Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Η συνεισφορά των εφοπλιστών μετατράπηκε, εκ νέου, σε εθελοντική

Ίσως οι εφοπλιστές να αποτελούν το ισχυρότερο lobby στην Ελλάδα. Έτσι, ενώ αρχικά η εθελούσια συνεισφορά είχε μετατραπεί σε υποχρεωτική μέσα από σχέδιο νόμου, τώρα η κυβέρνηση έκανε ένα βήμα πίσω, μετατρέποντάς την σε οικειοθελή.

Έτσι, τροπολογία με την οποία κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου το συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ναυτιλιακής κοινότητας (από 18 Ιουλίου 2013, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε στις 31 Ιουλίου 2014), με το οποίο προβλέπεται η οικειοθελής - και όχι υποχρεωτική - «οικονομική παροχή» του ναυτιλιακού κόσμου «για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης», κατατέθηκε στην Βουλή και συγκεκριμένα στο, υπό συζήτηση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, για τις θρησκευτικές κοινότητες και ενώσεις στην χώρα μας, όπως μετέδωσε το in.gr.

Μεταξύ των κύριων σημείων του πλαισίου συμφωνίας που επετεύχθη μεταξύ της κυβέρνησης και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την οικειοθελή παροχή ενός εκάστου των μελών της ναυτιλιακής κοινότητας προς το Ελληνικό Δημόσιο, είναι ότι ο υπολογισμός της οικειοθελούς παροχής γίνεται με βάση τα πλοία, τα οποία εκμεταλλεύεται κατά κυριότητα ή μη ή διαχειρίζεται έκαστος των συμβαλλομένων ως εξής:

-Για τα πλοία με ελληνική σημαία καταβάλλεται κατ’ έτος επί τετραετία (2014-2017) ποσό ίσο με το τελικό ποσό του φόρου που υπολογίστηκε και βεβαιώθηκε από την αρμόδια φορολογική αρχή για κάθε πλοίο κατά την προηγούμενη φορολογική χρήση.

-Το ίδιο ισχύει και για τα πλοία με αλλοδαπή σημαία των οποίων η διαχείριση γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην Ελλάδα, χωρίς μάλιστα να αφαιρούνται οι τυχόν μειώσεις ή εκπτώσεις.

-Για τον υπολογισμό του ποσού της οικειοθελούς παροχής λαμβάνεται υπ’ όψιν το ποσό που καταβάλλεται από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης των φυσικών προσώπων (από το φορολογικό έτος 2013) επί των εισαγομένων εισοδημάτων των μετόχων των πλοιοκτητριών εταιρειών και μέχρι την λήξη ισχύος του συνυποσχετικού, ενώ μαζί με την φορολογική υποχρέωση που επιβλήθηκε στις πλοιοκτήτριες εταιρείες πλοίων υπό ξένη σημαία συν την έκτακτη εισφορά εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 105 εκ. ευρώ ετησίως.

Το ποσό της οικειοθελούς οικονομικής παροχής είχε συμφωνηθεί να ανέλθει ενδεικτικά στο ποσό των 140 εκ. ευρώ ετησίως για την τριετία 2014-2016, δηλαδή συνολικά υπολογιζόταν στα 420 εκ. ευρώ.

Με την πρόσθετη πράξη, με το συνυποσχετικό συμφωνήθηκε η καταβολή του ποσού των 105 εκατ. ευρώ για την τετραετία 2014-2017 και άρα το συνολικό καταβλητέο ποσό θα είναι το ίδιο, δηλαδή 420 εκ. ευρώ.

Για το τελευταίο έτος συμφωνήθηκε να διενεργηθεί νωρίτερα η καταβολή και έτσι η καταβολή του έτους 2017, θα υπολογιστεί στο έτος 2016. Όσον αφορά το 2014, η καταβολή της οικειοθελούς οικονομικής παροχής προς το δημόσιο θα πραγματοποιηθεί μέχρι τέλος Οκτωβρίου.

Παράλληλα, έχει συμφωνηθεί ότι το ισχύον κατά τον χρόνο υπογραφής του συνυποσχετικού νομοθετικό πλαίσιο για την φορολογία πλοίων «συνιστά διαρκές δικαιοπρακτικό θεμέλιο».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8995-apo-ypoxreotiki-metatrapike-ek-neou-se-ethelontiki-i-syneisfora-ton-efopliston.html

«Ακέφαλη» η Εγνατία Οδός.

Θύμα της διαμάχης, που υποβόσκει μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ΤΑΙΠΕΔ για τον έλεγχο της «Εγνατία Οδός Α.Ε », εν όψει της ιδιωτικοποίησης του μεγάλου αυτοκινητοδρόμου, θεωρείται ο Πάρις Σαββαΐδης, που υπέβαλε την παραίτησή του από τις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», σύμφωνα με την «Ελευθεροτυπία».

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, που είχε τοποθετήσει τον κ. Σαββαΐδη προ διετίας στην κορυφή της εταιρείας διαχείρισης του άξονα της Εγνατίας, αλλά και πολιτών σημαντικών έργων και μελετών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, εμφανίζεται να κρατά χαμηλούς τόνους και να μη δίνει προεκτάσεις στην παραίτηση Σαββαΐδη.

Σε ανάλογο κλίμα κινείται και ο παραιτηθείς πρόεδρος, προβάλλοντας προσωπικούς λόγους για την αποχώρησή του από την εταιρεία και ότι επιστρέφει στα ακαδημαϊκά του καθήκοντα, στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» συνδέουν την παραίτηση του Σαββαΐδη με «παρασκήνιο παρεμβάσεων» του ΤΑΙΠΕΔ στην εταιρεία. Επισημαίνουν ότι «το τελευταίο διάστημα εντάθηκε, με ωμό για την αυτοτέλεια και την ακεραιότητα της εταιρείας τρόπο, η παρέμβαση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), προκειμένου να προωθήσει επιλογές, που σε καμία περίπτωση δεν είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος».

Τι υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ, τονίζουν οι εργαζόμενοι, είναι «να αναλάβει πλήρως τον έλεγχο της λειτουργίας της εταιρείας, με στόχο την πλήρη προώθηση σχεδίων, ενάντια στο δημόσιο συμφέρον και εν τέλει στην άνευ όρων παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες».

Σε αυτή την κατεύθυνση το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε ήδη σε αλλαγή του καταστατικού της εταιρείας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ώστε ο ορισμός των μελών Δ.Σ. να γίνεται αποκλειστικά από το Ταμείο. Παράλληλα, εξελίσσεται διαμάχη μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ΤΑΙΠΕΔ, με αιχμή τα διόδια στον άξονα των 600 χιλιομέτρων που συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη.

Το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τους εργαζομένους, αδειάζει τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που έχει δεσμευθεί από τον περασμένο Απρίλιο, με την υπογραφή σχετικής υπουργικής απόφασης, να ισχύσει στον αυτοκινητόδρομο μήκους 600 χιλιομέτρων σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, δίκαιης χρέωσης των χρηστών, ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα και ετοιμάζεται να «φυτέψει», μαζί με τους επτά ήδη υπάρχοντες, άλλους 15 έως 19 νέους σταθμούς, για να κάνει πιο ελκυστική την πώληση του δρόμου σε υποψήφιους επενδυτές και μεγαλοεργολάβους.

Ο υπουργός Υποδομών, με δηλώσεις του, τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα επέμεινε στα αναλογικά διόδια, ενώ το σίριαλ με επίκεντρο την ιδιωτικοποίηση του άξονα συνεχίζεται.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8996-akefali-emeine-i-egnatia-odos-o-paris-egine-ifigeneia-logo-apokratikopoiisis.html

Οι τελικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Πειραιά, λόγω κατασκευής του μετρό

Την τελική φάση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα ισχύσουν στον Πειραιά, λόγω της επέκτασης του μετρό, ανακοίνωσε η εταιρεία Αττικό Μετρό.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ το πρωί της ερχόμενης Παρασκευής 3 Οκτωβρίου 2014 και θα διαρκέσουν μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του Σταθμού «Πειραιάς». Η επέκταση στον Πειραιά αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί το 2017.

Συγκεκριμένα:

1) Το ρεύμα κυκλοφορίας της Ακτής Καλλιμασιώτη (προέκταση της Ακτής Ποσειδώνος) με κατεύθυνση προς το κέντρο του Πειραιά παραμείνει ως έχει.

2) Αντίστοιχα, το ρεύμα κυκλοφορίας της Ακτής Καλλιμασιώτη (προέκταση της Ακτής Ποσειδώνος) με κατεύθυνση προς τον Άγιο Διονύσιο, μετατοπίζεται παράλληλα, προς την πλευρά της θάλασσας από την οδό Καποδιστρίου μέχρι τη διασταύρωση των οδών Αγίου Διονυσίου και Βλαχάκου.

3) Η υπέργεια πεζογέφυρα σύνδεσης του Λιμένα Πειραιά με το σταθμό ΗΣΑΠ παραμένει εκτός λειτουργίας.

4) Η οδός Λουδοβίκου μετατρέπεται σε αδιέξοδο.

5) Η οδός Καποδιστρίου αντιδρομείται από την Ακτή Καλλιμασιώτη (προέκταση της Ακτής Ποσειδώνος) μέχρι την οδό Ναυαρίνου.

6) Η οδός Λεωχάρους αντιδρομείται από την οδό Ναυαρίνου μέχρι την Ακτή Καλλιμασιώτη (προέκταση της Ακτής Ποσειδώνος).

Σημειώνεται ότι, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., σε συνεργασία με την ανάδοχο κοινοπραξία λαμβάνει καθημερινά όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για τη διευκόλυνση της λειτουργίας των παρακείμενων επιχειρήσεων, αλλά και για την ελαχιστοποίηση της όχλησης που αναπόφευκτα δημιουργείται από τις κατασκευαστικές εργασίες για τον Σταθμό «ΠΕΙΡΑΙΑΣ».

Η υπηρεσία επικοινωνίας της Αττικό Μετρό (τηλ.: 210-6792032, 210-6792300, fax: 210-6792093, e-mail: info@ametro.gr) για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/mmm/item/8998-oi-telikes-kykloforiakes-rythmiseis-ston-peiraia-logo-kataskevis-tou-metro.html

Η C.A. Papaellinas απέκτησε το 40% της Diakinisis Logistics Services Κύπρου

Συμφωνητικό υπέγραψαν, την 30η Σεπτεμβρίου 2014, μεταξύ τους, οι θυγατρικές της Ελγέκα, Diakinisis Logistics Services (CY) LTD και Elgeka Cyprus LTD και της εταιρείας C.A. Papaellinas LTD, ώστε η τελευταία να αποκτήσει το 40% της εταιρείας Diakinisis Logistics Services (CY) LTD, εταιρεία 100% θυγατρική της Elgeka Cyprus LTD έως σήμερα, η οποία δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών 3rd Party Logistics στην Κύπρο.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία C.A. Papaellinas LTD, υπέγραψε με τις θυγατρικές της ΕΛΓΕΚΑ Α.Ε., Diakinisis Logistics Services (CY) LTD και Elgeka Cyprus LTD, συμφωνία με την οποία η C.A. Papaellinas LTD απέκτησε το 40% του μετοχικού κεφαλαίου της Diakinisis Logistics Services (CY) LTD, με την έκδοση 200 νέων συνήθων μετοχών επ’ ονόματί της, ονομαστικής αξίας 1 ευρώ έκαστη υπέρ το άρτιο (at premium), με τιμή αγοράς το ποσό των 207.691,56 ευρώ, ενώ η τελευταία ενέγραψε το ποσό των 207.491,56 ευρώ στο share premium account της, μετά από παραίτηση της Elgeka Cyprus LTD από το δικαίωμα προτίμησης για την απόκτηση των νέων μετοχών.

Κατόπιν των ανωτέρω, το νέο μετοχικό κεφάλαιο της Diakinisis Logistics Services (CY) LTD ανέρχεται συνολικά σε 500 ευρώ, διαιρούμενο σε 500 συνήθεις μετοχές ονομαστικής αξίας 1 έκαστη ευρώ, το δε εγγεγραμμένο ποσό υπέρ το άρτιο (at premium) στο share premium account αυτής ανέρχεται συνολικά σε 937.191,56 ευρώ, ενώ στη νέα μετοχική της σύνθεση συμμετέχουν εφεξής οι εταιρείες Elgeka Cyprus LTD και C.A. Papaellinas LTD με ποσοστά συμμετοχής 60% και 40% αντίστοιχα.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8999-i-c-a-papaellinas-apektise-to-40-tis-etaireias-diakinisis-logistics-services-kyprou.html

Συνολικές προβολές σελίδας