Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015

Παράταση προθεσμίας για αντικατάσταση ΦΔΧ οχημάτων, με φορτηγά νεότερης τεχνολογίας

Παράταση της προθεσμίας για την υποχρέωση αντικατάστασης ΦΔΧ οχημάτων, με φορτηγά νεότερης τεχνολογίας, κατόπιν μεταβίβασης, έδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τη Γ.Γ. Μεταφορών Πέτη Πέρκα, «με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 3 του Νόµου 3887/10 (ΦΕΚ 174 Α’, 30 Σεπτεµβρίου 2010), όπως ισχύει σήµερα, προβλέπεται η υποχρέωση αντικατάστασης των Φ∆Χ αυτοκινήτων, µε άλλα τεχνολογίας εκποµπών καυσαερίων EURO IV ή µεταγενέστερης, σε περίπτωση µεταβίβασης τους µετά την παρέλευση πενταετίας από την ισχύ του νόµου, δηλαδή µετά τις 30 Σεπτεµβρίου 2015.
Λαµβάνοντας υπόψη την τρέχουσα οικονοµική συγκυρία και την οικονοµική δυσχέρεια των επαγγελµατιών µεταφορέων να αντικαταστήσουν τα φορτηγά τους, µε άλλα νεότερης τεχνολογίας, η ηµεροµηνία ισχύος της σχετικής υποχρέωσης αντικατάστασης µετατίθεται για ένα έτος, ενόψει αµέσου νοµοθετικής ρυθµίσεως».


Το πρόγραμμα της ΝΔ για μεταφορές, υποδομές και χωροταξία. Προτάσεις και για την οδική ασφάλεια

Οι επενδύσεις σε υποδομές, μεταφορές και δίκτυα και η ύπαρξη σαφούς χωροταξικού πλαισίου αποτελούν τον βασικό πυλώνα και τον κινητήριο μοχλό της ανάπτυξης και είναι τομέας εθνικής στρατηγικής σημασίας, σύμφωνα με το πρόγραμμα της ΝΔ.
Όπως αναφέρεται, στο σχετικό ενημερωτικό υλικό, «η χώρα μας είναι ευλογημένη με μια ευνοϊκή γεωγραφική θέση και με μια ισχυρή επιχειρηματική παράδοση, καθιστώντας την ανέκαθεν το σταυροδρόμι μεταξύ βορρά και νότου, ανατολής και δύσης.
Η γεωπολιτική θέση της χώρας μας μπορεί να αποτελέσει και σήμερα τη ναυαρχίδα της οικονομικής ανάκαμψης και της αειφόρου ανάπτυξης:
η πολιτική των υποδομών, των μεταφορών, των δικτύων και της χωροταξίας και πολεοδομίας πρέπει να εστιάζει στην θεμελίωση της χώρας μας σε σημαντικό ενεργειακό κόμβο και σε πύλη εισόδου και εξόδου προϊόντων, υπηρεσιών και αγαθών από την Ασία και την Αφρική προς την Ευρώπη και το αντίστροφο.

Η αξιοποίηση της γεωγραφικής μας θέσης και η αξιοποίηση του θεσμικού πλαισίου και των χρηματοδοτικών εργαλείων της ΕΕ σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διαχείριση και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης καινοτομιών και ιδιωτικής πρωτοβουλίας θα οδηγήσουν με βεβαιότητα τη χώρα μας σε μια νέα περίοδο ανάπτυξης και αειφορίας καθιστώντας την σημαντικό γεωπολιτικό οικονομικό και εμπορικό κέντρο.
Η ύπαρξη σύγχρονων και λειτουργικών έργων υποδομών και καλά σχεδιασμένων, αποτελεσματικών και καινοτόμων δημοσίων πολιτικών στις μεταφορές, τη χωροταξία και τα δίκτυα αποτελούν το θεμέλιο λίθο για την επιτυχή υλοποίηση της αναπτυξιακής στρατηγικής μιας χώρας.
Η πρότασή μας είναι ότι αυτή η αναπτυξιακή στρατηγική πρέπει να έχει στην καρδιά της την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας εδράζεται σε μια συνολική θεώρηση που προσφέρει μια συνεκτική και διαχειρίσιμη πρόταση που περικλείει:
  • αποτελεσματική και προσεκτική διαχείριση των εθνικών πόρων,

  • αποδοτική χρήση των ευρωπαϊκών πόρων,

  • καλύτερη αξιοποίηση των σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων,

  • στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και των επενδύσεων,

  • ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που διασφαλίζει την απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών, την ποιότητα του παραγόμενου έργου, τον εξορθολογισμό του κόστους, το σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος, την πλήρη διαφάνεια και την αξιοκρατία,

  • αξιοποίηση της διοικητικής και τεχνικής γνώσης και εμπειρίας,

  • αγαστή συνεργασία με τους ΟΤΑ (Α’ και Β’ βαθμού), τους επαγγελματικούς φορείς (ΤΕΕ, κλπ) και τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ, κλπ).
Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τον τομέα των Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Χωροταξίας και Πολεοδομίας περιλαμβάνει, για πρώτη φορά προτάσεις, που αναπτύχθηκαν κατόπιν οργανωμένης και μεθοδικής εργασίας, για δύο νέες εξαιρετικά σημαντικές ενότητες: α) την οδική ασφάλεια και β) την αντισεισμική προστασία.
Αναλυτικά, το πρόγραμμα της ΝΔ στο επισυναπτόμενο αρχείο. 

Θα πέσουν, τελικά, οι τιμές στα διόδια; Έριδες μεταξύ των πολιτικών κομμάτων

Παρά τις εξαγγελίες του πρώην αν. υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, περί συμφωνίας με τις κοινοπραξίες που διαχειρίζονται δύο οδικούς άξονες (Ιόνια Οδός, Ε65) για μειωμένες έως και δωρεάν διελεύσεις από τα διόδια κι άλλες παροχές, έως σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα, όπως υποστηρίζει ο τομεάρχης Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Αυγενάκης.
Οπως επισημαίνει, «στις 13 Αυγούστου 2015 ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωνε επίσημα, σε συνέντευξη Τύπου, την ύπαρξη συμφωνίας με τους παραχωρησιούχους για μειώσεις διοδίων στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας.
Τελικά, σήμερα παραδέχθηκε ότι δεν έχει υπάρξει κείμενο συμφωνίας και συνεπώς, ούτε δέσμευση προς την επόμενη ηγεσία του υπουργείου».


Ο λιμένας Αλεξανδρούπολης έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα, αλλά… αναξιοποίητα

Βήμα-βήμα και με στοχευμένες και ιεραρχημένες ενέργειες δημιουργούνται οι υποδομές ενός σύγχρονου και οργανωμένου λιμανιού στην Αλεξανδρούπολη που έχει αρχίσει να προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.
Έχοντας ήδη ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το δίκτυο του ΟΣΕ, με την εκβάθυνση να ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο, με την υπογραφή των πρώτων επιχειρηματικών συμβολαίων, με τη διαγωνιστική διαδικασία των υδατοδρομίων σε εξέλιξη και με εκδηλωμένο το ενδιαφέρον της Ένωσης Ελλήνων Ιδιοκτητών Πλοίων Κρουαζιέρας για ένταξή του σ’ ένα κυκλικό πρόγραμμα τουρισμού, το λιμάνι - πυλώνας του αναπτυξιακού σχεδιασμού της Αλεξανδρούπολης, πρέπει να παρακάμψει το σκόπελο της δύσκολης δημοσιονομικής συγκυρίας, για να αναδείξει τη δυναμική και τις προοπτικές του.
Στις προοπτικές του λιμανιού και το έργο που έχει επιτελεσθεί επί της προεδρίας του αναφέρθηκε σήμερα, ο απελθών πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Σταύρος Σταυράκογλου, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε, από κοινού, με τον νέο πρόεδρο του Οργανισμού, Χρήστο Δούκα.


Ο κ. Σταυράκογλου τόνισε ότι «είναι το μοναδικό λιμάνι στην Ευρώπη, το οποίο διαθέτει όλους τους άξονες των μεταφορών, λιμάνι, αεροδρόμιο, σιδηρόδρομο, Εγνατία», γεγονός που εκτιμά πως θα συμβάλλει στο να πρωταγωνιστήσει, τις επόμενες δεκαετίες, στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών.
Τροχοπέδη στην προσέλκυση καταναλωτών που θα συμβάλλουν στην επίτευξη της ανάπτυξης του λιμανιού αποτελεί, σύμφωνα με τον κ. Σταυράκογλου, η μέχρι σήμερα ανύπαρκτη προβολή των μοναδικών χαρακτηριστικών της περιοχής.
«Δεν έχουμε αναδείξει ό,τι έχει να προσφέρει ο νομός για να είναι ελκυστικός για τον καταναλωτή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ κατά πόσο είναι ανταγωνιστικό προς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι της Ραιδεστού στην Τουρκία, σε επίπεδο διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, μετά και την ολοκλήρωση τον Ιούλιο του νέου σύγχρονου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του, ο κ. Σταυράκογλου τόνισε ότι «ο σιδηρόδρομος είναι το δικό μας συγκριτικό πλεονέκτημα, βάσει του κορεσμού που υπάρχει στα στενά των Δαρδανελίων.
Ωστόσο, το λιμάνι της Ραιδεστού λειτουργεί με ιδιωτικούς όρους. Ένα μεγάλο κομμάτι του έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτη, τη στιγμή που εμείς πηγαινοερχόμαστε στο γενικό λογιστήριο, προβλέπουμε τον προϋπολογισμό μας για το 2018 και μιλάμε για Α.Ε. η οποία αν δεν επενδύσει δεν μπορεί να προσβλέπει σε έσοδα.
Δυστυχώς πέσαμε σε άσχημη περίοδο. Υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας με το λιμάνι της Αλεξάνδρειας (μόνο ο Πειραιάς και η Αλεξανδρούπολη), έγινε η Αλεξανδρούπολη το τρίτο λιμάνι, μετά του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, είμαστε στα σκαριά να υπογράψουμε ένα συμβόλαιο με εταιρίες της Σμύρνης, σε συνεργασία με την ΤΡΕΝΟΣΕ, ώστε να μπορέσουν να περάσουν από εδώ και δύο συμβόλαια με το λιμάνι της Νταμιέτας στην Αίγυπτο.
Σ’ όλα αυτά τα συμβόλαια υπάρχουν οι ρήτρες ότι, αν αλλάξει κάτι σε επίπεδο φορολογικό ή οικονομικό, δεν ισχύουν. Έχουμε δηλαδή 4-5 συμβόλαια, τα οποία θ’ αρχίσουν να λειτουργούνε σε 8-10 μήνες από τώρα, από εκεί και έπειτα όμως υπάρχει μια τεράστια δυσπιστία, και μια στάση αναμονής απ’ όλες τις επιχειρήσεις αναφορικά με το τι μέλει γενέσθαι στον τομέα της ελληνικής οικονομίας, μ’ όλα αυτά που συμβαίνουν.
Αυτό το κλίμα της αβεβαιότητας δεν μπορεί να βοηθήσει στη σύναψη επιχειρηματικών συμβολαίων".
Από την πλευρά του, ο νέος πρόεδρος Χρήστος Δούκας δήλωσε ότι στόχος και της νέας διοίκησης παραμένει η ανάδειξη του λιμανιού, ώστε να πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης και της ευρύτερης περιοχής.

Συνολικές προβολές σελίδας