Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Εγνατία: Σε δημοπράτηση η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Σύνορα



Μία ακόμα εργολαβία, η τελική αυτή τη φορά έρχεται για τον κάθετο άξονα Κομοτηνή-Σύνορα.  Σε επίσημη δημοπράτηση εδώ και μερικές μέρες είναι η ολοκλήρωση του δρόμου και περιλαμβάνει την ανατολική χάραξη (ΧΘ.0-ΧΘ.6.3). Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η Εγνατία Οδός ΑΕ.

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 21εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) και η ημέρα δημοπράτησης είναι στις 25 Νοεμβρίου 2014. Το έργο χρηματοδοτείται (ως ένα από τα τελευταία) από το ΕΣΠΑ 2007-2013 μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας και από το ΕΤΠΑ.

Σύμφωνα με τη προκήρυξη το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Το έργο θα τραβήξει το ενδιαφέρον αρκετών εταιρειών καθώς θεωρείται εύκολο καθώς δεν περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά έργα.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Βασικό αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή της ανατολικής χάραξης της οδού Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα από χθ. 0+000 ως χθ. 6+300.

Συγκεκριμένα περιλαμβάνεται η πλήρης κατασκευή της αρτηρίας μήκους 6,28 χλμ., του ισόπεδου κόμβου σύνδεσης περί τη Χ.Θ. 0+000 του άξονα επί της παλαιάς Εθνικής Οδού Κομοτηνής Αλεξανδρούπολης με τον Κάθετο Άξονα Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, του ανισόπεδου κόμβου Καρυδιάς - Κάλχα περί τη χ.θ. 4+652 του άξονα, η κατασκευή της γέφυρας του ρέματος Τρελοχείμαρρου, 2 άνω διαβάσεων, μίας. κάτω διάβασης για την εξυπηρέτηση των τοπικών κινήσεων, η κατασκευή μικρών τεχνικών έργων, και του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

Επίσης στην παρούσα εργολαβία περιλαμβάνεται η αντιολισθηρή στρώση σε όλο το μήκος του κάθετου άξονα συνολικού μήκους 22,35μ. περίπου και η προστασία των πρανών από Χ.Θ. 6+430 έως Χ.Θ. 8+960.

Περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, , οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης – ασφάλειας, οδοφωτισμού, εργασίες εγκατάστασης φωτεινής σηματοδότησης στον κόμβο σύνδεσης του Κάθετου Άξονα με τον Α/Κ Ανατολικής Κομοτηνής και την Π.Ε.Ο. Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης, η κατασκευή ενός αμφίπλευρου χώρου στάθμευσης και εργασίες επένδυσης πρανών με φυτική γη και υδροσποράς αυτών.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνεχίζεται το θρίλερ γύρω από τον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ – Cosco

Συνεχίζεται το θρίλερ γύρω από τον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ – Cosco. To διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ αποφάσισε την σύγκλιση έκτακτης γενικής συνέλευσης, με θέμα την έγκριση του φιλικού διακανονισμού με την Cosco, για την επέκταση των Κινέζων στο δυτικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ.

Η γενική συνέλευση μετόχων του ΟΛΠ καλείται να λάβει υπόψη και την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία έδινε το πράσινο φως για την κύρωση της συμφωνίας, ωστόσο με δυο αστερίσκους. Συγκεκριμένα, το Ελεγκτικό Συνέδριο, αν καιχαρακτήριζε σύννομο τον φιλικό διακανονισμό, έθετε δυο όρους:

-Δέχεται την αναστολή καταβολής του συμβατικού σταθερού εγγυημένου ανταλλάγματος για επτά έτη (έως το 2021), ήτοι έως ότου η ΣΕΠ (Cosco) ολοκληρώσει κατασκευαστικά και παραγωγικά τον προβλήτα ΙΙΙ (επέκταση στο δυτικό τομέα).

-Εισηγείται την καταβολή, από τον ΣΕΠ (Cosco), ενός σταθερού συμφωνημένου ανταλλάγματος για την παραχώρηση του δυτικού τομέα του προβλήτα ΙΙΙ.

Υπενθυμίζεται ότι, στον φιλικό διακανονισμό προ Ελεγκτικού Συνεδρίου, η επαναφορά του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος θα εφαρμοζόταν μόλις το ΑΕΠ της Ελλάδας έφτανε στα επίπεδα του 2008 + 2% ετησίως.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ αποφάσισε να θέσει τα νέα δεδομένα στην γενική συνέλευση, όπου μεγαλομέτοχος είναι το ΤΑΙΠΕΔ. Το Ταμείο καλείται να αποφασίσει, εάν θα εγκρίνει τον φιλικό διακανονισμό, εντάσσοντας τις αιτιάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ωστόσο, από την πλευρά στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ, εκφράστηκε η άποψη ότι “το Ταμείο δεν έχει την εξουσιοδότηση να καθορίσει τους όρους μιας εμπορικής διαπραγμάτευσης”, αναμένοντας την τελική, όπως υποστηρίζουν, συμφωνία ΟΛΠ – Cosco. Πέρα από το ΤΑΙΠΕΔ, με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση που θα διατηρήσει η Cosco, η οποία αμφισβητεί τις αιτιάσεις του Ελεγκτικού.

Όσον αφορά τους εργαζομένους, χαρακτηρίζουν σκάνδαλο την όλη διαπραγμάτευση. Πέρα από την γενικότερη αντίθεση στην πώληση του 67% του ΟΛΠ, επισημαίνουν ότι αντίκειται των ευρωπαϊκών κανονισμών ανταγωνισμού το “πάγωμα” του ετήσιου ανταλλάγματος, σε συνδυασμό με τη δεσπόζουσα θέση που αποκτούν οι Κινέζοι στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ.

Η εισήγηση του ΟΛΠ
Η εισήγηση των εργαζομένων
Η απόφαση του Ελεγκτικου 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9212-synexizetai-to-thriler-gyro-apo-ton-filiko-diakanonismo-olp-cosco.html

Εκσυγχρονισμός στους συνοριακούς σταθμούς Δοϊράνης και Bogorodica

Στον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των υποδομών στους συνοριακούς σταθμούς πρόσβασης Δοϊράνης και Bogorodica αφορά η συνεργασία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης και της Διεύθυνσης Τελωνείων της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης, η συνεργασία, η οποία έχει ενταχθεί και συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΙΡΑ Διασυνοριακής Συνεργασίας «Ελλάδα - Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας 20072013», αποσκοπεί στη βελτίωση των τελωνειακών υπηρεσιών των παρεχόμενων στους πολίτες και τις επιχειρήσεις των δυο γειτονικών χωρών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης γενικότερα, ενώ αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης, που θα προκύψει από την αύξηση του τουριστικού ρεύματος μεταξύ των δύο χωρών

Θα πραγματοποιηθούν επεμβάσεις που αφορούν στον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των υποδομών των Συνοριακών Σταθμών των δύο χωρών. Συγκεκριμένα: • Ανακαίνιση του Κτιρίου Ελέγχου και των γραφείων του Τελωνείου του Σταθμού Δοϊράνης και εγκατάσταση συστήματος ελέγχου πρόσβασης στα παραπάνω κτίρια • Ανακαίνιση του Κτιρίου Διοίκησης του Σταθμού Bogorodica • Εγκατάσταση εξοπλισμού αυτόματης αναγνώρισης και καταγραφής πινακίδων και προμήθεια συστήματος ελέγχου πρόσβασης οχημάτων με μπάρες στο Σταθμό Δοϊράνης • Δημιουργία νέων δημόσιων χώρων υγιεινής στο Σταθμό Δοϊράνης και ανακαίνιση των δημόσιων χώρων υγιεινής στο Σταθμό Bogorodica • Βελτίωση του συνοριακού αυτοκινητόδρομου, αντικατάσταση και επέκταση του στάση συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/9215-eksygxronismos-stous-synoriakoys-stathmoys-doiranis-kai-bogorodica.html

Συνολικές προβολές σελίδας