Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Βελτιωτικές προτάσεις στο νομοσχέδιο για τα logistics κατέθεσε το ΕΒΕΠ

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, με σχετικό υπόμνημα που απέστειλε στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Νίκο Δένδια, καθώς και στον Πρόεδρο και τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το οποίο αφορά στο υπό κατάθεση Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για τη «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής», προτείνει μια σειρά στοχευμένων ενεργειών και παρεμβάσεων, προς βελτίωση του ραγδαία αναπτυσσόμενου κλάδου της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

Ειδικότερα, το εν λόγω Σχέδιο Νόμου:

α) αποσαφηνίζει, ποιές επιχειρήσεις υπάγονται στον κλάδο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας-logistics, ενώ πλέον επιτρέπει σε αυτές να ολοκληρώνονται κάθετα, για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, κάτι που δεν επιτρεπόταν πριν. (π.χ. Αποθήκη - μεταφορική - εμπορική επιχείρηση από την ίδια επιχείρηση),

β) εντάσσει και τις επιχειρήσεις Εφοδιαστικής Αλυσίδας στη νέα λογική πάταξης της γραφειοκρατίας των υπηρεσιών (δεν χρειάζονται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, αλλά μια υπεύθυνη δήλωση συμμόρφωσης),

γ) καταργεί τους διαχωρισμούς, μεταξύ εμπορικής και βιομηχανικής αποθήκης, σε όρους δόμησης,

δ) υποχρεώνει τις επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας να πιστοποιούνται στα πρότυπα ποιότητας και ε) προβλέπει τη σύσταση επιχειρηματικών πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας.

Ως εκ τούτου, οι προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π. επιγραμματικά έχουν ως εξής:

1) Επανεξέταση των σχετικών άρθρων του Σχεδίου Νόμου περί Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας, με σκοπό να εξασφαλιστεί η εναρμόνιση της νέας νομοθεσίας περί εφοδιαστικής με τα προβλεπόμενα στο Ν.3333/2005,

2) Επανεξέταση της σύνθεσης του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής,

3) Συσχέτιση μεταξύ Εμπορευματικού Κέντρου και των φιλικών προς το περιβάλλον Συνδυασμένων Μεταφορών,

4) Λειτουργική διασύνδεση από την Αδειοδοτούσα Αρχή των μεταποιητικών μονάδων, της εμπορικής δραστηριότητας με τα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ) και

5) Ορισμός των Επιμελητηρίων, ως υπευθύνων φορέων για την τήρηση του ειδικού μητρώου εφοδιαστικών επιχειρήσεων, με στόχο την αποσυμφόρηση και εξοικονόμηση πόρων των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Τα Επιμελητήρια με την ήδη εξελιγμένη υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτουν, μέσω της λειτουργίας και συνεχούς αναβάθμισης του Γ.Ε.ΜΗ., μπορούν να τηρούν το συγκεκριμένο μητρώο.

Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, με την παρουσία του στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή ανέλυσε όλες τις παραπάνω προτάσεις και δήλωσε σχετικά: «Ο επιχειρηματικός κόσμος του Πειραιά συνηγορεί σε κάθε νομοθετική προσπάθεια, που έχει ως στόχο να διορθώσει ασάφειες των προηγούμενων Νόμων, να μειώσει τη γραφειοκρατία και να καταστήσει εν τέλει το «επιχειρείν» πιο «εύφορο» στις επενδύσεις.

Ωστόσο, αν και πρόκειται για μια πρώτη θετική προσέγγιση, το Ε.Β.Ε.Π. επισημαίνει κάποια στοιχεία, τα οποία χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης, ενώ θα παρακολουθεί όλα τα στάδια επεξεργασίας του Νομοσχεδίου, μέχρι τη ψήφισή του.

Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη και το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, που δημιουργείται στο λιμάνι του Πειραιά και την περιοχή του Θριασίου, έπειτα και από τις μεγάλες συμφωνίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ-COSCO –HP, καθώς και ΖΤΕ, HUAWEI, το Ε.Β.Ε.Π. θα συνεχίσει απρόσκοπτα τις εντατικές προσπάθειές του για την ανάπτυξη του συστήματος των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics, ώστε να καταστεί η Χώρα μας διαμετακομιστικός κόμβος των Βαλκανίων και της Ν.Α. Ευρώπης».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8764-veltiotikes-protaseis-sto-nomosxedio-gia-ta-logistics-katethese-to-evep.html

Οι επιπτώσεις του ν/σ για τα logistics στις επιχειρήσεις. Τι επισημαίνει ο ΣΕΒ

Το σ/ν «Ρύθμιση θεμάτων εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις» πραγματοποιεί ένα σημαντικό και αναγκαίο βήμα για τη διαμόρφωση ευνοϊκού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας, σύμφωνα με τον ΣΕΒ. 

Υλοποιεί ένα βασικό πυλώνα της Εθνικής Στρατηγικής Logistics και υποστηρίζει, με κανονιστικά και νομοθετικά εργαλεία, το επιχειρησιακό και λειτουργικό περιβάλλον ανάπτυξης και λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αν και το σ/ν εκτιμάται ότι προάγει το 10% έως 20% (ανά δείκτη μέτρησης) της συνολικά εκτιμώμενης ωφέλειας στην εθνική οικονομία από την εκπλήρωση της Εθνικής Στρατηγικής Logistics, εντούτοις αποτελεί σημαντικό προαπαιτούμενο και καίριο πολλαπλασιαστή της επιδιωκόμενης ανάπτυξης του τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Έκθεσης Επιπτώσεων οι σημαντικότερες άμεσες επιπτώσεις  εντοπίζονται σε: 

    -μείωση του επιχειρηματικού ρίσκου που συνδέεται με την αδειοδότηση
    -ενίσχυση της ικανότητας προσέλκυσης επενδύσεων και μείωση της αβεβαιότητας
    -μείωση του θεσμικού χρόνου αδειοδότησης,
    -μείωση του κόστους ευκαιρίας της επένδυσης
    -μείωση του κόστους κατασκευής υψηλών κτιρίων  για σταθερή χωρητικότητα παλετών και αύξηση  του αριθμού των παλετο-θέσεων, ανά οικοδομήσιμο cm2 επιφανείας, με έμμεσα οφέλη στην βελτίωση της αποδοτικότητας των αποθηκών
    -περιορισμός του μεσοσταθμικού κόστους συμμόρφωσης των νέων αδειοδοτούμενων επιχειρήσεων αλλά κυρίως του κόστους συμμόρφωσης των  μέχρι τώρα μη αδειοδοτημένων επιχειρήσεων
    -δημιουργία υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (Added Value Services)                 

Κατ’ αντιστοιχία οι σημαντικότερες έμμεσες και σωρευτικές επιπτώσεις, εκτιμώνται ότι εισφέρουν σε:

    -αύξηση της ανταγωνιστικής λειτουργίας της αγοράς υπηρεσιών logistics
    -μείωση κόστους logistics ως ποσοστό του τζίρου των επιχειρήσεων,
    -ενίσχυση του δείκτη Logistics Performance Index (LPI)
    -αύξηση διερχόμενων φορτίων transit
    -αύξηση συνολικά του κύκλου εργασιών Added Value Services
    -τριπλασιασμός των διεθνών t-km με σιδηρόδρομο
    -αύξηση  10% των χερσαίων σιδηροδρομικών Εθνικών  Εμπορευματικών Μεταφορών σε αποστάσεις >300 km
    -αύξηση της πληρότητας των φορτηγών στον Ευρωπαϊκό Μ.Ο.
    -αύξηση κύκλου εργασιών υπηρεσιών Logistics
    -ενίσχυση του outsourcing των διαχειριζόμενων τόνων Εθνικών Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών

Σημειώνεται ότι οι πολλαπλασιαστικές έμμεσες θετικές επιπτώσεις τόσο στη δυναμική του κλάδου όσοι και στην ανταγωνιστικότητα της οικονομία (spillover effects) λειτουργούν σωρευτικά και θα είναι ορατές μόνο εφόσον υλοποιηθεί ένα ικανοποιητικό μέγεθος των λοιπών μέτρων της Εθνικής Στρατηγικής logistics.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8778-oi-epiptoseis-tou-n-s-gia-ta-logistics-se-oikonomia-kai-epixeiriseis-ti-episimainei-o-sev.html

Κλείνει σύντομα το deal C. A. Papaellinas και Diakinisis Logistics Services Κύπρου

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των C. A. Papaellinas και Diakinisis Logistics Services Κύπρου.

Όπως μεταδίδουν κυπριακά μέσα, η συμφωνία θα αφορά τη διαχείριση του κέντρου διανομής της C. A. Papaellinas στην Κύπρο, από τη Diakinisis, και τη διανομή των προϊόντων που εμπορεύεται.

Σημειωτέον, το κέντρο διανομής της C. A. Papaellinas θεωρείται από τα πλέον σύγχρονα στην Κύπρο, με το κόστος ανέγερσής του να υπολογίζεται στα 15 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, η συμφωνία περιλαμβάνει τη δημιουργία κοινής εταιρείας, στην οποία θα συμμετέχει και η οικογένεια Παπαέλληνα και η οποία θα αναλάβει τη διανομή προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, όπως Nanny’s, Huggies, Dr. Fisher, Aquafresh, Panadol, Kleenex κ.ά.

Με την ολοκλήρωσή της, η συμφωνία θα ενισχύσει την τάση που θέλει τη δημιουργία μεγάλων κέντρων διανομής, μέσω συνεργασιών που μειώνουν το κόστος προς όφελος των εταιρειών.

Υπενθυμίζεται ότι η Diakinisis Κύπρου αποτελεί θυγατρική της ομώνυμης ελληνικής εταιρείας που ιδρύθηκε το 1977 και σήμερα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες του κλάδου. Στην Κύπρου έχει αναλάβει τη μερική διανομή των προϊόντων της Αφοί Λανίτης.

Πηγή:http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8781-kleinei-syntoma-to-deal-c-a-papaellinas-kai-diakinisis-logistics-services-kyprou.html

Σε λειτουργία οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων Μώλου και Μπράλου (Θερμοπυλών)

Η «Κεντρική Οδός Α.Ε.», ανακοίνωσε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3597/2007 (όπως αυτός τροποποιήθηκε με το Ν. 4219/2013) που διέπουν τη Σύμβαση Παραχώρησης του έργου «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)» και έπειτα από σχετική επικοινωνία με το ελληνικό Δημόσιο, τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 8ης Σεπτεμβρίου προς Τρίτη 9η Σεπτεμβρίου, θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων Μώλου και Μπράλου (Θερμοπυλών). 

 - Δίκυκλα, τρίκυκλα
Μώλος 0,20 euro
Μπράλος (Θερμοπύλες) 0,30 euro
  - Ελαφρά οχήματα
Μώλος 0.35 euro 
Μπράλος (Θερμοπύλες) 0,45 euro
- Φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις (4) άξονες
Μώλος 0,85 euro
Μπράλος (Θερμοπύλες) 1,15 euro
- Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις (4) ή περισσότερους άξονες
Μώλος 1,20 euro
Μπράλος (Θερμοπύλες) 1,60 euro

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8745-se-leitourgia-oi-plevrikoi-stathmoi-diodion-molou-kai-bralou-thermopylon.html

Με τα αιτήματα των ιδιοκτητών λεωφορείων συντάσσεται η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας

Με τα αιτήματα των ιδιοκτητών λεωφορείων αναφορικά με τη μεταφορά μαθητών, συντάσσεται η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Σε συνάντηση που είχε το πρωί ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας με τους εκπροσώπους των λεωφορειούχων υπήρξε συμφωνία μέσω της οποίας οι δύο πλευρές ζητούν από την κυβέρνηση «να δώσει άμεσα λύση για την εξόφληση των ενταλμάτων πληρωμής της μεταφοράς μαθητών για τα σχολικά έτη 2012-2013 και 2013-2014».

Ο κ. Τζιτζικώστας παρείχε στήριξη και στο αίτημα των ιδιοκτητών λεωφορείων, που αφορά την αναδρομικότητα στα δεδουλευμένα τους.

«Προειδοποιούμε ότι, εφόσον άμεσα με νέα τροπολογία δεν προστεθεί η αναδρομικότητα για την οποία είχε συμφωνήσει το υπουργείο Εσωτερικών με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε προηγούμενη συνάντηση, η οποία όμως δεν συμπεριελήφθη με ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών στη χθεσινή τροπολογία για την κάλυψη των αδιάθετων δρομολογίων, κανένα από τα δρομολόγια δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων μαθητών», αναφέρεται σε κοινή δήλωση την οποία ανέγνωσε ο περιφερειάρχης.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/8780-me-ta-aitimata-ton-idioktiton-leoforeion-syntassetai-i-perifereia-k-makedonias.html

Νέα ναυτιλιακή συμμαχία: Ocean 3 από τις CMA-CGM, China Shipping και UASC

Τεκτονικές ανακατατάξεις στους ναυτιλιακούς liners. Μετά τη δημιουργία της 2M, δηλαδή της σύμπραξης της δανικής Maersk και της ελβετο-ιταλικής MSC, η γαλλική CMA-CGM δημιούργησε την Ocean Three, μαζί με την κινεζική China Shipping και την αραβική United Arab Shipping Co.

Επί του παρόντος, η συμφωνία υπογράφτηκε για τις περιοχές Ασίας - Βόρειας Ευρώπης, Ασίας-Μεσογείου και για υπερωκεάνια δρομολόγια. ενώ “οι συμφωνίες για το διατλαντικό εμπόριο είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης και θα ανακοινωθούν σύντομα”, όπως αναφέρεται σχετικά.

Σύμφωνα με τα, έως τώρα, στοιχεία η Ocean 3 θα προσφέρει τέσσερις εβδομαδιαίες υπηρεσίες μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης, τέσσερις μεταξύ Ασίας - Μεσογείου και επτά μεταξύ της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής.

Η CMA CGM υποστήριξε ότι η συμμαχία θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους και θα εξαρτηθεί από την απόφαση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ναυτιλίας των ΗΠΑ.

Οι εταίροι δήλωσαν ότι θα έχουν ένα εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 20% των υπηρεσιών μεταξύ Ασίας-Ευρώπης και 13% στα υπερωκεάνια.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8757-nea-naftiliaki-symmaxia-ocean-3-apoteloymeni-apo-cma-cgm-china-shipping-uasc.html

Συνολικές προβολές σελίδας