Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Θ. Δρίτσας: Mε σοβαρότητα θα επιχειρηθεί επαναδιαπραγμάτευση με την Cosco

«Mε σοβαρότητα θα επιχειρηθεί μια επαναδιαπραγμάτευση με την COSCO, ώστε να γίνει πιο επωφελής η συμφωνία για τη χώρα μας», τόνισε ο νέος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
O κ. Δρίτσας ανέφερε ότι δεν κρύβει την συγκίνησή του που, ως Πειραιώτης, αναλαμβάνει αυτό το υπουργείο της θάλασσας και στη συνέχεια τόνισε ότι δεν θα προχωρήσει η πώληση των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, καθώς με αυτή την πολιτική διαφωνεί το σύνολο των φορέων των δύο πόλεων.
Για την COSCO είπε πως, κάθε σύμβαση που έχει υπογράψει η χώρα μας, με άλλες χώρες, είναι σεβαστή και με σοβαρότητα θα επιχειρηθεί μια επαναδιαπραγμάτευση με την COSCO, ώστε να γίνει πιο επωφελής η συμφωνία για τη χώρα. "Αυτό που πρέπει να είναι ο μεγάλος μας στόχος", κατέληξε ο κ. Δρίτσας, "είναι να επανασυνδέσουμε την ναυτοσύνη με την Ελλάδα".
Λαμβάνοντας το λόγο, ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κ. Γιώργος Σταθάκης, υπογράμμισε ότι η αυτοτέλεια του υπουργείου είναι αδιαπραγμάτευτη.
Ο κ. Σταθάκης επεσήμανε ακόμη ότι θα αυξηθεί το βάρος και ο ρόλος του υπουργείου Ναυτιλίας και υπογράμμισε ότι θα υπάρξει διάλογος για όλα τα προβλήματα. Το μέλλον και η δυναμική της ναυτιλίας είναι τεράστια και ο ρόλος της στρατηγικός, πρόσθεσε και ανέφερε ότι πρέπει να δοθεί βάρος στην ποιότητα της ναυτικής εκπαίδευσης, στις εργασιακές σχέσεις και στη σύνδεση της ναυτιλίας με την εγχώρια οικονομία.
Αναφορικά με την ακτοπλοΐα είπε ότι πρέπει να βρεθούν βιώσιμες λύσεις που θα συμβάλουν και στη τοπική ανάπτυξη, ενώ για τα λιμάνια είπε πως θέλουμε να έχουν μερίδιο στη διακίνηση προϊόντων διεθνώς, αλλά με διαφορετικούς τρόπους.
Ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αφού ευχαρίστησε αυτούς με τους οποίους συνεργάστηκε, είπε ότι είναι υπερήφανος για το έργο που παραδίδει και ζήτησε αναφερόμενος στην COSCO να μην διαταραχτεί, με επαναδιαπραγμάτευση, η σχέση με την Κίνα, γιατί είναι στρατηγικής σημασίας. Επίσης, ζήτησε να μην θιγεί η αυτοτέλεια του υπουργείου.


Think Cloud-To All in a Box οικοσύστημα πληροφορικής WeLogic της Online Data

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Think Cloud – Το Πρόγραμμα Πάει Σύννεφο» που διοργανώθηκε από την ONLINE DATA σε συνεργασία με τη Microsoft Hellas.
Εκπρόσωποι επιχειρήσεων από τους κλάδους της εφοδιαστικής αλυσίδας, της βιομηχανίας, του εμπορίου, της ναυτιλίας, καθώς και δημοσιογράφοι παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις παρουσιάσεις των στελεχών της ONLINE DATA και της Microsoft Hellas.
Ο κ. Γιώργος Βρέλλος, Channel Sales Lead, Microsoft Hellas άνοιξε τις εργασίες της ημερίδας, απευθύνοντας χαιρετισμό στο κατάμεστο αμφιθέατρο της Microsoft Hellas, ενώ στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ONLINE DATA, ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά, «Από το 1989 κάθε επιχείρηση άλλαζε κατά μέσο όρο 5 φορές servers, 8 φορές λειτουργικό σύστημα και 3 φορές πλατφόρμα λογισμικού.
Αυτό σήμαινε REDO. Σήμερα σταματάμε το REDO, επαναστατούμε και ξεκινάμε το ταξίδι σε  μια νέα εποχή,  την εποχή του Cloud και του Mobile. Το οικοσύστημα πληροφορικών λύσεων WeLogic της ONLINE DATA αποτελεί την πλέον σύγχρονη μορφή ανάπτυξης».

Επίκεντρο των ομιλιών της ημερίδας αποτέλεσε το οικοσύστημα πληροφορικής WeLogic που αναπτύσσει η ONLINE DATA πάνω σε τεχνολογίες της Microsoft. Το WeLogic είναι μια τεχνολογία αιχμής που ενσωματώνει όλα τα συστήματα πληροφορικής που αποζητά μια επιχείρηση για τη καθημερινή απαιτητική λειτουργία της σε μία (All in a Box) και μόνο λύση.
Με την εξέλιξη και εφαρμογή ευφυών συστημάτων, σε μοντέλα διοίκησης και εργαλεία ανάπτυξης μέσα από την τεχνολογία WeLogic της ONLINE DATA οι επιχειρήσεις κερδίζουν ποιότητα, ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και κυρίως επιτυγχάνουν μείωση κόστους.
Ομιλητές της ημερίδας ήταν οι κκ. Μάριος Ίσαρης, Marketing & Operations Lead, Microsoft Hellas, Dennis Sourvanos, Research & Development Architect, ONLINE DATA, Χριστόφορος Χατζηθεοδώρου, Marketing & Sales Director, ONLINE DATA, Φώτης Ρουσσόπουλος, ICT Director, ONLINE DATA, Δημήτρης Θεοδοσόπουλος Partner Channel Development Manager – Online Services, Microsoft Hellas.

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Με αποζημίωση 2,9εκ.ευρώ λύνεται η εμπλοκή με το σιδηρόδρομο στα Τέμπη

Σε εφαρμογή τέθηκε η συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών (της προηγούμενης κυβέρνησης), της παραχωρησιούχου εταιρείας και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την διευθέτηση του ζητήματος της εμπλοκής του σιδηρόδρομου με τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο στο τμήμα των Ευαγγελισμός-Σκοτίνα που περιλαμβάνει τις μεγάλες σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα λύνοντας ένα σημαντικό πρόβλημα στα έργα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com λίγες μέρες πριν τις εκλογές (στις 19.1.2015) αποφασίστηκε η αποζημίωση 2.987.898 ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη χρήση πετρελαιοκίνητων τρένων αντί για τα ηλεκτροκίνητα που κινούνται στην περιοχή. Από αυτά τα 1.493.949,00 ευρώ θα δοθούν εντός 15 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΕΥΔΕ/ΟΣΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΓΑΙΑΟΣΕ και πριν την έναρξη των εργασιών.

Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών η αποζημίωση έχει υπολογισθεί σε 40.377€/ημέρα. Συνολικά θα χρειαστούν 74 ημέρες που ως σύνολο θα έχει το ποσό των 2.987.898 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό (ακόμα 1.493.949 ευρώ) θα δοθούν 45 ημέρες από την επαναφορά της ηλεκτροκίνησης και το πέρας των εργασιών.

Ωστόσο το ποσό θα οριστικοποιηθεί απολογιστικά μετά το πέρας των εργασιών καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει σε διάστημα ενός μήνα να εισηγηθεί στην ΕΥΔΕ/ΜΚ/ΕΠΠ το συνολικό κόστος της αποζημίωσης.

Όπως μαθαίνει το ypodomes.com οι 74 ημέρες δεν θα είναι συνεχόμενες αλλά «σπασμένες» σε διάστημα 4 μηνών. Θα πραγματοποιηθεί εναλλάξ ξήλωμα της ηλεκτροκίνησης και επανατοποθέτηση τους προκειμένου να κατασκευαστούν οι απαραίτητες γέφυρες πάνω από τις γραμμές.  Αυτό σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτάσσει τη χρήση ντιζελοκίνητων συρμών.

Τα σημεία που υπάρχει η συνάντηση τρένου-δρόμου είναι στην περιοχή του Ευαγγελισμού, στο σημείο που θα κουμπώσει ο υπάρχων αυτοκινητόδρομος με τον υπό κατασκευή δρόμο και στη Ραψάνη.

Όλες οι διακοπές δρομολογίων θα γίνονται αποκλειστικά βραδινές ώρες προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση των επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι συγκεκριμένες εμπλοκές με τον σιδηρόδρομο είναι γνωστές από την επανεκκίνηση των εργασιών και χωρίς την εκτέλεση τους δεν μπορούν να ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα. Η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται στο τέλος του έτους

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Στην απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών στοχεύει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Στην απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών , σε παγκόσμια κλίμακα , στοχεύει ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για θέματα ενέργειας, Miguel Arias Cañete, ο οποίος βρέθηκε ως ομιλητής σε συνέδριο με βασική θεματική τη ρύθμιση των επιπέδων του διοξειδίου του άνθρακα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Συγκεκριμένα όπως δήλωσε ο Επίτροπος στους παρευρισκόμενους:
«Μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι για το έργο που έχουμε πράξει μέχρι στιγμής.
Η ρύθμιση των εκπομπών CO2 σε επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά ήταν μια επιτυχία. Πλέον οι κατασκευαστές τολμούν και καινοτομούν και τα οχήματα στου δρόμους είναι πιο καθαρά και πιο πράσινα.
Ωστόσο, δεν μπορούμε να επαναπαυόμαστε στις δάφνες μας.
Για να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ σε υψηλά επίπεδα στο μέλλον, πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε φιλόδοξοι.
Οφείλουμε να κάνουμε το πρώτο βήμα όσον αφορά στη ρύθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
Αυτός είναι και ο λόγος που θα ξεκινήσουμε εκτενής διαβούλευση με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών.
Πρόθεσή μου είναι, το προσεχές καλοκαίρι, να διοργανωθεί διάσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους του κλάδου, ώστε να συνεργαστούμε για την απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών. Αυτό θα γίνει σε αγαστή συνεργασία με τους Επιτρόπους αρμόδιους σε θέματα μεταφορών και βιομηχανίας (βλέπε Bulc και Bieńkowska)».
Βάσω Βεγιάζη

Έπειτα από 3 χρόνια, σε κέρδη επέστρεψε ο όμιλος της Cosco. +2% τα έσοδα

Σύμφωνα με κινεζικά μέσα ενημέρωσης, η China Ocean Shipping Group Co (Cosco) επέστρεψε σε κέρδη το 2014, έπειτα από ζημιές των 3 τελευταίων ετών.
Όπως αναφέρεται ο όμιλος σημείωσε κέρδη 809,26 εκατ. δολάρια, με τα λειτουργικά έσοδα να αυξάνονται 2%.
Την περασμένη εβδομάδα έγινε γνωστό ότι η Cosco έλαβε δάνειο 1,75 δισεκατομμύρια δολάρια από την Τράπεζα Εισαγωγών-Εξαγωγών της Κίνας. Η διοίκηση θέλει να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια αυτά για να αγοράσει 53 νέα πλοία, συμπεριλαμβανομένων  πετρελαιοφόρων, πλοίων εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων ξηρού χύδην φορτίου.
Υπενθυμίζεται ότι η Cosco, δια μέσου της Cosco Pacific, διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά.
Β.Β.

Ενισχύουν το rail cargo Καζακστάν, Τουρκία, Γεωργία και Αζερμπαϊτζάν

Οι σιδηροδρομικές εταιρείες του Καζακστάν, της Τουρκίας, της Γεωργίας και του Αζερμπαϊτζάν συμφώνησαν στην αύξηση του όγκου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, στο «Διευρωπαϊκό Δίκτυο Κασπίας Διεθνών Μεταφορών» σε 5,5 εκατομμύρια τόνους / έτος. Η απόφαση λήφθηκε, κατά τη συνεδρίαση της σχετικής επιτροπής συντονισμού, που διοργανώθηκε στο Μπακού.
Οι σιδηροδρομικές εταιρείες συζήτησαν για τον καθορισμό ανταγωνιστικών τιμών στις εμπορευματικές μεταφορές και στη λήψη μέτρων για την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη διαδρομή Κίνας - Καζακστάν -Αζερμπαϊτζάν - Γεωργία - Τουρκία, μέσω της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Zhezkazgan-Beineu - Aktau, καθώς και στη σιδηροδρομική γραμμή Akhalkalaki-Kars, η οποία βρίσκεται υπό κατασκευή, δημιουργώντας τις κατάλληλες δασμολογικές συνθήκες.

Πραγματοποιήθηκε η τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εγκαταστάσεων της ΑΕΝ Ιονίων Νήσων

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών

Η έκπληξη έγινε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ενσωματώθηκε στο υπερ - υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, στο οποίο υπάγονται οι υπηρεσίες και οι αρμοδιότητες των υπουργείων:
1) Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, 2) Ναυτιλίας και Αιγαίου, 3) Τουρισμού και 4) Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. 
Το υπερ-υπουργείο Οικονομίας και Υποδομών ανέλαβε, ως υπουργός, όπως και αναμενόταν, ο Γιώργος Σταθάκης.
Έκπληξη αποτέλεσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Χρήστος Σπίρτζης ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών.
Σύμφωνα με τις πρώτες αντιδράσεις στελεχών του ευρύτερου κλάδου των μεταφορών, "ο πρόεδρος του ΤΕΕ εμφανίζεται γνώστης του αντικειμένου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών", ενώ - όπως σημειώνουν συνεργάτες του - θα ακολουθήσει λογικές "ανοιχτών θυρών και διαλόγου".     
Βιογραφικό του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών
Όπως αναφέρεται στo blog που διατηρεί ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών (http://christosspirtzis.blogspot.gr/), «ο Χρήστος Σπίρτζης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε και εξακολουθεί να ζει. Σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και από το 1995 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας. Είναι παντρεμένος με τη Δήμητρα Φουφρή και έχουν δύο παιδιά, τον Παναγιώτη και την Κάλλια.
Κατά τη διάρκεια των φοιτητικών του χρόνων ανέπτυξε έντονη συνδικαλιστική δράση. Διετέλεσε Μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης και των οργάνων Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης από το 1986 έως το1993.
Το 1996 ορίστηκε Επιμελητής της ΜΕ Νέων Μηχανικών του ΤΕΕ. Σε ηλικία 28 χρονών εκλέχθηκε για πρώτη φορά στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ. Από το 2000 έως το 2003 διετέλεσε Μέλος στη ΔΕ του ΤΕΕ, ενώ από το 1999 έως το 2008 ήταν Μέλος της ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Ελλάδος, στην Εκτελεστική Επιτροπή της οποίας εκλεγόταν συνεχώς από το 2002 έως το 2007.
Από το 2007 έως το 2010 διετέλεσε Β' Αντιπρόεδρος της ΔΕ του ΤΕΕ, αρμόδιος για την Ενέργεια, την Ανάπτυξη, την Απασχόληση, το Ασφαλιστικό, την άδεια άσκησης Επαγγέλματος, τις Εκδόσεις, τη δεοντολογία Εκπροσωπήσεων και την Τράπεζα Πληροφοριών.
Εκπροσώπησε το ΤΕΕ σε κοινωνικές δράσεις για το πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού και τους ελεύθερους χώρους, για την ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες και ήταν υπεύθυνος για κοινές δράσεις με άλλους Φορείς, όπως το Παρατηρητήριο Φυσικών Καταστροφών, το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και την προετοιμασία για διακριτό Υπουργείο Περιβάλλοντος και Χωροταξίας.
Ως Υπεύθυνος για την Ενέργεια συνέβαλε στην ολοκλήρωση του νομοθετικού και επιστημονικού έργου για την εξοικονόμηση ενέργειας και για την απόκτηση ενός μακροχρόνιου στρατηγικού ενεργειακού σχεδίου.
Συμμετέχει στην προσπάθεια για ένα σύγχρονο χωροταξικό σχεδιασμό της Χώρας για ένα άλλο ρυθμιστικό σχέδιο και μια διαφορετική αντίληψη για την ανάπτυξη, τον πόλεμο με τη γραφειοκρατία, τη βελτίωση της ζωής του Πολίτη. Από τον Σεπτέμβριο του 2010 είναι Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας».
Τι ανέφερε, στο προεκλογικό του μήνυμα, ο πρόεδρος του ΤΕΕ
«Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 σύσσωμος ο ελληνικός λαός και ανάμεσα του πρωτοπόροι στις εξελίξεις οι διπλωματούχοι μηχανικοί καλούμαστε όχι απλώς να διεκπεραιώσουμε μιά ακόμη εκλογική διαδικασία με τυπικά πολιτικά, κομματικά ή και προσωπικά, τοπικά, συντεχνιακά κριτήρια αλλά να επιτελέσουμε  ιστορικό, εθνικό, πατριωτικό καθήκον. Με κρίση, γνώση,  πείρα, μνήμη και κυρίως όραμα και προοπτική για τη χώρα, τους πολίτες, τη νεολαία, τις υγιείς κοινωνικές, επιστημονικές και παραγωγικές δυνάμεις του τόπου, με την ψήφο μας καλούμαστε όλοι:
-Aφενός μεν να κλείσουμε οριστικά και αμετάκλητα μια μακρά περίοδο εφαρμογής πολιτικών υποτέλειας, ισοπέδωσης και διάλυσης της οικονομίας, της κοινωνίας, του κράτους δικαίου, των δημοκρατικών, εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων και αποκαθήλωσης ολόκληρου του παραγωγικού ιστού,
-Aφετέρου δε να χαράξουμε μια νέα εθνική ιστορική αρχή διεξόδου απο την κρίση και ταχείας δημοκρατικής, οικονομικής, παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, διασφαλίζοντας την αποκατάταση της εθνικής αξιοπρέπειας, την ανάπτυξη του τόπου και την προκοπή του λαού, με ισότιμη, σταθερή και σθεναρή συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον.
Το ΤΕΕ και οι διπλωματούχοι μηχανικοί της χώρας, με συστηματικές δραστηριότητες, πρωτοβουλίες, προτάσεις και παρεμβάσεις τους σε όλα τα μέτωπα συμμετέχουν ενεργά και αποφασιστικά στην διαμόρφωση των κρίσιμων εξελίξεων για την πορεία της χώρας, οι οποίες  βεβαίως θα επισφραγιστούν απο τα αποτελέσματα της προσεχούς εκλογικής αναμέτρησης.
-Αξιολογούμε, ανατρέπουμε και αποδοκιμάζουμε τα αποτελέσματα των πολιτικών επιλογών, της αποδόμησης του εργασιακού πλαισίου και του κοινωνικού κράτους,  της αντιαναπτυξιακής υπερφορολόγησης, της έκρηξης της ανεργίας, της επιστημονικής μετανάστευσης, της λεηλάτησης του ασφαλιστικού συστήματος και του Ταμείου μας, της εισπρακτικής ασφαλιστικής και φορολογικής επέλασης των κατασχέσεων και πλειστηριασμών, της μείωσης μισθών και συντάξεων, της  απαξίας της δημοκρατίας, της εκποίησης του δημόσιου πλούτου και της περαιτέρω μείωσης και αποδόμησης της κοινωνίας και το περαιτέρω βάθεμα της υποτέλειας και της εξάρτησης.
-Διεκδικούμε, θεμελιώνουμε και επιβάλλουμε την ανόρθωση της χώρας με την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου εθνικού σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, την υπεράσπιση, κατοχύρωση και διεύρυνση των δημοκρατικών, εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων, την αξιοπρεπή απασχόληση και αξιοποίηση του επιστημονικού παραγωγικού δυναμικού, τη διασφάλιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, τη δημοκρατική λειτουργία του κοινοβουλευτικού  συστήματος, την αποκατάσταση της λειτουργίας των δημοκρατικών θεσμών, και της δημόσιας διοίκησης, την διαφανή, υγιή και ισότιμη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος και τη συγκρότηση ενός ιεραρχημένου σχεδίου δημόσιων στρατηγικών επενδύσεων, με έμφαση στους τομείς του περιβάλλοντος, της ενέργειας, των κατασκευών, της βιομηχανίας, του τουρισμού, της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών.
Έχουμε κατ΄επανάληψη τονίσει ότι το ΤΕΕ και οι έλληνες διπλωματούχοι μηχανικοί, όπως έχει συμβεί και σε άλλες κρίσιμες στιγμές του παρελθόντος, αργά ή γρήγορα θα κληθούν να βγάλουν τη χώρα από την κρίση. Αυτό θα κάνουν και αυτή την φορά, χτίζοντας τη νέα ιστορική εθνική αρχή, μετά τα ερείπια της μνημονιακής ισωπέδωσης και φτωχοποίησης. Σε αυτήν την προσπάθεια θα συνεργαστούμε με όλες τις υγιείς πολιτικές, επιστημονικές, παραγωγικές, θεσμικές δυνάμεις της χώρας.
Οι διπλωματούχοι μηχανικοί λόγω της εκπαίδευσης τους, των γνώσεων και της εμπειρίας τους, είναι πρόσωπα κατάλληλα, να ασκούν το βουλευτικό αξίωμα και ασφαλώς μπορούν και πρέπει να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα στις εκλογικές και πολιτικές επιλογές μας. Μπορούν να προγραμματίσουν, να σχεδιάσουν την επόμενη ημέρα της χώρας και να υλοποιήσουν προγράμματα και έργα. Έχουν ευχέρεια να μετέχουν σε τεκμηριωμένο διάλογο πριν από κάθε απόφαση. Έχουν τεχνική και τεχνολογική κατάρτιση, οικονομική αντίληψη. Οφείλουμε, όμως, απευθυνόμενοι στους υποψηφίους διπλωματούχους μηχανικούς να υπογραμμίσουμε ότι αναλαμβάνουν δεσμεύσεις έναντι των συναδέλφων τους και γενικότερα των Ελλήνων ψηφοφόρων.
Σε αυτές τις εκλογές πάνω απο πρόσωπα και κόμματα ψηφίζουμε για την επόμενη ημέρα του λαού και του τόπου, την προσωπική, επιστημονική και επαγγελματική μας αξιοπρέπεια, την αξιοπρέπεια των παιδιών και των οικογενειών μας,  για το τέλος της υποτέλειας, της διάλυσης και της φτώχειας και την ανόρθωση και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/mmm/item/10327-o-proedros-tou-tee-xristos-spirtzis-anaplirotis-ypourgos-metaforon.html

Ο Θ. Δρίτσας αναπληρωτής υπ.Ναυτιλίας. Τι θα κάνει με εφοπλιστές - Cosco;

Ο βουλευτής Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θεόδωρος Δρίτσας ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας, στο υπερ - υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Ο κ. Δρίτσας, το όνομα του οποίου «έπαιζε» και για το υπουργείο Άμυνας, γνωρίζει το χώρο της ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας, όντας συντονιστής του ΣΥΡΙΖΑ, στον συγκεκριμένο τομέα.
Πριν από λίγες ημέρες, στην εκδήλωση κοπής της πίτας του ΝΕΕ, που διεξήχθη στο Ίδρυμα Ευγενίδου, ο κ. Δρίτσας είχε αναφερθεί στην ίδρυση δημόσιας ακτοπλοϊκής εταιρείας, αλλά και στη δραστηριοποίηση «περίεργων» funds, που τοποθετούνται στη ναυτιλία και περιορίζουν τις ανταγωνιστικές δυνατότητες των παραδοσιακών πλοιοκτητών. Μάλιστα, τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, θα επιδιώξει να παρέμβει στο ζήτημα αυτό.
Eπίσης, στο ραδιοφωνικό σταθμό του Alpha 9,89, ο κ. Δρίτσας είχε αναφερθεί σε επανεξέταση της συμφωνίας με την κινεζική Cosco, ενώ είναι γνωστή η εναντίωση του ΣΥΡΙΖΑ στην πώληση των ΟΛΠ και ΟΛΘ.
«Πάγια θέση για εμάς το λιμάνι του Πειραιά, όπως και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας, είναι πυλώνας στρατηγικής σημασίας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Τώρα, η σύμβαση με την Cosco έχει γίνει, έχει διανύσει ένα χρονικό διάστημα μεγάλο, έχουμε και την πρόσφατη ψήφιση του φιλικού διακανονισμού, όλα αυτά έχουν γίνει, αλλά δεν βοηθούν.
Όλα αυτά δεν είναι σωστές επιλογές, δεν βοηθούν, βοηθούν σε μια κερδοφορία της εταιρείας, αλλά δεν προσθέτουν προστιθέμενη αξία στην ελληνική παραγωγική διαδικασία. Άρα χρειάζεται επανεξέταση των πάντων και αυτό θα το κάνουμε, αλλά δεν μπορώ να σας πω περισσότερα. Προφανώς υπάρχουν πολλά περιθώρια σ' αυτή την κατεύθυνση», είχε επισημάνει ο κ. Δρίτσας.
Εκτός των ανωτέρω, με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η στάση του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με το φορολογικό καθεστώς των Ελλήνων εφοπλιστών. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κατακρίνει την «φορολογική εύνοια» των εφοπλιστών, αλλά και το γεγονός ότι, αρκετοί από αυτούς, προτιμούν αλλοδαπές σημαίες και εργαζόμενους.


Συνολικές προβολές σελίδας