Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

7,6 δισ., από την ΕΕ, για τη χρηματοδότηση βασικών έργων στον κλάδο των μεταφορών

Νέα μέτρα για την τόνωση των επενδύσεων στην Ευρώπη λαμβάνει η ΕΕ, ανακοινώνοντας τη δεύτερη πρόσκληση υποβολής προτάσεων στο πλαίσιο της διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΔΣΕ), για τη χρηματοδότηση βασικών έργων στον τομέα των μεταφορών με ποσό άνω των 7,6 δισ. ευρώ.
Από το ποσό αυτό, 6,5 δισ. ευρώ προορίζονται για έργα στα κράτη-μέλη που είναι επιλέξιμα για χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής (Βουλγαρία, Ελλάδα, Εσθονία, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία και Τσεχική Δημοκρατία), με στόχο την καλύτερη ενσωμάτωσή τους στην εσωτερική αγορά.
Μαζί με το Επενδυτικό Σχέδιο που υπέβαλε η Επιτροπή τον Νοέμβριο του 2014 -και ειδικότερα το νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ)-, η ΔΣΕ στοχεύει να γεφυρώσει το επενδυτικό χάσμα στην Ευρώπη, προκειμένου να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, μία από τις προτεραιότητες του Γιούνκερ.
Ο Γίρκι Κάταϊνεν, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπος Απασχόλησης, Ανάπτυξης, Επενδύσεων και Ανταγωνιστικότητας, δήλωσε ότι «η βέλτιστη χρήση των μέσων της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του Επενδυτικού Σχεδίου της Επιτροπής.
Οι υποδομές μεταφορών χρειάζονται επειγόντως επενδύσεις και η σημερινή ανακοίνωση για τη χορήγηση ποσού άνω των 7,6 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση βασικών έργων στον τομέα των μεταφορών αποτελεί εξαιρετική είδηση. Προτρέπω τους φορείς υλοποίησης έργων να χρησιμοποιήσουν το νέο Συμβουλευτικό Κέντρο για να διαμορφώσουν κατάλληλα τις προτάσεις τους και να τις υποβάλουν στην Πύλη Έργων που θα τεθεί σε λειτουργία τον Ιανουάριο».

Από μέρους της η επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς σχολίασε ότι «οι αποδοτικές, ευφυείς και βιώσιμες μεταφορές είναι ουσιαστικής σημασίας για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης.
Με τη νέα αυτή πρόσκληση στο πλαίσιο της ΔΣΕ, δεν αναζητούμε μόνο έργα πλωτών ή σιδηροδρομικών μεταφορών, αλλά στοχεύουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης.
Η εστίαση στα κράτη που είναι επιλέξιμα για χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής αντικατοπτρίζει επίσης τη βούλησή μας να βελτιώσουμε τη διασύνδεση της Ευρώπης και να προχωρήσουμε στην εμβάθυνση της εσωτερικής αγοράς, μια άλλη προτεραιότητα της Επιτροπής».
Προκειμένου να επιτευχθούν συνέργειες με άλλες προτεραιότητες της Επιτροπής, όπως η Ψηφιακή Ενιαία Αγορά, η φετινή πρόσκληση υποβολής προτάσεων δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις καινοτόμες μεταφορές.

Τα έργα που χρηματοδοτούνται από το γενικό κονδύλιο (1,1 δισ. ευρώ και για τα 28 κράτη-μέλη) περιλαμβάνουν ευφυή συστήματα μεταφορών ή συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, όπως το ERTMS (σιδηροδρομικές μεταφορές), το SESAR (αερομεταφορές) ή το RIS (πλωτές μεταφορές).
Το κονδύλιο «συνοχής» (6,5 δισ. ευρώ για 15 κράτη-μέλη) θα συμπληρώσει τις προτεραιότητες αυτές με βασικά επενδυτικά έργα σε βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, όπως οι σιδηροδρομικές και οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές. Τα μέτρα αυτά αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της προτεραιότητας της Επιτροπής για τη δημιουργία μιας Ενεργειακής Ένωσης με μια μακρόπνοη πολιτική για το κλίμα.
Η ενίσχυση θα χορηγηθεί κατόπιν διαγωνισμού, με τη μορφή συγχρηματοδότησης της ΕΕ, μετά από ενδελεχή διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις προτάσεις τους έως τις 16 Φεβρουαρίου 2016.
Τα αποτελέσματα των προσκλήσεων θα δημοσιευθούν έως το καλοκαίρι του 2016.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/12947-7-6-dis-apo-tin-ee-gia-ti-xrimatodotisi-vasikon-ergon-ston-klado-ton-metaforon.html

«Χέρι - χέρι» ΤΕΚΑΛ - Cosco για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, με ορίζοντα το… Θριάσιο

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν τα έργα στο δυτικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ της Cosco στον Πειραιά.
Του Φώτη Φωτεινού
Σήμερα, η PCT (θυγατρική της Cosco) διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, οι οποίες έχουν - αθροιστικά - ετήσια δυναμικότητα 4,8 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων (teu).
Πέρσι, για το σύνολο του έτους, η Cosco διακίνησε 2,99 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, σε σχέση με το 2013. O εφετινός στόχος αναφέρεται στα 3,25 εκατ. teu.

Ειδικότερα, η προβλήτα ΙΙ, με κατασκευαστικό κόστος 60,5 εκατ., παραδόθηκε το Μάιο του 2012, με ετήσια δυναμικότητα 3,2 εκατ. teu.
Αντίστοιχα, το ανατολικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ, ύψους 124 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί στο 95%, από το Μάιο του 2014 (το υπόλοιπο έχει να κάνει με την χωροταξική ενοποίησή του με το δυτικό τμήμα), με ετήσια δυναμικότητα 1,6 εκατ. teu.
Αυτή τη περίοδο διεξάγονται κατασκευαστικές εργασίες, από την εταιρεία ΤΕΚΑΛ (συμφερόντων Παναγιώτη Ψαλτάκου), στο δυτικό τμήμα (περιλαμβάνει και τη νέα προβλήτα για τα πετρελαιοειδή), έπειτα από την επίτευξη του νέου, φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ – Cosco.
Το δυτικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ, κατασκευαστικού ύψους 143,4 εκατ., έχει συμβατικό χρόνο υλοποίησης τον Φεβρουάριο του 2018. Ωστόσο, η ΤΕΚΑΛ θα παραδώσει το 70% τον Ιούλιο του 2016.
Με τις ανωτέρω επενδύσεις, το λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ και PCT) θα μπορεί να δέχεται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς (άνω των 15.000 TEU ανά πλοίο) και μαζί με την προβλήτα Ι του ΟΛΠ, θα μπορεί να εξυπηρετεί άνω των 7,2 εκατ. teu (1 εκατ. ο ΟΛΠ και 6,2 εκατ. η Cosco).

Ωστόσο, τα σχέδια της Cosco και της TEKAΛ (αποτελούν μακροχρόνιους συνεργάτες από την κατασκευή της προβλήτας ΙΙ) δεν σταματούν εδώ. Επεκτείνονται σε αποθηκευτικούς χώρους και στη δημιουργία ενός μεγάλου logistics cluster στο Θριάσιο.
Βασικά στοιχεία του έργου της δυτικής προβλήτας ΙΙΙ είναι τα ακόλουθα:
-Έναρξη: Φεβρουάριος 2015,
-Μήκος κρηπιδότοιχου: 826m,
-Ωφέλιμο βάθος: -18,50m & -19,50m,
-Συνολικό εμβαδόν :136.000 m2,
->7.000.000 τόνοι υλικού επίχωσης,
-145.000m3 σκυροδέματος,
-40 κυψελωτά κιβώτια ωπλισμένου σκυροδέματος (caissons),
-Συμβατικό χρονοδιάγραμμα: 36 μήνες,
-Δέσμευση για παράδοση: 70% του έργου σε 18 μήνες.  
Κατασκευαστικές προκλήσεις
-Κατασκευή ταυτόχρονα με τη λειτουργία του λιμένα,
-Εξέλιξη του έργου από τα βαθιά προς τα ρηχά,
-Δυναμική παρακολούθηση των καθιζήσεων,
-Εφαρμογή καινοτόμων κατασκευαστικών μεθόδων,
-Ταχεία κατασκευή caisson,
-Ικανοποίηση υψηλών ποιοτικών standards.

Συνολικές προβολές σελίδας