Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Προτεραιότητα της κυβέρνησης η ενίσχυση των εφοπλιστών διαβεβαιώνει ο υπουργός Οικονομίας

Τη διαβεβαίωση ότι «η διατήρηση και η ενίσχυση του υπό ελληνική σημαία στόλου και των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα, συνιστούν προτεραιότητα» παρείχε ο υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, σε αντιπροσωπεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κατά τη συνάντηση τους.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας, συζητήθηκαν «θέματα σχετικά με την ευρωπαϊκή πολιτική για τη ναυτιλία, καθώς και ζητήματα φορολογίας στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας με τους δανειστές».
Η κυβέρνηση δηλώνει πως «η διατήρηση και η ενίσχυση του υπό ελληνική σημαία στόλου και των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα, συνιστούν προτεραιότητα του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και αποτελούν βασική προϋπόθεση για να παραμείνει η ελληνική ναυτιλία στις πρώτες θέσεις του κλάδου».
Στη συνάντηση με τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρο Βενιάμη και Μιχάλη Χανδρή, συμμετείχαν ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης, οι αναπληρωτές υπουργοί Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας και Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης και ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας Γιάννης Θεοτοκάς.

Πηγή: http://902.gr/eidisi/politiki/72684/proteraiotita-tis-kyvernisis-i-enishysi-ton-efopliston-diavevaionei-o-ypoyrgos

Εκπτώσεις στις χρεώσεις των κοντέινερς ζητά το ΕΒΕΘ

Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από τη φύλαξη εμπορευματοκιβωτίων (containers) στους χώρους της ΟΛΘ αναδεικνύει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) με επιστολή του προς τον πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ, Ιωάννη Παντή, ζητώντας παράλληλα εκπτώσεις στις χρεώσεις παραμονής των κοντέινερς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Όπως εξηγεί το ΕΒΕΘ, το πρόβλημα οφείλεται στην αδυναμία εκτελωνισμού των προϊόντων και ανέκυψε λόγω της τραπεζικής αργίας και των περιοριστικών όρων που επιβλήθηκαν στη διακίνηση κεφαλαίων και έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση των εισαγωγικών επιχειρήσεων με επιπλέον έξοδα παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι.
"Προκειμένου να ανακουφισθούν οι εν λόγω επιχειρήσεις από ένα επιπλέον δυσβάστακτο οικονομικό βάρος, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία", η διοίκηση του ΕΒΕΘ παρακαλεί τον πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ να εξετάσει θετικά "μία έκπτωση στο ποσό που αναλογεί για τη φύλαξη των εμπορευματοκιβωτίων, που ο εγκλωβισμός τους κατά τη διάρκεια ισχύος των περιοριστικών όρων αποδεικνύεται από σχετικά φορτωτικά έγγραφα".
Για το ίδιο θέμα το ΕΒΕΘ απέστειλε έγγραφο προς τις ναυτιλιακές εταιρείες ARKAS HELLAS SA, CHINA SΗIPPING, COSCO SHIP AGENCY SA, MAERSK HELLAS SA,  MSC HELLAS και UNITED MARINE AGENCIES S.A. (EVERGREEN LINE), για το πρόβλημα της χρέωσης σταλιών σε εμπορεύματα που βρίσκονται εγκλωβισμένα σε κοντέινερς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και δεν μπορούν να εκτελωνιστούν λόγω της τραπεζικής αργίας και των περιοριστικών όρων. Όπως τονίζει το ΕΒΕΘ, "με τις σχετικές χρεώσεις σταλιών, οι εισαγωγικές επιχειρήσεις επωμίζονται ένα δυσβάστακτο επιπλέον κόστος, η αιτιολόγηση του οποίου δεν μπορεί να αποδοθεί σε βούληση ή αμέλεια των επιχειρήσεων, αλλά προκύπτει κατόπιν της επιβολής των γνωστών περιοριστικών όρων". Για το λόγο αυτό το Επιμελητήριο παρακαλεί τις ναυτιλιακές εταιρίες να μεριμνήσουν "για την ευνοϊκή αντιμετώπιση του προβλήματος".
Μάλιστα το ΕΒΕΘ επισυνάπτει, στο έγγραφό του προς τις ναυτιλιακές εταιρίες, επιστολή του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης προς το Σύλλογο Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, με την οποία εκφράζει την απόγνωση στην οποία έχει περιέλθει ο εμπορικός κόσμος της πόλης που δίνει καθημερινά τη μάχη της επιβίωσης. ΄Οπως εξηγεί ο ΕΣΘ, για την παραμονή των εισαγόμενων εμπορευμάτων πέραν των έξι ημερολογιακών ημερών, για κάθε επιπλέον ημέρα παραμονής στο λμάνι, υπάρχει χρέωση σταλιών από τις ναυτιλιακές εταιρίες. Γι’ αυτό παρακαλείται ο ΣΝΠΘ να μεσολαβήσει ώστε να μην υπάρξει χρέωση αυτών των εξόδων, για όλο αυτό το διάστημα που ίσχυε η τραπεζική αργία και έως τη λήξη του περιορισμού εκδόσεων αδειών εισαγωγής εμπορευμάτων. "Σε άλλη περίπτωση, θα αποτελέσει ένα επιπλέον δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος σε μια περίοδο που οι εμπορικές επιχειρήσεις βρίσκονται ένα βήμα πριν την καταστροφή" σημειώνεται στο έγγραφο του ΕΣΘ.

Ολυμπία Οδός: Ολιγόωρες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Κόμβο Ρίου

Ολιγόωρες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στην εθνική οδό Κορίνθου – Πατρών στην περιοχή του Κόμβου του Ρίου, από τις 22:00 το βράδυ της Πέμπτης έως το αργότερο τις 06:00 το πρωί της Παρασκευή.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία λειτουργίας, η κυκλοφορία με κατεύθυνση προς Πάτρα θα εκτρέπεται προς την ΠΕΟ (περί τη ΧΘ 205,5) και:

τα οχήματα με κατεύθυνση προς Πάτρα και Πύργο θα συνεχίζουν μέσω της ΠΕΟ προς Νοσοκομείο, Πανεπιστήμιο, Πάτρα και Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας.

Όσοι επιθυμούν να κινηθούν στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας, θα επανέρχονται σε αυτήν από τον ανισόπεδο κόμβο Μποζαϊτίκων μέσω της οδού Διοδώρου, ενώ τα οχήματα με κατεύθυνση προς Γέφυρα και το Πορθμείο, θα κινούνται επί της οδού Εγνατίας με κατεύθυνση προς το πορθμείο του Ρίου.

Όσοι επιθυμούν να κινηθούν προς τη Γέφυρα θα εισέρχονται από τον ανισόπεδο κόμβο του Πορθμείου Ρίου.

Η κατεύθυνση προς Αθήνα δεν επηρεάζεται και θα λειτουργεί κανονικά.

Οι ρυθμίσεις κρίνονται απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες συντήρησης ασφαλτοτάπητα.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/31197-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CF%8C%CF%89%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF-%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85

Ιόνια Οδός: Ξαναγκάζωσε το έργο με 4χλμ στην κυκλοφορία και 60χλμ στις αρχές του 2016

Ήταν να μην πάρει φόρα το έργο στην Ιόνια Οδό. Παρά τα μεγάλα προβλήματα που έφεραν τόσο η οικονομική κρίση όσο και τα capital controls τα εργοτάξια ζωντάνεψαν και μάλιστα όπως μαθαίνει το ypodomes.com το έργο ξαναγκάζωσε.

Το γεγονός αυτό το καταδεικνύει και η πρώτη ανεπίσημη παράδοση 4χλμ δρόμου πριν από λίγες μέρες που αφορά τον κλάδο προς Αντίρριο από το Μεσολόγγι μέχρι το Κεφαλόβρυσο από 39ο έως το 44ο χλμ.

Ο κλάδος εξυπηρετεί και τις 2 κατευθύνσεις, με μία λωρίδα προς Ιωάννινα και μία λωρίδα προς Αντίρριο. Το τμήμα αυτό δόθηκε προκειμένου να μπορέσει να δουλευτεί ο κλάδος προς Ιωάννινα και να ολοκληρωθεί.

60χλμ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2016
Το σημαντικότερο νέο στοιχείο σύμφωνα με πολύ έγκυρη πηγή του ypodomes.com είναι πως πλέον το έργο θεωρείται αρκετά ώριμο ούτως ώστε να τεθεί ο στόχος να παραδοθούν τα πρώτα 60χλμ από το Κεφαλόβρυσο μέχρι και μετά την Αμφιλοχία (συμπεριλαμβανομένων και των 34χλμ του ήδη έτοιμου τμήματος της παράκαμψης Αγρινίου).

Μεγάλος στόχος είναι η παράδοση στην κυκλοφορία το πιθανότερο τις αρχές του 2016, χωρίς να αποκλείεται κάποια έκπληξη. To μοναδικό πρόβλημα σε αυτό το τμήμα είναι μία έκταση σε ένα μήκος 1χλμ στο Ρίβιο όπου ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η απαλλοτρίωση. Όπως αναφέρει η πηγή χωρίς το συγκεκριμένο τμήμα ο δρόμος "κόβεται στα δύο".

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΥΓΕΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Ερώτημα παραμένει το τελικό χρονοδιάγραμμα του έργου με βάση την αίτηση της Νέας Οδού (της παραχωρησιούχου εταιρείας της Ιόνιας)  για  παράταση των έργων κατά 1 έτος και την απόφαση του ΥΠΟΜΕΔΙ να στείλει το αίτημα στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.

Για αυτό το θέμα όπως μαθαίνει το ypodomes κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή ο Τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκη που ρωτά ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου "για την όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωση του οδικού άξονα" και αν υπάρχει μέριμνα για την επιτάχυνση των διαδικασιών και την ομαλή συνέχιση του έργου προκειμένου να εξασφαλιστεί η άμεση αποπεράτωση του.

Να θυμίσουμε πως η παράταση της Ιόνιας Οδού αφορά και την ολοκλήρωσης της Σήραγγας Κλόκοβας όπου η εταιρεία παραχώρησης ζητά να να πάει το καλοκαίρι του 2017.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνολικές προβολές σελίδας