Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Ιόνια Οδός: 100χλμ λειτουργικού δρόμου μέχρι τα τέλη του έτους

Τρεις μεγάλες ειδήσεις έβγαλε η  επίσκεψη στελεχών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έγινε την περασμένη Πέμπτη  στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού με τη συνοδεία του διευθυντή της Υπηρεσίας Εργων Παραχώρησης Δυτικής και Κεντρικής Ελλάδας, Ζήσιμο Καρβούνη.

Η πρώτη μεγάλη και ευχάριστη είδηση είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε 100χλμ λειτουργικά μέσα στον άξονα. Όπως είπε ο κος Καρβούνης ένα τμήμα μήκους 34 χλμ. έξω από το Αγρίνιο και ένα ακόμα 50 χλμ. στην περιοχή της Αρτας είναι ήδη λειτουργικά, ενώ μέχρι το φθινόπωρο θα προστεθούν δύο ακόμα τμήματα.

Η δεύτερη μεγάλη αλλά όχι ευχάριστη είδηση είναι η λειτουργία σταθμού δοδίων καθώς ο κος Καρβούνης εκτίμησε πως αυτό θα γίνει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην περιοχή του Αγρινίου.

Η τρίτη είδηση είναι πως 7 μήνες πριν το τέλος του 2015 βρισκόμαστε ακόμα στα μισά. Συγκεκριμένα στο 55% έφτασε η πρόοδος στο έργο της Ιόνιας Οδού (στον οδικό άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα).

Η Ευρωπαία Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου φάνηκε να εντυπωσιάζεται από το μέγεθος του έργου και ζητώντας να μάθει για τα χρονοδιαγράμματα έλαβε την απάντηση πως αυτό θα γίνει περί τα τέλη του 2016 αλλά και πάλι χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η Σήραγγα Κλόκοβας. Αρνητική εντύπωση στους Ευρωπαίους επισκέπτες έδωσε η ενημέρωση πως ακόμα υπάρχουν προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις αλλά και τα αρχαιολογικά ευρήματα.

Η ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ
Εδώ και μερικές εβδομάδες ξεκίνησε με κάθε επισημότητα η διάνοιξη της Σήραγγας που έχει μήκος 2,9χλμ. Το "τρύπημα" γίνεται με εκρηκτικά καθώς το σκληρό πέτρωμα αποτελεί εύκολο "μενού" για αυτή τη μέθοδο. Για να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος η διάνοιξη γίνεται και στη βόρεια και στη νότια είσοδο.
Άγνωστο είναι προς το παρόν πότε θα ολοκληρωθεί η διάνοιξη που είναι η πρώτη φάση καθώς μετά θα ακολουθήσει η μόνιμη επένδυση, τα Η Μ, οδοστρωσία, σήμανση, κλπ.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Γηρασμένος και ακριβός ο στόλος των τρόλεϊ και των λεωφορείων

Αντίκτυπο στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών έχει η αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική, που τέθηκε σε ισχύ το περασμένο φθινόπωρο, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Η κακή εικόνα των οικονομικών των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), η οποία επιδεινώθηκε μετά τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων, έχει οδηγήσει σε παροπλισμό μεγάλου μέρους του στόλου. Οχήματα βρίσκονται ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, με την εταιρεία να αδυνατεί να προμηθευτεί ανταλλακτικά.
Εως το τέλος του 2016 συνολικά 415 λεωφορεία (αναλογούν στο 22% του στόλου) και 134 τρόλεϊ (38% του στόλου) θα αποσυρθούν λόγω παλαιότητας, αφού δεν θα πληρούν πλέον ούτε τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου ξεπερνά τα 12,5 χρόνια, με αποτέλεσμα οι βλάβες να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο. Κι όλα αυτά, ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ βρίσκονται στην κορυφή της προτίμησης του επιβατικού κοινού, καθώς διαθέτουν το πιο διευρυμένο δίκτυο από όλα τα υπόλοιπα Μέσα. Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι η γήρανση του στόλου σε συνδυασμό με την κόπωση των υλικών ανοίγει τον δρόμο για επιπλέον έξοδα στις ΟΣΥ.

Η εταιρεία ωστόσο αδυνατεί να προχωρήσει σε προμήθεια νέων οχημάτων, το κόστος των οποίων έχει υπολογιστεί στα περίπου 80 εκατ. ευρώ. Συνολικά απαιτείται η αντικατάσταση 300 θερμικών λεωφορείων.
Από αυτά, τα 180 θα είναι 12 μέτρων, 120 θα είναι 18 μέτρων (αρθρωτά) και άλλα 45 θα είναι ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ 12 μέτρων. Η πρόταση της διοίκησης της εταιρείας ΟΣΥ είναι να ενταχθεί η δαπάνη στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020. Πρόταση η οποία δεν έχει εγκριθεί προς το παρόν και εκτιμάται ότι δεν θα τύχει έγκρισης ούτε στο άμεσο μέλλον.
Αποτέλεσμα των προβλημάτων στον στόλο είναι να προκαλούνται σοβαρές δυσλειτουργίες στο συγκοινωνιακό έργο των ΟΣΥ. Οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια είναι μεγάλες, ενώ η εταιρεία έχει προχωρήσει τρεις φορές έως σήμερα σε τροποποιήσεις δρομολογίων που περιλαμβάνουν καταργήσεις δεκάδων γραμμών, προκειμένου να αντεπεξέλθει στο συγκοινωνιακό έργο.
Στο μεταξύ, φέτος, αναμένεται να αποχωρήσουν πάνω από 200 άτομα από τις ΟΣΥ λόγω συνταξιοδότησης, αφήνοντας ακόμη μεγαλύτερα κενά πίσω τους σε οδηγούς και τεχνικούς.
Οι δε προοπτικές για τα οικονομικά του τρέχοντος έτους είναι ιδιαίτερα αποθαρρυντικές, παρά το ότι κύκλοι του υπουργείου Υποδομών ψέλλιζαν ότι επεξεργάζονται το ενδεχόμενο περαιτέρω μείωσης της τιμής των εισιτηρίων, γεγονός που θα αποβεί μοιραίο για τις εταιρείες.
Η νέα τιμολογιακή πολιτική υπολογίζεται ότι ευθύνεται για έλλειμμα που μπορεί να φτάσει και το 20% έως το τέλος του 2015, δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Υπνεθυμίζεται ότι οι προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης για τις συγκοινωνίες προέβλεπαν δωρεάν εισιτήρια για ανέργους και περαιτέρω μείωση της τιμής των εισιτηρίων. Στόχος της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν η μείωση της τιμής να αυξήσει τις επιβιβάσεις, κάτι το οποίο όμως δεν συνέβη.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ, η επιβατική κίνηση ενισχύθηκε κατά μόλις 1,4%, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη αύξηση στα έσοδα. Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις μηνιαίων καρτών σε λεωφορεία και τρόλεϊ αυξήθηκαν κατά 50%, τα έσοδα δεν ενισχύθηκαν λόγω της μειωμένης τιμής των μαζικών προϊόντων.
Ειδικότερα, με την επιβολή της μείωσης της τιμής των εισιτηρίων, από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2014, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 0,16% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, καταστρέφοντας τη θετική εικόνα που είχε διαμορφωθεί στην αρχή της χρονιάς.
Η πτώση έγινε ακόμα πιο αισθητή τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, τον πρώτο μήνα του 2015 τα έσοδα κατέγραψαν συνολική μείωση 9,44% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2014 και ήταν πιο έντονη στο απαξιωμένο δίκτυο των λεωφορείων-τρόλεϊ, που έφτασε το 14,78%, αλλά και στις ΣΤΑΣΥ η πτώση ήταν 6,83%.
Η απερχόμενη διοίκηση του Οργανισμού αποδίδει το γεγονός στις εκλογές και επικαλείται τα στοιχεία του Μαΐου και του Ιουνίου του 2012, αναφέροντας ότι στο εκλογικό αυτό δίμηνο η πτώση ήταν περίπου 15%.

Συνολικές προβολές σελίδας