Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

Παρέμβαση στο ευρωκοινοβούλιο υπέρ των αποζημιώσεων Ελλήνων μεταφορέων

Αγρότες και μεταφορείς απαιτούν να δοθούν τώρα οι ενισχύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω του ρώσικου εμπάργκο, τόνισε ο ευρωβουλευτής του Ποταμιού, Μίλτος Κύρκος, στην παρέμβασή του, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σύμφωνα με το in.gr.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τις επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή γεωργία των περιορισμών που επέβαλε η Ρωσία, ο κ. Κύρκος επισήμανε ότι, είμαστε από αυτούς που θεώρησαν απαραίτητες τις κυρώσεις για να καμφθεί η ρωσική επιθετικότητα,  παρά  τις σημαντικές ευθύνες της ΕΕ και των ΗΠΑ για την τροπή του Euromaidan.

«Όμως οι αντιδράσεις, εκ μέρους της Ρωσίας, δεν ήταν αναμενόμενες; Γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είχε ήδη έτοιμο ένα σχέδιο για την προώθηση των ευρωπαϊκών  προϊόντων ειδικά των ευπαθών αγροτικών σε άλλες αγορές ή την αξιοποίηση τους σε δευτερογενείς τομείς;», ανέφερε.

«Πού είναι τα νέα αναβαθμισμένα εργαλεία της ΚΑΠ για την αντιμετώπιση των κρίσεων;» τόνισε και ζήτησε να ενημερωθεί το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο «γιατί καθυστερούμε αν και έχουμε  το ταμείο διαχείρισης κρίσεων  ήδη διαθέσιμο»;

Επιπλέον, όπως είπε, την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου ανεστάλη και η βοήθεια των 125 εκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη του τομέα των ευπαθών φρούτων και λαχανικών στην ΕΕ.
«Ο νότος της Ένωσης, αλλά και η Ελλάδα ειδικά αναφέρθηκε είναι ήδη τσακισμένος από την οικονομική κρίση και επομένως το εμπάργκο έρχεται να προστεθεί σε μια ήδη επιβαρυμένη οικονομική συγκυρία», επισήμανε ο κ. Κύρκος.

Τελειώνοντας ζήτησε να απαντήσει η Ευρώπη με αλληλεγγύη στην πρόκληση που δεν θα είναι σύντομη, γιατί η συζήτηση είναι τώρα  για τα αγροτικά, αλλά ας μην ξεχνάμε πως «Winter is Coming».


Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8854-paremvasi-sto-evrokoinovoylio-yper-ton-apozimioseon-ellinon-metaforeon.html

Κεντρική Οδός Ε65: Υπερδιαπλασιάστηκε η πρόοδος στο έργο, αισιοδοξία για την ολοκλήρωση

Εντυπωσιακή χαρακτηρίζεται η πρόοδος στα έργα κατασκευής του πρώτου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (γνωστότερος ως Ε65) από τη Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.  Από το 16% που ξεκίνησε το έργο την περασμένη Άνοιξη, μέσα σε λίγους μήνες υπερδιπλασίασε την πρόοδο και την έφτασε στο 35%.

Μέχρι στιγμής για την κατασκευή του έργου, ένας μεγάλος αριθμός προσωπικού και μηχανημάτων έχει ενεργοποιηθεί. Περισσότερα από 800 άτομα ήδη εργάζονται στα εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί για την πρώτη φάση, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνται (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ξεπερνά τα 510.

Στην εντυπωσιακή αύξηση της προόδου των εργασιών συνετέλεσε και η πεδινή χάραξη που δεν απαιτεί μεγάλα τεχνικά έργα. Να θυμίσουμε πως το έργο παραχώρησης του Ε65 αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με ΠΑΘΕ έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στην εκμετάλλευση του τμήματος της ΠΑΘΕ από την Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό το 2ο κομμάτι αφορά σε  έργα που εκτελούνται και θα παραχωρηθούν προς χρήση από το Ελληνικό Δημόσιο και έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ.

Το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα που κατασκευάζεται αυτή την εποχή, ξεκινά από το 32οχλμ του Ε65 και καταλήγει στο 110οχλμ, έχοντας μήκος 78χλμ έχει ως βασικό στόχο την ολοκλήρωση και λειτουργία του τμήματος μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2015.

Για να γίνει αυτό εφικτό, η κοινοπραξία κατασκευής έχει χωρίσει σε 3 εργοτάξια το έργο:

-60 χλμ.: Εργοτάξιο Ανάβρας

-80 χλμ.: Εργοτάξιο Καρδίτσας

-104 χλμ.: Εργοτάξιο γέφυρας Πηνειού 

Στις κατασκευαστικές εργασίες περιλαμβάνονται χωματουργικές εργασίες και διάφορα τεχνικά έργα όπως η γέφυρα Πηνειού, διάνοιξη σήραγγας μετά το Σ.Σ. Αγγείων, καθώς και κατασκευή οδοστρωσίας από Α/Κ Ανάβρας έως και Α/Κ Καρδίτσας.

Ο Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Το κύριο μέρος του κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος:
•    συνεισφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομική συνοχή
•    ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο
•    βελτιώνει τις κυκλοφοριακές ταχύτητες, τις συνθήκες ασφαλείας και περιορίζει τα ατυχήματα
•    συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα
•    συνδέει τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου
•    εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση

Στη δεύτερη φάση αναμένεται να ξεκινήσουν τα τμήματα στο νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τη Ξυνιάδα και το βόρειο άκρο από τα Τρίκαλα μέχρι τη Καλαμπάκα  και την Εγνατία Οδό (0 χλμ. έως 32ο χλμ. δηλαδή περιοχή Λαμίας και 110χλμ. έως 175 χλμ., δηλαδή Τρίκαλα – Καλαμπάκα- Εγνατία) περιλαμβάνονται τα εξής εργοτάξια:

-10 χλμ. : Εργοτάξιο Λαμίας
-130 χλμ. Εργοτάξιο Καλαμπάκας
Σήμερα η συνολική πρόοδος εργασιών σε αυτά τα τμήματα της δεύτερης φάσης είναι της τάξεως του 15%.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Μ. Παπαδόπουλος: Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί κύρια ευρωπαϊκή πύλη μεταφορών



Στο άτυπο συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στις 16 – 17 Σεπτεμβρίου στο Μιλάνο, στο πλαίσιο της Ιταλικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε., τη χώρα μας εκπροσώπησε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου, οι Υπουργοί Μεταφορών της Ε.Ε. εξέτασαν σειρά σοβαρών θεμάτων, που σχετίζονται με την εφαρμογή κοινών δράσεων προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης στον τομέα των μεταφορών, με ιδιαίτερη έμφαση στις στρατηγικές ανάπτυξης του Διευρωπαϊκού Δικτύου και την ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας στα αστικά κέντρα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι Υπουργοί Μεταφορών των Κρατών – Μελών αντάλλαξαν απόψεις για το θέμα της μελλοντικής πολιτικής μεταφορών και της ανάπτυξης του Διευρωπαϊκού Δικτύου. Οι Υπουργοί επικεντρώθηκαν σε θέματα χρηματοδότησης, παρακολούθησης έργων, βελτίωσης υποδομών και ανταγωνισμού.

Επί πλέον, οι Υπουργοί Μεταφορών είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για τις βιώσιμες πόλεις και την βιώσιμη κινητικότητα, τα οποία είναι δύο θέματα με ιδιαίτερη σημασία για αποδοτικές μεταφορές καθώς και για την ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα.

Ο Υφυπουργός κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ανέφερε ότι: “Κατά την διάρκεια του Συμβουλίου, είχα την ευκαιρία να συζητήσω και να θέσω στους ομολόγους μου δύο βασικές πολιτικές προτεραιότητες για την χώρα μας και να διερευνήσω την εξασφάλιση χρηματοδότησης των προγραμματισμένων  έργων στα πλαίσια των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών”.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, υπογράμμισε: “Προτεραιότητα μας είναι η διεκδίκηση της αξιοποίησης, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο της γεωπολιτικής θέσης της χώρας μας και η ανάδειξή της σε κύρια ευρωπαϊκή πύλη μεταφορών, το οποίο  απαιτεί την διασύνδεσή της  με τα διευρωπαϊκά δίκτυα τόσο προς τον Βορρά όσο και προς τη Δύση αναδεικνύοντας την Εγνατία σε βασικό πυλώνα μεταφορών και κεντρικό δίκτυο.

Επίσης, η συμμετοχή της Ελλάδας στο διάδρομο Βαλτικής – Αδριατικής, μέσω των θαλάσσιων αξόνων με συνδέσεις των λιμένων Πάτρας και Ηγουμενίτσας με τους λιμένες της Ιταλίας”.

Ο Υφυπουργός συνέχισε λέγοντας: ´´Ακόμη προτεραιότητα αποτελεί η προώθηση βιώσιμων, οικολογικών και ασφαλών αστικών μεταφορών με τη χρήση των έξυπνων συστημάτων μεταφορών (ITS) και των εναλλακτικών καυσίμων, που θα εξασφαλίσουν στους πολίτες ποιότητα και ασφάλεια στις μετακινήσεις τους”.  

Σημειώνεται ότι στο περιθώριο του Άτυπου Συμβουλίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου με τον συντονιστή του διαδρόμου Orient/East-Med, κο Mathieu Grosch, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια της, συζητήθηκαν όλες οι παράμετροι σχεδιασμού του Διευρωπαϊκού Δικτύου,  ο συντονισμός στα πλαίσια του άξονα, ορίστηκε νέα συνάντηση τον Οκτώβριο στην Αθήνα, με σκοπό την εξέταση ώριμων και ανταγωνιστικών  προτάσεων για χρηματοδότηση σε συνεργασία με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Ναυτιλίας. 



Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8848-i-ellada-na-katastei-kyria-evropaiki-pyli-metaforon-ypostirikse-o-mix-papadopoulos.html

Συνολικές προβολές σελίδας