Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Βραβείο στην CHEP για αύξηση αποτελεσματικότητας στην εφοδιαστική αλυσίδα

Η CHEP κέρδισε το διεθνούς κύρους βραβείο TRANSLOG 2014 για τις λύσεις «Last Mile Solutions» στον τομέα των logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Το βραβείο απονεμήθηκε σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Intercontinental της Βαλέτας, στη Μάλτα. Η μπλε παλέτα ενός τετάρτου (quarter-pallet) της CHEP, η ξεχωριστή λύση  των "Last Mile Solutions", βραβεύτηκε από την TRANSLOG κυρίως για τις τεχνολογικές εξελίξεις που φέρνει στην παραγωγή παλετών και τις καινοτομίες που εισήγαγε στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η κριτική επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των μεγαλύτερων παγκοσμίως εταιρειών μεταφορών και logistics, πανεπιστημίων και ερευνητικών ινστιτούτων, εκτίμησε ιδιαίτερα τα οφέλη που αποδίδει στους πελάτες η ενοικίαση πλαστικών παλετών ενός τετάρτου της CHEP, στο τελευταίο στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή στον εφοδιασμό των ραφιών των καταστημάτων με αγαθά. Η CHEP βραβεύτηκε με το πρώτο βραβείο ανάμεσα σε δέκα υποψηφιότητες.
Στις συνηθισμένες διαδικασίες και λειτουργίες εφοδιασμού, η χρήση παλέτας είναι απαραίτητη περίπου στο 65% των διαδοχικών σταδίων της εφοδιαστικής αλυσίδας από την αποθήκη και το κέντρο διανομής, μέχρι τα ράφια των καταστημάτων. Η νέα προσέγγιση της CHEP στις διαδικασίες αυτές, όχι μόνο εξοικονομεί χρόνο και χρήματα, αλλά συμβάλλει και στο να αποκτήσουν τα προϊόντα ομοιόμορφη παρουσίαση από τη στιγμή που ξεκινούν από τη μονάδα παραγωγής, μέχρι τη στιγμή που θα καταλήξουν στα καταστήματα.
Οι λύσεις που προωθεί η CHEP, συμβάλουν στη μεγιστοποίηση χρήσης ειδικών παλετών μέσα στα καταστήματα, καθιστώντας τις ένα αποδοτικό εργαλείο πωλήσεων και προβολής. Αφετέρου η σχέση της εταιρείας με τους πελάτες αναβαθμίστηκε από το επίπεδο του απλού προμηθευτή παλετών, στο επίπεδο του παρόχου ολοκληρωμένων λύσεων για την εφοδιαστική αλυσίδα, καλύπτοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη ταχύτητα παράδοσης των εμπορευμάτων.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η CHEP έχει να επιδείξει μια σειρά από τεχνολογικές βελτιώσεις στις παλέτες που εξυπηρετούν τους σκοπούς αυτούς:
- Βελτιωμένη ευστάθεια,
- Αξεπέραστες ιδιότητες στη στοίβαξη, (για εξοικονόμηση χώρου έως και 50%),
- Μικρότερο βάρος.
Εξίσου σημαντικό επίτευγμα αποτελεί η αυξημένη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, που σε συνδυασμό με την ελάττωση του βάρους και την βελτιωμένη δυνατότητα στοίβαξης, συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Με όλους τους παραπάνω τρόπους, οι λύσεις της CHEP συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη παρουσίαση των προϊόντων, ευνοώντας την αύξηση των πωλήσεων. Τα εμπορεύματα μπορούν να παραμένουν πάνω στις παλέτες στα σημεία λιανικής πώλησης και να είναι εύκολα προσβάσιμα από τους καταναλωτές, χωρίς να υπάρχει ανάγκη τοποθέτησης στα ράφια. Οι παλέτες αυτές μπορούν εύκολα να "ντυθούν" με το κατάλληλο προωθητικό υλικό που παρουσιάζει πληροφορίες για το προϊόν. Τέλος, είναι κατάλληλες και για τη βιομηχανία τροφίμων, επειδή δεν απορροφούν υγρασία και είναι ασφαλείς από άποψη υγιεινής.


ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ Β’ ΦΑΣΗΣ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΘΡΙΑΣΙΟΥ

ΜΕ ΤΗ «Β’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΦΑΣΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Σ.Σ. ΖΕΦΥΡΙΟΥ» ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΟ ΘΡΙΑΣΙΟ ΠΕΔΙΟ...

 

Κείμενο: Πάνος Κατσαχνιάς
Φωτογραφίες: Πάνος Κατσαχνιάς, Κ / Ξ Άκτωρ A.T.E. - Alstom Transport S.A.
Το Εμπορικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου (ΕΚΘΠ) αποτελεί κομβικό σημείο αναφοράς της εν γένει προσπάθειας εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του παρεχόμενου από τον ΟΣΕ εμπορευματικού έργου.
Κομμάτι του κατασκευαστικού έργου –ώστε αυτό τελικά να επιτευχθεί– αποτελεί και το έργο που συντελείται αυτή τη στιγμή, δηλαδή η κατασκευή της β’ λειτουργικής φάσης του συγκροτήματος του Θριασίου και η κατασκευή του σιδηροδρομικού σταθμού Ζεφυρίου.
Θυμίζουμε ότι ανάδοχος του έργου είναι οι κοινοπραξία Άκτωρ - Alstom Transport, κύριος του έργου είναι η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. και ο προϋπολογισμός της δημοπράτησης ανέρχεται σε 122 εκατ. ευρώ.
Στόχοι του έργου
Στρατηγικός στόχος όλων των έργων που έχουν γίνει, γίνονται ή πρόκειται να γίνουν στο Θριάσιο αποτελεί η δημιουργία ενός επιχειρηματικού πάρκου εφοδιαστικής αλυσίδας εθνικής εμβέλειας, στο πλαίσιο και της νέας εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη των logistics.
Τα συγκεκριμένα έργα θα αποτελέσουν τμήμα ενός ευρύτερου συγκροτήματος, το οποίο θα περιλαμβάνει τελωνεία, εργοστάσια συντήρησης του ΟΣΕ και πλήθος μεγάλων εταιρειών διαχείρισης και logistics, και θα συμβάλει αφενός στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και αφετέρου στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Η ολοκλήρωση των υποδομών στο ΕΚΘΠ θα διευκολύνει τη συγκέντρωση του μεγαλύτερου όγκου των εμπορευματικών δραστηριοτήτων της Αττικής –που αποτελούν και τη σημαντική πλειοψηφία των εθνικών εμπορευματικών δραστηριοτήτων– θα αναδείξει το κέντρο σε κύριο εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας και θα ενισχύσει τη φιλοδοξία του να μετεξελιχθεί και σε σημαντικό διεθνές εμπορευματικό κέντρο.
Στην πρώτη φάση, το ΕΚΘΠ θα έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης 500 βαγονιών ημερησίως, ενώ στην τελική φάση ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα 1.500 βαγόνια.
Το κατασκευαστικό έργο υλοποιείται από την ανάδοχο κοινοπραξία «Άκτωρ Α.Τ.Ε. – Alstom Transport S.A.» με πόρους του Π.Ε.Π Αττικής, στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. 2007 - 2013, και περιλαμβάνει: α) τα έργα επιδομής τμήματος των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του συγκροτήματος (για την εξυπηρέτηση περισσότερων συρμών), β) τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης του συνόλου των γραμμών, γ) την προμήθεια των γερανογεφυρών επί σιδηροτροχιών (Cantry crane) για φορτοεκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων από και προς τους συρμούς και τα φορτηγά αυτοκίνητα, δ) τους μηχανολογικούς εξοπλισμούς, καθώς και δ) την κατασκευή των κτιριακών έργων που είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του συγκροτήματος.
Συμπεριλαμβάνεται επίσης η κατασκευή του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Ζεφυρίου που εντάσσεται στη νέα διπλή γραμμή Αθηνών - Κορίνθου.
Όλα τα έργα (σιδηροδρομικές γραμμές, πύλες, κτίρια διοίκησης, μεταφόρτωσης, προσωπικού, σηματοδότησης και WC) προβλέπεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2015 και ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2013 με την πραγματοποίηση αποτυπώσεων και εκσκαφών για συγκεκριμένα κτίρια. Αρχικά τα κτίρια που θα κατασκευαζόντουσαν ήταν 22, αλλά στην πορεία κάποια από αυτά εξαιρέθηκαν από τα πλάνα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν σε επόμενη φάση με διαφορετική εργολαβία.
Σήμερα, οι σκυροδετήσεις των περισσότερων κτιρίων έχουν τελειώσει, καθώς τα περισσότερα απ’ αυτά είναι μεταλλικές κατασκευές. Εκκρεμούν ακόμη τα δύο μεγάλα κτίρια: το κτίριο μεταφόρτωσης βαγονιών και το κτίριο προσωπικού (που είναι και το μόνο που διαθέτει τρία υπόγεια). Ήδη στα περισσότερα κτίρια έχει ξεκινήσει η κατασκευή της τοιχοποιίας.

Έτσι γινόταν η δουλειά και… γίνεται ακόμα στο Θριάσιο. Πολύ σύντομα, το εμπορευματικό κέντρο θα λάβει τη σύγχρονη και λειτουργική μορφή του που όλοι περιμένουν.
Τα κτίρια του ΕΚΘΠ προορίζονται να εξυπηρετούν τις ακόλουθες λειτουργίες:
1. Μεταφόρτωση εμπορευμάτων συνδυασμένων μεταφορών (οδικές / σιδηροδρομικές).
2. Σύνθεση αμαξοστοιχιών (Είδος φορτίου / τύπος βαγονιών).
3. Στάθμευση και συντήρηση σιδηροδρομικών και οδικών οχημάτων, καθώς και των κοντέινερ.
4. Σταθμός εξυπηρέτησης λιμένων Ικονίου, Πειραιά και Ελευσίνας.
5. Απόθεση εμπορευματοκιβωτίων (αναμονή για περαιτέρω διακίνηση και χρήση).

Τα βασικά κτίρια
- Συνεργείο επισκευής βαγονιών. Είναι χωρίς υποστυλώματα και διαθέτει λάκκους επισκευής και πατάρια επισκευής οροφών βαγονιών. Η μεικτή επιφάνεια του συνόλου των χώρων του ανέρχεται σε 1.381,37m2.
- Συνεργείο συντήρησης γραμμής. Λειτουργικά και στατικά η κτιριακή εγκατάσταση χωρίζεται σε δύο ενότητες. Το κυρίως κτίριο λειτουργεί ως χώρος επισκεπτών γραμμών και κατασκευάζεται από μεταλλικό φορέα. Στο πίσω μέρος κατασκευάζεται διώροφο ανεξάρτητο κτίριο από οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο στεγάζει γραφεία, χώρους υγιεινής και αποδυτηρίων και διαφόρους άλλους χώρους αποθήκευσης και εγκατάστασης εξοπλισμού. Η μεικτή επιφάνεια του συνόλου των χώρων ανέρχεται σε 922,40 τμ.
- Πρατήριο καυσίμων με στέγαστρο. Εξυπηρετεί τον εφοδιασμό με καύσιμα όλων των οχημάτων του συγκροτήματος.
- Κτίριο κεντρικής διοίκησης και ελέγχου ΕΚΘΠ. Στο κτίριο θα λαμβάνουν χώρα όλες οι εργασίες λειτουργίας, διαχείρισης, οργάνωσης, ελέγχου και ρύθμισης των μετακινήσεων των συρμών, των συνδυασμένων μεταφορών και της λειτουργίας της πύλης, εργασίες οι οποίες θα υποστηρίζονται από το Σύστημα Επικοινωνίας και Ελέγχου - Communication & Control System (CCS). Το σύνολο των μεικτών επιφανειών (μαζί με τα υπόγεια) του κτιρίου ανέρχεται σε 3.880,21 τ.μ.
- Γραφεία Χώρου Εξυπηρέτησης Εμπορευματοκιβωτίων (ΧΕΕΚ). Το κτίριο του ΧΕΕΚ είναι ισόγειο και θα στεγάζει τις εξής δραστηριότητες: Διοίκηση χώρου εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, διαχείριση ντεπό εμπορευματοκιβωτίων, διαχείριση φορτοεκφόρτωσης, καθώς και επισκευή και καθαρισμό των εμπορευματοκιβωτίωνκοντέινερ. Επιπλέον, θα περιλαμβάνει τεχνικές εγκαταστάσεις και υπηρεσίες συντήρησης κτιρίου. Το σύνολο μεικτών επιφανειών ανέρχεται σε 700 τ.μ.
- Κτίριο πύλης με στέγαστρο ΧΕΕΚ. Η πύλη αποτελεί την είσοδο και έξοδο από τους εσωτερικούς χώρους του ΕΚΘΠ. Περιλαμβάνει πέντε λωρίδες εισόδου και τρεις εξόδου.
- Κτίριο κεντρικής πύλης. Η πύλη αυτή αποτελεί την κεντρική πύλη του ΕΚΘΠ.
- Κτίριο προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών (ΧΜΦΒ). Το κτίριο εξυπηρετεί την οδική/σιδηροδρομική μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών. Οι δραστηριότητες που προβλέπονται γι’ αυτό το κτίριο είναι η διαχείριση βαγονιών χύδην φορτίου, οι υπηρεσίες λειτουργίας του κτιρίου, οι κοινόχρηστοι χώροι και οι χώροι υγιεινής, οι τεχνικές εγκαταστάσεις και οι υπηρεσίες συντήρησης. Το σύνολο της μεικτής επιφάνειάς του είναι 206,42 τ.μ.
- Κτίριο χώρου μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών. Στο κτίριο αυτό θα εισέρχονται τα βαγόνια ή τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν γενικό φορτίο για φορτοεκφόρτωση. Το κτίριο περιλαμβάνει: αίθουσα επεξεργασίας και προώθησης εμπορευμάτων, αίθουσα διαχείρισης μεταφόρτωσης γενικού φορτίου, δύο γραμμές φόρτωσης βαγονιών, 22 ράμπες φόρτωσης φορτηγών, κοινόχρηστους χώρους και χώρους υγιεινής και ειδικές εγκαταστάσεις. Το σύνολο των μεικτών επιφανειών του κτιρίου ανέρχεται σε 6.807,19 τ.μ.
- Κτίριο πύλης με στέγαστρο ΧΜΦΒ. Η πύλη περιλαμβάνει στέγαστρο με φυλάκιο ελέγχου μεικτής επιφάνειας 22 τ.μ. με χώρο ελέγχου και υγιεινής.
- Γραφεία προσωπικού μεταφόρτωσης. Ειδικά προκατασκευασμένες μονάδες σε μέγεθος περίπου όσο ένα κοντέινερκοντέινερ η κάθε μία. Κάθε μονάδα περιλαμβάνει: γραφείο προσωπικού, χώρο αναμονής, χώρους υγιεινής και αποθήκη.
- Κτίριο προσωπικού χώρου μεταφόρτωσης οχημάτων. Στεγάζει τη διοίκηση μεταφόρτωσης οχημάτων.
- Γραφείο διοίκησης μεταφόρτωσης υγρών καυσίμων, με γραφεία, χώρο εστίασης, αποθήκη και χώρο ασθενών ρευμάτων.
- Κτίρια βοηθητικών λειτουργιών: Χώροι υγιεινής (WC), κτίρια σηματοδότησης, κτίρια υποσταθμών ηλεκτρικής ενέργειας.

Έργα σε εξέλιξη στο Θριάσιο Πεδίο.

Κτίριο φόρτωσης κοντέινερ: Η «καρδιά» του κέντρου
Το κτίριο (ύψος 11 μέτρα περίπου) στεγάζει τις εργασίες προσωρινής απόθεσης, προετοιμασίας και φόρτωσης ή εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων με δυνατότητα επισκευής μικρής κλίμακας, καθώς και με τον απαιτούμενο χώρο γραφείων. Τα κοντέινερ θα μεταφέρονται με ανυψωτικό μηχάνημα (Straddle carrier) από το χώρο εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων ή το χώρο μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών στη Ν.Δ. πλευρά του κτιρίου, όπου και τοποθετούνται κατάλληλα μπροστά από τις πέντε πτυσσόμενες βιομηχανικές θύρες οροφής πλάτους 6 μέτρων και ύψους 4 μέτρων.
Στο εσωτερικό του κτιρίου κατασκευάζεται ένα ανεξάρτητο μεταλλικό μονώροφο κτίριο, το οποίο στεγάζει γραφεία και διάφορους άλλους χώρους αποθήκευσης και εγκατάστασης εξοπλισμού, καθώς κι ένα δεύτερο επίσης μεταλλικό μονώροφο κτίριο φόρτισης. Ο υπόλοιπος χώρος του βασικού κτιρίου λειτουργεί ως χώρος φόρτωσης ή εκφόρτωσης ΕΚ.

Κτίριο υπηρεσιών ΕΚ
Το κτίριο στεγάζει τις εργασίες επισκευής και βαφής εμπορευματοκιβωτίων (ΕΚ), καθώς και τον απαιτούμενο χώρο γραφείου του συνεργείου για την περαίωση όλων των εργασιών, καθώς και του όγκου των εγγράφων, εντύπων και δελτίων που αυτό συνεπάγεται.
Στο εσωτερικό το κτιρίου κατασκευάζεται ένα ανεξάρτητο μεταλλικό μονώροφο κτίριο, το οποίο στεγάζει γραφεία και διάφορους άλλους αποθηκευτικούς χώρους και εγκατάστασης εξοπλισμού, ενώ ο υπόλοιπος χώρος του βασικού κτιρίου λειτουργεί ως χώρος επισκευής ΕΚ.
Τα κενά δηλαδή εμπορευματοκιβώτια που θα χρειάζονται συντήρηση θα μεταφέρονται με περονοφόρα οχήματα (Folk-lift) από το χώρο μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών μέσα στο κτίριο από μια συρόμενη θύρα πλάτους 15 μέτρων στη Ν.Δ. πλευρά του κτιρίου. Εναλλακτικά θα τοποθετούνται σε τρέιλερ και θα εισέρχονται στο κτίριο από τις δύο πτυσσόμενες βιομηχανικές θύρες πλάτους 4 μέτρων και ύψους 4 μέτρων που βρίσκονται στη Ν.Α. πλευρά. Τέλος, για την αποθήκευση των απαιτούμενων ανταλλακτικών για την επισκευή των ΕΚ τοποθετούνται ράφια για παλέτες με χωρητικότητα 144 θέσεων.

Αρκετές βοηθητικές υποδομές βρίσκονται σε φάση αποπεράτωσης.
Κτίριο προσωπικού ελιγμών/διαλογής
Εξυπηρετεί τη σύνδεση των χώρων μεταφόρτωσης εντός των ορίων του ΕΚΘΠ και αφορά: επιτήρηση και δρομολόγηση μετακινήσεων στις γραμμές διαλογής, σηματοδότηση και έλεγχο γραμμών διαλογής, επιτήρηση από ψηλά ολόκληρης της έκτασης, έλεγχο επικίνδυνων υλών και εμπορευμάτων, μηχανικούς ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών εγκαταστάσεων, προσωπικό διαλογής, συντονιστή βαγονιών, κουτί χρηματοδότησης, κοινόχρηστους χώρους και χώρους υγιεινής, τεχνικές εγκαταστάσεις και υπηρεσίες συντήρησης κτιρίου. Το σύνολο των μεικτών επιφανειών μαζί με το υπόγειο ανέρχεται σε 967,09 τ.μ.

Πηγή: http://logistics-management.gr/news/899

 

(Νέα) αποζημίωση 9,5 εκατ. ευρώ στον Μορέα θα καταβάλει το Δημόσιο

Με τρεις αποφάσεις το διαιτητικό δικαστήριο επιδίκασε 9,5 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία Μορέας, το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που διεκδίκησε ως διαφυγόντα έσοδα από διόδια. Ο τρόπος διεξαγωγής των διαιτησιών, πάντως, έχει αρκετά ζητήματα και μάλιστα διερευνήθηκε πρόσφατα από τον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Σε κάθε περίπτωση, αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμα και αυτή την εποχή, που γίνεται αγώνας για την εξασφάλιση πόρων, το Δημόσιο καθυστέρησε αρκετούς μήνες να εκτελέσει έγκαιρα την απόφαση του δικαστηρίου, με αποτέλεσμα να καταβάλει στον εργολάβο τόκο υπερημερίας 700.000 ευρώ!
Σύμφωνα με την απόφαση, που υπεγράφη πριν από μία εβδομάδα, η κοινοπραξία Μορέας (που κατασκευάζει τον άξονα Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και Λεύκτρου - Σπάρτης) ζήτησε το 2012 - 2013 τη διενέργεια διαιτησίας, ζητώντας αποζημίωση από το Δημόσιο για διαφυγόντα έσοδα από διόδια:
• 1,47 εκατ. ευρώ για απώλεια εσόδων από τα διόδια Καλαμάτας, καθώς καθυστέρησε η κατασκευή τους και επιπλέον 1,2 εκατ. ευρώ επειδή καθυστέρησε η έναρξη λειτουργίας τους, από 3.3.12 έως 2.9.12 (αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Μορέα, ο σταθμός διοδίων της Καλαμάτας ξεκίνησε να λειτουργεί στις 24.7.12, δηλαδή ο Μορέας αποζημιώθηκε και για δύο μήνες που ο σταθμός λειτουργούσε). Το δικαστήριο επιδίκασε το σύνολο του ποσού.

• 2,3 εκατ. ευρώ για απώλεια εσόδων από τα διόδια Μάναρη το διάστημα 3.8.10-22.11.10. Τα διόδια ξεκίνησαν να λειτουργούν στις 23.11.10. Το δικαστήριο επιδίκασε 2,2 εκατ. ευρώ.

• 2,4 εκατ. ευρώ λόγω καθυστέρησης στην έναρξη λειτουργίας των διοδίων Βελιγοστής και Παραδεισίων από 3.3.11 έως 2.9.12. Προφανώς θα ακολουθήσει και νέο «πακέτο» αποζημίωσης, καθώς οι δύο σταθμοί ξεκίνησαν να λειτουργούν στις 7.1.13. Το δικαστήριο επιδίκασε 1,8 εκατ. ευρώ.

• 434.000 ευρώ για καθυστέρηση στην παράδοση του τμήματος Αθήναιου - Λεύκτρου το διάστημα 30.3.10-3.11.10. Το δικαστήριο επιδίκασε 311.000 ευρώ.

• 586.000 ευρώ για απώλεια εσόδων από καταλήψεις σταθμών διοδίων από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης έως την 26η Ιουλίου 2011. Το δικαστήριο επιδίκασε 410.000 ευρώ.

• Τέλος, 3,7 εκατομμύρια για απώλεια εσόδων από τα διόδια Σπαθοβουνίου (δεν διευκρινίζεται από ποια αιτία) από τις 3.3.10 έως τις 2.9.11. Το δικαστήριο επιδίκασε 1,7 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, ο Μορέας διεκδίκησε 12,2 εκατ. ευρώ και θα λάβει 9,5 εκατ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο θα καταβάλει ακόμα 174.800 ευρώ για έξοδα και αμοιβές της διαιτησίας. Αξιο απορίας είναι πάντως πώς (ή ενδεχομένως και γιατί) το Δημόσιο καθυστέρησε την καταβολή του ποσού που επιδικάστηκε πέρυσι στον Μορέα, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί με τόκους 700.000 ευρώ! Όλα αυτά τη στιγμή που το Δημόσιο «ματώνει» για την εξοικονόμηση πόρων.
Πάντως, ο τρόπος χειρισμού των διαιτησιών από το Δημόσιο έχει στο πρόσφατο παρελθόν απασχολήσει τον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Ο έλεγχος διεξήχθη το 2012, ύστερα από αίτημα του προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με αφορμή διαιτησία με τον Μορέα και η έκθεση παραδόθηκε στις αρχές του 2013.
Οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι ο τρόπος επιλογής των διαιτητών εκ μέρους του Δημοσίου ήταν προβληματικός: το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δεν ενημερωνόταν εγκαίρως, όπως θα έπρεπε, ενώ σε όλες τις αποφάσεις διαιτησίας μέχρι το τέλος του 2011, που ο διαιτητής εκ μέρους του Δημοσίου οριζόταν με απόφαση του υπουργού Υποδομών «δεν προκύπτουν κριτήρια, σχετικά με τον τρόπο ορισμού των διαιτητών, η επιλογή των οποίων διενεργούνταν κατά την αναιτιολόγητη κρίση του αποφασίζοντος οργάνου».
Η υπόθεση παραπέμφθηκε στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που πραγματοποίησε με τη σειρά του εσωτερικό έλεγχο για σειρά παραλείψεων υπαλλήλου.
Σε κάθε περίπτωση, αξιοσημείωτο είναι ότι μέχρι τα μέσα του 2012, ο Μορέας είχε υποβάλει επτά αιτήματα για διαιτησία, ζητώντας αποζημιώσεις, η Ολυμπία Οδός ένα, η Κεντρική Οδός ένα, η Νέα Οδός κανένα, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου οκτώ, ενώ ακόμα 9 αιτήματα διαιτησίας είχαν υποβληθεί για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9731-apozimiosi-9-5-ekat-evro-ston-morea-tha-katavalei-to-dimosio.html

ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ, ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ

ΚΑΘΩΣ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΙΣ ΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ.

 

Άρθρο του Ιωάννη Σιαμά, Internal Auditor, PhDc, Industrial Management Logistics Engineer, MEng, MSc
Η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη τα τελευταία 20 χρόνια ενίσχυσε την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, προκειμένου να καλύψει τους νέους τομείς παραγωγής που εμφανίστηκαν σε όλο τον πλανήτη. Η μεγάλη επέκταση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία προκύπτει από τις απομακρυσμένες αγορές και το εκτεταμένο δίκτυο των καταναλωτών, ανάγκασε την εφοδιαστική αλυσίδα να διερευνήσει νέους τρόπους για την επίλυση των προβλημάτων, με τη βελτίωση της απόδοσης όλων των μεταφορικών μέσων ξεχωριστά, για την επίτευξη του στόχου της βελτίωσης του συνολικού συστήματος μεταφορών.
Οι νέες τάσεις
Οι νέες μονάδες παραγωγής συμβάλλουν στη διεθνή ανταγωνιστικότητα, ενώ οι ταχύτερες διαδικασίες παραγωγής και η περιορισμένη διάρκεια ζωής των προϊόντων επιβάλλουν τη μείωση του κόστους. Με την ολοκλήρωση της Λευκής Βίβλου, πραγματοποιείται μια προσπάθεια αντιμετώπισης της μεταφοράς στο σύνολό της, αξιοποιώντας τις δυνατότητες προς όλα τα μέσα, προς όφελος της λειτουργικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας και για την εξοικονόμηση πόρων και την επίτευξη περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Μέσα από τη βελτίωση των συστημάτων μεταφορών, προκύπτουν παράλληλοι στόχοι, όπως η βιώσιμη ανάπτυξη και η βιώσιμη κινητικότητα.
Οι νέες τάσεις αντιμετωπίζουν τους συντελεστές της εφοδιαστικής αλυσίδας ως μέρος ενός μεγάλου συστήματος μεταφοράς, σε αντίθεση με την παραδοσιακή άποψη που αντιμετωπίζει κάθε μεταφορικό μέσο χωριστά. Η αποδοχή αυτών των νέων τάσεων καθορίζεται από την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της κάθε χώρας, μεταθέτοντας το κέντρο βάρους από τα μέσα στα συστήματα μεταφοράς και από την παραδοσιακή φυσική μεταφορά στις ολοκληρωμένες διαδικασίες μεταφοράς.
Αυτό οδηγεί στη σύνδεση όλων των κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας, με κοινούς τρόπους επικοινωνίας και συμπεριφοράς, δρώντας ανταγωνιστικά μέσα σε ένα αυτοσυντηρούμενο φυσικό διαδίκτυο με υψηλής ποιότητας συνέργειες.
Είναι σαφές ότι για τις ιδιωτικές εταιρείες η εφαρμογή των συστημάτων μεταφορών είναι ευκολότερη, επειδή δεν υπάρχουν θεσμικές απαιτήσεις εκτός από τη βιωσιμότητα. Αντίθετα, όταν η μεταφορά εκχωρείται σε τρίτους, η θεσμική κάλυψη είναι απαραίτητη, αφού μεσολαβεί ένας τρίτος.
Τα μεταφορικά συστήματα αναπτύσσουν δίκτυα με κόμβους που συνδέουν κρίσιμες περιοχές με μεγάλες ανάγκες ανεφοδιασμού. Συγκεκριμένα, το πρώτο βήμα είναι η διασύνδεση των εθνικών δικτύων και στη συνέχεια ακολουθεί η περιφερειακή και εθνική ανάπτυξη, για να ενταχθούν τελικά στο παγκόσμιο φυσικό διαδίκτυο. Η αποτελεσματική χρήση όλων των τρόπων μεταφοράς δημιουργεί και την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος, το οποίο εφεξής θα λειτουργεί ως ρυθμιστικός παράγοντας σε κάθε στρατηγική επιλογή.
Στον ιδιωτικό τομέα, οι εταιρείες που θέλουν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και να βελτιώσουν την ανταγωνιστική τους θέση στρέφονται στους ειδικούς, προκειμένου να αναθέσουν σε τρίτους οποιαδήποτε δραστηριότητα δεν σχετίζεται με την κύρια επιχειρηματική τους δράση. Πρόκειται για μια προσπάθεια προσαρμογής της προσφοράς με τη ζήτηση, μέσω ευέλικτων επιχειρηματικών διαδικασιών. Έτσι, η μεταφορά, η οποία σαφώς δεν περιλαμβάνεται στην παραγωγική διαδικασία, είναι ίσως η πρώτη δραστηριότητα που ανατίθεται εξωτερικά.

Δημιουργία δικτύων
Όσον αφορά το δημόσιο τομέα, η σωστή λύση για την οργάνωση των εμπορευματικών μεταφορών οδηγεί στη δημιουργία ενός δικτύου κόμβων που εκμεταλλεύεται το σύνολο της δυναμικότητας των υποδομών των εμπορευματικών μεταφορών. Έτσι, νομοθετήθηκαν τα Εμπορευματικά Κέντρα για να οργανώσουν όλες τις υποδομές εμπορευματικών μεταφορών σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Η ανταγωνιστική λειτουργία προϋποθέτει την ένταξη σε ένα δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας χρησιμοποιώντας ολόκληρη τη χωρητικότητα του συστήματος.
Η σταθερότητα της υποδομής εφοδιασμού σε συνδυασμό με την αξιοπιστία εξασφαλίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξοικονόμηση ενέργειας. Η ευρωπαϊκή πολιτική για τις μεταφορές εμπορευμάτων ορίζει μια σειρά από βιώσιμες λύσεις μεταφοράς, όπως είναι οι συνδυασμένες μεταφορές, η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, η αύξηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και η αύξηση των σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών σε σχέση με τις οδικές και τις αεροπορικές μεταφορές.
Επιπλέον, η αναδιοργάνωση του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα θα συμβάλλει στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, στην προστασία του περιβάλλοντος και στην οικονομική αναζωογόνηση της περιφερειακής ανάπτυξης μέσω ιδιωτικών επενδυτικών πρωτοβουλιών.
Οι κυρίαρχες τάσεις αναγκάζουν ελληνική κυβέρνηση να εφαρμόσει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις προκειμένου να οργανώσει την εφοδιαστική αλυσίδα. Είναι σημαντικό ότι το σημερινό θεσμικό πλαίσιο, το οποίο δεν εστιάζεται σε συστήματα μεταφοράς, δεν υποστηρίζει τις διεθνείς συμφωνίες ανάμεσα στην Ελλάδα και την Cosco που απαιτούν υψηλή απόδοση των υπηρεσιών, μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης και μείωση του κόστους στην αγορά.
Ο ανταγωνισμός έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερες τιμές που μειώνουν το επίπεδο εξυπηρέτησης σε χαμηλότερο επίπεδο. Όταν το συνολικό κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας μειώνεται, η πρώτη δραστηριότητα που θα καλύπτεται οικονομικά θα είναι η μεταφορά.
Συνεπώς, το κόστος θα μειωθεί στις λοιπές υπηρεσίες αποθήκευσης, διανομής και διακίνησης των προϊόντων, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν το κόστος, μειώνοντας έτσι το επίπεδο των υπηρεσιών τους.

Πηγή: http://www.logistics-management.gr/news/390

 

Αντιδρά η Περιφέρεια Αττικής σε εγκατάσταση πλευρικών διοδίων σε Άγιο Στέφανο-Κηφισιά

Νέα αντίδραση της Περιφέρειας Αττικής στην πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ) και των παραχωρησιούχων να εγκαταστήσουν πλευρικά διόδια στην Κηφισιά και στον Άγιο Στέφανο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης συναντήθηκε σήμερα με κατοίκους και φορείς της Κηφισιάς και όμορων περιοχών στη γέφυρα Βαρυμπόμπης και προανήγγειλε την αρνητική στάση της Περιφερειακής διοίκησης στο ζήτημα των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την κατασκευή σταθμών διοδίων σε Κηφισιά και Άγιο Στέφανο.

Ο κ. Καραμέρος ενημέρωσε σε αδρές γραμμές του κατοίκους ότι το ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. με τους παραχωρησιούχους σχεδιάζουν να κλείσουν τη γέφυρα Βαρυμπόμπης με παράλληλη δημιουργία, δύο δακτυλιδιών (round abouts) και σταθμών διοδίων στην άνοδο και στην κάθοδο της Εθνικής Οδού. Το ίδιο προβλέπεται και στον Άγιο Στέφανο ενώ η τρίτη μελέτη που εξετάζει η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής αφορά την κατασκευή υπέργειας διάβασης 110 μέτρων στον κόμβο Καλυφτάκη που θα συνδέει τη Νέα Κηφισιά με το καθοδικό ρεύμα της Εθνικής Οδού.

Δεδομένης της σύμβασης παραχώρησης που προβλέπει κλειστό αυτοκινητόδρομο μέχρι τη Μεταμόρφωση και τη λειτουργία πλευρικών διοδίων σε Κηφισιά και Άγιο Στέφανο ο Αντιπεριφερειάρχης εξέφρασε την πλήρη αντίθεση του σε οποιοδήποτε σχέδιο ανοίγει το δρόμο επιβολής διοδίων μέσω της κατασκευής νέων σταθμών. Το θέμα συνολικά έρχεται προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο στα μέσα Δεκεμβρίου με τη νέα Περιφερειακή διοίκηση να βρίσκεται στο πλευρό των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής που αντιδρούν έντονα στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Αμβρακία Οδός: Προχωρούν τα έργα, από το 2015 οι πρώτες παραδόσεις τμημάτων

Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία δημόσιο οδικό έργο σε ολόκληρη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 291εκ.ευρώ. Στην πραγματικότητα μιλάμε για την κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού.


Το σταμάτα-ξεκίνα εδώ και 2 χρόνια αποτέλεσε τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στα έργα. Τελικά μετά από δραματικές διαπραγματεύσεις φτάσαμε τον Ιούνιο του 2014 οι 2 από τις 4 εργολαβίες να αλλάξουν εταιρικό σχήμα και τα έργα να πάρουν και πάλι μπρος. Συγκεκριμένα στην εργολαβία 2 (ΧΘ22,5-26,9)  και στην εργολαβία 3 (ΧΘ26,9-35) πλέον λειτουργούν με την Κοινοπραξία ΙΟΝΙΟΣ-ΤΟΜΗ.

Φυσικά το αρχικό χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα και ο αγώνας που γίνεται είναι η τμηματική ολοκλήρωση του έργου μέχρι τα τέλη του 2016. Η πρόοδος στα έργα είναι μετρήσιμη σε αρκετά σημεία. Στο τελευταίο τμήμα (παράκαμψη Αμφιλοχίας) δόθηκε μόλις πριν λίγες μέρες παράταση για τις 31.12.2015. Τα υπόλοιπα τμήματα θα ξεκινήσουν να παραδίδονται σταδιακά μέσα στο 2015 εφόσον δεν έχουμε νέα προβλήματα.

ΟΙ 4 ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Οι 4 εργολαβίες του έργου είναι οι παρακάτω:
1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4% και παράδοση το 2015.
2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Α.Τ.Ε-ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ προϋπολογισμού 33εκ€ με έκπτωση 50,23%. και παράδοση το 2016.
3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ,  «Ιόνιος ΑΤΕ-ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ». Αρχική μειοδότης το 2010 ήταν η Μηχανική ενώ μήνες μετά αντικαταστάθηκε από την ΙΟΝΙΟΣ. Έκπτωση 52,1%. με παράδοση το 2015.
4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ Consortia Stabile - Intallipreze, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85% και παράδοση το 2016.

Ο Αυτοκινητόδρομος Άκτιο- Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Άκτιου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.

Συγκεκριμένα η απόσταση Άκτιο- Αμβρακία- Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας). Το έργο χρηματοδοτείται από  το ΕΣΠΑ ενώ η χρηματοδότηση του θα συνεχίσει από το ΣΕΣ 2014-2020.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Έχει μήκος 48,5 χλμ κα θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/loipoi-autokinitodromoi/item/27898-%CE%B1%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%87%CF%89%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-2015-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CF%8C%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BC%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD

Συνολικές προβολές σελίδας