτελεί τμήμα του  Δέκατου Πανευρωπαϊκού  Διαδρόμου, συνδέει την Εγνατία Οδό από τη Κοζάνη  με το Συνοριακό σταθμό Νίκης και  μέσω του εδάφους της ΠΓΔΜ, συνδέεται με το Βελιγράδι και τη Βουδαπέστη. Η ολοκλήρωση του τμήματος Φλώρινα-Νίκη αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά τις οδικές μεταφορές από και προς τα Σκόπια που παρατηρείται συνεχής αύξηση τα τελευταία χρόνια.

Επιμέρους τμήματα του άξονα ,όπως το τμήμα "Α/Κ Κοζάνης - Πτολεμαΐδα", μήκους 22 χλμ. έχουν ήδη κατασκευαστεί στο πλαίσιο παλαιότερων προγραμμάτων. Από το Υπουργείο μελετάται επίσης το τμήμα Πτολεμαϊδα - Φλώρινα.
 
Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Οι ακτοπλόοι ανοίγουν «μέτωπο» με τις αεροπορικές εταιρείες

«Βολές» εναντίον των αεροπορικών εταιρειών για τα προνόμια, που όπως υποστήριξε τυγχάνουν από την Πολιτεία, εξαπέλυσε ο πρόεδρος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) Μ. Σακέλλης, στο 2ο ναυτιλιακό συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».
Του Φώτη Φωτεινού
Ο κ. Σακέλλης χαρακτήρισε τους αερομεταφορείς ως το μεγαλύτερο ανταγωνιστή των ακτοπλοϊκών εταιρειών, κατηγορώντας τους για προνομιακή μεταχείριση από το κράτος, ζητώντας θεσμικές αλλαγές. 
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ:
-Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν ανταγωνιστικά με τις θαλάσσιες. Η διακριτική μεταχείριση και αντιμετώπιση στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, σε βάρος των θαλάσσιων συγκοινωνιών.

-Σε αντίθεση με την ακτοπλοΐα, στις αερομεταφορές:
1. δεν επιβάλλονται υποχρεώσεις δρομολογίων,
2. δεν επιβάλλονται υποχρεώσεις εκπτώσεων,
3. δεν επιβάλλονται υποχρεωτικές συνθέσεις προσωπικού,
4. έχουν τη δυνατότητα αλλαγών ή ακυρώσεων δρομολογίων για να στηρίξουν τα εμπορικά τους συμφέροντα,
5. δεν υπάρχει κανένα Συμβούλιο να γνωμοδοτεί ή να χρειάζεται να ληφθούν υπουργικές αποφάσεις για την υλοποίηση των εμπορικών τους πολιτικών.
-Τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση 44 νησιών επιχορηγούνται με 75 εκατ. ευρώ, σε αντίθεση με τις αερομεταφορές και τις χερσαίες μεταφορές, που επιχορηγούνται με 300,6 εκατ. ευρώ.    
-Είναι πολύ περίεργη η επιβολή προστίμων και ποινικών ευθυνών στις εταιρείες και στους πλοιάρχους για διάφορες αιτίες, μεταξύ των οποίων και καθυστερήσεις, οι οποίες είναι σπάνιες στην ακτοπλοΐα, ενώ είναι συχνότατες, συνοδευόμενες μάλιστα με πολλές ακυρώσεις δρομολογίων στα άλλα μέσα μεταφοράς, στα οποία καμία ποινή ή ευθύνη δεν καταλογίζεται.
Γενικότερα, ο ΣΕΕΝ ζητά την υιοθέτηση μιας κεντρικής πολιτικής, πιθανότατα από το υπουργείο Μεταφορών,  για την ανάθεση και χρηματοδότηση του συνόλου των άγονων δρομολογίων, σε στεριά, αέρα και θάλασσα.
Πάντως, ο ανταγωνισμός μεταξύ αεροπλάνου – πλοίου είναι έντονος, κάτι το οποίο φαίνεται, ιδιαίτερα, στις γραμμές της Κρήτης.   

Συνολικές προβολές σελίδας