Παρασκευή 17 Ιουλίου 2015

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Ανοίγει ο δρόμος για τη νέα σύμβαση, ναι από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Μετά από 3 άκαρπες προσπάθειες τελικά το Ελεγκτικό Συνέδριο είπε το μεγάλο ΝΑΙ εγκρίνοντας την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα.

Η είδηση αυτή είναι η πρώτη θετική είδηση εδώ και πολύ καιρό για τον αυτοκινητόδρομο καθώς οι εργασίες έχουν παγώσει εδώ και 2 χρόνια.

Όπως μαθαίνει το ypodomes.com οι αποφάσεις που θα πάρει το Υπουργείο Υποδομών για την τύχη της σύμβασης αν θα προχωρήσει δηλαδή) θα ληφθούν μετά την ολοκλήρωση του αναμενόμενου κυβερνητικού ανασχηματισμού.

Σε όλες τις περιπτώσεις αναμένεται τα βήματα από εδώ και μπρος να είναι πολύ σύντομα καθώς όσο περνά ο καιρός, τόσο ανεβαίνει και ο λογαριασμός για το Δημόσιο καθώς η καθυστέρηση είναι λόγω δικής του κωλυσιεργείας.

Στα θετικά είναι και η έγκριση απο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που ουσιαστικά σπρώχνει προς τα μπρος το έργο αλλά και η πίεση από την ΕΤΕπ για να μπορέσει να χρηματοδοτήσει. Σε κάθε περίπτωση η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί το νωρίτερο τον Σεπτέμβριο μιας και η Βουλή των Ελλήνων δεν θα προλάβει να την κυρώσει λόγω των πολιτικών εξελίξεων αλλά και των καλοκαιρινών διακοπών.

Τον Μορέα αποτελούν οι εταιρείες ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 71,67%, J&P-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15% και ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%.

ΤΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ
Υπό κατασκευή παραμένει το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη και  ο Περιμετρικός Καλαμάτας. Αναλυτικά:

ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Το τμήμα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία με παράκαμψη στη μεταλλική γέφυρα των 350 μέτρων που αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2015.

ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (μήκος περί τα 11,5 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος: περίπου 65%.Με τα σημερινά δεδομένα και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των υπολειπομένων χώρων, η παράδοση του τμήματος απαιτεί εργασίες μερικών μηνών ακόμα.

Τμήμα ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ (μήκος περί τα 46 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος περίπου 95%. Με την υπογραφή της νέας σύμβασης υπολογίζεται πως χρειάζονται 3-4 μήνες για την ολοκλήρωση και παράδοση στην κυκλοφορία όλου του κλάδου.

Πηγή:Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Λιμάνι Πειραιά: Το ΕΒΕΠ ζητά μείωση ή κατάργηση στα τέλη αποθήκευσης

Κατάργηση ή έκπτωση των χρεώσεων αποθήκευσης των εμπορευμάτων ("σταλίες"), στο λιμάνι του Πειραιά, λόγω της παρατεταμένης αργίας των τραπεζών, ζητά το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, με επείγουσα επιστολή του Προέδρου, κυρίου Βασίλη Κορκίδη, στον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και τη διοίκηση του ΟΛΠ.

Από την έναρξη της τραπεζικής αργίας, στις 29 Ιουνίου 2015, έως και σήμερα, το Επιμελητήριο, δέχεται καθημερινά εκατοντάδες μηνύματα από τις επιχειρήσεις, οι οποίες, αδυνατούν, είτε να παραλάβουν τα εμπορεύματα τους, που έχουν φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά, είτε να προχωρήσουν στον εκτελωνισμό τους, σημειώνεται στην επιστολή.

Περισσότερα από 2.500 containers βρίσκονται "εγκλωβισμένα" στο λιμάνι του Πειραιά και οι καθυστερήσεις έχουν προξενήσει ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη σε πολλές εισαγωγικές επιχειρήσεις (έλλειψη ρευστότητας, ακύρωση παραγγελιών, κ.α.), υπογραμμίζει το ΕΒΕΠ.

Σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν η διοίκηση του ΟΛΠ είχε χορηγήσει εκπτώσεις από 60% έως 95%, στα αποθηκευτικά τέλη, ώστε να αποκατασταθούν ή έστω περιορισθούν οι ζημίες των επιχειρήσεων, υπενθυμίζει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου.

Τέλος, παρά το σχετικό αίτημα του προέδρου του ΕΒΕΠ,  το θέμα δεν κατέστη εφικτό να συζητηθεί στη χθεσινή (Πέμπτη) συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίουτου ΟΛΠ  λόγω έλλειψης απαρτίας.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/31067-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%B2%CE%B5%CF%80-%CE%B6%CE%B7%CF%84%CE%AC-%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82

Συνολικές προβολές σελίδας