Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Κάθετος Εγνατίας Αρδάνιο-Ορμένιο: Το ένα τμήμα ολοκληρώνεται, το άλλο σε 18 μήνες

Προχωρά η κατασκευή των 2 μεγάλων έργων που ολοκληρώνουν τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού,  Αρδάνιο–Ορμένιο μήκους 124 χλμ. Τα έργα που τα τελευταία χρόνια αντιμετώπισαν πολύ σοβαρά προβλήματα λόγω των οικονομικών προβλημάτων των αναδόχων, δείχνουν να αναρρώνουν και να επανέρχονται σε φυσιολογικούς κατασκευαστικούς ρύθμούς.

Τα υπό κατασκευή τμήματα είναι το Αρδάνιο-Μάνδρα (ανάδοχος ΑΕΓΕΚ με έκπτωση 43%)  και Μάνδρα-Ψαθάδες (ανάδοχος ΙΟΝΙΟΣ με αντικατάσταση του αναδόχου). Στο έργο Μάνδρα-Ψαθάδες παραδόθηκαν προ μηνών  η παράκαμψη Διδυμότειχου (500 μέτρα μήκος) και ένα ακόμα τμήμα 1.000 μέτρων. Το επόμενο διάστημα αναμένεται η παράδοση και άλλων τμημάτων. Η συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι στις 17 Ιουλίου 2014 αλλά σύμφωνα με πληροφορίες το έργο θα πάρει μία μικρή παράταση μέχρι το τέλος του φετινού έτους για ολοκληρωθεί. Αυτή τη στιγμή από τα 60,724εκ.ευρώ της σύμβασης έχουν απορροφηθεί τα 46,16εκ.ευρώ και η συνολική πρόοδος έχει ξεπεράσει το 75%.

Το τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2011 και υπογράφηκε στα τέλη Μαρτίου του 2011 με στόχο να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες. Με δεδομένα τα οικονομικά προβλήματα του αναδόχου τα έργα σταμάτησαν για μεγάλο διάστημα. Τελικά με απόφαση της Εγνατίας Οδού τον Ιούνιο του 2015 η ολοκλήρωση του άξονα μεταφέρθηκε για τις 22 Σεπτεμβρίου 2015. Μέχρι σήμερα από τα 51,253εκ.ευρώ της σύμβασης έχουν απορροφηθεί τα 17,17εκ.ευρώ και η συνολική πρόοδος έχει φτάσει το 33% δηλαδή το 1/3 του έργου.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnadia-odos/item/24711-%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%BF-%CE%BF%CF%81%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%84%CE%BC%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF-%CF%83%CE%B5-18-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CE%B5%CF%82

Οι τράπεζες φεύγουν, τα funds έρχονται στην ναυτιλία….

Υποχώρηση της τάξης του 6,51% σημείωσε το υπόλοιπο τραπεζικών δανείων, προς την ελληνική ναυτιλία το 2013, έναντι του 2012, καθώς διαμορφώθηκε στα 44,45 δισ. ευρώ, έναντι 47,5 δισ. ευρώ αντίστοιχα, σύμφωνα με την Petrofin Research.
Η μείωση των δανείων οφείλεται στην απόφαση των τραπεζών να μειώσουν την έκθεση τους στον ναυτιλιακό κλάδο και στην ενίσχυση των funds.
Σήμερα έχουν συσταθεί πάνω από 40 κοινοπρακτικά σχήματα μεταξύ ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και επενδυτικών funds χρηματοδότησης των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
Ειδικότερα, αυτό που παρατηρείται με τις τράπεζες, πέρα από τη μείωση της έκθεσής τους, είναι ότι πολλές ευρωπαϊκές έχουν αντικατασταθεί από ασιατικές.   


Στα 0,685 εκατ. τα TEU της Cosco, στον Πειραιά, το α’ τρίμηνο. Αύξηση 28%

Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Pacific, τον Μάρτιο ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) διακίνησε στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ 220,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 185,4 χιλιάδων, τον αντίστοιχο μήνα του 2013, αύξηση της τάξεως του 19%.
Στο πρώτο τρίμηνο, ο ΣΕΠ διακίνησε 685,1 χιλιάδες TEU, ήτοι αύξηση 28%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2013.
Συνολικά, το 2013, η θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα διαχειρίστηκε 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 19,5%, σε σχέση με το 2012. 
Β.Β.   


Μεγέθη σε
χιλιάδες ΤΕU
Μάρτιος
2014
Μάρτιος
2013
Διαφορά
Α΄ τρίμηνο
2014
Α΄
τρίμηνο 2013

Piraeus Container Terminal S.A.
220.5
185.4
+19.0%
685.1
535.3
+28.0%
Suez Canal Container Terminal S.A.E.
310.6
231.3
+34.3%
843.8
653.4
+29.1%
COSCO-PSA Terminal Private Ltd.
101.1
82.7
+22.4%
274.9
234.1
+17.4%
Antwerp Gateway NV
128.3
106.4
+20.6%
375.9
300.0
+25.3%
Σύνολο όλων των ΣΕΜΠΟ της Cosco Pacific
5,524.7
5,012.5
+10.2%
15,448.0
14,147.9
+9.2%



Λύση στα προβλήματα των ναυτεργατών της NEΛ ζητούν ενώσεις εργαζομένων

Άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας για την αντιμετώπιση των οξυμμένων προβλημάτων των ναυτεργατών των πλοίων «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» και «AQUA MARIΑ» της «NEL LINES», ζητούν με ανακοίνωσή τους, οι διοικήσεις των Ενώσεων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΕΝ.
Όπως υπογραμμίζουν στην σχετική ανακοίνωση, τα μέλη των πληρωμάτων των ανωτέρω πλοίων, πέραν του ότι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και μήνες, αντιμετωπίζουν οξυμμένα προβλήματα στην ενδιαίτηση και διατροφή τους.
Συγκεκριμένα μέχρι σήμερα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση «λόγω έλλειψης ηλεκτροδότησης, στο πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» εδώ και ένα μήνα περίπου, οι ναυτεργάτες μέλη του πληρώματος, σιτίζονται στο πλοίο «AQUA MARIΑ».
Σύμφωνα με πληροφορίες των ναυτεργατών, από σήμερα προβλέπεται να γίνει διακοπή ηλεκτροδότησης και στο πλοίο «AQUA MARIA». Σ' αυτές τις συνθήκες εγκυμονούν σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια και προστασία της ζωής των ναυτεργατών και της λιμενικής εγκατάστασης».
Οι ενώσεις ζητούν την άμεση παρέμβαση του ΥΝΑ προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά αυτά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες.


Κατάργηση Βιβλιαρίου Μεταβολών και κυριότητας για τα Φορτηγά άνω των 4.000χιλιογράμμων

Κατάργηση Βιβλιαρίου Μεταβολών και κυριότητας για τα Φορτηγά άνω των 4.000χιλιογράμμων 

 Κοινοποίηση από το Υπουργείο Οικονομικών για την Κατάργηση Βιβλιαρίου Μεταβολών και κυριότητας για τα Φορτηγά άνω των 4.000χιλιογράμμων:

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΒΙΒΛΙΑΡΙΟΥ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΒΙΒΛΙΑΡΙΟΥ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΦΕΚ

Το υπουργείο Ναυτιλίας προωθεί, εντός 2ετίας, τη χρήση LNG στην ακτοπλοΐα

Η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως φθηνότερου καυσίμου, ενδεχομένως να δώσει λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει, την τελευταία πενταετία, ο κλάδος της ακτοπλοΐας, παραδέχονται στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας.
Στο πλαίσιο αυτό και με την ελπίδα, εντός διετίας, ένα πλοίο της ακτοπλοΐας να χρησιμοποιεί LNG, διεξήχθη ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας, με τη συμμετοχή φορέων της ακτοπλοΐας και λοιπών εμπλεκόμενων παραγόντων στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου,
Συγκεκριμένα, από πλευράς υπουργείου Ναυτιλίας συμμετείχαν, πέραν του υπουργού Μ. Βαρβιτσιώτη, εκπρόσωποι όλων των αρμόδιων διευθύνσεων του υπουργείου. Από την πλευρά του ιδιωτικού τομέα συμμετείχαν θεσμικοί φορείς και εκπρόσωποι από επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας, εκπρόσωποι από την Τράπεζα Πειραιώς, του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, της Poseidon Med, της Qatar Energy και του Ομίλου Κοπελούζου.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης διαπιστώθηκε η βούληση για την προώθηση της χρήσης του LNG στα πλοία της ακτοπλοΐας, συζητήθηκαν θέματα χρηματοδότησης, ενώ τέθηκε ως κεντρικός στόχος, μέσα στην επόμενη διετία, ένα πλοίο της ακτοπλοΐας να χρησιμοποιεί LNG.
«Εμείς θέλουμε να είμαστε πρωτοπόροι σε αυτό θέμα, καθώς πιστεύουμε ότι η χρήση του θα συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους της ακτοπλοΐας, τονώνοντας την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ακτοπλοΐας με ευεργετικές επιδράσεις για τον καταναλωτή, αλλά και στην εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή στρατηγική για μείωση της εκπομπής ρύπων και χρήση καυσίμων φιλικών προς το περιβάλλον», υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας.  


Συνολικές προβολές σελίδας