Δευτέρα 4 Ιουλίου 2016

Δήλωση της IRU για το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στο Ην. Βασίλειο για έξοδο από την Ευρωπαϊκή ‘Ενωση

Η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών, ΙRU, την οποία στην Ελλάδα εκπροσωπεί η ΟΦΑΕ ως ενεργό Μέλος της, δημοσίευσε σήμερα επίσημη ανακοίνωση για το αποτέλεσμα του χθεσινού δημοψηφίσματος στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ακολουθεί μετάφραση της ανακοίνωσης στα ελληνικά, ενώ το πρωτότυπο κείμενο στα αγγλικά μπορείτε να βρείτε εδώ.
"_Η ψήφος των Άγγλων πολιτών υπέρ της αποχώρησης της χώρας του από την Ε.Ε. θα έχει πολλαπλές διαστάσεις σε πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων, αναπόφευκτα, και των συνεπειών στις διεθνείς οδικές μεταφορές.
Το Ην. Βασίλειο, από την στιγμή που θα ειδοποιήσει επισήμως για την αποχώρηση του από την Ευρ. Επιτροπή, έχει δύο χρόνια για να διαπραγματευτεί την έξοδο, όπως ορίζει το άρθρο 50 της Σύνθήκης της Λισσαβώνας. Το αποτέλεσμα αυτών των διαπραγματεύσεων θα καθορίσει το συνολικό αντίκτυπο της ψήφου για τους Βρετανούς οδικούς μεταφορείς που διενεργούν δρομολόγια από/προς τα υπόλοιπα 27 Κράτη Μέλη, αλλά και για τους Ευρωπαίους μεταφορείς που διενεργούν δρομολόγια από/προς το Ην. Βασίλειο.
Μια σειρά από θέματα πρέπει να τεθούν προς συζήτηση κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να δοθεί νομική σαφήνεια και η σταθερότητα που χρειάζονται οι οδικοί μεταφορείς. Σε αυτά τα θέματα θα μπορούσε να συμπεριληφθεί και η χρήση και επανεισαγωγή των τελωνειακών διαδικασιών εκτελωνισμού καθώς και οι συμβάσεις για την διευκόλυνση της διαμετακόμισης, ο διασυνοριακός ΦΠΑ, η πρόσβαση στην αγορά, η πρόσβαση στο επάγγελμα, και τα εκπαιδευτικά πρότυπα και οι αναγνωρίσεις. Οι μεταφορείς μπορεί επίσης να επηρρεαστούν αρνητικά από επιπλέον θέματα ασφαλείας, όπως οι παράνομοι μετανάστες και οι απαιτήσεις για έλεγχο ταυτοποίησης για τους μεταφορείς που εκτελούν επιβατικές μεταφορές.
Η IRU ζητεί την ταχεία επίλυση αυτών των σημαντικών θεμάτων , προκειμένου να εξασφαλισθεί η σαφήνεια και να διευκολυνθεί o ορθός επιχειρηματικός προγραμματισμός για τους μεταφορείς που αντιπροσωπεύουμε μέσω των μελών μας._"

Πηγή: http://ofae.gr/el/nea/international-news/dilosi-tis-iru-gia-apotelesma-toy-dimopsifismatos-sto-vasileio-gia-eksodo-apo-tin-eyropaiki-enosi/

Υποχρεωτική ζύγιση εμπορευματοκιβωτίων (containers) από τους φορτωτές - Τροποποίηση SOLAS REGULATION

Η τροποποίηση θα τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2016.
Πληροφορίες για τις προδιαγραφές του Πιστοποιητικού Μικτής Μάζας (VGM) ενός εμπορευματοκιβωτίου
  • Από 1/7/2016 τα ακτοπλοϊκά μέσα μεταφοράς δεν θα φορτώνουν εμπορευματοκιβώτια που δεν συνοδεύονται από VGM.
  • Ο αποστολέας (που είναι δηλωμένος ως αποστολέας στο bill of lading) είναι υπεύθυνος για την προσκόμιση του VGM στον οδικό μεταφορέα και στον ακτοπλοϊκό μεταφορέα σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν την φόρτωση στο πλοίο.
  • Η ευθύνη του αποστολέα για την ζύγιση του εμπορευματοκιβωτίου πρέπει να αναφέρεται ξεκάθαρα στο συμφωνητικό μεταφοράς.
  • Τα στοιχεία που πρέπει να δοθούν στους μεταφορείς και στους ακτοπλοούς αποτελούνται από το VGM και την θεωρημένη υπογραφή του αποστολέα, η οποία μπορεί να είναι και ηλεκτρονική. (σε κάποιες χώρες μπορεί να απαιτούνται και επιπλέον δικαιολογητικά/στοιχεία βάσει εθνικής νομοθεσίας.)
Τεχνικές πληροφορίες για την πιστοποίηση της μικτής μάζας ενός εμπορευματοκιβωτίου
  • Εμπορευματοκινώτιο εννοείται τα τυποποιημένα containers, εμπορευματοκιβώτια-δεξαμενές, επίπεδα ράφια και τα δοχεία μεταφοράς χύδην.
  • Η κλίμακα που χρησιμοποιείται για ζύγιση πρέπει να βαθμονομείται / πιστοποιηθεί σύμφωνα με τους τοπικούς / εθνικούς κανόνες.
  • Το VGM αποτελείται από την ζύγιση του φορτίου, συμπεριλαμβανομένης και της συσκευασίας, και τα προστατευτικά υλικά και το απόβαρο του εμπορευματοκιβωτίου.
  • Υπάρχουν δύο αποδεκτές μεθοδολογίες για τον υπολογισμό του VGM:
    1. Ζύγιση του εμπορευματοκιβωτίου γεμάτο/φορτωμένο, ή
    2. ζύγιση όλων των πακέτων και των υλικών συσκευασίας και προσθέστε το απόβαρο του εμπορευματοκιβωτίου


    Συνημμένα: 


«Έπεσαν» στην Κίνα οι τελικές υπογραφές της πώλησης του ΟΛΠ στην Cosco

Παρόντος του πρωθυπουργού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Li Keqiang και του Έλληνα ομολόγου του Αλέξη Τσίπρα υπεγράφη σήμερα, στη μεγάλη Αίθουσα του Λαού στο Πεκίνο, η συμφωνία μεταξύ της China COSCO Shipping Corporation limited ("COSCO SHIPPING”) και του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία επιβεβαιώνει ότι οι προϋποθέσεις που καθορίστηκαν στη «Συμφωνία Εξαγοράς Μετοχών» ("SPA”) έχουν εκπληρωθεί.
Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Απριλίου 2016, η COSCO SHIPPING υπέγραψε τη Συμφωνία Εξαγοράς Μετοχών και τη Συμφωνία Μετόχων με το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ στις 10 Ιουνίου 2016, διεξήχθη η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ, κατά την οποία το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τη Συναλλαγή ως συμβατή με τον ελληνικό νόμο για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων.
Η Βουλή των Ελλήνων κύρωσε, με ευρεία πλειοψηφία, τη συμφωνία παραχώρησης στις 30 Ιουνίου 2016, ολοκληρώνοντας μια σειρά απαραίτητων εγκρίσεων για την ολοκλήρωση της συναλλαγής από την COSCO SHIPPING.
Η σημερινή τελετή υπογραφής, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, θα εμβαθύνει ακόμα περισσότερο τις διμερείς οικονομικές και εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών.
Φόρουμ ναυτιλιακής συνεργασίας
Όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, σήμερα διοργανώθηκε, επίσης, το Φόρουμ για την Ελληνο-Κινεζική Ναυτιλιακή Συνεργασία. Το Φόρουμ παρακολούθησε ο Γενικός Διευθυντής της COSCO SHIPPING Wan Min, ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων στην ομιλία του:
"Το έργο για τον Πειραιά κύλησε ομαλά, λειτουργώντας ως πρότυπο για τη συνεργασία Κίνας και Ελλάδας και αποκτώντας μεγάλη σημασία για την προώθηση της διμερούς φιλίας και ανάπτυξης.
Η COSCO SHIPPING θα αξιοποιήσει το απαράμιλλο γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά, θα κεφαλαιοποιήσει τη στρατηγική ευκαιρία που προκύπτει από την πρωτοβουλία "Μία Ζώνη, Ένας Κόσμος" και τις στενές Σινο-Ελληνικές σχέσεις, θα προχωρήσει ενεργά σε επενδύσεις υποδομών, θα βελτιστοποιήσει την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων προκειμένου να αυξήσει τη δυναμικότητα του Πειραιά και να τον μετατρέψει στο μεγαλύτερο λιμάνι διαμετακόμισης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, στο προγεφύρωμα που συνδέει την ηπειρωτική χώρα με τη θάλασσα, σε ένα διεθνές εφοδιαστικό κέντρο, στη νότια πύλη προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.
Η COSCO SHIPPING πραγματοποιεί υψηλού επιπέδου επενδύσεις στο λιμάνι από το 2009. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η COSCO SHIPPING έχει ενισχύσει με επιτυχία την ανταγωνιστικότητα και σημασία του Πειραιά στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, κι έχει συνεισφέρει ενεργά στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας.
Ο Πειραιάς έχει πλέον καταστεί ένας σύγχρονος εμπορευματικός σταθμός μεγάλου βεληνεκούς, με κορυφαίες τεχνολογίες, ενώ είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι με όρους διαχειριστικής ικανότητας ανάμεσα στα 100 κορυφαία εμπορευματικά λιμάνια διεθνώς.
Επιπλέον, αποτελεί σημαντικό κόμβο για πολλές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η εμπορευματική δυναμικότητα του Πειραιά αυξήθηκε από 880.000 TEU το 2010 σε 3.360.000 TEU το 2015, ενώ η κατάταξή του με όρους δυναμικότητας εκτοξεύτηκε από την 93η θέση στην 39η.
Η ανάπτυξη της ΣΕΠ όχι μόνο βελτίωσε τις υποδομές του λιμανιού και δημιούργησε περισσότερες από 1.200 θέσεις εργασίας, αλλά επιπλέον αύξησε τα έσοδα της Ελλάδας, τονώνοντας έτσι περαιτέρω την ανάπτυξη στη χώρα.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/14971-epesan-stin-kina-oi-telikes-ypografes-tis-polisis-tou-olp-stin-cosco.html

Προβληματισμός στους ακτοπλόους από τη μείωση επιβατών τον Ιούνιο

Ανησυχητική τροπή έχει πάρει η ακτοπλοϊκή επιβατική κίνηση, καθώς ο Ιούνιος δείχνει μία πτώση, σε σχέση με πέρυσι πάνω από 10%, ενώ εξαιρουμένων των προσφύγων η πτώση είναι περίπου 4,5% σε όλες τις γραμμές από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Τα στοιχεία αυτά προβληματίζουν τους ακτοπλόους που περιμένουν να δουν πώς θα πάνε οι επόμενοι δύο μήνες (Ιούλιος και Αύγουστος), ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα «τσιμπάει» ελαφρώς και το πετρέλαιο και συνεπακόλουθα και τα ναυτιλιακά καύσιμα, άρα και το κόστος λειτουργίας.
Η ακτοπλοΐα έρχεται από μία πολύ καλή χρονιά πέρυσι, καθώς εκτός της αυξημένης κίνησης, σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια, τα έσοδα της ωθήθηκαν και από τις προσφυγικές ροές.
Οπως εξηγούν παράγοντες του κλάδου, πέρυσι μέχρι και τον Ιούνιο, η κίνηση ήταν σε καλύτερα επίπεδα, από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια, εξαιρουμένων των προσφύγων, στη συνέχεια λόγω του «σοκ» των capital controls η κίνηση τον Ιούλιο κατέρρευσε, αλλά τον Αύγουστο επανέκαμψε.
Φέτος, το πρώτο πεντάμηνο συνολικά η κίνηση κινήθηκε ελαφρώς ανοδικά (+1,5%) σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο και ενώ αναμενόταν ανοδική κίνηση τον Ιούνιο, τελικά οι προσδοκίες δεν ευοδώθηκαν.

Συνολικές προβολές σελίδας