Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Οδηγώντας στην Εγνατία Οδό κατά τη χειμερινή περίοδο. Οδηγίες και συμβουλές

Η Εγνατία Οδός, που διασχίζει την Ελλάδα από το δυτικότερο άκρο της (Ηγουμενίτσα) μέχρι τα ανατολικά σύνορα (Κήποι Έβρου), ως τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού δικτύου
αποτελεί έναν από τους πιο σύγχρονους και υψηλών προδιαγραφών οδικούς άξονες της Ελλάδας. Επίσης, ένα μεγάλο μέρος των αυτοκινητοδρόμων των Κάθετων Αξόνων Λαγκαδάς – Σέρρες – Προμαχώνας και Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή έχει αποδοθεί σε κυκλοφορία. Όπως όλοι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι διεθνών προδιαγραφών, διαθέτει εξοπλισμούς και συστήματα ασφαλείας, με στόχο τη διευκόλυνση και την ασφάλεια του ταξιδιώτη.
Στην Εγνατία Οδό λειτουργούν συστήματα διαχείρισης μετεωρολογικών πληροφοριών οδού (Road Weather Information Systems, RWIS) σε διάφορα σημεία της οδού. Η μεταφορά και επεξεργασία των μετεωρολογικών δεδομένων γίνεται τηλεματικά στα αντίστοιχα τοπικά Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας των σηράγγων. Τα συστήματα συλλογής/καταγραφής μετεωρολογικών δεδομένων και τοπικής πρόγνωσης οδικών καιρικών φαινομένων όπως ο παγετός, ο άνεμος κ.λπ. συμβάλλουν σημαντικά στην έγκαιρη πληροφόρηση των οδηγών αλλά και στη βελτιστοποίηση των εργασιών χειμερινής συντήρησης.
Η Εγνατία Οδός είναι ένας από τους πιο ορεινούς αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης. Περισσότερα από 200 συνεχόμενα χιλιόμετρα βρίσκονται σε υψόμετρο άνω των 500 μέτρων, ενώ το μέγιστο υψόμετρο ξεπερνά τα 1.000 μέτρα, στην περιοχή του Μετσόβου.
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οι συνθήκες που επικρατούν στον αυτοκινητόδρομο ενδέχεται ν΄ αλλάξουν απότομα. Επιπλέον, είναι σύνηθες να παρουσιάζονται σημαντικά διαφορετικές συνθήκες σε γειτονικά τμήματα του οδικού δικτύου. Οι καιρικές συνθήκες είναι απρόβλεπτες και η έλευση χειμερινών συνθηκών ποικίλει σημαντικά, τόσο κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, όσο και από χρονιά σε χρονιά, ιδιαίτερα σε ορεινές περιοχές.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι οδηγοί που διατρέχουν την οδό πρέπει να δείχνουν αυξημένη προσοχή και να ακολουθούν τις βασικές συμβουλές ασφαλούς οδήγησης:
Οδηγείτε πάντα συντηρητικά και ποτέ επιθετικά.
Μην κινείστε στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Στη Λ.Ε.Α. επιτρέπεται μόνο η κυκλοφορία των οχημάτων άμεσης επέμβασης και έκτακτης ανάγκης (Τροχαία, Πυροσβεστική, Ασθενοφόρα κ.λπ.).
Μη σταματάτε για κανένα λόγο το όχημα επί της οδού.
Ποτέ μην υπερβαίνετε τα όρια ταχύτητας όπως αυτά καθορίζονται από την οδική σήμανση και τον ΚΟΚ. Οι πινακίδες ορίων ταχύτητας δεν καθορίζουν την ταχύτητα που πρέπει να κινείστε αλλά το ανώτατο όριο ταχύτητας, σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση ομίχλης:
Στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, καθώς και σε άλλους αυτοκινητόδρομους, παρουσιάζονται τοπικά περιστατικά πυκνής ομίχλης με αποτέλεσμα την υψηλή επικινδυνότητα συγκρούσεων εξαιτίας της περιορισμένης ορατότητας.
Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στα τμήματα του αυτοκινητόδρομου με εγκατεστημένα συστήματα τηλεματικής διαχείρισης της κυκλοφορίας (κυρίως τμήματα με σήραγγες) εφαρμόζει προκαθορισμένο σενάριο για συνθήκες ομίχλης, παρέχοντας ενημέρωση στους οδηγούς μέσω των πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων (VMS) και των μεταβλητών ορίων ταχύτητας (VSLS).
Στα τμήματα του αυτοκινητόδρομου που δεν υπάρχουν συστήματα τηλεματικής (κυρίως τμήματα ανοιχτής οδοποιίας) και επειδή η οδήγηση κάτω από συνθήκες ομιχλώδεις είναι δύσκολη, ο τρόπος που οδηγούμε πρέπει να προσαρμοσθεί σύμφωνα με τους παρακάτω απλούς κανόνες:
Μειώστε ταχύτητα: Το πρώτο και σημαντικότερο είναι η ταχύτητα οδήγησης.
Ανάβετε πάντα τα μεσαία φώτα και τα ειδικά φώτα ομίχλης. Τα μεγάλα φώτα προκαλούν αντανάκλαση και κουράζουν.
Να διατηρείτε πάντα μεγάλη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και να μην κινήστε σε φάλαγγα.
Αποφεύγετε τα προσπεράσματα παρά μόνον εάν υπάρχει σοβαρή ανάγκη.
Προκειμένου να διατηρήσετε τη σωστή πορεία πάνω στο δρόμο, παρακολουθείτε συνεχώς τις λευκές διαγραμμίσεις στο κατάστρωμα της οδού.
Εφόσον κρίνετε ότι η ορατότητα είναι εξαιρετικά περιορισμένη, είναι καλύτερα ν' ακινητοποιήσετε το όχημά σας πάντοτε εκτός της οδού, σε χώρο στάθμευσης ή ΣΕΑ, και όχι στο έρεισμα ή στη Λ.Ε.Α.,
Σε περίπτωση βροχής – χιονιού:
Η οδήγηση σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως είναι στην περίπτωση έντονης βροχόπτωσης και χιονόπτωσης, χρειάζεται αυξημένη προσοχή, αλλά και ιδιαίτερη ψυχραιμία.
Οδηγώντας σε βρεγμένο ή χιονισμένο οδόστρωμα πρέπει:
Να οδηγείτε με μικρότερη ταχύτητα.
Να κρατάτε τις αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
Να αποφεύγετε τις απότομες αλλαγές πορείας, καθώς και τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις.
Τα ελαστικά του αυτοκινήτου να είναι σε καλή κατάσταση.
Να γνωρίζετε να τοποθετείτε τις αλυσίδες στο όχημά σας, ώστε να το κάνετε όταν χρειαστεί.
Εάν το όχημά σας ακινητοποιηθεί για οποιοδήποτε λόγο στην οδό, εξέλθετε από αυτό και σταθείτε πίσω από τα στηθαία ασφαλείας, αναμένοντας την έλευση βοήθειας.
Προληπτικά μέτρα
Κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου η “Εγνατία Οδός Α.Ε.” λαμβάνει όλα τα προληπτικά μέτρα προκειμένου να μην υπάρξουν προβλήματα στη μετακίνηση των οχημάτων, των οδηγών τους και των επιβατών.
Σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων οι οδηγοί των φορτηγών (άνω των 3,5 τόνων) που πρόκειται να ταξιδέψουν στην Εγνατία Οδό, θα πρέπει να επικοινωνούν με την Τροχαία της περιοχής από την οποία θα διέλθουν, για το ενδεχόμενο απαγόρευσης της κυκλοφορίας των μεγάλων οχημάτων.
Οι οδηγοί των υπόλοιπων οχημάτων θα πρέπει να έχουν αλυσίδες για τα οχήματά τους και να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή στις προειδοποιήσεις της Τροχαίας και στην ηλεκτρονική σήμανση επί του αυτοκινητόδρομου.

Σεμινάριο ADR από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Το Εργαστήριο Οχημάτων του Ε.Μ.Π. θα πραγματοποιήσει Σεμινάριο Εκπαίδευσης Υποψηφίων Συμβούλων Ασφαλούς Χερσαίας Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR/RID). Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου από 18 έως 22 Νοεμβρίου 2013 (09:00 έως 17:00).
Περισσότερες πληροφορίες καθημερινά 11:00 π.μ. – 13:00 μ.μ. τηλ.: 210-772 2018, fax.: 210-772 1517, e-mail: oscar@central.ntua.gr. και στο http://mdlab.mech.ntua.gr/dgsaExaminationBody.html%20#10

Στο τέλος του 2015 θα ολοκληρωθεί η νέα περιφερειακή οδός Κατερίνης

Θα συνδέσει την 13η εθνική οδό με την ΠΑΘΕ και ευρύτερα με την Εγνατία Οδό και το νέο ηλεκτροδοτούμενο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στο τέλος του 2015 θα ολοκληρωθεί η νέα περιφερειακή οδός της Κατερίνης, ένα έργο προϋπολογισμού 56,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά τις μεταφορές στην Πιερία και να διευκολύνει τις μετακινήσεις των τουριστών στην περιοχή.
«Η περιφερειακή οδός Κατερίνης είναι ένα έργο που συγκαταλέγεται στα 529 μεγάλα έργα που εκτελούνται σήμερα στην περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισεκατομμυρίου 500 χιλιάδων ευρώ, με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ», ανέφερε ο περιφερειάρχης κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, επιθεωρώντας τις εργασίες κατασκευής.
Η οδός έχει μήκος 10,3 χιλιόμετρα, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,75 μέτρων έκαστη, διαχωριστική νησίδα, πλάτους 3,5 μέτρων και λωρίδες έκτακτης ανάγκης 2,5 μέτρων, ανά κατεύθυνση. Επίσης, το έργο προβλέπει την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, διπλής κατεύθυνσης, για την εξυπηρέτηση των παρόδιων τμημάτων. Για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας της περιφερειακής οδού Κατερίνης, με το υπάρχον επαρχιακό και με το δευτερεύον εθνικό δίκτυο (με το οποίο διασταυρώνεται), θα κατασκευαστούν ακόμη πέντε ισόπεδοι κόμβοι. Η περιφερειακή οδός της Κατερίνης θα συνδέσει την 13η εθνική οδό με την ΠΑΘΕ και ευρύτερα με την Εγνατία Οδό και το νέο ηλεκτροδοτούμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, διευκολύνοντας την προσβασιμότητα σε όλο το οδικό δίκτυο της Πιερίας.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/869-sto-telos-tou-2015-olokrironete-h-nea-periferiaki-odos-katerinis

SCANIA Streamline: “Πιο οικονομικό… δεν γίνεται”

Η σειρά Streamline ξεκίνησε το 1991 με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου στα φορτηγά της SCANIA.  Η προσπάθεια αυτή που έχει συγκεντρώσει αρκετούς οπαδούς σε όλη την Ευρώπη, εστιάζει στη σχέση μεταξύ αεροδυναμικής και οικονομίας καυσίμου στα βαρέα φορτηγά.
Αυτή τη φορά η SCANIA με τη νέα σειρά Streamline έκανε την υπέρβαση υποσχόμενη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου που θα αγγίζει σε ποσοστό το 8%. Αυτό επιτυγχάνεται με το νέο αεροδυναμικό σχεδιασμό, που μειώνει την αντίσταση του αέρα και με τη χρήση λιγότερων εξαρτημάτων εξοικονομώντας 1% στη κατανάλωση καυσίμου. Με τη χρήση κινητήρων δεύτερης γενιάς Euro 6 μειώνεται η κατανάλωση κατά 2%, χωρίς αντίκτυπο στην απόδοσή τους. Το νέο σύστημα μετάδοσης που ανταποκρίνεται στις εκάστοτε οδικές απαιτήσεις και ανάγκες , με τη συνδρομή του Scania Active Prediction και τον έλεγχο του λαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων επιτυγχάνουν μείωση της κατανάλωσης κατά 5%.  Ενδεικτικό των δυνατοτήτων εξοικονόμησης καυσίμου είναι ότι με τη ρύθμιση του Cruise Control στα 85 χλμ./ώρα  αντί για 89 χλμ./ώρα.  το ποσοστό μείωσης κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται στο 3%.
Στα μηχανικά μέρη ξεχωρίζουν οι διαθέσιμες εκδόσεις  V8 χωρητικότητας 16 λίτρων  που πληρούν τις εκπομπές καυσαερίων Euro 6 και προσφέρουν ισχύ 520 και 580 ίππων, ενώ διαθέτουν το νέο υδρόψυκτο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσίμων (EGR) σε συνδυασμό με τη χρήση συλλέκτη μικροσωματιδίων (SCR).  Φυσικά, υπάρχουν και οι αναβαθμισμένοι, σύμφωνα με τις νέες οδηγίες εκπομπής καυσαερίων  Euro 6, κινητήρες 9 και 13 λίτρων με ιπποδυνάμεις από 250  μέχρι 360 ίππους και 450 ή 490 ίππους αντίστοιχα.   Η τοποθέτηση μιας νέας ισχυρότερης μονάδας στον πίσω άξονα (R885) , ανταποκρίνεται και στις πιο απαιτητικές καταστάσεις.
Επιμέρους βελτιώσεις στη σειρά  Streamline έχουν γίνει με τη τοποθέτηση LED φαναριών στο πίσω μέρος,  που προσφέρουν εκτός από αξιοπιστία και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Στο εμπρός μέρος έχουν τοποθετηθεί οι νέοι βελτιωμένοι προβολείς με LED πρόσοψη και φώτα ημέρας.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/presentations/item/871-scania-streamline-pio-oikonomiko-den-ginetai

Πρόσθετες παροχές του λιμένα Λαυρίου σε φορτηγά και επιβάτες

Σημαντικές διευκολύνσεις προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τους επιβάτες των πλοίων, αλλά και τους ιδιοκτήτες των φορτηγών, εξήγγειλε ο Οργανισμός Λιμένα Λαυρίου, με αφορμή την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, στη φετινή προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, να δώσει τη δυνατότητα στις πλοιοκτήτριες εταιρείες, να επιλέξουν ως λιμάνι αφετηρίας το Λαύριο, σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Συγκεκριμένα, για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των επιβατών, ο Οργανισμός Λιμένα Λαυρίου (ΟΛΛ ΑΕ) προτίθεται σε συνεργασία με τον δήμο Λαυρεωτικής και το ΚΤΕΛ Αττικής, να δρομολογήσει γραμμή που θα συνδέει απευθείας τον σταθμό του Μετρό και του Προαστιακού στο Κορωπί, με το λιμάνι του Λαυρίου.
Επίσης, προς διευκόλυνση των φορτηγών, ο οργανισμός λιμένα θα παρέχει υπηρεσίες τρακτόρευσης, διαθέτοντας κατάλληλο εξοπλισμό και προσωπικό, ενώ σε φυλασσόμενο χώρο εντός του λιμανιού, θα παρέχεται η δυνατότητα παραμονής των οχημάτων, μέχρι τη φόρτωση ή την παραλαβή τους.

Ο Οργανισμός Λιμένα Λαυρίου σε ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι παραμένει στη διάθεση των ενδιαφερόμενων εταιρειών για την εξέταση παροχής και άλλων διευκολύνσεων, όπως για παράδειγμα η έκδοση εισιτηρίων και προσθέτει ότι οι εταιρείες που θα επιλέξουν το Λαύριο θα έχουν δρομολόγια με λιγότερα ναυτικά μίλια, λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς μειωμένες τιμές και στα εισιτήρια.
Από το λιμάνι του Λαυρίου δραστηριοποιείται ήδη, με δύο πλοία της, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ). Το ένα πραγματοποιεί το δρομολόγιο Λαύριο-Ψαρά- Μεστά και το άλλο Λαύριο- Άη Στράτη- Λήμνο- Καβάλα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη της ΝΕΛ, εξετάζουν το ενδεχόμενο μεταφοράς της γραμμής για Χίο- Μυτιλήνη στο Λαύριο.

Εκστρατεία κατά της «μαφίας των λιμανιών» από την ένωση Intercargo

Εκστρατεία κατά της «μαφίας των λιμανιών» αποφάσισε να αναλάβει η διεθνής ένωση εφοπλιστών φορτηγών πλοίων Intercargo.
Το συνέδριο της ένωσης, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Δημοκρατία», πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα υπό την προεδρία του Γιάννη Πλαισιδάκη, ο οποίος είναι γενικός διευθυντής της Anangel Maritime Services Inc. του ομίλου Αγγελικούση.
«Αν δεν καταβάλεις "γρηγορόσημο", μπορεί να σε βρουν όσα "στραβά" δεν μπορείς να φανταστείς και να κρατηθεί το πλοίο σου με δήθεν "παραλείψεις" σε σημείο τέτοιο, που χάνονται οι προθεσμίες παράδοσης ή παραλαβής φορτίου», είπε χαρακτηριστικά ένας εκ των συνέδρων, που αναγκάστηκε σε λιμάνι της Λ. Αμερικής να λαδώσει τους αξιωματούχους που ανέβηκαν στο πλοίο, παρά να αναγκαστεί να καταβάλει ρήτρες στον ναυλωτή για αθέτηση του συμβολαίου!
Αναφέρθηκαν ακόμη περιπτώσεις, όπου οι πράκτορες ενημερώνουν τις εταιρίες και ζητούν να τους στείλουν προκαταβολικά χρήματα για να «διευκολύνουν» τους ελεγκτές!

Έχετε ταξιδέψει στις ΗΠΑ; Μπορείτε να συγκρίνετε τις μεταφορές με την Ελλάδα;

Στο πλαίσιο έρευνας του ΕΜΠ και του UC Berkeley, με στόχο τη διερεύνηση των επιδράσεων του δομημένου περιβάλλοντος στις επιλογές μετακίνησης, πραγματοποιείται εθελοντική, ανώνυμη έρευνα ερωτηματολογίων μέσω διαδικτύου. Στην συγκεκριμένη φάση, η έρευνα εστιάζει σε ανθρώπους που έχουν ζήσει στην Αμερική (π.χ. ως φοιτητές) και στη συνέχεια έχουν επιστρέψει στην Ελλάδα (την τελευταία 15ετία).
Περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα, καθώς και το ερωτηματολόγιο διάρκειας περίπου 15'-20', θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

500 εκατ. ευρώ χάνει ετησίως η Ελλάδα από την παράνομη μεταφορά

Η αναγκαιότητα για τακτικούς ελέγχους στα χερσαία σύνορα της χώρας (ειδικά σε Προμαχώνα, Ορμένιο, Κήπους, Ευζώνους) και στα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας καθίσταται σήμερα επιβεβλημένη όσο ποτέ, όπως αναφέρει – σε ανακοίνωσή της – η ΟΦΑΕ.  
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ΟΦΑΕ, η ελληνική οικονομία χάνει από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, σε ετήσια βάση, πάνω από 150 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη απώλεια στο εθνικό εισόδημα υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο επιπλέον πλεόνασμα που είχε εφέτος ο ελληνικός τουρισμός σε μία χρονιά ρεκόρ για την χώρα.
Η Ελλάδα της ύφεσης και του Μνημονίου δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει τόσο μεγάλα ποσά από έσοδα και για τον σκοπό αυτό η ΟΦΑΕ, με συνεχείς οχλήσεις προς όλους τους αρμόδιους φορείς, ζητά την ύπαρξη ουσιαστικών και αποτελεσματικών ελέγχων, προκειμένου να περιοριστεί δραστικά το φαινόμενο της παράνομης μεταφοράς.
Να σημειωθεί ότι την χαλαρή αυτή κατάσταση που επικρατεί στην χώρα, σε ότι αφορά την νομιμότητα στην μεταφορά, εκμεταλλεύονται κάποιοι – αφού το θεωρούν ως «κίνητρο» - με αποτέλεσμα το φαινόμενο της παράνομης μεταφοράς να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Η πτώση στο μεταφορικό έργο ξεπερνά το 60%
Την ίδια ώρα η κατάσταση στον κλάδο των αυτοκινητιστών γίνεται ολοένα και πιο τραγική, αφού οι παράνομοι μεταφορείς από άλλες χώρες τους αφαιρούν έργο, με αποτέλεσμα η συνολική πτώση στο μεταφορικό τους έργο τα τελευταία χρόνια, να υπερβαίνει σωρευτικά το 60%.
Η ΟΦΑΕ ζητάει από την Πολιτεία να πράξει τα αυτονόητα και ως  παράδειγμα φέρνει την γειτονική Βουλγαρία, όπου οι έλεγχοι για φορτηγά ξένων χωρών που περνούν από το έδαφός της είναι στην κυριολεξία εξονυχιστικοί και έχει δημιουργήσει προβλήματα ιδιαίτερα στους Τούρκους μεταφορείς με τις παραβιάσεις που δημιουργούν και με το υψηλό πρόστιμο που τους επιβάλλεται, έχοντας ως αποτέλεσμα  το κλείσιμο των συνόρων προς Βουλγαρία από τους Τούρκους μεταφορείς, το οποίο έχει πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες ήδη δύο φορές για 3-4 ημέρες την κάθε φορά.

Σε πρόσφατη συνάντηση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η ΟΦΑΕ, μαζί με την Ομοσπονδία Β. Ελλάδος ΟΦΑΒΕ, παρουσίασαν για την περιφέρεια μία σειρά προτάσεων με κυριότερους άξονες ελέγχου τους εξής:
-Να επανδρωθούν τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου με σύγχρονο εξοπλισμό, με Βαν, με ηλεκτρονικά μέσα διασταυρώσεων στοιχείων εμπορευμάτων και μεταφορέα και μόνο στις εισόδους και εξόδους της χώρας μας όπου περιορίζεται κατά πολύ ο αριθμός προσωπικού αλλά και των ελέγχων για παράνομες μεταφορές και παράνομη διακίνηση εμπορευμάτων, που θα φέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα και για τον κλάδο, και για τους εργαζόμενους, αλλά και για την εθνική οικονομία.
-Ιδιαίτερα τα χερσαία σύνορά μας στον Προμαχώνα, τους Ευζώνους και την Δοϊράνη και επιπλέον κλιμάκιο στον άξονα Κεντρικής Μακεδονίας με την Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, ένα κλιμάκιο στον άξονα της Κεντρικής Μακεδονίας με την Θεσσαλία και ένα ακόμη στον άξονα της Κεντρικής Μακεδονίας με την Δυτική Μακεδονία, να είναι επανδρωμένοι με τελωνειακό υπάλληλο, υπάλληλο του τμήματος Συγκοινωνιών, υπάλληλο της επιθεώρησης εργασίας ή υπάλληλο του Ο.Α.Ε.Δ., καθώς και εκπρόσωπο των αυτοκινητιστών γιατί σήμερα μεγάλος αριθμός ελλήνων οδηγών εργάζεται σε οχήματα ταξινομημένα σε Βουλγαρία, Κύπρο και Γερμανία.
-Επίσης, σημειώνει ότι ένα ακόμη μέτρο που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια σχεδόν σε όλες τις χώρες, φέρνοντας πολύ θετικά αποτελέσματα για την ασφάλεια, για την οικονομία και για την ισονομία, αλλά δεν εφαρμόζεται στην Ελλάδα, είναι η επί τόπου είσπραξη των προστίμων που επιβάλλονται για παραβάσεις μεταφοράς και του Κ.Ο.Κ.
Τέλος, η ΟΦΑΕ ζητά μέσα από τους ελέγχους που θα γίνονται να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση, στην νομιμότητα των Ελλήνων οδηγών που οδηγούν τα ξένα φορτηγά (κατ΄ ουσία ελληνικών συμφερόντων) και αυτό διότι πολλοί εξ’ αυτών, εμφανίζονται άνεργοι στην Ελλάδα και είναι επιδοτούμενοι, ωστόσο εργάζονται κανονικά σε αυτά τα οχήματα, ενώ κάποιοι από αυτούς έχουν ασφάλεια … ΟΓΑ.
Το ίδιο μάλιστα συμβαίνει και με κάποιους ιδιοκτήτες, οι οποίοι συνταξιοδοτούνται από την Ελλάδα, ενώ παράλληλα διατηρούν στο όνομά τους τις αδήλωτες επιχειρήσεις μεταφορών που δραστηριοποιούνται στην Βουλγαρία με ελληνικά πιστοποιητικά επαγγελματικής επάρκειας ή δηλώνονται ως άνεργοι στην Ελλάδα.

Επανέρχεται η ελεγχόμενη στάθμευση, από τις 29 Οκτωβρίου, στο δήμο Αθήνας

Την επαναφορά της λειτουργίας της ελεγχόμενης στάθμευσης από την Τρίτη 29 Οκτωβρίου ανακοίνωσε ο Δήμος Αθηναίων, διευκρινίζοντας πως η υπηρεσία θα λειτουργεί ως τμήμα στη νεοσυσταθείσα Διεύθυνση Ελέγχου Κοινοχρήστου Χώρου.
Η ελεγχόμενη στάθμευση θα λειτουργεί με υπαλλήλους, οι οποίοι δεν θα φορούν πλέον στολή καθώς, όπως είναι γνωστό, η δημοτική αστυνομία ως υπηρεσία καταργήθηκε μετά από κυβερνητική απόφαση.
Για την επανέναρξη της λειτουργίας του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, έχει ήδη ξεκινήσει, μέσω σημειωμάτων, η ενημέρωση των οδηγών, τα αυτοκίνητα των οποίων είναι σταθμευμένα παράνομα στις ειδικά διαγραμμισμένες περιοχές.
Ο Δήμος Αθηναίων διευκρινίζει πως οι δημοτικοί υπάλληλοι θα φέρουν ειδική ταυτότητα σε ευκρινές σημείο, ενώ εκτός από την επιτήρηση του συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης, θα μπορούν να βεβαιώνουν και κλήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε συναρμοδιότητα με την Ελληνική Αστυνομία, όπως ορίζει ο νόμος.
Παράλληλα, η δημοτική αρχή επαναλαμβάνει το αίτημα προς τα αρμόδια υπουργεία για την επανατοποθέτηση δημοτικών αστυνομικών, μέσω του προγράμματος κινητικότητας, ως διοικητικών υπαλλήλων, προκειμένου να στελεχωθούν αρτιότερα οι αρμόδιες υπηρεσίες, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο την καλύτερη λειτουργία της πόλης.

3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο: Η Ναυτιλία ως μοχλός οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μας

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Οικονομικής Διοικήσεως (ΕΙΟΔ) της ΕΕΔΕ στο πλαίσιο ενημέρωσης του επιχειρηματικού κόσμου και ειδικότερα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται με κάθε τρόπο στην ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά, διοργανώνει το 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο, την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013, στο Ίδρυμα Ευγενίδου (Λ. Συγγρού 387), με θέμα: «Η Ναυτιλία ως μοχλός οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μας».
Μεταξύ των ομιλητών συμπεριλαμβάνονται εκπρόσωποι των σημαντικότερων ναυτιλιακών εταιριών στην Ελλάδα, υψηλόβαθμα στελέχη του τραπεζικού, ασφαλιστικού και νομικού τομέα, ανεξάρτητοι αναλυτές, χρηματοοικονομικοί παράγοντες, καθώς και ειδικοί σε θέματα διαχείρισης επιχειρηματικού κινδύνου στη Ναυτιλία. Κατά τη διάρκεια του γεύματος θα απευθύνει ομιλία ο Υπουργός Ναυτιλίας, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Θα παρουσιαστούν, επίσης, εμπειρίες, πρακτικά θέματα και εξελίξεις, τάσεις και κυρίως στρατηγικές από ανώτατα στελέχη μεγάλων και παραδοσιακών ναυτιλιακών εταιριών που πηγάζουν από την εξαίρετη και μακρόχρονη παρουσία τους στις σημαντικές και παραδοσιακές ναυτιλιακές αγορές διεθνώς.
Οι διοργανωτές του συγκεκριμένου συνεδρίου, που ακολουθεί τα επιτυχημένα αντίστοιχα συνέδρια προηγούμενων ετών, ευελπιστούν ότι θα αποτελέσει βήμα εποικοδομητικού διαλόγου, όπου παράγοντες της Ναυτιλίας και του θαλάσσιου Τουρισμού, από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, θα εξετάσουν εκτενώς την ακόλουθη θεματολογία:
• Το ρόλο της ποντοπόρου Ναυτιλίας στην ανάπτυξη της χώρας.
• Την πορεία και τις νέες ευκαιρίες της ναυτιλιακής αγοράς.
• Τις τραπεζικές, χρηματοδοτικές και χρηματιστηριακές ευκαιρίες στη Ναυτιλία.
• Τις προκλήσεις και προοπτικές ανάπτυξης της ναυτιλιακής αγοράς στο υφιστάμενο οικονομικό, χρηματοοικονομικό και νομικό πλαίσιο.
• Τη συμβολή της ποντοπόρου Ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία: επιδόσεις και προοπτικές
• Τη διαχείριση επιχειρηματικού κινδύνου στη Ναυτιλία.
• Τις διεθνείς προοπτικές της ελληνικής ναυπηγικής και επισκευαστικής βιομηχανίας,
• Κλειδί για την έξοδο από την κρίση η ελληνόκτητη ναυτιλία.
Τα συγκεκριμένα θέματα θα εμπλουτίσουν τις ακόλουθες τέσσερις ενότητες του συνεδρίου:
1η ενότητα: Παγκόσμια οικονομία και Ναυτιλία: Προοπτικές και εξελίξεις. Το χρηματοοικονομικό γίγνεσθαι της Ναυτιλίας, οι ανάγκες & επιλογές για χρηματοδότησή της
2η ενότητα: Ναυτιλία και Ελλάδα
3η ενότητα: Επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα: Ναυπηγεία, Λιμάνια, Μαρίνες, Μεταφορές, Αεροδρόμια & Τουρισμός
4η ενότητα: Μέθοδοι και εργαλεία βελτιστοποίησης της απόδοσης των ναυτιλιακών εταιριών.
Το συνέδριο απευθύνεται σε μέλη της ελληνικής και διεθνούς ναυτιλιακής και τουριστικής επιχειρηματικής κοινότητας, τους εταίρους και συμβούλους τους, καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο για τα ναυτιλιακά δρώμενα. Απευθύνεται, επίσης, σε επιχειρηματίες και σε ανώτατα και ανώτερα στελέχη των διοικήσεων που έχουν την τελική ευθύνη των αποφάσεων.
Χορηγοί της εκδήλωσης είναι οι εταιρίες Commerzbank International SA, Cargotec Greece Ltd (MacGregor), Crossworld Marine Services Inc και Furuno Hellas SA. Υποστηρικτές της εκδήλωσης είναι η Εθνική Τράπεζα, η LAMDA Flisvos Marina ΑΕ και το ALBA. Χορηγός ταχυμεταφορών είναι η εταιρία TNT.

Αλλάζουμε πορεία για τα ΤΕΝ-Τ

Στο ετήσιο Συνέδριο για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ Days 2013) που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Tαλίν της Εσθονίας συμμετείχε, ως κεντρικός ομιλητής, ο ευρωβουλευτής ΝΔ και εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον Κανονισμό των Κατευθυντήριων Γραμμών των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, κ. Γιώργος Κουμουτσάκος.
Οι τριήμερες εργασίες των TEN-T Days που συγκέντρωσαν πάνω από 1.000 σύνεδρους από όλες τις χώρες της Ευρώπης, είχαν πανηγυρικό χαρακτήρα, καθώς έπειτα από δυο χρόνια έντονων προσπαθειών και διαβουλεύσεων επετεύχθη συμφωνία τόσο στο νέο Κανονισμό για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών όσο και στο νέο χρηματοδοτικό τους εργαλείο «Συνδέοντας την Ευρώπη». Οι δύο αυτοί Κανονισμοί αναμένεται να υιοθετηθούν από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εντός των προσεχών εβδομάδων.
Το Συνέδριο άνοιξε με μήνυμά του ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου κ. Van Rompuy και ακολούθως ο Αντιπρόεδρος της Ε. Επιτροπής, αρμόδιος Επίτροπος Μεταφορών, κ. Siim Kallas. Οι δύο ομιλητές συνεχάρησαν τους εισηγητές του Ευρωπαϊκού Kοινοβουλίου για τις εργώδεις προσπάθειες τους για την επίτευξη μιας ιστορικής συμφωνίας η οποία αλλάζει, όπως τόνισαν, εκ βάθρων την πολιτική μεταφορών της Ε.Ε. Ο κ. Γ. Κουμουτσάκος στην ομιλία του αναφέρθηκε στη συμβολή των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς στην απρόσκοπτη λειτουργία της Ενιαίας Αγοράς και στις προσπάθειες. O Έλληνας εισηγητής παρουσίασε τις βασικές πτυχές της επιτευχθείσας συμφωνίας καθώς και τις νέες δυνατότητες και ευκαιρίες που παρουσιάζει το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο. O κ. Γ. Kουμουτσάκος τόνισε ιδιαίτερα τη σημασία της ευρωπαϊκής προστιθέμενης αξίας ως κατευθυντήριας γραμμής για τη διαμόρφωση ενός φιλόδοξου και ταυτόχρονα ρεαλιστικού νομοθετικού πλαισίου, που θέτει στέρεες βάσεις για να πραγματοποιηθεί ένα ποιοτικό άλμα στον τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη. «Εάν υπάρχει ένα μάθημα που μας έχει διδάξει η οικονομική κρίση είναι ότι δεν μπορούμε πλέον να συνεχίσουμε να δουλεύουμε όπως στο παρελθόν. Εάν πιστεύουμε πραγματικά στο όραμα και στην ανάγκη ενός ολοκληρωμένου και συνεκτικού δικτύου συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη, οφείλουμε να αλλάξουμε αντίληψη και μέθοδο εργασίας. Θα χρειαστεί να γίνουν σημαντικές επενδύσεις τα επόμενα χρόνια σε έργα που θα έχουν σαφή προστιθέμενη αξία, κυρίως σε διασυνοριακές συνδέσεις και σημεία συμφόρησης. Έτσι θα περάσουμε από το σημερινό μωσαϊκό εθνικών δικτύων σε ένα ολοκληρωμένο ευρωπαϊκό. Έτσι, θα ωφεληθούν και οι Ευρωπαίοι πολίτες και οι επιχειρήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γ. Κουμουτσάκος. Ο Έλληνας ευρωβουλευτής αναφέρθηκε επίσης στη νομοθετική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη νέα λιμενική πολιτική, η οποία φιλοδοξεί να συμπληρώσει το νομοθετικό πλαίσιο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και αποτελεί τη νέα πρόκληση για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Τα «TEN-T Days» διοργανώνονται κάθε χρόνο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχουν καθιερωθεί ως το φόρουμ στο οποίο συγκεντρώνονται εκπρόσωποι από τις Κυβερνήσεις, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς φορείς που δραστηριοποιούνται στις οδικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές, θαλάσσιες και πλωτές μεταφορές για να συζητήσουν το μέλλον των Μεταφορών στην Ευρώπη.


Πηγή: http://www.supply-chain.gr/articles.php?artic=4166#.Umb5gxCAq3c

Συνολικές προβολές σελίδας