Τρίτη 12 Μαΐου 2020

SOS εκπέμπουν τα τουριστικά λεωφορεία. Τα αιτήματα των ιδιοκτητών της Κρήτης

Προβληματισμός και αγωνία επικρατεί στον κλάδο των τουριστικών λεωφορείων μετά τον… μηδενισμό του μεταφορικού έργου, εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19.
Όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης, «από τη μια η έλλειψη, μέχρι τώρα, ουσιαστικών μέτρων για τον τουρισμό από την πλευρά της Πολιτείας και από την άλλη, η εξέλιξη της πανδημίας παγκοσμίως, δημιουργούν έναν ασφυκτικό οικονομικό κλοιό και μεγάλη ανασφάλεια στον κλάδο και τους εργαζόμενους σε αυτόν».
Ο Σύνδεσμος σημειώνει ότι, μετά και την ματαίωση εκδρομών, εξαιτίας του κλεισίματος των σχολείων επί 83 μέρες, 6.500 τουριστικά λεωφορεία σε όλη την Ελλάδα παραμένουν καθηλωμένα και κανείς δεν γνωρίζει ακόμα τίποτα για το μέλλον της επιχειρηματικής δραστηριότητας το καλοκαίρι που έρχεται.
«Την ίδια ώρα οι οφειλές μας, τα δάνεια, οι ασφαλιστικές εισφορές, οι ρυθμίσεις στην εφορία τρέχουν. Οφειλές που εμείς οι επαγγελματίες είχαμε προγραμματίσει να πληρώσουμε με χρήματα από την περυσινή σαιζόν, τα οποία μάλιστα περιμέναμε να εισπράξουμε λίγες ημέρες πριν την πανδημία και τώρα αυτές οι πληρωμές έχουν μετατεθεί για μετά από 75 μέρες, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος να μην εισπραχθούν ποτέ!», υπογραμμίζει ο Σύνδεσμος.
Το ζητούμενο τώρα που σε λίγο ανοίγει η τουριστική περίοδος και με τους επισκέπτες στη χώρα  να αναμένονται δραματικά λιγότεροι, κάτω από ποιες συνθήκες και με τι πρωτόκολλα θα εκτελείται το μεταφορικό έργο και ποιος θα αναλάβει το κόστος της μετακίνησης μικρότερου, για υγειονομικούς λόγους, αριθμού επιβατών ανά λεωφορείο, επισημαίνεται στη συνέχεια.
Ανάμεσα στα μέτρα που προτείνει ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης για τη στήριξη των τουριστικών λεωφορείων ΤΕΟΜ είναι:
1:Αναστολή όλων των τρεχουσών υποχρεώσεων όπως ρυθμίσεις εφορίας και ασφαλιστικές εισφορές.
2:Μείωση τελών κυκλοφορίας στο 50% από αυτό που ισχύει σήμερα.
3:Μείωση Φ.Π.Α από το 24% στο 13%. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στην Ισπανία και στην Ιταλία έχουν 9% ΦΠΑ στις μεταφορές των επιβατών.
4: Πενταετή παράταση ορίων ηλικίας λεωφορείων ή εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για την απελευθέρωση τους.
5: Απαλλαγή από την προκαταβολή φόρου για το 2021.
6: Άτοκα δάνεια με διαδικασίες εξπρές και με περίοδο χάριτος 1-2 έτη υπολογιζόμενα βάσει του τζίρου τις επιχείρησης.

Ερωτήματα προς την Πολιτεία

–Εφόσον λήξουν τα μέτρα ποίος θα είναι ο ανώτερος επιτρεπόμενος αριθμός επιβατών ανά τουριστικό πούλμαν;
–Ποιος θα επιδοτεί τις υπόλοιπες κενές θέσεις;
–Ποια μέτρα θα ισχύουν ώστε να είναι υγειονομικά ασφαλές ένα οργανωμένο οδικό ταξίδι;
–Με τι κόμιστρο θα μπορεί να οργανωθεί κατά άτομο μια μονοήμερη εκδρομή, ένα πολυήμερο οδικό ταξίδι, ένα πρωινό ή απογευματινό μπάνιο και μια μεταφορά συλλόγου;
«Περιμένουμε τις άμεσες αποφάσεις και τα μέτρα της πολιτείας ώστε να μπορέσουμε να επιβιώσουμε ως επιχειρήσεις από την πανδημία covid-19, και όλοι οι εργαζόμενοι των τουριστικών λεωφορείων να μπορέσουν να μείνουν όρθιοι και να συνεχίσουν την εργασία τους», αναφέρει ο Σύνδεσμος.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/aeroporika/sos-%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%bb%ce%b5%cf%89%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%af%ce%b1-%cf%84/

Με ταχογράφους τα van διεθνών μεταφορών

Οι οδηγοί των διεθνομεταφορέων, που διαθέτουν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα βάρους άνω των 2,5 τόνων, θα υπόκεινται στους κανόνες της ΕΕ που εφαρμόζονται στα βαρέα φορτηγά και στα μεγάλα λεωφορεία και αφορούν στους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών. Για αυτό, τα εν λόγω van διεθνών μεταφορών θα πρέπει να εξοπλίζονται με ταχογράφους.

Επιπλέον, οι οδηγοί των van διεθνών μεταφορέων δεν θα επιτρέπεται να περνούν τον εβδομαδιαίο χρόνο ξεκούρασης που τους αντιστοιχεί εντός της καμπίνας του οχήματος, ούτε φυσικά να διανυκτερεύουν εκεί. Αντιθέτως, προβλέπεται να τους παρέχεται κατάλυμα από την εργοδότρια εταιρεία.
Τονίζεται, πως οι νέοι κανόνες αφορούν αποκλειστικά στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που δραστηριοποιούνται σε διεθνείς διαδρομές. Σε εκείνα που πραγματοποιούν εθνικές μεταφορές, δεν προβλέπεται κάποια αλλαγή στη νομοθεσία.
Σημειώνεται, πως τα παραπάνω περιλαμβάνονται στις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης που επιχειρείται στον τομέα των οδικών μεταφορών της ΕΕ. Oι νέοι κανόνες που αφορούν στα van, υπόκεινται σε τελική συμφωνία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τους Υπουργούς Μεταφορών των κρατών μελών. Ωστόσο, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), δεν αναμένονται περαιτέρω αλλαγές.
 
 
Πηγή: https://troxoikaitir.gr/article/me-tahografoys-ta-van-diethnon-metaforon

Είναι κι επίσημο, έως το 50% των επιβατών επιτρέπεται στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ. Το ΦΕΚ

Δημοσιεύτηκε, την Κυριακή 10 Μαΐου, το ΦΕΚ που περιέχει την απόφαση «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19».
Για τα ΚΤΕΛ, αναφέρεται ότι σε όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ ή ΚΤΕΛ ΑΕ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών, τουριστικά λεωφορεία και ειδικά τουριστικά λεωφορεία περιήγησης πόλεων ανοικτού ή κλειστού τύπου), σε λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στα λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 50% του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα.
Για κάθε παράβαση των διατάξεων του παρόντος επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη, πέραν του ποσοστού της παρ. 1, καθώς και στον οδηγό του οχήματος, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα 150 ευρώ.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/mesa-mazikis-metaforas/%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%ba%ce%b9-%ce%b5%cf%80%ce%af%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%bf-%ce%ad%cf%89%cf%82-%cf%84%ce%bf-50-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%b2%ce%b1%cf%84%cf%8e%ce%bd-%ce%b5/

Συνολικές προβολές σελίδας