Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

Ενεργοποιούνται τα Μεικτά Κλιμάκια Ελέγχου. Δεν μειώνονται οι ΕΔΥΜ. Οι απαντήσεις Π.Σγουρίδη στα ΦΔΧ

Τις δικές του απαντήσεις / επισημάνσεις, σχετικά με τα αιτήματα που έθεσαν οι ομοσπονδίες φορτηγών ΔΧ, με αφορμή το ασφαλιστικό, δημοσιοποίησε ο υφυπουργός Μεταφορών Παναγιώτης Σγουρίδης. Ειδικότερα, ο υφυπουργός Μεταφορών απέστειλε την εξής απάντηση επί των θεμάτων, τα οποία αναδείχθηκαν.
Σε αυτή, υπόσχεται ενεργότερη λειτουργία των Μεικτών Κλιμακίων Ελέγχου, απορρίπτει την περαιτέρω μείωση των αδειών ΕΔΥΜ, επισημαίνει ότι για τις ποσοστώσεις των τριγωνικών αδειών δεν έχει υπάρξει αύξησή τους από το έτος 2008, παρά τις πιέσεις που έχει δεχθεί η ελληνική πλευρά και τέλος, αναφέρει ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων που δεν φέρουν ABS αποτελεί πλέον Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κανονισμό.
H επιστολή του υφ. Μεταφορών
«Είναι γεγονός ότι το μεταφορικό έργο συρρικνώνεται, λόγω της οικονομικής ύφεσης και του έντονου ανταγωνισμού που υφίσταται στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε ολόκληρο το διεθνές στερέωμα και ιδιαίτερα προερχόμενο από τις όμορες χώρες (Βουλγαρία, Τουρκία, Σκόπια και Αλβανία). Αναλογιζόμενος τους έντονους προβληματισμούς και τις ανησυχίες σας για την ανταπόκριση του κλάδου στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, επιθυμώ να σας διαβεβαιώσω ότι το Υπουργείο, στο οποίο προΐσταμαι εγώ και ο κύριος Χ. Σπίρτζης, αγωνίζεται σθεναρά και εμπράκτως προς την κατεύθυνση διασφάλισης και ενδυνάμωσης της παρουσίας του κλάδου σας.

Εξετάζοντας ένα προς ένα τα αιτήματά σας, αρχικά αναφορικά με εκείνα που εμπίπτουν στο πεδίο αρμοδιοτήτων του Υπουργείου μας, έχω να δηλώσω τα εξής:
1) Η ενεργοποίηση των μικτών κλιμακίων ελέγχου των Περιφερειών, αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής του Υπουργείου μας και εξαιτίας αυτού έχουμε ξεκινήσει ήδη την διαδικασία συνολικής αναθεώρησης και ενίσχυσης του συστήματος οδικών ελέγχων της νομοθεσίας μεταφορών.
Επιχειρείται η δημιουργία ενός ομοιογενούς, αποτελεσματικού και ενοποιημένου συστήματος οδικών ελέγχων για όλους τους τομείς της νομοθεσίας οδικών μεταφορών, με σαφή στοχοθεσία και έμφαση στα εξής σημεία:
-Οργάνωση του συστήματος ελέγχου (όργανα ελέγχου, σύνθεση, γραμμές επικοινωνίας, ιεραρχική σχέση, συντονισμός),
-Απαιτήσεις πληροφοριακού συστήματος για τα δεδομένα των οδικών ελέγχων,
-Επιτόπου είσπραξη,
-Εκπαίδευση οργάνων ελέγχου,
-Εξοπλισμός οργάνων ελέγχου.
Η ενοποίηση και η κωδικοποίηση της νομοθεσίας και η κάλυψη κενών ρύθμισης, μέσω ενός νομοθετήματος πλαίσιο, θα αποτελέσει εφαλτήριο έτσι ώστε το Υπουργείο μας να αναλάβει ενεργά τον κεντρικό συντονισμό, τον προγραμματισμό και την παρακολούθηση της ορθής εκτέλεσης αυτού του έργου.
Επιπλέον επιδιώκουμε την επαναφορά της αμοιβής των μελών των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου, δίνοντας σαφή κίνητρο για την ενεργοποίησή τους και τη δυναμική συμμετοχή τους στο έργο.
2) Αναφορικά με το αίτημα της μείωσης των χορηγούμενων αδειών ΕΔΥΜ (Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Υπουργών Μεταφορών), όπως είναι γνωστό κατά το παρελθόν μειώθηκε ο αριθμός τους από 149 σε 90.
Ωστόσο, προσπάθεια για περαιτέρω μείωση θα έπληττε, τόσο το κύρος του ίδιου του Οργανισμού αλλά και του ίδιου του κράτους μέλους.
Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή της χώρας μας στο σύστημα αδειών ΕΔΥΜ και εν γένει το Παγκόσμιο Φόρουμ Μεταφορών (InternationalTransportForum – πρώην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Υπουργών Μεταφορών), συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη συνεργασίας και αλληλεξάρτησης μεταξύ των κρατών μελών προς εξυπηρέτηση των διεθνών οδικών εμπορευματικών μεταφορών και ενισχύει τη δυναμική παρουσία σε ένα μόνιμο νομικό μηχανισμό διαπραγματευτικού φόρουμ και σε μια παγκόσμια πολιτική σκηνή στον τομέα των μεταφορών.

Λαμβάνοντας υπόψη πλέον την ένταξη των περισσότερων κρατών μελών στην ΕΕ και ότι σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά δεδομένα έχει αυξηθεί το ελληνικό μεταφορικό έργο προς μη κοινοτικές χώρες και ιδίως προς τις ανατολικές χώρες Ρωσία, Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, καθίσταται απαραίτητη η χρήση των αδειών ΕΔΥΜ, καθώς εξασφαλίζεται η ταχύτητα παράδοσης των νωπών γεωργικών προϊόντων και η άμεση διεκπεραίωση των τελωνειακών διαδικασιών.
Ωστόσο το Υπουργείο μας συμμερίζεται τις αγωνίες των Ελλήνων αυτοκινητιστών και αποδεικνύει εμπράκτως κατά καιρούς την στήριξή του.
Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της συνάντησης της Ομάδας Οδικών Μεταφορών (RoadTransportGroup) του International Transport Forum στις 16-17 Απριλίου 2015 στο Παρίσι, υπενθυμίζεται ότι έγινε αποδεκτό, κατόπιν έντονης διαπραγματευτικής πίεσης της ελληνικής πλευράς, εξαιρετικά και μόνο για τη χώρα μας, πάγιο αίτημα για παράταση της δυνατότητας κυκλοφορίας των ελληνικών φορτηγών ΔΧ αυτοκινήτων περιβαλλοντικής κατηγορίας εκπομπών ρύπων EUROIII με άδεια ΕΔΥΜ για τα έτη 2016 και 2017.
Πρόσθετα, το Υπουργείο μας με σκοπό την προστασία του μεταφορικού έργου των Ελλήνων αυτοκινητιστών, εξακολουθεί να παλεύει στις σχετικές συναντήσεις του Οργανισμού να διατηρήσει τον εδαφικό περιορισμό στις άδειες ΕΔΥΜ για την Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι η χώρα μας, μαζί με Ιταλία, Αυστρία, Ουγγαρία και Ρωσία, θέτει σε ορισμένο αριθμό αδειών ΕΔΥΜ περιορισμό (κόκκινη σφραγίδα) όσον αφορά στην είσοδο διεθνών αυτοκινητιστών στη χώρα μας.
Με τον τρόπο αυτό μειώνεται η είσοδος μεγάλου αριθμού φορτηγών αυτοκινητιστών στη χώρα μας, με αποτέλεσμα την ενίσχυση του μεταφορικού έργου των Ελλήνων αυτοκινητιστών.
3) Σχετικά με το αίτημά σας για κατάργηση των τριγωνικών αδειών, επισημαίνουμε, όπως γνωρίζεται και εσείς λόγω της συμμετοχής μελών των ελληνικών Ομοσπονδιών στις διμερείς Μικτές Επιτροπές Οδικών Μεταφορών μεταξύ της χώρας μας και του εκάστοτε συμβαλλόμενου κράτους, ότι μια τέτοια ενέργεια είναι συνυφασμένη με την αναθεώρηση των διμερών Συμφωνιών Οδικών Μεταφορών.
Ένα τέτοιο γεγονός απαιτεί την αποδοχή και από τις δύο πλευρές καθώς οι σχετικές Συμφωνίες διέπονται από την αρχή της αμοιβαιότητας.
Ιδιαίτερα για τις ποσοστώσεις των τριγωνικών αδειών δεν έχει υπάρξει αύξησή τους από το έτος 2008, παρά τις πιέσεις που έχει δεχθεί η ελληνική πλευρά.

4) Το θέμα ποσόστωσης των διμερών αδειών που ανταλλάσει η χώρα μας με την Τουρκία και Αλβανία, πρόκειται να εξετασθεί στις επόμενες συναντήσεις με την Τουρκία  το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και με την Αλβανία στις 28-29 Ιανουαρίου 2016.
Η ελληνική πλευρά θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τον περιορισμό των χορηγούμενων αδειών, αλλά όπως καθίσταται σαφές, απαιτείται και η αποδοχή του αιτήματος από το συμβαλλόμενο κράτος.
5) Σχετικά με το αίτημα για την εκ των υστέρων τοποθέτηση συστημάτων αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS), σας αναφέρω ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων που δεν φέρουν το εν λόγω σύστημα αποτελεί πλέον Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κανονισμό.
Σημαντική μελέτη που έχει εκπονηθεί από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, έχει επιβεβαιώσει την άποψη περί χρησιμότητας του ABS στα φορτηγά και την ανάγκη εφοδιασμού εκ των υστέρων στα κυκλοφορούντα οχήματα.
Δεδομένου ότι έχουν δοθεί αρκετά χρονικά περιθώρια εφαρμογής του μέτρου και συγκεκριμένα μέχρι τις 31-3-2016, θεωρώ απαραίτητη για τις περαιτέρω ενέργειες τη μελέτη του θέματος.
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι επιδιώκω πάντα ένα ανοικτό και άμεσο διάλογο με τις Ομοσπονδίες του κλάδου σας, προκειμένου να αναπτυχθούν και να τύχουν περαιτέρω επεξεργασίας τα αιτήματά σας, τα οποία πάντα εισακούγονται με ενδιαφέρον.
Επισημαίνω επίσης, την πρόθεσή μου να θέσω τα θέματα που αφορούν τα υπόλοιπα υπουργεία στους συναρμόδιους υπουργούς, όπως είναι το ασφαλιστικό και η φορολόγηση των εταιρειών ΙΜΕ, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η επίσπευση και η από κοινού αντιμετώπισή τους.»

Επιταχύνεται η σύνδεση του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο

Η σύνδεση του λιμανιού με τη σιδηροδρομική γραμμή στη Θεσσαλονίκη θα είναι το πρώτο έργο που θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020), όπως γνωστοποίησε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, σε συνέντευξη Τύπου για τα αποτελέσματα της υλοποίησης του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2007-2013, σύμφωνα με τα οποία η απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων ανήλθε στο 114,2%, ενώ η Κεντρική Μακεδονία είναι η πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα στην απορρόφηση του προγράμματος, με συνολικές πληρωμές που ξεπέρασαν τα 775 εκατ. ευρώ, όπως μετέδωσε η «Ναυτεμπορική».

«Το πρώτο έργο που θα εντάξουμε είναι η σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο, ώστε να γίνει το λιμάνι μας ένα υψηλών και ευρωπαϊκών προδιαγραφών λιμάνι, προκειμένου επιτέλους κάποια στιγμή να το αξιοποιήσουν οι κυβερνώντες, όταν δεήσουν να το κάνουν» σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας.
Στόχος είναι να διαμορφωθούν οι υποδομές και οι συνθήκες για συνδυασμένες μεταφορές και δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου (logistics center). Γνωστοποίησε, μάλιστα, σχετικά ότι ο σχεδιασμός της Περιφέρειας προβλέπει την εγκατάσταση του κέντρου αυτού στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου και βρίσκεται ήδη σε σχετική επικοινωνία με το ΤΑΙΠΕΔ.
Πρωτιές καταγράφει η ΠΚΜ και όσον αφορά στη νέα Προγραμματική Περίοδο (ΣΕΣ 2014-2020), καθώς από το σύνολο των 13 Περιφερειών της χώρας μόλις τρεις δήλωσαν ήδη πληρωμές για τα έργα της νέας Προγραμματικής Περιόδου, με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να καταχωρεί και πάλι το υψηλότερο ποσό δαπανών, συνολικά 23 εκατ. ευρώ.
Μέσω της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος, έχουν εξειδικευτεί έργα και δράσεις ύψους 301,7 εκατ. ευρώ, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα εξειδικεύονται έργα και δράσεις 276,1 εκατ. ευρώ, που ανεβάζουν το συνολικό ποσοστό εξειδίκευσης του σχεδιασμού στο 60%.

Προβλήματα στη διάθεση αδειών τρίτων χωρών, με ευθύνη του ΥΜΕ, καταγγέλλει η ΟΦΑΕ

Η ΟΦΑΕ έχει γίνει δέκτης έντονων καταγγελιών τις τελευταίες ημέρες, από μέρους αυτοκινητιστών και πρωτοβαθμίων σωματείων αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών, οι οποίοι διαμαρτύρονται, καθώς τα οχήματά τους παραμένουν ακινητοποιημένα στα τελωνεία εξόδου της χώρας, εξ’ αιτίας του γεγονότος ότι το τελωνείο αδυνατεί να τους προμηθεύσει με άδειες τρίτων χωρών, επειδή δεν έχει λάβει τα έντυπα των αδειών από το υπουργείο Μεταφορών.
Όπως αναφέρει, η ομοσπονδία:
Συγκεκριμένα, το Σάββατο 23/01/16 και την Κυριακή 24/01/16 στο Τελωνείο Ηγουμενίτσας δημιουργήθηκε πρόβλημα με αυτοκινητιστές που ταξίδευαν στο εξωτερικό και όπως πληροφορηθήκαμε, δεν μπόρεσαν να προμηθευτούν με άδειες τρίτων χωρών του νέου έτους, όπως Σερβίας, γιατί δεν είχαν σταλεί ακόμη στο τελωνείο.
Κάποιοι συνάδελφοι μάλιστα αναγκάστηκαν να φύγουν τελικά χωρίς άδειες μετά από διαπληκτισμούς που είχαν με τους τελωνειακούς υπαλλήλους στο τελωνείο Ηγουμενίτσας.
Αλλά και στο Tελωνείο Ευζώνων δεν έχουν σταλεί, όπως πληροφορηθήκαμε από τον ίδιο το Διευθυντή του τελωνείου, άδειες διέλευσης Ρωσίας, Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν κ.α. και ενδεχομένως και σε άλλα συνοριακά τελωνεία της χώρας.

Ήδη έχουμε καταγγελία από συνάδελφο αυτοκινητιστή κ. Πιπερίδη, ιδιοκτήτη φορτηγού ψυγείου με αρ. κυκλοφορίας ΙΑΕ-6522 φορτωμένο με ευπαθή τρόφιμα από την προηγούμενη Τετάρτη, 20/01/16 με προορισμό το Ουζμπεκιστάν, ο οποίος δεν έχει αναχωρήσει ακόμη,  για το λόγο ότι δεν έχουν ακόμη σταλεί οι άδειες τρίτων χωρών του νέου έτους στο τελωνείο Ευζώνων.
Καθώς επίσης και ο συνάδελφος κ. Πολυχρονίδης, ιδιοκτήτης του ΙΑΕ- 9339, με προορισμό το Ουζμπεκιστάν , ο οποίος παραμένει φορτωμένος από 26/01/2016 και δεν μπορεί ούτε αυτός να αναχωρήσει για τον ίδιο λόγο
Το αποτέλεσμα είναι, όπως βλέπετε, να παρατηρούνται δυστυχώς ακινητοποιήσεις φορτηγών οχημάτων μας και να μην διενεργούνται μεταφορές από ελληνικά φορτηγά στο εξωτερικό, επειδή για άλλη μία φορά δεν μεριμνήθηκε έγκαιρα από το Υπουργείο Μεταφορών, η διανομή των αδειών του έτους 2016.
Επιπλέον, τα οχήματα που μεταφέρουν ευπαθή εμπορεύματα, με προορισμό χώρες όπως το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, τη Ρωσία, για τις οποίες, οι άδειες του 2016 δεν έχουν ακόμη διανεμηθεί στους συνοριακούς σταθμούς, κινδυνεύουν με αλλοίωση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων.
Ενώ, σε κάθε περίπτωση μη ολοκλήρωσης της εκάστοτε μεταφοράς, θα προκύψουν και απαιτήσεις  από τον αποστολέα προς το μεταφορέα των εμπορευμάτων.
Οι προτάσεις της ομοσπονδίας
Η κατάσταση αυτή δυστυχώς διαπιστώνεται κάθε χρόνο, όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις μέχρι το τέλος Ιανουαρίου κάθε έτους και δεν έχουν αποσταλεί οι κάρτες από το Υπουργείο στα αρμόδια τελωνεία.

Η Ο.Φ.Α.Ε. έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη το πρόβλημα στο Υπουργείο Μεταφορών αλλά και έχει καταθέσει με το υπ’ αριθμ. Α7/1000-24-6-2014 υπόμνημά της, πρόταση για τον τρόπο χορήγησης των αδειών τρίτων χωρών, η οποία είναι βασισμένη στα διεθνή πρότυπα διαδικασίας χορήγησης των αδειών τρίτων χωρών, πλην όμως το Υπουργείο σας, ουδέποτε την έλαβε υπ’ όψη του, ούτε έλαβε οποιαδήποτε πρωτοβουλία για διαβούλευση προς υλοποίησή της
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι, σε μία περίοδο μακρόχρονης οικονομικής κρίσης και εξουθένωσης των αυτοκινητιστών, σκληρού και αθέμιτου ανταγωνισμού από την παράνομη μεταφορά και τα φορτηγά τρίτων χωρών, συνεχούς μείωσης των κομίστρων, αύξησης των εξόδων και παρεμβολής άπειρων οικονομικών εμποδίων π.χ. capital controls, σε συνθήκες βαρυχειμωνιάς, αυτοκινητιστές διεθνών μεταφορών παραμένουν εγκλωβισμένοι στα συνοριακά τελωνεία, με αποτέλεσμα να ζημιώνονται από τη μη πραγματοποίηση ή την καθυστέρηση των μεταφορών, την επαύξηση των ημερομισθίων των οδηγών και τις ημεραργίες των φορτηγών τους
Επειδή είναι τουλάχιστον η έκτη χρονιά που διαπιστώνεται το ίδιο φαινόμενο, η Ο.Φ.Α.Ε.  αυτή τη φορά δεν πρόκειται να αρκεστεί στις επισημάνσεις και τις διαμαρτυρίες.
Ζητάμε με το έγγραφό μας αυτό, να διερευνηθούν άμεσα οι πειθαρχικές ευθύνες των υπαλλήλων οι οποίοι ενέχονται στην έκδοση και διακίνηση των αδειών τρίτων χωρών, από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, προκειμένου να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι δέουσες πειθαρχικές ευθύνες για τις απαράδεκτες αυτές καθυστερήσεις, αλλά και να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προς αποτροπή επανάληψής τους.
Ρητά δε επιφυλασσόμαστε, σε συνεργασία με τους αρμόδιους αυτοκινητιστές και τα πρωτοβάθμια σωματεία στους, για την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς κατά παντός υπευθύνου για παράβαση καθήκοντος καθώς επίσης και για τις αστικές αξιώσεις των αυτοκινητιστών, που υπέστησαν τις παραπάνω ζημίες εξ’ αιτίας της υπηρεσίας σας.

Φέρτε τα Ποσειδώνια στον Πειραιά, η «Παγόδα» κινδυνεύει να… καταρρεύσει

Εκκλήσεις δέχτηκε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, από στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, για την, εκ νέου, διοργάνωση των Ποσειδωνίων στο Πειραιά.
Σήμερα, η έκθεση διεξάγεται στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», καθότι δεν υπάρχει μεγάλο εκθεσιακό κέντρο κοντά στο λιμάνι.
Η «Παγόδα» που κάποτε φιλοξενούσε την έκθεση κινδυνεύει να… καταρρεύσει. Έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο κτίριο και δεν μπορούν να γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις. Μάλιστα, υπάρχουν διεκδικήσεις για την κυριότητά της.
Κάποτε ο ΟΛΠ ήθελε να την μετατρέψει σε ξενοδοχείο και είχε προχωρήσει σε προχωρημένες μελέτες.
Πάντως, ο δήμαρχος Πειραιά θέλει να επαναφέρει τα Ποσειδώνια και όπως είπε, σε ναυτιλιακό συνέδριο, υπάρχουν κάποιες σκέψεις, οι οποίες θα συζητηθούν με το νέο ιδιοκτήτη του ΟΛΠ.     

Συνολικές προβολές σελίδας