Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

Νέος κύκλος επαφών για τις συλλογικές συμβάσεις ναυτικών μεταξύ ΕΕΕ και ΠΝΟ

Σε μία πολύ κρίσιμη περίοδο εισέρχονται οι διεργασίες, με τις οποίες αναμένεται να ανοίξει ο δρόμος για την πρόσληψη χιλιάδων Ελλήνων, ως κατώτατο πλήρωμα, στα υπό ελληνική και ξένη σημαία ελληνόκτητα εμπορικά πλοία, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Παράγοντες του ελληνικού εφοπλισμού, αλλά και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας διακριτικά εργάζονται, προκειμένου να τελεσφορήσουν οι προσπάθειες για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία που θα αυξήσουν την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών.
Πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι στη διάρκεια του καλοκαιριού ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης είχε ο ίδιος προσωπικά επαφές με τους συνδικαλιστές της ΠΝΟ, όπου τους εξήγησε τις θέσεις του ελληνικού εφοπλισμού και ζήτησε τη συναίνεσή τους.
Είναι αδιανόητο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΕ, να υπάρχει σήμερα τόσο μεγάλο ποσοστό ανέργων νέων ανθρώπων και να μην μπορούν να βρουν διέξοδο απασχόλησης στα ελληνόκτητα πλοία, σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις εργασίας.
Όμως και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας θεωρεί ότι πρέπει να ξαναγεμίσουν τα πλοία με Έλληνες ναυτικούς. Η δραστική αύξηση των θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς είναι επιθυμητή, σημειώνει.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει πολλές φορές προτρέψει τους εκπροσώπους της πλοιοκτησίας και της ναυτικής εργασίας να συμφωνήσουν σε ένα πλαίσιο συνεργασίας που θα οδηγήσει στη δραστική αύξηση των θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών στην ελληνική ναυτιλία.
Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, μπορεί και πρέπει να γίνει με όρους που θα διασφαλίζουν τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και θα περιγράφονται σε συλλογικές συμβάσεις εργασίας θα είναι σε συμφωνία με την ΠΝΟ, στη βάση συλλογικών συμβάσεων εργασίας που θα λαμβάνουν υπ’ όψιν την ανάγκη για διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών πλοίων στις διεθνείς ναυλαγορές.
Μιλώντας πρόσφατα στη γιορτή της θάλασσας, των ναυτικών και των αλιέων της Τσακωνιάς στις αρχές Αυγούστου, ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι «στόχος της νέας ελληνικής ανάγκης, της νέας ελληνικής πραγματικότητας, του υπουργείου και της κυβέρνησής μας είναι να ξαναγίνει η ελληνική ναυτιλία. Να ξαναγεμίσουν με Έλληνες, τώρα και με Ελληνίδες, ναυτικούς τα εμπορικά πλοία».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι από την πρώτη μέρα που ανέλαβε το υπουργείο, με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία καταβάλλουν πολλές προσπάθειες και ανέφερε ότι «ελπίζω να είμαστε στην αρχή του τέλους, ώστε μια νέα συλλογική σύμβαση εργασίας ανάμεσα στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία να μη ρυθμίζει μόνο ζητήματα μισθολογικά, αλλά να θέσει ένα ελάχιστο αλλά δραστικά αυξημένο όριο συμμετοχής Ελλήνων ναυτικών στα ελληνικά πλοία». 
Τρία σενάρια του ΙΟΒΕ 
Σε ό,τι αφορά την απασχόληση, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, την οποία έχει ήδη παρουσιάσει η «Ν», η ελληνόκτητη ναυτιλία μπορεί να δημιουργήσει μέχρι 310.000 νέες θέσεις απασχόλησης και να αυξήσει το ετήσιο εθνικό εισόδημα από εργασία κατά περίπου 5 δισ. ευρώ.
Το ΙΟΒΕ επεξεργάζεται τρία σενάρια για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών σε υπό ελληνική πλοιοκτησία πλοία. Το πρώτο σενάριο προβλέπει ότι όλοι οι ξένοι αξιωματικοί, καθώς και δύο ναυτικοί κατώτερου πληρώματος θα αντικατασταθούν από Έλληνες.
Σε αυτή την περίπτωση προσελκύονται περίπου 32,5 χιλ. θέσεις εργασίας, οι οποίες δημιουργούν εισόδημα της τάξης των 997 εκατ. ευρώ, το οποίο με τη σειρά του δημιουργεί επιπλέον 90 χιλ. θέσεις εργασίας, ενώ ταυτόχρονα το εθνικό εισόδημα από εργασία αναμένεται να ενισχυθεί κατά 1,8 δισ. ευρώ.
Το δεύτερο σενάριο προβλέπει επάνδρωση του ελληνόκτητου στόλου ξένης σημαίας μόνο με ναυτικούς κατοίκους Ελλάδος. Σε αυτή την περίπτωση αναμένεται να δημιουργηθούν άμεσα επιπλέον 74,5 χιλ. θέσεις απασχόλησης (26 χιλ. αξιωματικοί και 48,5 χιλ. κατώτερο πλήρωμα).
Το τρίτο σενάριο του ΙΟΒΕ προβλέπει ότι αντικαθίστανται όλοι οι ξένοι ναυτικοί του ελληνόκτητου στόλου που φέρει ελληνική σημαία, ενώ δεν μεταβάλλονται οι αμοιβές των Ελλήνων ναυτικών που ήδη επανδρώνουν τα πλοία ελληνικής σημαίας. Η εφαρμογή αυτού του σεναρίου θα επιφέρει περίπου 5,9 χιλ. θέσεις εργασίας (αξιωματικοί και κατώτερο πλήρωμα), αυξάνοντας το ετήσιο εθνικό εισόδημα από εργασία στη ναυτιλία κατά 112 εκατ.

Ενέργειες για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη συνάντηση της μεικτής ομάδας ειδικών Ελλάδας-Βουλγαρίας για την τεχνική προετοιμασία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο/Σβίλενγκραντ-Μπουργκάς, στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης.
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνος Βούρδας  προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις, στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε.
"Η σημερινή πρώτη συνεδρίαση αποτελεί την έναρξη υλοποίησης των αποφάσεων που ελήφθησαν από κοινού, ανάμεσα στην ελληνική και βουλγαρική πλευρά, κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού και του αρμόδιου Υπουργού στη Σόφια.
Σήμερα, εξετάσαμε τα τεχνικά και οικονομικά στοιχεία  για την υλοποίηση ενός κοινού έργου, αυτό της σιδηροδρομικής σύνδεσης των Λιμένων Αλεξανδρούπολης και Μπουργκάς. Αποφασίσαμε την, από κοινού, κατάθεση πρότασης στο Πακέτο Γιούνκερ.
Επίσης, μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα έχουν καταγραφεί πλήρως οι τεχνικές και οικονομικές προδιαγραφές και ταυτόχρονα το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο του Μπουργκάς θα έχουν επεξεργαστεί τη Μελέτη Σκοπιμότητας-Βιωσιμότητας του έργου.
Στην επόμενη συνάντηση της επιτροπής, η οποία προγραμματίζεται για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου στο Μπουργκάς, θα διαμορφωθεί η τελική αναλυτική πρόταση, η οποία θα παραδοθεί στους δύο αρμοδίους Υπουργούς Ελλάδας και Βουλγαρίας, προκειμένου να κατατεθεί και επίσημα η κοινή διακρατική πρόταση στο Πακέτο Γιούνκερ.
Η εξέλιξη αυτή καθιστά το έργο ακόμα πιο ελκυστικό, δίνει πολύπλευρη οικονομική ώθηση με προοπτική στις περιοχές αυτές και συμβάλλει στην επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων των δύο χωρών».
Το κόστος για την αναβάθμιση του ελληνικού τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα υπολογίζεται κοντά στα 160 εκατ. ευρώ, καθώς αφορά ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση.
Αντίθετα, στο βουλγαρικό τμήμα του άξονα Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς χρειάζονται περισσότερα έργα, γιατί απαιτείται και αναβάθμιση της υποδομής.
Στελέχη από τον κλάδο της διαμεταφοράς υποστηρίζουν ότι, το σχέδιο «αποφόρτισης» των Στενών του Βοσπόρου, μέσω του σιδηροδρομικού άξονα που προωθούν Ελλάδα και Βουλγαρία είναι ελκυστικό, υπογραμμίζοντας ότι, το κόστος διέλευσης των Στενών είναι εξαιρετικά υψηλό, ενώ υπενθυμίζουν και τα τουρκικά σχέδια κατασκευής νέου καναλιού.

Συνολικές προβολές σελίδας