Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Ιόνια Οδός: Μπρος οι μηχανές στα εργοτάξια Εύηνου και Αμβρακίας

Το έργο της κατασκευής της Ιόνιας Οδού έχει αρχίσει να «ζωντανεύει» ξανά. Τα εργοτάξια που υπάρχουν στην Αιτωλοακαρνανία, στον Εύηνο και στην Αμβρακία, λειτουργούν ξανά και πολύ σύντομα θα δουλεύουν στο 100% καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται συμφωνίες με τοπικούς υπεργολάβους. Μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπ. Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στην Αιτωλοακαρνανία στα τέλη Ιανουαρίου, έχουμε πλέον μικρές τροποποιήσεις στους κόμβους της Ιόνιας Οδού, έτσι ώστε ο αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται να εξυπηρετεί καλύτερα τις τοπικές κοινωνίες.

Η πρώτη τροποποίηση αφορά την σύνδεση της Ιονίας Οδού με τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία ενώ υπάρχουν μικρές τροποποιήσεις την περιοχή του Μενιδίου και της Αμφαιλοχίας. Συγκεκριμένα η χάραξη του αρχικού σχεδιασμού προβλέπει τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον υπό κατασκευή οδικό άξονα «Αμβρακία – Άκτιο» μέσω της υφιστάμενης Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Τελικά το Υπ. Υποδομών αποφάσισε την απ’ ευθείας σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Άξονα «Αμβρακία –Άκτιο» και την τοπική παραλλαγή της Ε.Ο Αντιρρίου –Ιωαννίνων.

Ο σχεδιασμός αυτός υπαγορεύθηκε από τη μελέτη του Άξονα «Αμβρακία – Άκτιο» και εγκρίθηκε περιβαλλοντικά, οπότε η προσαρμογή της Ιόνιας Οδού είναι πλέον υποχρεωτική για λειτουργικούς, κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς λόγους. Επίσης το γεγονός ότι συνδέονται απευθείας μεταξύ τους δύο οδικοί άξονες παρόμοιων χαρακτηριστικών χάραξης, ενώ η Ε.Ο. παραμένει ως εναλλακτική διαδρομή, βελτιώνει την ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Στην περιοχή του Μενιδίου η τροποποίηση έχει να κάνει με την προσθήκη ημικόμβου για είσοδο-έξοδο, διαφορετικά με τον αρχικό σχεδιασμό για να πάει κάποιος στο Μενίδι θα έπρεπε, είτε να βγει στον Α/Κ Αμφιλοχίας (κάπου πριν το Λουτρό) και να διασχίσει το Μακρυνόρος, είτε να φθάσει στην Άρτα και να γυρίσει… πίσω… Ακόμη μεταξύ Μενιδίου και του οικισμού Ελαιοχωρίου αντί για μικρή σήραγγα που αρχικά προβλέπονταν, αποφασίστηκε παραλλαγή της χάραξης ανατολικά με γεφύρωση της κοιλάδας πλησίον του οικισμού Ελαιοχωρίου μέσω κοιλαδογέφυρας μήκους 500 μ.

Τέλος στην περιοχή του Κρίκελλου παρότι αρχικά προβλέπονταν η διέλευση του αυτοκινητόδρομου στις παρυφές του οικισμού Κρίκελλο με γέφυρα μήκους 520μ. αποφασίστηκε εναλλακτική χάραξη, η οποία απομακρύνεται από τον οικισμό, αφήνοντας ελεύθερη τη ζώνη για την μελλοντική επέκτασή του κατά μήκος της επαρχιακής οδού Κρίκελλο – Λουτρό.


Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/ionia-odos/item/24485-%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%8D%CE%B7%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%B1%CF%82

Αλλαγές στην έλξη ρυμουλκουμένων από ΦΙΧ αυτοκίνητα

Ειδικότερα, οι ρυθμίσεις αφορούν ποιες κατηγορίες ΦΙΧ επιτρέπεται να ρυμουλκούν οχήματα, τροχόσπιτα και άλλα επαγγελματικά οχήματα συγκεκριμένης ΝΑΜΦΟ.
Αναλυτικά:
-ΦΙΧ κατηγορίας Ν1 (ΜΑΜΦΟ η οποία δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους) επιτρέπεται να ρυµουλκούν οχήµατα κατηγορίας Ο1 (ΜΑΜΦΟ η οποία δεν υπερβαίνει τους 0,75 τόνους), που ανήκουν στον επαγγελµατία ή την επιχείρηση, ανεξάρτητα από την εµπορική δραστηριότητα της επιχείρησης. Για την περίπτωση αυτή εκδίδεται ειδικό σηµείωµα έλξης.
-ΦΙΧ κατηγορίας Ν1 επιτρέπεται να ρυµουλκούν τροχόσπιτα, που ανήκουν στον επαγγελµατία ή την επιχείρηση, ανεξαρτήτου ΜΑΜΦΟ δηµιουργούµενου συρµού και ανεξάρτητα από την εµπορική δραστηριότητα της επιχείρησης. Για την περίπτωση αυτή εκδίδεται ειδικό σηµείωµα έλξης.
-Σε περίπτωση εµπορίας ή παραγωγής τροχόσπιτων ή σκαφών αναψυχής/λέµβων είναι δυνατή η έλξη από το ΦΙΧ αυτ/το διαφορετικού κάθε φορά τροχόσπιτου ή σκάφους αναψυχής, που δεν ανήκουν στην επιχείρηση. Για την περίπτωση αυτή εκδίδεται ειδικό σηµείωµα έλξης.
-Για τις περιπτώσεις έλξης ρυµουλκουµένων από ΦΙΧ κατηγορίας Ν2 (ΜΑΜΦΟ η οποία υπερβαίνει τους 3,5 τόνους αλλά δεν υπερβαίνει τους 12 τόνους) και Ν3 (ΜΑΜΦΟ η οποία υπερβαίνει τους 12 τόνους) εκδίδεται ενιαία άδεια κυκλοφορίας.
-Για όλες τις κατηγορίες σύνδεσης των παραπάνω οχηµάτων θα πρέπει να πληρούνται οι τεχνικοί όροι και προϋποθέσεις της 16823/78 υα (ΦΕΚ Β΄524) , ενώ εξακολουθούν να ισχύουν τυχόν ειδικότερες διατάξεις για τη µεταφορά των εµπορευµάτων µε το ρυµουλκούµενο όχηµα από το ΦΙΧ αυτοκίνητο.
-Σε περίπτωση που το µέγιστο επιτρεπόµενο βάρος του ΦΙΧ αυτοκινήτου, συµπεριλαµβανοµένου του ρυµουλκούµενου, υπερβαίνει τους 3,5 τόνους, το ρυµουλκό φέρει συσκευή ταχογράφου εκτός εάν υπάγεται στις εξαιρέσεις της σχετικής νοµοθεσίας

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/1253-elksi-rimoulkoymena-apo-fortiga-ix

EBEΠ: Μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα για την τόνωση της νησιωτικότητας

Τη λήψη μιας σειράς μέτρων για την ενίσχυση του εμπορίου σε νησιωτικούς τουριστικούς προορισμούς και γενικότερα τη στήριξη της νησιωτικής Ελλάδας πρότεινε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κ. Βασίλης Κορκίδης.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «το ΕΒΕΠ υπενθυμίζει την ανάγκη εφαρμογής του θαλάσσιου μεταφορικού ισοδύναμου, κατά το οποίο οι προσφερόμενες υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών πρέπει να συγκλίνουν με τις υπηρεσίες των χερσαίων μεταφορών, όσον αφορά στην οικονομική επιβάρυνση του χρήστη, τη χρονική διάρκεια του ταξιδιού και την προσφερόμενη ποιότητα (μία λύση αποτελεί η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας)».
Έτσι, οι θέσεις και οι προτάσεις του Επιμελητηρίου Πειραιώς για τη νησιωτική Ελλάδα συμπεριλαμβάνουν:
• Την επιστροφή του ανθρώπινου δυναμικού στα νησιά με οικονομικά κίνητρα ως μοχλό ανάπτυξης.
• Την εγκατάσταση υπηρεσίας ΔΟΥ στα νησιωτικά Επιμελητήρια και τη μετατροπή των Επιμελητηρίων σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων και Επιχειρήσεων.
• Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την αντιμετώπιση του φαινομένου της εποχικής απασχόλησης.
• Την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, π.χ. πολιτιστικός, θρησκευτικός, οικολογικός, ιατρικός, ναυτοτουρισμός κ.λπ.
• Αποτελεσματικότερο νομικό πλαίσιο για την καταπολέμηση του παρεμπορίου με την ενεργό συμμετοχή του Λιμενικού Σώματος.
• Υπηρεσίες Υγείας και επαρκές προσωπικό (ιατρικό και νοσηλευτικό) στα Κέντρα Υγείας των νησιών.
• Τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών στα ευρωπαϊκά επίπεδα.
• Τη μεταφορά γραφείων ΟΑΕΕ και ΙΚΑ στα Επιμελητήρια.
• Την ενίσχυση των δρομολογίων των άγονων γραμμών σε ετήσια βάση.
• Τη διατήρηση της διάταξης που προσαυξάνει το αφορολόγητο πρώτο κλιμάκιο κατά 50%, χωρίς αποδείξεις γι' αυτήν την προσαύξηση, για τους κατοίκους νησιών μέχρι 3.100 κατοίκους.
• Τη διατήρηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά.
• Τη μείωση κατά 5 μονάδες των συντελεστών φορολόγησης των εποχιακών εμπορικών καταστημάτων Το ΕΒΕΠ τονίζει ότι η μείωση του ΦΠΑ πρέπει να αφορά στους ναύλους τόσο των φυσικών προσώπων όσο και των εμπορευματικών μεταφορών.
Οι έμποροι ζητούν μείωση των εργοδοτικών εισφορών και διατήρηση του ευνοϊκού καθεστώτος ΦΠΑ στα νησιά και κατά 10 μονάδες όσων λειτουργούν όλο το χρόνο.
• Την καθιέρωση ειδικού καθεστώτος ασφαλιστικών εισφορών και άμεσης φορολόγησης στις νεοσύστατες επιχειρήσεις στα νησιά, κλιμακωτά αυξανόμενης για μία πενταετία.
• Την απαλλαγή της νησιωτικής επιχειρηματικότητας από παρωχημένους θεσμούς, όπως η υποχρέωση αναγγελίας των συμβάσεων αγοράς ή μίσθωσης ακινήτων στις παραμεθόριες περιοχές, με ποινή την εγκυρότητά τους.
• Την ενίσχυση των πρωτοβουλιών αξιοποίησης επισκεπτών «Summer Shopping Agora» κατά την τουριστική περίοδο, με στόχο την προβολή της ποιοτικής υπεροχής των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών των νησιών μας.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει το ΕΒΕΠ στη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας, στο ίδιο ύψος με τις υπηρεσίες διαμονής στα ξενοδοχειακά καταλύματα, δηλαδή στο 6,5%. Μάλιστα, όπως υπογραμμίζει, η συγκεκριμένη μείωση πρέπει να αφορά στους ναύλους τόσο των φυσικών προσώπων όσο και των εμπορευματικών μεταφορών.

Οι επιδόσεις της Express Interfracht στην Ελλάδα για το 2013.

Συρρίκνωσε μεν τις ζημιές, αλλά ο κύκλος εργασιών μειώθηκε. Ο λόγος για την θυγατρική εταιρεία της Rail Cargo Austria, την Express Interfracht.
Η ελληνική θυγατρική σημείωσε το 2013 κύκλο εργασιών 6,6 εκατ. ευρώ, έναντι 7,7 εκατ. το 2012, ενώ οι ζημιές προ φόρων συρρικνώθηκαν στα 0,6 εκατ., έναντι 1,3 εκατ. το 2012.
Το σύνολο των υποχρεώσεων έφτασε τα 7,5 εκατ., έναντι 7,8 εκατ. το 2012, ενώ τα ίδια κεφάλαια είναι αρνητικά κατά 0,5 εκατ.
Διευθύνων σύμβουλος της Express Interfracht, που έχει γραφεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι ο κ. Ντάνιελ Γκεοργκέ.

«Εμφύλιος πόλεμος» στα υδροπλάνα, προτού καν (ξανα)πετάξουν

«Μάχη χαρακωμάτων» μεταξύ των εταιρειών υδροπλάνων , προτού καν (ξανα)πετάξουν . Η «Υδροπλάνα Ελλάδας» , σε δημόσια τοποθέτησή της, άφησε αιχμές κατά της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», σημειώνοντας παράλληλα ότι, στην καλύτερη περίπτωση, τακτικές πτήσεις με υδροπλάνα θα δρομολογηθούν στο τέλος του 2014, ενώ στο μεσοδιάστημα ίσως υπάρξουν ναυλωμένες πτήσεις.
Οι δυο ανωτέρω εταιρείες δημιουργήθηκαν από τα «σωθικά» της AirSea Lines, της εταιρείας που άνοιξε την αγορά το 2004 και κατέρρευσε βιαίως το 2009.
Στην πρώτη εταιρεία αντιπρόεδρος είναι ο Μιχάλης Ασσαριώτης και στη δεύτερη ο Τάσος Γκόβας. Και οι δυο αποτελούσαν υψηλόβαθμα στελέχη της AirSea Lines, εξ ου και τα παραπλήσια ονόματα που δόθηκαν στις εταιρείες που διευθύνουν, δημιουργώντας σύγχυση.

Λιγότερα μποφόρ στην ακτοπλοΐα. Τα χειρότερα φαίνεται ότι πέρασαν

Λιγότερα μποφόρ στην ακτοπλοΐα. Οι εταιρείες αρχίζουν να αισιοδοξούν ολοένα και περισσότερο, διαπιστώνοντας ότι τα χειρότερα πέρασαν. Μετά από αρκετά χρόνια, δυο μεγάλες εταιρείες, όπως ο όμιλος Attica (BlueStar, Superfast) και η Minoan Lines κατάφεραν να αυξήσουν τα έσοδα, σε σχέση με το 2012.
Του Φώτη Φωτεινού
Παράλληλα, όλες οι εισηγμένες εταιρείες (όμιλος Attica, Minoan, ANEK, NEΛ) πέτυχαν να μειώσουν τις ζημιές, λαμβάνοντας, ανά περιπτώσεις, μέτρα, όπως σύσταση κοινοπραξίας για κοινά δρομολόγια, αποδρομολογήσεις πλοίων από μη αποδοτικές γραμμές, περικοπή δρομολογίων, μείωση ταχυτήτων, αντικατάσταση πλοίων, κ.λπ.
Εξαιρετικά παρήγορο είναι και το γεγονός ότι, σύμφωνα με στοιχεία των ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος - Ιταλίας σημείωσε αύξηση 5,5% σε επιβάτες, αύξηση 4,9% σε Ι.Χ. οχήματα και αύξηση 0,4% σε φορτηγά οχήματα, σε συνολικά 7,8% λιγότερα δρομολόγια, σε σχέση με το 2012. Όσον αφορά τις γραμμές της Ελλάδας, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, διαπιστώθηκε μείωση, η οποία δείχνει σημάδια σταθεροποίησης.
Βέβαια, από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες παρέμειναν για ακόμη μια χρονιά ζημιογόνες, με τη ΝΕΛ να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, παρά το γεγονός ότι η δικαιοσύνη έκανε δεκτή την πρόταση εξυγίανσης της. Πάντως, όλες οι ακτοπλοϊκές διαβλέπουν ότι, το 2014, θα είναι καλύτερη χρονιά.

Οι επιδόσεις του Attica Group (BlueStar, Superfast)
Ανά εταιρεία, σημαντική συρρίκνωση ζημιών, αλλά και ενίσχυση του κύκλου εργασιών, εμφάνισε η Attica Group (BlueStar, Superfast). Οι ζημιές μετά φόρων υποχώρησαν στα 10,13 εκατ. ευρώ, ΤΟ 2013, έναντι ζημιών 53,98 εκατ. ευρώ το 2012. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ενισχύθηκε κατά 1,6%, στα 260,16 εκατ. ευρώ, έναντι 256 εκατ. ευρώ το 2012.
Στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της Attica συνέβαλε η μείωση των τιμών καυσίμων, η οποία, σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων, επέφερε μείωση στο κόστος καυσίμων και λιπαντικών του ομίλου σε ποσοστό 9,9%, σε σχέση με τη xρήση 2012.
Κατά το έτος 2013, τα πλοία της Attica Group στην Αδριατική αύξησαν το μερίδιο αγοράς κατά δύο μονάδες περίπου στους επιβάτες, στο 35,2% και κατά μία μονάδα στα Ι.Χ. οχήματα, στο 29,6%, ενώ το μερίδιο αγοράς μειώθηκε κατά μία μονάδα στα φορτηγά οχήματα, στο 35,7%.
Στις γραμμές εσωτερικού Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Ηράκλειο και Πειραιάς-Χίος–Μυτιλήνη, το έτος 2013, καθώς και στη σύνδεση Ραφήνα-Κυκλάδες, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, το μεταφορικό έργο των πλοίων του ομίλου αυξήθηκε στους επιβάτες κατά 5,3% (3.234.394 επιβάτες), στα φορτηγά οχήματα κατά 4,3% (145.310 φορτηγά οχήματα) και στα Ι.Χ. οχήματα κατά 2,3% (394.271 Ι.Χ. οχήματα).

H Minoan θέλει να μπει στο Πειραιάς – Χανιά
Όπως και η Attica, έτσι και η Minoan παρουσίασε πέρσι αύξηση εσόδων και μείωση ζημιών. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 161,57 εκατ., έναντι 152,83 εκατ. της αντίστοιχης χρήσης του 2012.
Η αύξηση αυτή οφείλεται, κυρίως, στην απόφαση της εταιρείας για επέκταση της υφιστάμενης γραμμής της Αδριατικής (Πάτρα–Αγκώνα) μέχρι την Τεργέστη.Αντίστοιχα, τα καθαρά μετά από φόρους αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημίες 14,78 εκατ., έναντι ζημιών 51,31 εκατ. της περασμένης χρήσης.
Πάντως, οι Μινωικές αναμένουν “σήμα” από το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να δρομολογήσουν πλοίο στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά. Η εταιρεία δεν αποκαλύπτει τα πλάνα της, αλλά όπως σημειώνουν στελέχη της, εξακολουθούν να ισχύουν τα σχέδια για έκτακτη δρομολόγηση πλοίου, με την έναρξη της θερινής περιόδου και τακτική δρομολόγηση από τον προσεχή Νοέμβριο.
Σημειώνεται ότι οι Μινωικές Γραμμές είχαν αιτηθεί, από τα μέσα του προηγούμενου Δεκεμβρίου, έκτακτη δρομολόγηση πλοίου τους στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά (την οποία εξυπηρετεί μόνο η ΑΝΕΚ) από τον Ιούνιο του 2014, μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου.
Από την πλευρά της, η ΑΝΕΚ παρουσίασε μείωση εσόδων, αλλά και ζημιών. Τα έσοδα έφτασαν τα 178 εκατ. και οι ζημιές τα 35,7 εκατ. Το 2013 ,ο όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων.
Σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, η ΑΝΕΚ διακίνησε συνολικά 1,5 εκατομμύριο επιβάτες, 241 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα και 149 χιλιάδες φορτηγά. Αντίστοιχα, το 2012, όπου είχε δραστηριοποιηθεί επιπλέον στην ενδοκυκλαδική γραμμή και στη γραμμή του Ανατολικού Αιγαίου, είχε διακινήσει συνολικά 1,9 εκατ. επιβάτες, 290 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 165 χιλ. φορτηγά.

Συνολικές προβολές σελίδας