Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Η Maersk «ανοίγει» τις χωρητικότητες, οι νέες παραγγελίες της ναυτιλιακής

Επιβεβαιώθηκε τελικά η πρόθεση της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου, της Maersk Line, για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφορικής ικανότητας περίπου 20.000 teu, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Πρόκειται για εξέλιξη η οποία εντείνει τον ανταγωνισμό στα mega containerships. Ειδικότερα, η Maersk Line, θυγατρική της οποίας η ΑPM Terminals συμμετέχει στον διαγωνισμό πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ και ΟΛΘ, υπέγραψε νέα σύμβαση με τα ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) για την κατασκευή 11 συν 6 (οψιόν) δεύτερης γενιάς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Triple-E με χωρητικότητα 19.630 TEU το κάθε ένα. Κάθε πλοίο θα έχει μήκος περίπου 400 μέτρα, πλάτος 58,6 μέτρα και βύθισμα 16,5 μέτρα.
Η συμφωνία είναι αξίας 1,8 δισ. δολ. και υπεγράφη από τον κ. Sung-Leep Jung, President και CEO των ναυπηγείων DSME, και τον κ. Soren Skou, CEO της Maersk Line, σε μια τελετή στα κεντρικά γραφεία της Maersk Line στην Κοπεγχάγη.
Αυτή είναι η δεύτερη παραγγελία νεότευκτων για φέτος από τον δανέζικο όμιλο. Είχε προηγηθεί μία ακόμη στα ναυπηγεία της Cosco για επτά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 3.600 Teu το ένα.
Αξίζει να επισημανθεί ότι για τα πέντε επόμενα χρόνια η Maersk Line σχεδιάζει να επενδύσει τουλάχιστον 15 δισ. δολ. σε νεότευκτα πλοία και μετασκευές άλλων με στόχο να διατηρήσει την αναγκαία ικανότητα να αναπτύσσεται με βάση την παγκόσμια ζήτηση και να αντικαταστήσει λιγότερο αποδοτικά πλοία, όπως αναφέρει η ίδια.
Τα νέα πλοία θα μας βοηθήσουν να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης και είναι κλειδί στη στρατηγική μας να αναπτυχθούμε περαιτέρω στη συγκεκριμένη αγορά. Αναμένεται να προχωρήσουμε και σε άλλες παραγγελίες πλοίων, τα οποία θα προστεθούν στον στόλο μας από το 2017 και αργότερα, δήλωσε ο κ. Sοren Toft, Chief Operating Officer (COO) της Maersk Line.
Σημειώνεται ότι η Maersk Line έχει μία μακρά συνεργασία με τα ναυπηγεία της DSME, στα οποία κατασκευάστηκαν τα πρωτοποριακά Triple-E πλοία, το τελευταίο εκ των οποίων θα παραλάβει εντός του Ιουνίου.
Τα έντεκα υπό ναυπήγηση πλοία των 20.000 teu θα παραληφθούν από τη Maersk Line μεταξύ του Απριλίου του 2017 και του Μαΐου του 2018 και θα φέρουν τη σημαία της Δανίας.
Επισημαίνεται ότι το συνολικό βιβλίο παραγγελιών της Maersk αντιστοιχεί σε 0,40 εκατ. teu ή περίπου στο 13% του υφιστάμενου εν λειτουργία στόλου της Maersk Line, ο οποίος αποτελείται από 255 ιδιόκτητα (1,7 εκατ. Teu) και 346 ναυλωμένα (1,3 εκατ. Teu) πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
H Maersk Line εκτιμάται ότι θα προσθέσει επιπλέον 4% χωρητικότητα στο στόλο της με τη νέα παραγγελία και τις αναμενόμενες κινήσεις αντικατάστασης παλαιότερων και λιγότερο αποδοτικών πλοίων.
Σημειώνεται ότι οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες του κλάδου έχουν προχωρήσει πλέον σε επενδύσεις για να προσθέσουν στον στόλο τους πλοία από 18.000 teu και πάνω. Στη λίστα των μεγάλων βρίσκονται τουλάχιστον έξι εταιρείες που ανήκουν στις 10 μεγαλύτερες του κλάδου και πιο συγκεκριμένα οι Maersk, MSC, CMA-CGM, China Shipping Line, MOL και Evergreen.
Ο στόλος των εταιρειών αυτών αντιπροσωπεύει το 38% της συνολικής χωρητικότητας παγκοσμίως. Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο οίκος Boston Consulting Group, εκτιμά ότι το βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να μειωθεί προκειμένου να επιτευχθεί μία ισορροπία στην προσφορά και τη ζήτηση μέχρι το 2019.
Κατά την BCG, 300 νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπλοκάρουν οποιαδήποτε προσπάθεια ανάκαμψης των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Θα πρέπει, τονίζει ο αναλυτής, τα επόμενα τέσσερα χρόνια να κατασκευαστούν 300 πλοία λιγότερα από όσα βρίσκονται στο βιβλίο παραγγελιών, εκ των οποίων τα 70 θα πρέπει να είναι πλοία μεταφορικής ικανότητας 13.000 - 18.000 Teu.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας