Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο 2015-2016



Άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο 2015-2016 Τα αυτοκίνητα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο δακτύλιο, κυκλοφορούν μόνον εφόσον έχουν εφοδιαστεί με τις ειδικές άδειες κυκλοφορίας από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.
Οι άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιούμενων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ – Θ. Δηληγιάννη 24-26, TK 104 38, Aθήνα e-mail: dtroxat@hellenicpolice.gr), στην οποία υποβάλλονται και τυχόν αιτήματα ενδιαφερόμενων για χορήγηση ίδιων αδειών πέραν των προβλεπομένων στην παρούσα, οι οποίες ικανοποιούνται ύστερα από σχετική έγκριση του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Στις άδειες κυκλοφορίας του δακτυλίου αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, το ονοματεπώνυμο του οδηγού και του ιδιοκτήτη ή κατόχου, καθώς και η ημερομηνία λήξης αυτών.
Ειδικά για τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας στο δακτύλιο συνεκτιμώνται οι πραγματικές ανάγκες, η ελάχιστη κυκλοφορία του εντύπου κλπ
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων καθορίζεται μέχρι και την 18-12-2015, ενώ οι άδειες που θα χορηγηθούν από την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, ισχύουν μέχρι και την 08-07-2016.
Για την αντιμετώπιση επειγόντων και εκτάκτων περιστατικών η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής μπορεί να χορηγεί, κατά την κρίση της, προσωρινές άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο, ολιγοήμερης διάρκειας, οι οποίες δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνουν τις πέντε (5) ημέρες
Οι προσωρινές αυτές άδειες χορηγούνται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων προς την ανωτέρω Διεύθυνση Τροχαίας και θα αναγράφουν τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, τον ιδιοκτήτη και οδηγό αυτού, καθώς και το χρονικό διάστημα ισχύος αυτών.

Πηγή: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/dhmosio/77819/adeies-kykloforias-sto-daktylio-2015-2016

Παρωχημένο και δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο διέπει τα ζητήματα τελών κυκλοφορίας

Παρωχημένο και δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο διέπει τα ζητήματα τελών κυκλοφορίας, ενώ οι εγκύκλιες οδηγίες που το ερμηνεύουν εμφανίζονται αλληλοσυγκρουόμενες ή ανεπαρκείς, οδηγώντας σε έλλειψη ασφάλειας δικαίου, διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη.
Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα παρατηρείται άνιση μεταχείριση των φορολογούμενων, ενώ αδυναμίες και ελλείψεις των συναρμόδιων υπηρεσιών συχνά μετακυλίονται στον πολίτη με τη μορφή επιπλέον οικονομικής επιβάρυνσης.
Οι διαπιστώσεις αυτές προέρχονται από έκθεση του Συνηγόρου, η οποία συντάχθηκε έπειτα από διερεύνηση καταγγελιών.
Για τη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου και τη συμμόρφωση της διοικητικής πρακτικής στις αρχές της χρηστής διοίκησης, η ανεξάρτητη αρχή προτείνει:
-Βεβαίωση των τελών κυκλοφορίας παρελθόντων ετών εντός τριετίας από το έτος το οποίο αφορούν, μετά την πάροδο της οποίας να παραγράφεται το δικαίωμα της Διοίκησης να προβεί σε ταμειακή βεβαίωση των τελών.

-Αποδοχή δήλωσης αναγκαστικής ακινησίας του πωλητή-ιδιοκτήτη, όταν αυτή συνοδεύεται από βεβαίωση της αστυνομικής αρχής ότι έγινε καταγγελία κατά του αγοραστή για παράλειψή να μεταβιβάσει το πωληθέν όχημα και να εκδώσει άδεια κυκλοφορίας στο όνομά του.
-Αναλογική επιβολή των τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες ή, ενδεχομένως, τα τρίμηνα κυκλοφορίας του οχήματος εντός του έτους.
-Αποδοχή, για το σκοπό της δήλωσης αναγκαστικής ακινησίας, των αδειών κυκλοφορίας με την ένδειξη «ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ» οι οποίες εκδίδονται μετά από μεταβίβαση όταν το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο.
-Δυνατότητα καταβολής τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν την 1/11/2010, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα επαρκή και ασφαλή στοιχεία για τις εκπομπές CO2 αυτών.
-Καταβολή μειωμένων τελών κυκλοφορίας από τους ανάπηρους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ο κυβισμός των οποίων υπερβαίνει αυτόν για τον οποίο δικαιούνται απαλλαγής (όπως ισχύει με τα τέλη ταξινόμησης).
-Αναδρομικότητα των αποφάσεων των ΔΟΥ για απαλλαγή τελών κυκλοφορίας λόγω αναπηρίας εφόσον διαπιστώνεται καθυστέρηση των ΚΕΠΑ να εκδώσουν την απαιτούμενη βεβαίωση και απαλλαγή από το πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής σε περιπτώσεις που η αρνητική απάντηση για την απαλλαγή εκδίδεται μετά την καταληκτική προθεσμία καταβολής των τελών.
-Ακριβή προσδιορισμό των χαρακτηριστικών των οχημάτων που θεωρούνται ως τύπου jeep τα οποία υποβάλλονται σε τέλη κυκλοφορίας ως επιβατικά και όχι ως φορτηγά Βασικό συμπέρασμα της παρούσας έκθεσης είναι η άμεση ανάγκη τροποποίησης και επικαιροποίησης της σχετικής νομοθεσίας και των διευκρινιστικών εγκυκλίων οδηγιών, στη βάση μιας περισσότερο ορθολογικής και δίκαιης αντιμετώπισης των φορολογούμενων πολιτών.

Μονόδρομος η επέκταση του λιμένα ακτοπλοΐας για τον ΟΛΠ

Από το 2011 ο ΟΛΠ υπόσχεται την ανάπτυξη του λιμένα στη βόρεια πλευρά του, όπου σήμερα οι παραλιμένιοι δήμοι διεκδικούν εκτάσεις για τη δημιουργία χώρων αθλοπαιδιών και πρασίνου.
Μάλιστα η επέκταση του λιμένα στη συγκεκριμένη περιοχή, προς την πλευρά της Δραπετσώνας, συνιστά μονόδρομο, εφόσον ο Πειραιάς παραμένει ως λιμένας ακτοπλοΐας και μεταφοράς εμπορευμάτων και οχημάτων προς τη νησιωτική Ελλάδα, όπως μετέδωσε η «Καθημερινή».
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ, ήδη οι υφιστάμενες υποδομές λειτουργούν στο 85% της δυναμικότητάς τους και εφόσον η ακτοπλοΐα παραμείνει στη συγκεκριμένη λιμενολεκάνη, δεν θα καταφέρει να καλύψει τις ανάγκες που δημιουργεί η αύξηση της κίνησης στα επόμενα 20 έως 40 χρόνια.

Γι’ αυτό άλλωστε, το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ έχει περιλάβει από το 2010 την επέκταση του λιμένα, με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών του.
Αρχικά το έργο της αναβάθμισης θα ξεκινούσε το 2012, στη συνέχεια μετατέθηκε για το 2013 κ.ο.κ. Εχουμε φτάσει στο 2015 και ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίησή του, ενώ από τη στιγμή που θα βρεθεί ο ανάδοχος του έργου, απαιτούνται 3-4 χρόνια για την υλοποίησή του.
Σύμφωνα με ειδικούς, το παράκτιο μέτωπο της Δραπετσώνας για να αξιοποιηθεί ως λιμενική εγκατάσταση απαιτεί την κατασκευή υποδομών συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός λιμενοβραχίονα μήκους 1.000 μέτρων και εσωτερικών λιμενικών έργων μήκους 5 χλμ.
Η κατασκευή τους, όχι μόνον θα αυξήσει τη δυναμικότητα του λιμένα, αλλά θα καταστήσει ασφαλή τον ελλιμενισμό μεγάλων πλοίων, κάτι που δεν είναι εφικτό σήμερα, ειδικά κατά την περίοδο που φυσάει νότιος άνεμος.
Ακόμη, κάτι που έχει μεγάλη σημασία, είναι ότι η λιμενολεκάνη στον Πειραιά είναι συγκεκριμένη και από τη μια είσοδο μέχρι την άλλη η πόλη έχει αναπτυχθεί ασφυκτικά γύρω της. Ως συνέπεια, δεν υπάρχουν άλλοι χώροι επέκτασης, πλην της διαφιλονικούμενης περιοχής, εκτός και αν ο λιμένας ακτοπλοΐας μετακομίσει π.χ. στο Λαύριο.
Ωστόσο, το υποτιθέμενο σενάριο εξαίρεσης της ακτοπλοΐας από τις δραστηριότητες του ΟΛΠ, έτσι ώστε ν’ αποδοθεί το παράκτιο μέτωπο της Δραπετσώνας στους Δήμους, θεωρείται νομικά αδύνατο, αφού θα άλλαζε τους όρους της διακήρυξης του σχετικού διαγωνισμού που προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2014.
Οι όροι αυτοί προβλέπουν την ακτοπλοΐα ως μια ρητή υποχρέωση του προτιμητέου επενδυτή. Σαν συνέπεια, οποιαδήποτε εκ των υστέρων αλλαγή των όρων -παρόλο που η ακτοπλοΐα δεν θεωρείται το «φιλέτο»- θα προκαλούσε νομικές αμφισβητήσεις και πιθανόν να οδηγούσε σε ακύρωση του σχετικού διαγωνισμού.

Σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ 2011-15, τα έργα ανάπλασης στη συγκεκριμένη ακτογραμμή θα αποτελούσαν τη φυσική συνέχεια του υπό ανάπλαση χώρου της λιμενοβιομηχανικής περιοχής Δραπετσώνας, που είναι ιδιοκτησία της ΕΤΕ, του ΟΛΠ και Δημοσίου και των ΕΛΠΕ.
«Τα έργα θα έχουν έντονο κοινωνικό στοιχείο και διέξοδο ανάπαυσης και αναψυχής, με ήπιες παρεμβάσεις για τους κατοίκους των παραλιμένιων περιοχών», αναφέρονταν χαρακτηριστικά στο Επενδυτικό Πρόγραμμα του ΟΛΠ 2011-15 με τίτλο «Βάζουμε πλώρη για το μέλλον».
Πολλοί, πάντως, πίσω από αυτή την κόντρα μεταξύ των παραλιμένιων δήμων, ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνησης, διακρίνουν μια προσπάθεια ναρκοθέτησης της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. Αρκετοί όμως είναι εκείνοι που θεωρούν ότι, καθώς η αποκρατικοποίηση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας μοιάζει αναπόφευκτη, οι τοπικοί άρχοντες πιέζουν για μεγαλύτερα οικονομικά ανταλλάγματα.
Υπενθυμίζεται ότι το νέο σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΠ προβλέπει τη διεύρυνση της ρήτρας εσόδων, από 2% που ήταν, σε 3,5%. Ετσι εκτός από τα δημόσια ταμεία που θα συνεχίσουν να λαμβάνουν το 2% των ετήσιων εσόδων του ΟΛΠ, η τοπική κοινωνία θα αμείβεται με το 1,5%.
Ορισμένοι δήμαρχοι ωστόσο, φαίνεται να επιθυμούν την αλλαγή του ποσοστού που εισφέρεται στην τοπική κοινωνία. Το ΤΑΙΠΕΔ όμως έχει διαμηνύσει ότι κάτι τέτοιο δεν αφορά το Ταμείο και τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, αλλά την κυβέρνηση και την τοπική κοινωνία.

Η DHL εγκαινίασε νέες εγκαταστάσεις στη Λάρισα. Τα οφέλη για τις τοπικές επιχειρήσεις

Η DHL Express διεξήγαγε τα εγκαίνια των νέων γραφείων της στη Λάρισα. Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου,  παρουσία του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού, καθώς και του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας κ. Ελευθέριου Σαμαρά.
Με τα νέα της γραφεία, η εταιρεία ενισχύει την παρουσία της στην τοπική αγορά,  διαθέτοντας το σύνολο των υπηρεσιών της στις τοπικές επιχειρήσεις. Τα νέα γραφεία βρίσκονται σε κεντρικό σημείο της πόλης της Λάρισας, στο επίκεντρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας και διακρίνονται για την αισθητική τους και τη στελέχωσή τους με εξειδικευμένο προσωπικό και τις αρτιότερες τεχνικές υποδομές.
Στον χαιρετισμό του κατά την εκδήλωση των εγκαινίων, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, ευχήθηκε επιτυχία στην εταιρεία και στους εργαζόμενους σημειώνοντας την αξία του κλάδου των ταχυμεταφορών στην επιχειρηματική δραστηριότητα της πόλης.

Ο κ. Αγοραστός προσέθεσε επίσης: «Ο κλάδος των ταχυμεταφορών, ο υγιής ανταγωνισμός και η προσφορά καλύτερων υπηρεσιών, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μια αναλογία για την προσπάθεια, την ταχύτητα και την ασφάλεια με την οποία απαιτείται η χώρα μας να οδηγηθεί σε ένα καλύτερο μέλλον.»
«Η Λάρισα αποτελεί έναν κόμβο εξαιρετικά σημαντικό για εμάς και με τα νέα γραφεία στοχεύουμε στην καλύτερη εξυπηρέτηση της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας», δήλωσε ο κος Ελευθέριος Σαμαράς, Διευθύνων Σύμβουλος DHL Express Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας.
«Φέτος κλείνουμε 30 χρόνια παρουσίας μας στη Λάρισα και με τα νέα γραφεία βελτιώνουμε ακόμα περισσότερο τις υπηρεσίες μας, στηρίζοντας με συνέπεια και υπευθυνότητα τις τοπικές επιχειρήσεις αλλά και τους ιδιώτες καταναλωτές».
Στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, η DHL Express εξυπηρετεί ήδη πελάτες με εισαγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα, για τους οποίους οι διαδικασίες logistics και ειδικά οι ταχυμεταφορές αποτελούν σημαντικό σημείο για την επιχειρησιακή τους επιτυχία.
Η επωνυμία της DHL Express είναι άμεσα συνυφασμένη με την ταχύτητα και την ασφάλεια, δύο αξίες που διαφυλάσσουν με τον πιο σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό οι «Διεθνείς Ειδικοί», οι εργαζόμενοι της εταιρείας, οι οποίοι έχουν λάβει όλες τις απαραίτητες εκπαιδεύσεις προκειμένου να προσφέρουν άριστες και άρτιες υπηρεσίες στο σύνολο των πελατών αλλά και των αυξημένων επιχειρηματικών τους απαιτήσεων.
Το νέο κατάστημα της DHL Express συνδέει καθημερινά τη Λάρισα με το παγκόσμιο δίκτυο της DHL, με παράδοση την επόμενη ημέρα μέσω του αεροδρομίου «Μακεδονία», σε πάνω από 220 χώρες του κόσμου.
Αξίζει να σημειωθεί πως το νέο κατάστημα της εταιρείας στην περιοχή της Λάρισας, αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πλάνου εκσυγχρονισμού και βελτίωσης των υποδομών της εταιρείας σε περιοχές της Ελλάδας όπου υπάρχει παρουσία της, με μεγαλύτερο το έργο πλήρους ανακαίνισης των εγκαταστάσεών της στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που θα ολοκληρωθεί το 2016.
Στην τελετή εγκαινίων, εκτός του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, παρέστησαν επίσης και πελάτες, συνεργάτες της εταιρείας, καθώς και μέλη του εμπορικού συλλόγου της πόλης, εκπρόσωποι τοπικών μέσων ενημέρωσης και πλήθος άλλων επαγγελματιών.
Οι πελάτες της εταιρείας μπορούν να πραγματοποιούν τις αποστολές τους με επίσκεψη στα νέα γραφεία επί της οδού Αεροδρομίου 30, μεταξύ 09.00 – 17.00, ή αφού επικοινωνήσουν τηλεφωνικά στο +302410-623140 ή μέσω του δικτυακού τόπου της DHL στο https://www.mydhl.dhl.com, απ’ όπου μπορεί κανείς να εγγραφεί και να αποκτήσει πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες της εταιρείας.

Υπόθεση ΟΛΠ: Προβληματισμός φορέων για εγκαταστάσεις στρατηγικής σημασίας

Τον προβληματισμό τους, για την τύχη μιας σειράς εγκαταστάσεων στρατηγικής και εθνικής σημασίας, αναφορικά με τη σύμβαση παραχώρησης Δημοσίου-ΟΛΠ, πριν την ιδιωτικοποίησή του λιμανιού εκφράζουν τοπικοί φορείς του Πειραιά, που έχουν στα χέρια τους το σχέδιο για διαβούλευση.
Πηγές από την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο, τονίζουν ότι το πολυσέλιδο σχέδιο, μαζί με τα σχεδιαγράμματα θα έπρεπε να έχει καταρτιστεί από τα δύο συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και την ΟΛΠ ΑΕ και όχι από το ΤΑΙΠΕΔ, προσθέτοντας ότι με αυτό που δόθηκε προς εξέταση «δίνεται όλη η ακτογραμμή από τον Πειραιά έως το Πέραμα».

Όπως ανέφεραν οι ίδιες πηγές, «εγκαταστάσεις, όπως το κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας, πολεμικά καταφύγια, αρμοδιότητας του υπουργείου Άμυνας, δεν φαίνεται να εξαιρούνται».
Επίσης, εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την τύχη των κτιρίων της «παγόδας» του Τελωνείου, της Πυροσβεστικής, του Λιμεναρχείου, του Πολεμικού Ναυτικού, των στρατιωτικών εγκαταστάσεων στο Κερατσίνι, της Ιχθυόσκαλας, των χώρων στάθμευσης στο λιμάνι ακόμα και της πλατείας Καραϊσκάκη, όπου υπάρχουν αφετηρίες λεωφορείων και γραφεία έκδοσης ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς και για το θέμα του πορθμείου, που δεν εξαιρείται και ο ετήσιος τζίρος του αγγίζει τα 600.000 ευρώ.
Ακόμη, θέτουν το ερώτημα τι θα γίνουν τα κτίρια με τα 130 στρέμματα της Πολιτιστικής Ακτής του Πειραιά, για την ανάπτυξη του οποίων συντάχθηκαν μελέτες πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Ερωτηματικό διατυπώνουν επίσης για τι θα γίνει με τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που αφορούν την επέκταση των προβλητών της ακτοπλοΐας κοντά στη πύλη Ε10 αλλά των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
Και στις δύο περιπτώσεις έχουν δεσμευτεί χρηματικά ποσά από το ΕΣΠΑ, αλλά και χρηματοδότηση από την ΕΕ. Ακόμη, για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος τονίζουν ότι δεν διευκρινίζεται τι θα γίνει, ζητώντας να παραμείνει η δραστηριότητα της με αναβάθμιση.
Την ίδια ώρα ανησυχία για το μέλλον τους εκφράζουν και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή εργάζονται πάνω από 1.100 άτομα, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι χειριστές-τεχνικοί, 280 διοικητικοί και 300 εργάτες.
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος έχει εκφράσει την αντίθεση της στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού ενώ την Τρίτη 6 Οκτωβρίου το ΔΣ της θα παραστεί στην εκδίκαση της προσφυγής κατά της πώλησης των μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ στο ΣτΕ.
Εξάλλου, υπόμνημα με τις θέσεις της Περιφέρειας Αττικής, όπως διατυπώνονται σε απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου κατέθεσε στο ΣτΕ ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης.
Στο 9σελιδο υπόμνημα, αναπτύσσονται οι βασικοί λόγοι, για τους οποίους η Περιφέρεια Αττικής θεωρεί ότι πρέπει να γίνει δεκτό το αίτημα των φορέων του Πειραιά «για την ακύρωση της από 5-3-2014 «Πρόσκλησης για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΠ ΑΕ» της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία ΤΑΙΠΕΔ».

Συνολικές προβολές σελίδας