Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

Κεντρική Οδός Ε65: Υπερδιαπλασιάστηκε η πρόοδος στο έργο, αισιοδοξία για την ολοκλήρωση

Εντυπωσιακή χαρακτηρίζεται η πρόοδος στα έργα κατασκευής του πρώτου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (γνωστότερος ως Ε65) από τη Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.  Από το 16% που ξεκίνησε το έργο την περασμένη Άνοιξη, μέσα σε λίγους μήνες υπερδιπλασίασε την πρόοδο και την έφτασε στο 35%.

Μέχρι στιγμής για την κατασκευή του έργου, ένας μεγάλος αριθμός προσωπικού και μηχανημάτων έχει ενεργοποιηθεί. Περισσότερα από 800 άτομα ήδη εργάζονται στα εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί για την πρώτη φάση, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνται (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ξεπερνά τα 510.

Στην εντυπωσιακή αύξηση της προόδου των εργασιών συνετέλεσε και η πεδινή χάραξη που δεν απαιτεί μεγάλα τεχνικά έργα. Να θυμίσουμε πως το έργο παραχώρησης του Ε65 αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με ΠΑΘΕ έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στην εκμετάλλευση του τμήματος της ΠΑΘΕ από την Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό το 2ο κομμάτι αφορά σε  έργα που εκτελούνται και θα παραχωρηθούν προς χρήση από το Ελληνικό Δημόσιο και έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ.

Το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα που κατασκευάζεται αυτή την εποχή, ξεκινά από το 32οχλμ του Ε65 και καταλήγει στο 110οχλμ, έχοντας μήκος 78χλμ έχει ως βασικό στόχο την ολοκλήρωση και λειτουργία του τμήματος μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2015.

Για να γίνει αυτό εφικτό, η κοινοπραξία κατασκευής έχει χωρίσει σε 3 εργοτάξια το έργο:

-60 χλμ.: Εργοτάξιο Ανάβρας

-80 χλμ.: Εργοτάξιο Καρδίτσας

-104 χλμ.: Εργοτάξιο γέφυρας Πηνειού 

Στις κατασκευαστικές εργασίες περιλαμβάνονται χωματουργικές εργασίες και διάφορα τεχνικά έργα όπως η γέφυρα Πηνειού, διάνοιξη σήραγγας μετά το Σ.Σ. Αγγείων, καθώς και κατασκευή οδοστρωσίας από Α/Κ Ανάβρας έως και Α/Κ Καρδίτσας.

Ο Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Το κύριο μέρος του κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος:
•    συνεισφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομική συνοχή
•    ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο
•    βελτιώνει τις κυκλοφοριακές ταχύτητες, τις συνθήκες ασφαλείας και περιορίζει τα ατυχήματα
•    συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα
•    συνδέει τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου
•    εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση

Στη δεύτερη φάση αναμένεται να ξεκινήσουν τα τμήματα στο νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τη Ξυνιάδα και το βόρειο άκρο από τα Τρίκαλα μέχρι τη Καλαμπάκα  και την Εγνατία Οδό (0 χλμ. έως 32ο χλμ. δηλαδή περιοχή Λαμίας και 110χλμ. έως 175 χλμ., δηλαδή Τρίκαλα – Καλαμπάκα- Εγνατία) περιλαμβάνονται τα εξής εργοτάξια:

-10 χλμ. : Εργοτάξιο Λαμίας
-130 χλμ. Εργοτάξιο Καλαμπάκας
Σήμερα η συνολική πρόοδος εργασιών σε αυτά τα τμήματα της δεύτερης φάσης είναι της τάξεως του 15%.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας