Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Ιδού τα κριτήρια που έθεσε το ΤΑΙΠΕΔ για την αγορά του ΟΛΠ

Περισσότερες από πέντε ώρες διήρκεσε στη Βουλή η ενημέρωση για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ.  ΤΑΙΠΕΔ και υπουργείο Ναυτιλίας εμμένουν στην πώληση του 67% του ΟΛΠ και όχι σε διαγωνισμούς επιμέρους δραστηριοτήτων (π.χ. ΣΕΜΠΟ, car terminal), ξεσηκώνοντας την εναντίωση των κομμάτων της αντιπολίτευσης και των ναυτεργατικών σωματείων (χθες πραγματοποιήθηκε διαδήλωση της ΟΜΥΛΕ έξω από τη Βουλή), ενώ και το ΠΑΣΟΚ έλαβε διακριτικές αποστάσεις.
ΤΑΙΠΕΔ και Μ. Βαρβιτσιώτης παραδέχτηκαν ότι, μόνο μέσω της πώλησης μετοχών, τα εισπρακτικά οφέλη θα είναι σημαντικά και θα πάνε απευθείας στη μείωση του δημοσίου χρέους.
Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή παραχωρούνταν επιμέρους δραστηριότητες, ενδιαφέρον θα εκδηλωνόταν μόνο στις επικερδείς δραστηριότητες (π.χ. εμπορευματοκιβώτια, car terminal), με τις λοιπές ζημιογόνες δραστηριότητες να μένουν στον ΟΛΠ, επιβαρύνοντας τα οικονομικά του αποτελέσματα.
Μόλις δημοσιευτεί στον ελληνικό και διεθνή τύπο η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα χρειαστούν 45 ημέρες για την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος και μετά θα ακολουθήσει η β' φάση του διαγωνισμού, η οποία θα περιλαμβάνει και όρο για την πραγματοποίηση επενδύσεων. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος έως το φθινόπωρο. 



Κριτήρια επιλογής αναδόχου για το 67% του ΟΛΠ

Οικονομικά κριτήρια
Κριτήρια επάρκειας
Ίδια κεφάλαια άνω των 250 εκατ. για τις 3 τελευταίες χρήσεις ή
Λειτουργία 2 σταθμών εμπορευματοκιβωτίων τα 3 τελευταία έτη με άνω του 1,5 εκατ. TEU για όλους τους σταθμούς και τουλάχιστον 1 σταθμό με ετήσια κίνηση άνω των 750 χιλ. TEU ή
Ενεργά μη επενδεδυμένα κεφάλαια άνω των 250 εκατ. το τελευταίο έτος για εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων ή
Λειτουργία 1 σταθμού εμπορευματοκιβωτίων με ετήσια κίνηση άνω των 750 χιλ. TEU και σταθμούς ακτοπλοΐας-κρουαζιέρας άνω του 1 εκατ. επιβατών ή 400 χιλ. RoRo οχημάτων
Διαθέσιμα ρευστοποιήσιμα χρηματοοικονομικά μέσα άνω των 250 εκατ. για φυσικά πρόσωπα
Λειτουργία σταθμών σε περισσότερες από 1 χώρες





Ιόνια Οδός: Πυκνώνουν εργοτάξια και εργασίες σε όλο τον άξονα

Πυκνώνουν τα εργοτάξια για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού. Το μεγαλύτερο οδικό έργο σε Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο (ο οδικός άξονας ξεκινά από το Αντίρριο και φτάνει μέχρι την είσοδο της πόλης των Ιωαννίνων) όσο πάει γίνεται και πιο εμφανές ότι έχει πάρει μπρος. Μεγάλο μέρος των εργασιών έχει ξεκινήσει στο νότιο τμήμα του ενώ στο βόρειο τμήμα γίνεται αναδιοργάνωση των εργοταξίων.

Εν τω μεταξύ στο φουλ είναι πλέον οι μελέτες και οι γεωτεχνικές έρευνες για την σήραγγα στην Κλόκοβα. Μηχανήματα και μετρήσεις γίνονται προκειμένου να διαπιστωθεί το υπέδαφος που θα συναντήσουν τα μηχανήματα εκσκαφής.

Το έργο της διάνοιξης αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2014 και να ολοκληρωθεί 2 χρόνια μετά προκειμένου να ολοκληρωθεί όλος ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού. Υπάρχει πάντως διάχυτη η αισιοδοξία πως όλο το υπόλοιπο έργο θα μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2015 ή το αργότερο τους πρώτους μήνες του 2016.

Στο νότιο τμήμα του έργου έχει παραδοθεί ήδη (κατασκευασμένο ως δημόσιο έργο) το κομμάτι Κουβαράς-Αγγελόκαστρο και οι εργασίες είναι σαφώς πιο προχωρημένες με τις σήραγγες και τις γέφυρες να είναι σε αρκετά ώριμο στάδιο κατασκευής.

Στο βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού και συγκεκριμένα μετά την παράκαμψη Φιλιππιάδας έχουμε το πιο δύσκολο κομμάτι των κατασκευών με τα εδάφη να είναι πιο ορεινά και τις εργασίες να επηρεάζονται πολύ από τις καιρικές συνθήκες.

Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού αναμένεται να λύσει μεγάλα προβλήματα μετακίνησης που σήμερα υπάρχουν.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/ionia-odos/item/23910-%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CF%80%CF%85%CE%BA%CE%BD%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CF%8C%CE%BB%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1

ΒΕΠ: Η αύξηση διοδίων θα εντείνει τα ατυχήματα και τις ζημιές στο επαρχιακό δίκτυο

Την έντονη διαμαρτυρία του για την αύξηση της τιμής των διοδίων εξέφρασε δια στόματος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ο πρόεδρός του Ανδριανός Μιχάλαρος.
Σε δήλωσή του ο κ. Μιχάλαρος επεσήμανε ότι «η πολιτική αύξησης των τιμών και μεγέθυνσης των παγίων εξόδων επαγγελματιών και επιχειρήσεων δεν πρόκειται να οδηγήσει πουθενά, εάν δεν στοχεύει στην ανάπτυξη και τη μετεξέλιξη σε έργα, που αφορούν την κοινωνία και την πρόοδο.
Οι αποφάσεις αυτές προκαλούν την κοινωνία σε μία περίοδο, που οι πολίτες είναι απελπισμένοι με αποτέλεσμα η αντίδραση να ξεπερνά τα όρια του διαλόγου και να γίνεται ακραία διαμαρτυρία. Με τις αυξήσεις αυτές επιβαρύνεται το εμπόριο, η βιοτεχνία και η βιομηχανία, οι πολίτες.
Η αύξηση θα έχει σημαντικές επιπτώσεις καθώς το σύνολο της βαριάς κυκλοφορίας των οχημάτων θα κατευθύνεται στο επαρχιακό δίκτυο και τους παράδρομους, οι οποίοι είναι απαρχαιωμένοι και περίπου τριτοκοσμικοί ώστε να αποφύγουν τα διόδια, αυξάνοντας τα ατυχήματα και προκαλώντας μεγάλες ζημιές στο επαρχιακό δίκτυο.
Και όλα αυτά γίνονται χωρίς να έχει υπάρξει σοβαρή επέκταση και ριζική βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς και σταθερής τροχιάς ώστε να δίνεται μία εναλλακτική λύση. Ουσιαστικά, θα δημιουργηθούν δύο ομάδες οδηγών: Εκείνοι, που θα διέρχονται ασφαλώς και θα πληρώνουν διόδια, με τη μετακύλιση, βεβαίως, της αύξησης της τιμής τους στα προϊόντα που παράγουν ή τις υπηρεσίες τους κι εκείνοι -οι περισσότεροι- που θα μετακινούνται από τους παρατημένους κι επικίνδυνους παράδρομους με κίνδυνο της ασφάλειας και της ζωής τους».

Υπέρ του «eCall» σε ΙΧ και ελαφρά φορτηγά τάχθηκε το Ευρωκοινοβούλιο

Σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και στα ελαφρά φορτηγά θα πρέπει πλέον να τοποθετηθούν, έως τον Οκτώβριο του 2015, συσκευές κλήσεων έκτακτης ανάγκης από το όχημα («eCall»), που θα ειδοποιούν αυτόματα τις σωστικές υπηρεσίες στην περίπτωση αυτοκινητιστικών ατυχημάτων.
Μόνο το 2012, άλλωστε, 28.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε οδικά ατυχήματα, ενώ 1,5 εκατ. τραυματίστηκαν.
Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν το σχετικό νομοσχέδιο την Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου.
«Η ανάπτυξη ενός δημόσιου πανευρωπαϊκού συστήματος κλήσεων έκτακτης ανάγκης αποτελεί ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα για την ασφάλεια των Ευρωπαίων χρηστών του οδικού δικτύου. Περίπου 2.500 ζωές θα μπορούσαν να σωθούν κάθε χρόνο στην Ευρώπη, ενώ η σοβαρότητα πολλών τραυματισμών θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Το σύστημα «eCall» θα είναι δωρεάν, ώστε να μπορεί να επωφεληθεί από αυτό κάθε οδηγός στην Ευρώπη, ανεξάρτητα από το αυτοκίνητο που αυτός ή αυτή οδηγεί», δήλωσε η εισηγήτρια Olga Sehnalova (Σοσιαλιστές, Τσεχία).
Με την κλήση από το όχημα του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης θα ειδοποιούνται αυτομάτως στην περίπτωση σοβαρών τροχαίων. Το σύστημα «eCall» θα παράσχει την ακριβή θέση του ατυχήματος και θα βοηθά με τον τρόπο αυτό τις σωστικές υπηρεσίες να φτάνουν πιο γρήγορα, να σώζουν ζωές, αλλά και να μειώνουν τόσο τη σοβαρότητα των τραυματισμών όσο και το κόστος της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Yποχρεωτικό το «eCall» από το 2015
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών θα πρέπει να εγκαταστήσουν τις συσκευές κλήσεων έκτακτης ανάγκης σε όλα τα νέα μοντέλα έως τον Οκτώβριο του 2015. Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο αναβολής της προθεσμίας αυτής προκειμένου να ικανοποιηθούν αιτήματα από τον βιομηχανικό κλάδο να δοθεί περισσότερος χρόνος για την ανάπτυξη και τη δοκιμή του συστήματος.
Διαβίβαση των δεδομένων με στόχο τη διάσωση, όχι τον συνεχή εντοπισμό του οχήματος
Οι ευρωβουλευτές ενίσχυσαν μια ρήτρα προστασίας των προσωπικών δεδομένων που υπήρχε στο νομοσχέδιο, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με το σύστημα «eCall» δεν θα είναι ανιχνεύσιμα παρά μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Τα μέλη του ΕΚ διευκρινίζουν ότι σε περίπτωση ατυχήματος και αυτόματης κλήσης του αριθμού 112, τα δεδομένα που αποστέλλονται στα κέντρα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να περιορίζονται στον τύπο της ενεργοποίησης, την κλάση του οχήματος, τον τύπο του χρησιμοποιούμενου καυσίμου, την ώρα του ατυχήματος, την ακριβή θέση του οχήματος, την κατεύθυνση της πορείας του και τον αριθμό των προσδεμένων ζωνών ασφαλείας.

Δωρεάν η κλήση προς τις σωστικές υπηρεσίες
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η εγκατάσταση τής κάθε συσκευής «eCall» θα κοστίζει περίπου 100 ευρώ. Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές τονίζουν ότι το σύστημα «eCall» αποτελεί μια δημόσια υπηρεσία που χρησιμοποιεί τον αριθμό 112 και θα πρέπει, συνεπώς, να είναι δωρεάν για τους χρήστες.
Επόμενα βήματα
Ο κανονισμός σχετικά με το σύστημα «eCall» εγκρίθηκε στο στάδιο της πρώτης ανάγνωσης από την ολομέλεια με 485 ψήφους υπέρ, 151 κατά και 32 αποχές. Το Συμβούλιο μπορεί να αποδεχθεί τη θέση του Κοινοβουλίου ή να υιοθετήσει τη δική του θέση που θα πρέπει στη συνέχεια να διαπραγματευθεί με τους ευρωβουλευτές.

Συνολικές προβολές σελίδας