Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

Διπλή «ναυμαχία» μεταξύ ομίλου Grimaldi και ΑΝΕΚ - Attica

Φωτιά στην επιχειρηματική σύγκρουση, που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Αδριατική και το Κρητικό πέλαγος μεταξύ των ΑΝΕΚ και Attica από τη μία πλευρά και του Ομίλου Grimaldi από την άλλη, βάζουν οι πρωτοβουλίες του ιταλικού Ομίλου, σύμφωνα με την «Nαυτεμπορική».  
Στις 19 Δεκεμβρίου ο όμιλος Grimaldi «ανοίγει» μία νέα γραμμή μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας, μεταξύ των λιμανιών της Ραβέννας, Ηγουμενίτσας και Πάτρας, ενώ μία ημέρα πριν από την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου συζητείται στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) το αίτημα της θυγατρικής του, Minoan Lines για έκτακτη δρομολόγηση του επιβατηγού «Ικαρος Παλάς» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά.
Πρόκειται για δύο κινήσεις που τελικό στόχο έχουν, όπως εκτιμούν στην Ακτή Μιαούλη, τον πλήρη έλεγχο των γραμμών της Αδριατικής από τον Ομιλο Grimaldi και την αναδιάρθρωση των γραμμών στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Με τη δρομολόγηση πλοίου στα Χανιά, πιέζει την ΑΝΕΚ να αποχωρήσει από τη γραμμή της Βενετίας (εξυπηρετείται από το λιμάνι Porto Marghera) όπως ίσως και τη Hellenic Seaways (HSW) η οποία έχει επίσης δρομολογημένο το «Νήσος Ρόδος» στη γραμμή Κόρινθος- Porto Marghera. Επίσης, πιέζεται και η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Attica, η οποία δραστηριοποιείται στην Ανγκόνα και το Ηράκλειο, εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Να σημειωθεί ότι το άνοιγμα της γραμμής Ραβέννα-Ηγουμενίτσα-Πάτρα έρχεται δύο μήνες σχεδόν μετά το ετήσιο διεθνές συνέδριο του Ομίλου Grimaldi στη διάρκεια του οποίου ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Emanuele Grimaldi, σημείωνε ότι η προσφερόμενη χωρητικότητα στην Αδριατική είναι υπερβολική και ζητούσε απόσυρση πλοίων.

Αυξημένα μέτρα της Τροχαίας για τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς

Αυξημένα μέτρα ασφάλειας σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας θέτει σε εφαρμογή η Αστυνομία εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Συγκεκριμένα, τα μέτρα αναμένεται να κορυφωθούν τις ημέρες μαζικής εξόδου - εισόδου των οχημάτων από και προς τα μεγάλα αστικά κέντρα και συγκεκριμένα από τις 20 Δεκεμβρίου έως τις 6 Ιανουαρίου.
Ειδικότερα, προβλέπεται:
  • -Αυξημένη τροχονομική αστυνόμευση του οδικού δικτύου σε τομείς ανά 20-30 χιλιόμετρα, με βάση τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες κάθε περιοχής.
  • -Ενισχυμένη αστυνομική παρουσία και αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα.
  • -Ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις , για την αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
  • -Αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους-εξόδους των μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.
  • -Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί κ.λπ.).
  • -Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αυξημένα μέτρα Τροχαίας, σε περιοχές που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.
  • -Παρουσία τροχονόμων στους σταθμούς διοδίων της χώρας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση και την παροχή συμβουλών στους οδηγούς και τους συνεπιβάτες.
  • -Ενημέρωση των πολιτών σε περιπτώσεις κυκλοφοριακών ή άλλων προβλημάτων.
  • -Διενέργεια ειδικών και γενικών ελέγχων από συνεργεία της Τροχαίας, ιδιαίτερα για τη βεβαίωση παραβάσεων που ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
  • -Συνεργασία και συντονισμό με όλους τους συναρμόδιους τοπικούς φορείς για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, εξαιτίας καιρικών φαινομένων σε όλη τη χώρα (χιονοπτώσεις, κατολισθήσεις, πλημμύρες, παγετοί κ.λπ.)

Η ΕΕ ενέκρινε χρηματοδότηση 2,97 δισ. για την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων

Ο Επίτροπος κ. Johannes Hahn, αρμόδιος για θέματα περιφερειακής πολιτικής, ενέκρινε τη χρηματοδοτική υποστήριξη της ΕΕ ύψους 2,97 δισ. για την κατασκευή τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα.
Οι επενδύσεις αυτές -που συγκαταλέγονται μεταξύ των σημαντικότερων έργων υποδομής στην Ελλάδα- είναι καθοριστικής σημασίας για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας, καθώς συνδέουν τις περιφέρειές της με ταχείς και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι η οικονομική ενίσχυση που χορήγησε η Ελλάδα είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Όπως αναφέρει ανακοίνωση της Κομισιόν, η ίδια και οι ελληνικές αρχές χαρακτήρισαν τους αυτοκινητοδρόμους ως επενδύσεις «έργων προτεραιότητας», καθοριστικό παράγοντα για τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη της χώρας και των περιφερειών της. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 6.000 θέσεις εργασίας. Τα έργα θα ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2015, ενώ στη συνέχεια θα απασχολούνται στη διαχείρισή τους περίπου 1.700 άτομα.
Οι παγωμένοι αυτοκινητόδρομοι απόρροια της κρίσης
Ο αρμόδιος για θέματα περιφερειακής πολιτικής Επίτροπος κ. Johannes Hahn, που υπέγραψε τις αποφάσεις συγχρηματοδότησης, δήλωσε: «Αυτά τα έργα και η απότομη διακοπή τους υπήρξαν εμφανώς "θύματα" της κρίσης στην Ελλάδα. Η συνέχισή τους και το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες είναι και πάλι διατεθειμένες να επενδύσουν σε αυτά αποτελεί ένδειξη της αυξανόμενης εμπιστοσύνης στην ανάκαμψη της Ελλάδας.
Σε συνέχεια της θετικής ψήφου της Ελληνικής Βουλής, είμαι στην ευχάριστη θέση να εγκρίνω τα εν λόγω έργα ζωτικής σημασίας για τη χώρα, τα οποία θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην τόνωση της ανάπτυξης. Αυτή η απόφαση είναι το αποτέλεσμα σκληρής εργασίας και επιμονής από πολλές πλευρές: από την Ελληνική Δημοκρατία, τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά όλες τις υπηρεσίες της Επιτροπής που εμπλέκονται σε αυτήν την προσπάθεια συντονισμού για την οργανωμένη προσπάθειά τους».
Ο Επίτροπος κ. Hahn πρόσθεσε: «Το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών στο οποίο ανήκουν αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι (άξονας ΠΑΘΕ) έχει ουσιαστική σημασία για τη διασύνδεση του ευρωπαϊκού χώρου και για την ομαλή λειτουργία της ευρωπαϊκής ενιαίας αγοράς. Τα έργα αυτά θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα των περιφερειών τις οποίες διασχίζουν, καθιστώντας τες πιο ελκυστικές για τους επενδυτές. Παράλληλα με τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών για την ανάπτυξη και την απασχόληση, βελτιώνουν επίσης την ποιότητα ζωής των πολιτών. Αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι θα είναι πολύ πιο ασφαλείς από τους δρόμους που αντικαθιστούν».
Ιστορικό των διαπραγματεύσεων
Η οικονομική κρίση προκάλεσε σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης σε τέσσερεις από τις πέντε παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων. Η απότομη πτώση της οδικής κυκλοφορίας και των αναμενόμενων εσόδων από τα διόδια, καθώς και η ανάκληση της στήριξης μέρους του τραπεζικού τομέα, είχαν ως συνέπεια να σταματήσουν τα έργα λόγω της έλλειψης κονδυλίων. Η συγχρηματοδότηση της ΕΕ ύψους έως 2,97 δισ. για τα τέσσερα έργα είναι μέρος συνολικής επενδυτικής δαπάνης ύψους 4,6 δισ.  

Την Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2013, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε κρατικές ενισχύσεις για τη χρηματοδότηση της κατασκευής των τεσσάρων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η κρατική χρηματοδότηση είναι απαραίτητη και αναλογική, καθώς δεν υπερβαίνει το χρηματοδοτικό κενό που δεν μπορεί να καλυφθεί αποκλειστικά από τις δυνάμεις της αγοράς, ενώ παράλληλα διασφάλισε ότι οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν ξανά και ότι οι παραχωρησιούχοι και οι τράπεζες θα συνεισφέρουν το δικό τους μερίδιο χρηματοδότησης.
Οι παραχωρησιούχοι είναι Έλληνες κατασκευαστές καθώς και ευρωπαϊκές εταιρείες από διάφορα κράτη μέλη, και υπέγραψαν πρόσφατα την αναδιατύπωση του έργου. Εκτός από την ΕΤΕπ, περίπου 40 ελληνικές και διεθνείς τράπεζες συμμετέχουν στη χρηματοδότηση.
Οι τέσσερις επενδύσεις προέρχονται από το πρόγραμμα περιφερειακής πολιτικής της ΕΕ «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ταμείο Συνοχής στην Ελλάδα.
Η ταυτότητα των έργων
Η παραχώρηση της Ιονίας Οδού περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Αντίρριο-Ιωάννινα μήκους 196 χλμ καθώς και την αναβάθμιση των υφιστάμενων τμημάτων του άξονα ΠΑΘΕ (ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ο οποίος αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών). Ο αυτοκινητόδρομος θα διασχίζει τέσσερις ελληνικές περιφέρειες: την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, τη Στερεά Ελλάδα και την Αττική. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 723,6 εκατομμυρίων. Η μείωση των οδικών ατυχημάτων αναμένεται να είναι πάνω από 37%.
Η ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός-Κλειδί, που διασχίζει τις περιφέρειες της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Μακεδονίας, περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Ευαγγελισμός - Σκοτίνα (24,71 χλμ), καθώς και την αναβάθμιση των υφιστάμενων τμημάτων (204,70 χλμ) του άξονα ΠΑΘΕ. Το Ταμείο Συνοχής θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 699 εκατομμυρίων. Η μείωση των οδικών ατυχημάτων αναμένεται να είναι πάνω από 30%.
Η ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα αφορά στην κατασκευή του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα (120 χλμ), συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης των υφιστάμενων τμημάτων (81,5 χλμ) του άξονα ΠΑΘΕ. Ο αυτοκινητόδρομος θα διασχίζει τις περιφέρειες της Δυτικής Ελλάδας, της Πελοποννήσου και της Αττικής. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 977 εκατομμυρίων. Η μείωση των οδικών ατυχημάτων αναμένεται να είναι πάνω από 38%.
Η ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας για τον αυτοκινητόδρομο E-65 αφορά στην κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα μήκους 78,5 χλμ και στην εγκατάσταση σταθμών διοδίων και συστήματος επικοινωνίας στο τμήμα Σκάρφεια-Ράχες (57 χλμ) του άξονα ΠΑΘΕ. Ο αυτοκινητόδρομος διασχίζει τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα. Το Ταμείο Συνοχής θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 570 εκατομμυρίων. Η μείωση των οδικών ατυχημάτων αναμένεται να είναι πάνω από 30%.

Συνολικές προβολές σελίδας