Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

+17,1% η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

 Αύξηση των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά της τάξης του 17,1% ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο η Cosco Pacific, η μητρική της ΣΕΠ ΑΕ που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε νωρίτερα σήμερα στη δημοσιότητα από τους προβλήτες της στο Ικόνιο πέρασαν 754.876 TEU ενώ συνολικά κατά το πρώτο 9μηνο του 2014 ο αριθμός αυτός ξεπέρασε τα 2.225.400 TEU.

Ο ρυθμός αύξησης της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το σύνολο του 9μηνου διαμορφώνεται έτσι στο+23,3%. Κύκλοι της ΣΕΠ ΑΕ σημειώνουν πως η αύξηση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη εάν υπήρχε η επιπλέον δυναμικότητα που θα προσθέσει η νεα επένδυση της Cosco στο δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ στα πλαίσια του λεγόμενου φιλικού διακανονισμού ο οποίος εχει πάρει το δρόμο της έγκρισης από την γενική συνέλευση του ΟΛΠ και την Ολομέλεια της Βουλής. Και αυτό διότι η θυγατρική της Cosco λειτουργεί ήδη κοντά στα όρια της πλήρους δυναμικότητά της με δεδομένα τα μεγέθη του λιμανιού ως εχουν σήμερα.

Σημειώνεται πως οι ρυθμοί ανάπτυξης της διακίνησης στον Πειραιά είναι από τους υψηλότερους των λιμανιών της Cosco Pacific διεθνώς καθώς συνολικά η Cosco στο 9μηνο είδε τον όγκο να αναπτύσσεται κατά 9,6%  (έναντι 23,3% στον Πειραιά) και στο τρίμηνο κατά 8,7% (έναντι 17,1%).

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/27382-%20171-%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%B2%CF%89%CF%84%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-cosco-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC

Γιώργος Παπούλιας, ΠΟΕΜΙΦΑ: Επειγόντως στοπ στα «πειρατικά» φορτηγά ΙΧ

Tα μικρά φορτηγά εκπέμπουν SOS και ζητούν από τη πολιτεία την άμεση λήψη μέτρων. Από τους 13.500 επαγγελματίες μικρών φορτηγών, που είχαν καταγραφεί το 2009, σήμερα ο αριθμός τους μειώθηκε στους 9.000.
Παράνομη μεταφορά, διόδια και υπερφορολόγηση έχουν «τσακίσει» τον κλάδο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Π.Ο.Ε.ΜΙ.Φ.Α. (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Μικρών Φορτηγών Αυτοκινήτων), Γιώργο Παπούλια.
Σε συνέντευξή του στo metaforespress.gr, ο κ. Παπούλιας υποστηρίζει ότι, ενώ πολλοί αυτοκινητιστές άλλαξαν επαγγελματικό προσανατολισμό, το χρέος τους προς τον ΟΑΕΕ, τους εμποδίζει να «κλείσουν» την επιχείρηση και να παραδώσουν τις πινακίδες, επισημαίνοντας παράλληλα ότι, σε πανελλαδική κλίμακα, κυκλοφορούν περίπου 1.500 - 2.000 μικρά φορτηγά που πραγματοποιούν παράνομες αστικές μεταφορές.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό  
-Πόσα σωματεία απαριθμεί η ΠΟΕΜΙΦΑ; Ποια είναι η κατάσταση του κλάδου σήμερα;
-Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Μικρών Φορτηγών Αυτοκινήτων (ΠΟΕΜΙΦΑ) ιδρύθηκε το 1975 και αντιπροσωπεύει ΦΔΧ αστικών μεταφορών (μεταφορές, διανομές, μετακομίσεις κ.ά.).
Η Ομοσπονδία εκπροσωπεί 37 σωματεία και σχεδόν 13.500 αυτοκινητιστές, από τους συνολικά 31.000 που υπάρχουν στην Ελλάδα, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή. Σε παλαιότερες συνελεύσεις προσέρχονταν περίπου 25 σωματεία, ενώ κατά την τελευταία προσήλθαν μόλις 17, φανερώνοντας την συρρίκνωση του κλάδου.
Περίπου το 35%-40% των αυτοκινητιστών έχουν ακινητοποιήσει τα οχήματά του ή έχει καταθέσει τις πινακίδες, με το υπόλοιπο 60% να είναι ενεργό. Μόνο, το 2009, στο νομό Αττικής, είχαν καταγραφεί 6.000 μικρά φορτηγά, ενώ σήμερα υπολογίζεται ότι, εκτός αγοράς, βγήκαν περί τα 1.500.
Σημειωτέον, αρκετοί είναι εκείνοι που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον ΟΑΕΕ. Δηλαδή, ενώ έχουν αλλάξει επαγγελματικό προσανατολισμό, το χρέος τους προς το Ταμείο τους εμποδίζει να «κλείσουν» την επιχείρηση και να παραδώσουν τις πινακίδες.
Επίσης, εάν υπάρχουν οφειλές προς τον ΟΑΕΕ, δεν μπορεί να γίνει μεταβίβαση φορτηγών, μέχρι να εξοφληθούν όλες οι οφειλές του αυτοκινητιστή προς το ταμείο.
Μέχρι το 2010, ένας αυτοκινητιστής μπορούσε να πουλήσει την άδεια και να πάρει «ζεστό» χρήμα, τότε που οι άδειες είχαν αξία, ενώ μετά τον Νόμο 3887/10 (απελευθέρωση) και σε συνδυασμό με την κρίση, οι άδειες απαξιώθηκαν εντελώς.
-Ελέω μείωσης του τζίρου, έχετε ρίξει τα κόμιστρα;
-Τα σημερινά κόμιστρα έχουν πέσει στις τιμές του 2006. Αυτό σημαίνει ότι, το 2006, ένα δρομολόγιο Αθήνα - Σχηματάρι κόστιζε 150 ευρώ, ενώ σήμερα η αξία του ανέρχεται στα 90 - 100.
Υπολογίζεται ότι, το 2009, κατά μέσο όρο τα κόμιστρα του κλάδου μειώθηκαν έως 50% (με τα μισά περίπου χρήματα να είναι έξοδα για καύσιμα και διόδια), παρόλα αυτά, το λειτουργικό μας κόστος έχει αυξηθεί κατά 35%.
Παράλληλα, είμαστε αντιμέτωποι με καθυστερήσεις στις πληρωμές και συνεπώς, και με έλλειψη ρευστότητας. Η καλύτερη περίπτωση πληρωμής - μέσω επιταγής - φτάνει τους 4,5 ή και 6 μήνες, ενώ πάντα υπάρχει ανοικτό το ενδεχόμενο της επισφάλειας.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, από τους 13.500 επαγγελματίες μικρών φορτηγών που είχαν καταγραφεί το 2009, πανελλαδικά, ο αριθμός τους μειώθηκε στους 9.000.
-Ποια είναι τα θεσμικά αιτήματα του κλάδου;
-Πρώτο και κυριότερο ζήτημα είναι η φορολογία. Συγκεκριμένα:
Α) Ο κλάδος υποφέρει από την υπερφορολόγηση, καθώς το 46% του εισοδήματος ενός αυτοκινητιστή πάει κατευθείαν στην Εφορία.
Β) Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την προκαταβολή του ΦΠΑ, καθώς πρέπει να καταβάλλεται άμεσα, παρόλο που μια επιταγή λήγει μετά από 6 μήνες.
Γ) Παρανόμως, αρκετές είναι οι επιχειρήσεις που ζητούν ασφαλιστική ενημερότητα, από ιδιώτες αυτοκινητιστές, για την πληρωμή της συνεργασίας.
Δεύτερο μεγάλο ζήτημα είναι το ασφαλιστικό. Λόγω συσσωρευμένων χρεών προς τον ΟΑΕΕ, οι επαγγελματίες δεν μπορούν να προβούν σε πώληση στόλου ή αδειών, με στόχο την αποπληρωμή οφειλών.
Τρίτο, η αύξηση των διοδίων στα επαγγελματικά αυτοκίνητα θα αυξήσει, όχι το κόστος των μεταφερόμενων προϊόντων, αλλά θα λειτουργήσει και εις βάρος των καταναλωτών.
Πλέον, η συμπίεση των κομίστρων έχει φτάνει στα όρια υπερτιμολόγησης και δεν επαρκή για την κάλυψη του λειτουργικού κόστους.
-Οργιάζει (και) στον χώρο σας η παράνομη μεταφορά; 
-Πραγματικά και στο χώρο μας οργιάζει η παράνομη μεταφορά. Τα παραδείγματα πολλά, όπως:
1) Ελληνικά «πειρατικά», ιδιωτικής χρήσης φορτηγά, υποκλέπτουν παράνομα έργο από τους αυτοκινητιστές του κλάδου. Απτό παράδειγμα της κατάστασης αυτής παρατηρείται στα πρακτορεία «Εμπορευματικών Μεταφορών» (πχ. Κηφισός), στα 10 αυτοκίνητα που θα δεις, το 1 είναι ΔΧ και τα υπόλοιπα 9 ΙΧ, εκ των οποίων τα 7 είναι παράνομα.
Τα «πειρατικά» αυτά ΙΧ φορτηγά θα είναι «τύπου courier» ή φορτηγά με υλικά συσκευασίας ή ΙΧ επιβατικά, τα οποία, υπό ειδική διαμόρφωση του εσωτερικού του αυτοκινήτου, πραγματοποιούν μεταφορές.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, υπάρχει κενό στην ελληνική νομοθεσία, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διώκεται νομικά ο παραβάτης.
2) Ταξί και εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων-βαν έως 3,5 τόνων. Παρατηρείται πολλές φορές βαν να μεταφέρουν εμπορεύματα για λογαριασμό οποιουδήποτε τρίτου.
3) Αλλοδαπά μικρά φορτηγά, κυρίως αλβανικά, βουλγάρικα και κυπριακά, πραγματοποιούν αστικές μεταφορές και μετακομίσεις, χωρίς κανένα παραστατικό. Υπολογίζεται ότι, σε πανελλαδική κλίμακα, κυκλοφορούν περίπου 1.500 -2.000 μικρά φορτηγά που πραγματοποιούν παράνομες αστικές μεταφορές.
4) Τέλος, στην επαρχία καταγράφονται περιπτώσεις, όπου αγροτικά ΙΧ φορτηγάκια εκτελούν παντός είδους μεταφορές.
Αρωγός στην καταπολέμηση της παράνομης αστικής μεταφοράς είναι η «Ομάδα Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων» (ΟΕΠΤΑ), κλιμάκιο της Τροχαίας που λειτουργεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και η οποία πραγματοποιεί ενδελεχής ελέγχους στην ελληνική αγορά.

Συνολικές προβολές σελίδας