Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Πτώση σε χερσαίες και πλωτές μεταφορές. Άνοδος σε αεροπορικές και logistics το α΄τρίμηνο

Μεικτή εικόνα παρουσίασε ο δείκτης κύκλου εργασιών στον τομέα των μεταφορών το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Πτώση σημείωσαν οι χερσαίες και πλωτές μεταφορές και μεταφορές μέσω αγωγών, ενώ άνοδο παρουσίασαν οι αεροπορικές μεταφορές, τα logistics και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία. Ανά τομέα:
Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις χερσαίες μεταφορές και μεταφορές μέσω αγωγών του Α΄ τριμήνου 2015, υποχώρησε κατά 3,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Α΄ τριμήνου 2014, έναντι μείωσης 2,3% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Στις πλωτές μεταφορές ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Α΄ τριμήνου 2014, παρουσίασε μείωση 5,2%, έναντι πτώσης 18,8% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013.
Αντίθετα, αύξηση 3,1% εμφάνισε ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις αεροπορικές μεταφορές, σε σύγκριση με τον Δείκτη του Α΄ τριμήνου 2014, έναντι ανόδου 0,5% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013.
Ανοδικά κινήθηκε και ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στην αποθήκευση και στις υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες, ο οποίος το Α΄ τρίμηνο του 2015 σημείωσε άνοδο 9,6% έναντι του αντίστοιχου Δείκτη του Α΄ τριμήνου του προηγούμενου έτους και αντί αύξησης 6% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013.
Τέλος, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες του Α΄ τριμήνου 2015, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Α΄ τριμήνου 2014, παρουσίασε αύξηση 23%, έναντι ανόδου 11,3% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014 προς το 2013.
Η εικόνα σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2014
Σε σχέση με το Δ΄ τρίμηνο του 2014, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις χερσαίες μεταφορές και μεταφορές μέσω αγωγών του Α΄ τριμήνου 2015 σημείωσε πτώση 16,5%, έναντι μείωσης 18,5% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.
Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις πλωτές μεταφορές του Α΄ τριμήνου 2015, υποχώρησε κατά 26,7% έναντι του αντίστοιχος Δείκτη του Δ΄ τριμήνου 2014, σε σύγκριση με την πτώση 22,2% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014.
Στις αεροπορικές μεταφορές ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Α΄ τρίμηνο του 2015, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δ΄ τριμήνου του προηγούμενου έτους, παρουσίασε μείωση 19,6%, έναντι πτώσης 23,9% κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014.
Ανάλογη εικόνα εμφάνισε και ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στην αποθήκευση και στις υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες, καθώς το α΄ τρίμηνο του 2015 εμφάνισε μείωση 13,8% έναντι του αντίστοιχου Δείκτη του Δ΄ τριμήνου 2014, σε σύγκριση με την πτώση κατά 13,1% που σημειώθηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2014.
Τέλος, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες του Α΄ τριμήνου 2015, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δ΄ τριμήνου 2014, παρουσίασε μείωση 46,6%, έναντι βουτιάς 54% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2014.

Η Maersk «ανοίγει» τις χωρητικότητες, οι νέες παραγγελίες της ναυτιλιακής

Επιβεβαιώθηκε τελικά η πρόθεση της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου, της Maersk Line, για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφορικής ικανότητας περίπου 20.000 teu, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Πρόκειται για εξέλιξη η οποία εντείνει τον ανταγωνισμό στα mega containerships. Ειδικότερα, η Maersk Line, θυγατρική της οποίας η ΑPM Terminals συμμετέχει στον διαγωνισμό πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ και ΟΛΘ, υπέγραψε νέα σύμβαση με τα ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) για την κατασκευή 11 συν 6 (οψιόν) δεύτερης γενιάς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Triple-E με χωρητικότητα 19.630 TEU το κάθε ένα. Κάθε πλοίο θα έχει μήκος περίπου 400 μέτρα, πλάτος 58,6 μέτρα και βύθισμα 16,5 μέτρα.
Η συμφωνία είναι αξίας 1,8 δισ. δολ. και υπεγράφη από τον κ. Sung-Leep Jung, President και CEO των ναυπηγείων DSME, και τον κ. Soren Skou, CEO της Maersk Line, σε μια τελετή στα κεντρικά γραφεία της Maersk Line στην Κοπεγχάγη.
Αυτή είναι η δεύτερη παραγγελία νεότευκτων για φέτος από τον δανέζικο όμιλο. Είχε προηγηθεί μία ακόμη στα ναυπηγεία της Cosco για επτά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 3.600 Teu το ένα.
Αξίζει να επισημανθεί ότι για τα πέντε επόμενα χρόνια η Maersk Line σχεδιάζει να επενδύσει τουλάχιστον 15 δισ. δολ. σε νεότευκτα πλοία και μετασκευές άλλων με στόχο να διατηρήσει την αναγκαία ικανότητα να αναπτύσσεται με βάση την παγκόσμια ζήτηση και να αντικαταστήσει λιγότερο αποδοτικά πλοία, όπως αναφέρει η ίδια.
Τα νέα πλοία θα μας βοηθήσουν να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης και είναι κλειδί στη στρατηγική μας να αναπτυχθούμε περαιτέρω στη συγκεκριμένη αγορά. Αναμένεται να προχωρήσουμε και σε άλλες παραγγελίες πλοίων, τα οποία θα προστεθούν στον στόλο μας από το 2017 και αργότερα, δήλωσε ο κ. Sοren Toft, Chief Operating Officer (COO) της Maersk Line.
Σημειώνεται ότι η Maersk Line έχει μία μακρά συνεργασία με τα ναυπηγεία της DSME, στα οποία κατασκευάστηκαν τα πρωτοποριακά Triple-E πλοία, το τελευταίο εκ των οποίων θα παραλάβει εντός του Ιουνίου.
Τα έντεκα υπό ναυπήγηση πλοία των 20.000 teu θα παραληφθούν από τη Maersk Line μεταξύ του Απριλίου του 2017 και του Μαΐου του 2018 και θα φέρουν τη σημαία της Δανίας.
Επισημαίνεται ότι το συνολικό βιβλίο παραγγελιών της Maersk αντιστοιχεί σε 0,40 εκατ. teu ή περίπου στο 13% του υφιστάμενου εν λειτουργία στόλου της Maersk Line, ο οποίος αποτελείται από 255 ιδιόκτητα (1,7 εκατ. Teu) και 346 ναυλωμένα (1,3 εκατ. Teu) πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
H Maersk Line εκτιμάται ότι θα προσθέσει επιπλέον 4% χωρητικότητα στο στόλο της με τη νέα παραγγελία και τις αναμενόμενες κινήσεις αντικατάστασης παλαιότερων και λιγότερο αποδοτικών πλοίων.
Σημειώνεται ότι οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες του κλάδου έχουν προχωρήσει πλέον σε επενδύσεις για να προσθέσουν στον στόλο τους πλοία από 18.000 teu και πάνω. Στη λίστα των μεγάλων βρίσκονται τουλάχιστον έξι εταιρείες που ανήκουν στις 10 μεγαλύτερες του κλάδου και πιο συγκεκριμένα οι Maersk, MSC, CMA-CGM, China Shipping Line, MOL και Evergreen.
Ο στόλος των εταιρειών αυτών αντιπροσωπεύει το 38% της συνολικής χωρητικότητας παγκοσμίως. Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο οίκος Boston Consulting Group, εκτιμά ότι το βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να μειωθεί προκειμένου να επιτευχθεί μία ισορροπία στην προσφορά και τη ζήτηση μέχρι το 2019.
Κατά την BCG, 300 νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπλοκάρουν οποιαδήποτε προσπάθεια ανάκαμψης των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Θα πρέπει, τονίζει ο αναλυτής, τα επόμενα τέσσερα χρόνια να κατασκευαστούν 300 πλοία λιγότερα από όσα βρίσκονται στο βιβλίο παραγγελιών, εκ των οποίων τα 70 θα πρέπει να είναι πλοία μεταφορικής ικανότητας 13.000 - 18.000 Teu.

Επιτυχής συνάντηση με θέμα τα δρομολόγια των γραμμών του Αργοσαρωνικού

Στο υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού διεξήχθη σήμερα συνάντηση μεταξύ της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών και όλων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις γραμμές του Σαρωνικού.
Σκοπός της συνάντησης που έγινε με πρωτοβουλία του Αν. Γενικού Γραμματέα του ΥΟΥΝΤ Γιάννη Θεοτοκά ήταν η αναζήτηση κοινά αποδεκτής λύσης στον προγραμματισμό των αλλαγών δρομολογίων που έχουν υποβληθεί στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών.
Μετά από λεπτομερή συζήτηση οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκώνν επιχειρήσεων συμφώνησαν στον προτεινόμενο από το Υπουργείο προγραμματισμό των δρομολογίων.
Το ΥΟΥΝΤ εκφράζει την ικανοποίησή του για τη συνάντηση, αποτέλεσμα της οποίας θα είναι η αύξηση των δρομολογίων με τρόπο που να ικανοποιεί πληρέστερα τις ανάγκες των επιβατών στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, και καλεί τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις να την υλοποιήσουν χωρίς υπαναχωρήσεις, όπως οι ίδιες δεσμεύθηκαν.


Συνολικές προβολές σελίδας