Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

Οι Μινωικές Γραμμές ελέγχουν το 47,40% της Hellenic Seaways. Αγοράζουν μετοχές στα 4 ευρώ

Συνεχίζουν την προσπάθεια για τον έλεγχο της Hellenic Seaways οι Μινωικές Γραμμές (ελέγχουν ήδη το 47,40%), ανακοινώνοντας ότι θα αγοράζουν στην τιμή των 4 ευρώ κάθε μετοχή της HSW «από σήμερα και μέχρι την ανάληψη της ευθύνης διοίκησής της».  
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «με αφορμή τη δημόσια προσφορά των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ προς τους μετόχους της εταιρείας HELLENIC SEAWAYS θα θέλαμε να τους ενημερώσουμε ότι οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ θα συνεχίσουν να αγοράζουν στην τιμή των € 4 ανά μετοχή από σήμερα και μέχρι την ανάληψη της ευθύνης διοίκησής της. Σημειώνεται ότι το εν λόγω τίμημα είναι το τετραπλάσιο της λογιστικής αξίας της μετοχής.
Σήμερα το ποσοστό συμμετοχής των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ στο μετοχικό κεφάλαιο της HELLENIC SEAWAYS ανέρχεται σε 47,40% και ως πρώτος μέτοχος της εν λόγω εταιρείας προτρέπουμε το σύνολο των μετόχων της να στηρίξουν αυτή μας την προσπάθεια στην προσεχή Τακτική Γενική Συνέλευση της HELLENIC SEAWAYS που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016.
Η στρατηγική αυτή κίνηση των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ θα οδηγήσει σε:
α) υγιή σχήματα και επιτυχή αναδιοργάνωση της ελληνικής ακτοπλοΐας με τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και τη διασφάλιση χρηματοοικονομικής σταθερότητας,
β) αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες / συνεργάτες σε ανταγωνιστικές τιμές και
γ) τήρηση των άγονων γραμμών και όλου του εμπορικού δικτύου της εταιρείας, με σεβασμό στις υφιστάμενες συμφωνίες με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Μέσω αυτής της σημαντικής επιχειρηματικής πρωτοβουλίας των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ διασφαλίζεται τόσο η ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της HELLENIC SEAWAYS  όσο και η μακροπρόθεσμη σταθερή οικονομική της πορεία και ανάπτυξη».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/14770-oi-minoikes-grammes-elegxoun-to-47-40-tis-hellenic-seaways-agorazoun-metoxes-sta-4-evro.html

Η… ανάπτυξη περνά από τις συνδυασμένες μεταφορές, παραδέχονται Στ. Πιτσιόρλας – Π. Πέρκα

Η… ανάπτυξη περνά από τις συνδυασμένες μεταφορές. Στην αναβάθμιση των λιμενικών και σιδηροδρομικών υποδομών και στις μεταξύ τους συνέργιες, αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας και η γ.γ. Μεταφορών Πέπη Πέρκα, στο διήμερο συνέδριο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, που ξεκίνησε το πρωί στη Θεσσαλονίκη. 
Ειδικότερα, τη μεγάλη έμφαση που δίδει η κυβέρνηση στα έργα υποδομών μεταφορών - ιδίως σιδηροδρομικών - στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 επισήμανε η γενική γραμματέας Μεταφορών Πέτη Πέρκα, προαναγγέλλοντας την "εκπόνηση ολιστικού master plan για τις μεταφορές, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων". 
Κατά την ομιλία της στο διήμερο αναπτυξιακό συνέδριο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, που ξεκίνησε το πρωί στη Θεσσαλονίκη με περίπου 40 ομιλητές και σημαντικές παρουσίες, η κα Πέρκα εξέφρασε την πεποίθηση ότι μετά από μια μακρά περίοδο ύφεσης και οικονομικής δυσπραγίας, η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα στο κατώφλι μιας νέας αναπτυξιακής πορείας, η οποία εξαρτάται πρωτίστως από εξαγωγικό προφίλ της χώρας.
"Επιδιώκουμε να υλοποιήσουμε το όραμά μας για ένα σύγχρονο, λειτουργικό κι ασφαλές δίκτυο μεταφορών, που θα αποτελέσει κινητήρια δύναμη για ανάκαμψη", σημείωσε και απαρίθμησε, ως άξονες, επί των οποίων αναπτύσσεται αυτό το όραμα την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών, την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την υιοθέτηση σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας και τη στήριξη της καινοτομίας.

"Έχουμε εκπονήσει στρατηγική για τα ευφυή συστήματα μεταφορών και εθνική αρχιτεκτονική για τα ευφυή συστήματα", σημείωσε και πρόσθεσε ότι έμφαση δίδεται με την ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών –όπως η εστίαση στην εφαρμογή του Ν.43012/2014-  και στις υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς η Ελλάδα, με τη στρατηγική γεωγραφική θέση της, μπορεί να διεκδικήσει σημαντικό ρόλο σε αυτή τη σημαντική αγορά, το μέγεθος της οποίας υπολογίστηκε, το 2012, σε 878 δισ. ευρώ παγκοσμίως.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, αλλά και στον αντίστοιχο σχεδιασμό που υπάρχει για την αξιοποίηση του στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι, μετά από άγονες συζητήσεις πολλών χρόνων για αυτή την επένδυση, "ίσως ήρθε η ώρα, με τη συνδρομή όλων μας, να υλοποιηθεί το σημαντικό αυτό έργο, που πραγματικά θα αναδείξει τον υπερτοπικό χαρακτήρα της Θεσσαλονίκης".
Τα διευρωπαϊκά δίκτυα και η ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, καθώς και η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας αποτελούν επίσης προτεραιότητες για την κυβέρνηση.
Στο πλαίσιο αυτό, η κα Πέρκα ανέφερε ότι, εντός του 2017, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης (επέκταση ανατολικής σιδηροδρομικής Εγνατίας), ενώ σε ό,τι αφορά τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Στρυμόνας-Προμαχώνας, η εκτιμώμενη ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης είναι το τέλος του 2016.
Σε σχέση εξάλλου με τη σύνδεση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι το έργο βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης, των προμελετών.
Οι μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα, πρόσθεσε ότι θα προωθηθούν και χρηματοδοτικά μέσω του ΕΠΑνΕΚ, αλλά και του νέου αναπτυξιακού νόμου.
Από το ΕΣΠΑ 2014-2020 θα χρηματοδοτηθούν επίσης έργα, όπως η κατασκευή αυτοκινητοδρόμων στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο (513,3 εκατ.ευρώ), σιδηροδρομικών και οδικών συνδέσεων με τα λιμάνια (41 εκατ, ευρώ), η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου (215 εκατ, ευρώ) κ.ά.
 
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας
 
Την εκτίμηση ότι η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Βόρεια Ελλάδα θα πρέπει ν’ αντιληφθούν τις νέες διεθνείς ισορροπίες και να συνειδητοποιήσουν ποια είναι η γεωπολιτική πλευρά των όσων συμβαίνουν στη γεωγραφική γειτονιά της χώρας, διατύπωσε ο πρόεδρος τουΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας.
Τόνισε δε ότι θα πρέπει ν’ αναληφθούν πρωτοβουλίες γύρω από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, του αεροδρομίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μιλώντας από το βήμα του διήμερου αναπτυξιακού συνεδρίου, που διοργανώνει το ΤΕΕ/ΤΚΜ. 
Πρόσθεσε ότι, αν όλοι αντιληφθούν τις νέες διεθνείς ισορροπίες, αλλά και τον σχεδιασμό των γειτονικών κρατών, τότε θα γίνει αντιληπτό και το πόσο άκαιρες και καταστροφικές είναι οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
"Όταν το καταλάβουμε, το λιμάνι θα έχει απαξιωθεί τόσο, που θα είναι πολύ αργά", είπε χαρακτηριστικά και υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση Ερντογάν υπέγραψε ήδη συμφωνία για τη δημιουργία παράλληλου καναλιού στον Βόσπορο, προκειμένου να υποβαθμίσει ένα μεγάλο [ελληνικό] πλεονέκτημα στον τομέα των μεταφορών.
"Αυτή τη στιγμή τρέχουν τρία πράγματα: η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, του αεροδρομίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία εύχομαι να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα.
Πρέπει να ετοιμάσουμε πρωτοβουλίες και έργα γύρω απ΄ αυτά τα τρία θέματα, που να αναδεικνύουν τη θέση της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών και της επαφής με Ευρώπη, να μπούμε στους ευρωπαϊκούς διαδρόμους.
Στην περίπτωση της επιδιωκόμενης θαλάσσιας σύνδεσης με τη Σμύρνη για παράδειγμα, αν τα καταφέρουμε, θα διοχετευτεί τεράστια κίνηση φορτηγών και εμπορευμάτων δια της Θεσσαλονίκης.
Σε μια περίοδο που τόσο χρήματα δίνονται από ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το ‘’Μάρκο Πόλο’’, η Ελλάδα θα έπρεπε να πάρει μεγάλες πρωτοβουλίες. Δεν μπορούμε να μείνουμε έξω.
Να θέσουμε τέτοιου είδους προτάσεις στο τραπέζι" σημείωσε και πρόσθεσε ότι αν δεν καταφέρουμε να απαντήσουμε στον ανταγωνισμό και δεν συνειδητοποιήσουμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις διεθνείς συγκρούσεις στην περιοχή μας προς όφελός μας, τότε δεν θα κάνουμε τίποτα.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως το γεγονός ότι η περιοχή της Βόρειας Ελλάδας ενεπλάκη σε αντιπαραθέσεις άγονες, "ότι μας έπιασε το υπερφίαλο μας με το κέντρο των Βακανίων και δεν αντιληφθήκαμε το νέο ανταγωνιστικό πεδίο που ανοίγεται, μας οδήγησε να χάσουμε 20 χρόνια και να δημιουργήσουμε αρνητικούς όρους για τα επόμενα". 
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ.Πιτσιόρλας στο γεγονός ότι η σύγκρουση Ευρώπης- ΗΠΑ με τη Ρωσία για ενεργειακά ζητήματα κυρίως εξελίσσεται με επίκεντρο την περιοχή γύρω από τη Βόρεια Ελλάδα.
"Άλλη θα είναι η εξέλιξη αν υπάρχει συμφωνία των δύο πλευρών, άλλη αν υπάρχει έχθρα και κόντρα όπως σήμερα" σημείωσε. Πρόσθεσε τέλος ότι  θα υπάρξει συνέχεια και στη πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ, για την αξιοποίηση των σημαντικών ακινήτων του δημοσίου στη περιοχή. 
 
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ//ΤΚΜ, Π. Μπίλλιας
Στη διαμόρφωση ενός κοινού οδικού χάρτη για την ανάκαμψη της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, κατόπιν συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων, στοχεύει η πρωτοβουλία του ΤΕΕ/ΤΚΜ για τη διοργάνωση του αναπτυξιακού συνεδρίου, όπως επισήμανε ο πρόεδρός του, Πάρις Μπίλλιας.
"Με αυτή τη λογική ξεκινήσαμε το συνέδριο σε μια εποχή κρίσιμη: με ένα ακόμα ψηφισμένο μνημόνιο που εάν κρίνουμε από τη μέχρι τώρα εμπειρία, ο μόνος επιπλέον λόγος για να εφαρμοστεί, σε σχέση με τα προηγούμενα είναι η εξαντλημένη υπομονή των εταίρων.
Με ένα αναπτυξιακό νόμο υπό ψήφιση, χωρίς όμως αναπτυξιακό σχέδιο και με θεσμοθετημένο το υπερταμείο", είπε ο κ. Μπίλλιας και καυτηρίασε το γεγονός ότι το ΤΕΕ δεν προσκλήθηκε στις Επιτροπές όπου συζητείται το Αναπτυξιακό νομοσχέδιο. Ο ίδιος αναφέρθηκε στο ασφαλιστικό και φορολογικό νόμο που "ωθεί προς την έξοδο ακόμα και όσους  από τους καλούς και τους άριστους είχαν επιλέξει να παραμείνουν και να το παλέψουν στην πατρίδα μας".
Ο ίδιος επισήμανε ότι η  περιοχή χρειάζεται ένα νέο πρότυπο ανάπτυξης, στο πλαίσιο ανοιχτής συζήτησης "με όλα τα χαρτιά στο τραπέζι", με συγκεκριμένους στόχους και χρονοδιαγράμματα, σωστή αποτίμηση της σημερινής κατάστασης και αναπροσαρμογές όπου το σύστημα χωλαίνει.
Ζήτησε δε να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή του ιδιωτικού στην αναζωογόνηση της οικονομίας. "Δεδομένου ότι το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι σχεδόν μηδενικό και η εισφορά του νέου ΕΣΠΑ πολύ μικρή, απαιτείται να ενεργοποιήσουμε τον ιδιωτικό τομέα" σημείωσε.
Υπενθύμισε ότι στις προτάσεις για το πακέτο Γιούνκερ δεν υπάρχει ούτε μία πρόταση για την Κεντρική Μακεδονία. Μνεία έκανε στην Εγνατία Οδό Α.Ε. και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επισημαίνοντας ότι αμφότερα απαξιώνονται, ενώ πρόσθεσε ότι, προκειμένου η Κεντρική Μακεδονία να αναπτυχθεί απαιτείται αποκέντρωση, ευελιξία και μετατροπή των περιφερειακών υπηρεσιών σε θύλακες σχεδιασμού πολιτικής και δράσεων και όχι απλά και μόνο εφαρμογής και υλοποίησης έργων.  
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απ. Τζιτζικώστας
 
Σε περίπου 100 εκατ. ευρώ ή το 10% του συνολικού προϋπολογισμού του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, ανέρχονται τα κονδύλια που θα διατεθούν για τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020, όπως γνωστοποίησε ο αρμόδιος περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, περιγράφοντας την ιδιαίτερη βαρύτητα που δίνει η περιφέρεια στον συγκεκριμένο τομέα. 
Ο ίδιος αναφέρθηκε στις εξαιρετικές επιδόσεις της Περιφέρειας κατά το  ΕΣΠΑ 2007-2013, σημειώνοντας ότι επιτεύχθηκε απορροφητικότητα πόρων της τάξης του 114%, ενώ μέχρι στιγμής έχουν εκταμιευτεί κονδύλια ύψους 774 εκατ ευρώ και δημιουργήθηκαν 520 έργα. 
Ο περιφερειάρχης καυτηρίασε και το γεγονός ότι το ΤΕΕ δεν κλήθηκε στον διάλογο για τον αναπτυξιακό νόμο, επισημαίνοντας ότι το επιμελητήριο δεν είναι απλά ο κατά νόμο επίσημος σύμβουλος του κράτους, αλλά και ουσιαστικά εκ των αρμοδιότερων να εκφέρουν άποψη. 
  
Ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης, Θ. Παππάς
 
Την πεποίθηση ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μεταξύ άλλων συντονισμό δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την προσέλκυση και το "αυγάτισμα κεφαλαίων" με την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων και τη μόχλευση διεθνών πόρων, εξέφρασε από την πλευρά του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς
Περιέγραψε δε τέσσερις βασικές προτεραιότητες του δήμου, οι οποίες αφορούν:
1. Το διεθνές εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο Θεσσαλονίκης, με σύγχρονες εκθεσιακές εγκαταστάσεις που θα καταλαμβάνουν το 50% της σημερινής έκτασής του με την παραχώρηση του υπόλοιπου εμβαδού για τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου αναψυχής και πολιτισμού. 
2. Το λιμάνι. "Χωρίς να δημιουργήσουμε θέμα στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ λέμε ότι για λόγους αρχιτεκτονικούς, πολεοδομικούς, ιστορικούς και κοινωνικούς, ο πρώτος προβλήτας πρέπει να παραμείνει στον δήμο, μαζί με την ανάπτυξη του θαλάσσιου μετώπου
3. Αξιοποίηση της παραλίας και του θαλασσίου μετώπου 
4. Υπερτοπικές αναπτύξεις στα δυτικά και ανατολικά της πόλης. Όπως είπε, θέμα SOS για τον δήμο είναι οι απαλλοτριώσεις για τη δημιουργία χώρων υπερτοπικού πρασίνου. 

Σημαντικές επιχειρηματικές συμφωνίες στα Ποσειδώνια, κυρίως στον τομέα επισκευής πλοίων

Επιτυχημένες συμφωνίες κλείνουν ναυπηγεία επισκευής πλοίων που συμμετέχουν στη φετινή έκθεση των Ποσειδωνίων, τον κορυφαίο διεθνή θεσμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ναυπηγεία από την Τουρκία και την Πορτογαλία έκλεισαν επιχειρηματικές συμφωνίες από τις πρώτες κιόλας ημέρες της έκθεσης, η οποία προσελκύει κάθε δύο χρόνια την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα στην Ελλάδα, τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως.
«Κλείσαμε τρεις σημαντικές συμφωνίες μέσα στις πρώτες δύο ημέρες διεξαγωγής των Ποσειδωνίων. Οι δύο από αυτές αφορούν σε έργα επισκευής ενός πετρελαιοφόρου και ενός πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και η τρίτη αφορά σε ένα σημαντικό έργο μετατροπής ενός πλοίου τύπου ROPAX, ιταλικής ιδιοκτησίας», δήλωσε η κα Nedime Ozoglu, Marketing Manager, Repair Division Marketing & Estimating της Besiktas Shipyard.
«Τα Ποσειδώνια μας έφεραν νέους πελάτες και είναι η μεγαλύτερη εκδήλωση στην οποία συμμετέχουμε. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν το 80 τοις εκατό της πελατείας μας, τόσο λόγω της γειτνίασης των δύο χωρών όσο και της σημαντικής αύξησης της τεχνογνωσίας και του αριθμού καταρτισμένων στελεχών στα ναυπηγεία της Τουρκίας τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε.
«Το 2015 αναλάβαμε και ολοκληρώσαμε την επισκευή πολλών ελληνικών πλοίων. Δεδομένου ότι η ελληνική αγορά έχει προτεραιότητα για εμάς, φροντίζουμε ώστε τόσο οι τιμές μας όσο και η ποιότητα που προσφέρουμε να είναι ανταγωνιστικά».
Την ίδια επιτυχία είχαν τόσο η εταιρεία Lisnave από την Πορτογαλία όσο και η Gemak από την Τουρκία, οι οποίες έκλεισαν συμφωνίες για επισκευές με πλοιοκτήτες από τις πρώτες κιόλας ημέρες των Ποσειδωνίων 2016. Ο κ. Άλεξ Σκαραμαγκάς της Resolute Marine Services, αποκλειστικός αντιπρόσωπος των δύο παραπάνω ναυπηγείων στην Ελλάδα, δήλωσε:
«Καταφέραμε να κλείσουμε κάποιες επιχειρηματικές συμφωνίες αυτή την εβδομάδα, που αφορούν κυρίως σε μικρά ή μεγαλύτερα έργα επισκευών. Το γεγονός αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν, με μια υποτονική αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων και την πολυετή κυριαρχία της Κίνας στον τομέα μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου».
Όσον αφορά τις τρέχουσες και τις μελλοντικές προοπτικές, ο κ. Σκαραμαγκάς εκτιμά ότι θα υπάρξει βελτίωση στον τομέα των επισκευών: «Πολλοί δεξαμενισμοί συσσωρεύτηκαν το 2015 ώστε να μετατεθεί αργότερα η εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης έρματος (Ballast Water Management Systems), με συνέπεια να υπάρξει ένα κενό στις εργασίες το πρώτο εξάμηνο του 2016. Ωστόσο, διατηρούμε την αισιοδοξία μας διότι η ναυτιλία είναι μια “κυκλική” βιομηχανία και, ιδίως στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η άποψη που επικρατεί είναι ότι θα υπάρξει βελτίωση».
Την ίδια άποψη συμμερίζεται η κα Ozoglu, η οποία θεωρεί ότι οι προσδοκίες για το 2016 θα διαψευστούν ευχάριστα όσον αφορά τον τομέα επισκευής πλοίων στην Τουρκία. «Το 2015 ολοκληρώσαμε την επισκευή πολλών ελληνικών πλοίων, αλλά την 1η Ιανουαρίου 2016 είδαμε την αγορά να πέφτει ξαφνικά και την επισκευαστική δραστηριότητα να ανακόπτεται λόγω των εξελίξεων που υπήρξαν σχετικά με τον κανονισμό για τη διαχείριση έρματος.
Οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να πάρουν την παράταση που ήθελαν, οπότε όλοι τώρα βρίσκονται σε φάση αναμονής. Παρ’ όλα αυτά, πολλοί πελάτες με τους οποίους έχουμε μιλήσει στα Ποσειδώνια αυτή την εβδομάδα συμμερίζονται την άποψη ότι η αγορά βελτιώνεται οριακά. Αν και το 2016 συνολικά δεν θα είναι καλύτερη χρονιά από την περσινή, αναμένουμε να είναι σαφώς καλύτερη από ό,τι προέβλεπαν αρχικά οι αγορές», πρόσθεσε η κα Ozoglu.
Συνολικά δέκα τουρκικά ναυπηγεία συμμετέχουν στα Ποσειδώνια 2016 και όλα αντιμετωπίζουν ισχυρό ανταγωνισμό από τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την Ουκρανία σε επίπεδο τιμής. Τα δυτικοευρωπαϊκά ναυπηγεία όμως, λόγω των διαφορετικών δομών κόστους και των συνθηκών αγοράς, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις τιμές της Τουρκίας.
«Η εταιρία Lisnave παρέχει εξαιρετικές υπηρεσίες καθώς έχει τη δυνατότητα επισκευής έξι πλοίων ταυτόχρονα στη δεξαμενή του ναυπηγείου, ωστόσο δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία με εκείνα της Κίνας ή ακόμη και της Τουρκίας, που μπορούν να προσφέρουν πιο ανταγωνιστικές τιμές», σημείωσε ο κ. Σκαραμαγκάς, η εταιρεία του οποίου εκπροσωπεί και μικρότερα ναυπηγεία στη Σενεγάλη, που μπορούν να επισκευάσουν πλοία τύπου Panama Size, στο Μπαχρέιν, και ένα ακόμα πορτογαλικό ναυπηγείο που στεγάζεται στις όχθες του ποταμού Τάγη.
«Τα Ποσειδώνια είναι ένας πολύ σημαντικός θεσμός για εμάς, όχι μόνο διότι μπορούμε να κλείσουμε συμφωνίες κατά τη διάρκεια της έκθεσης αλλά και διότι η αγορά αναμένει την παρουσία μας σε αυτήν. Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για εμάς να συναντηθούμε με πελάτες που επισκέπτονται την έκθεση και προσφέρει καταπληκτικές ευκαιρίες δικτύωσης μέσα από διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις», πρόσθεσε ο κ. Σκαραμαγκάς.
Η κα Ozoglu συμφωνεί λέγοντας ότι κανείς δεν πρέπει να λείπει από τα Ποσειδώνια: «Ερχόμαστε στα Ποσειδώνια από το 2010 και αυτή είναι η τρίτη μας συμμετοχή. Θα συμμετέχουμε οπωσδήποτε και το 2018, καθώς η εκδήλωση αυτή είναι πολύ σημαντική για την εταιρεία μας. Η προσέλκυση νέων πελατών είναι σημαντικό πλεονέκτημα αλλά και η συναναστροφή με φίλους και πελάτες μας είναι το κλειδί για την εδραίωση των επαγγελματικών σχέσεων».
Πάνω από 200 ναυπηγεία και επιχειρήσεις επισκευών από όλο τον κόσμο συμμετέχουν στα Ποσειδώνια 2016 τα οποία ολοκληρώνονται αύριο. Για άλλη μια φορά, ο τομέας εκπροσωπήθηκε δυναμικά από τα μεγάλα ναυπηγικά κράτη, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα. 

Συνολικές προβολές σελίδας