Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Αύξηση 24% στα καθαρά κέρδη σημείωσε, το 2015, ο ΟΛΠ, παρά την πτώση εσόδων

Aύξηση καθαρών κερδών, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών, παρουσίασε ο ΟΛΠ το 2015. Ειδικότερα, τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 8,37 εκατ., έναντι 6,76 εκατ. το 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 23,83%.
Αντίθετα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 99,88 εκατ., έναντι 104,32 εκατ. το 2014, παρουσιάζοντας μικρή μείωση 4,26%. Η μείωση οφείλεται στις μειωμένες φορτοεκφορτωτικές και αποθηκευτικές εργασίες σε Σ.ΕΜΠΟ. και Car Terminal.
Από την άλλη πλευρά, αυξημένα ήταν τα έσοδα από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, κατά 3,6 εκατ.
Τα χρηματικά διαθέσιμα του οργανισμού ανήλθαν, στις 31.12.2015, σε 60,24 εκατ., ενώ, μέσα στο 2015, εξοφλήθηκαν πλήρως υποχρεώσεις προς το ΙΚΑ, ύψους 14 εκατ.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Ιωάννης Κούβαρης: «Ο ΟΛΠ παρουσιάζει για μια ακόμα χρονιά κερδοφόρα χρήση, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση και τις ανακατατάξεις στον χώρο των θαλασσίων μεταφορών, περιορίζοντας τα έξοδα του, εξοφλώντας τις υποχρεώσεις του, ενώ προχωρά σε επικαιροποίηση των προβλέψεων, εξορθολογίζοντας τον ισολογισμό του».
Υπενθυμίζεται ότι το καλοκαίρι ο ΟΛΠ θα «περάσει» στην Cosco.    

Ναυτιλία, μεταφορές και εφοδιαστική στους άξονες του κυβερνητικού σχεδιασμού για παραγωγική ανασυγκρότηση

Με την ολοκλήρωση της τρέχουσας αξιολόγησης θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες, που αφορούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, εκτιμά το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.), που συνεδρίασε στις 28 Μαρτίου.
Ήδη βαίνουν προς το στάδιο της ολοκλήρωσης η σύσταση του Αναπτυξιακού Συμβουλίου, η νομοθέτηση και η εφαρμογή του νέου Αναπτυξιακού νόμου και η ίδρυση του Αναπτυξιακού Ταμείου. Στο πλαίσιο αυτό το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. ενέκρινε, έπειτα από σχετική εισήγηση του υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργου Σταθάκη, το πλαίσιο εκπόνησης της Αναπτυξιακής Στρατηγικής της χώρας που θα κατατεθεί στους Θεσμούς αμέσως μετά το Πάσχα.

Συγκεκριμένα, το πλαίσιο που υιοθετήθηκε αποτελείται από τρία βασικά σημεία:
  1. Το πρώτο αποτυπώνει το εγχώριο και διεθνές μακροοικονομικό περιβάλλον και το δημοσιονομικό πλαίσιο στη βάση των οποίων εντάσσεται ο Αναπτυξιακός Σχεδιασμός.
  2. Το δεύτερο θέτει έξι βασικούς στόχους για την ανάπτυξη:
    • αποκατάσταση της δημοσιονομικής βιωσιμότητας,
    • εκσυγχρονισμό του κράτους και της δημόσιας διοίκησης,
    • αύξηση της απασχόλησης,
    • διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής,
    • βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, προώθηση εξαγωγών και επενδύσεων,
    • αξιοποίηση πηγών και εργαλείων χρηματοδότησης.
  3.  Το τρίτο περιλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για επτά επιμέρους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας:
    • πρωτογενής τομέας,
    • μεταποίηση,
    • κατασκευές και διαχείριση ακίνητης περιουσίας,
    • ενέργεια, εξοικονόμηση και δίκτυα
    • τουρισμός,
    • ναυτιλία, μεταφορές και εφοδιαστική αλυσίδα,
    • πληροφορική και τηλεπικοινωνίες.
Το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π ενέκρινε την εισήγηση της υφυπουργού, αρμόδιας για θέματα βιομηχανίας, Θεοδώρας Τζάκρη για την πορεία και το χρονοδιάγραμμα της μεταρρύθμισης που υλοποιεί το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ως προς τις διαδικασίες αδειοδότησης επιχειρήσεων-εγκαταστάσεων. Το υπουργείο έχει αναλάβει να εκπονήσει, με την υποστήριξη της Παγκόσμιας Τράπεζας, και να συντονίσει στο πλαίσιο του νόμου 4336/2015 όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη μεταρρύθμιση της αδειοδότησης των οικονομικών δραστηριοτήτων και τη θέσπιση της απαραίτητης νομοθεσίας ως τον Ιούνιο του 2016.

Η πορεία του εγχειρήματος εξελίσσεται εντός του χρονικού προγραμματισμού και της δέσμευσης που έχει αναλάβει η χώρα. Τον Ιούνιο αναμένεται να παραδοθούν προς νομοθέτηση, και αφού προηγηθούν οι απαραίτητες διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς φορείς, οι νομικές διατάξεις που περιλαμβάνουν τις προτεινόμενες αλλαγές στο αδειοδοτικό καθεστώς των τριών πρώτων επιχειρηματικών κλάδων, ειδικότερα της βιομηχανίας τροφίμων, των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των τουριστικών καταλυμάτων που αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% του ΑΕΠ της χώρας.
Ταυτόχρονα, οι ρυθμίσεις για τους τρεις αυτούς κλάδους θα αποτελέσουν πρότυπο για την ταχύτερη επίλυση παρόμοιων προβλημάτων και στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας.
Η τρέχουσα μεταρρυθμιστική προσπάθεια έχει καταδείξει ότι το αδειοδοτικό σύστημα της χώρας χαρακτηρίζεται από υπερ-ρύθμιση δραστηριοτήτων, μεγάλη διασπορά εμπλεκόμενων φορέων, μη αντικατάσταση του εξαντλητικού και συχνά αναποτελεσματικού προληπτικού ελέγχου από το στοχευμένο δειγματοληπτικό έλεγχο εν λειτουργία, καθώς και έλλειμμα σε υποστηρικτικά συστήματα πληροφορικής και αυτοματοποιημένες διαδικασίες.

Ολοένα και πιο πίσω οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ

Για τον Ιούλιο - αν όχι για το φθινόπωρο - μετατίθεται η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Σε επικοινωνία της «Ναυτεμπορικής» με τη διοίκηση του ΟΛΘ, αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και με τις κατηγορίες που απηύθυναν την περασμένη εβδομάδα οι εργαζόμενοι επί της διαδικασίας, ο αντιπρόεδρος και προεδρεύων του δ.σ. της ΟΛΘ Α.Ε. Κώστας Μέλλιος δήλωσε ότι εκτίμησή του είναι πως οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν τέλη Ιουνίου-αρχές Ιουλίου, ενώ άλλη πηγή από τη διοίκηση ανέφερε στη «Ν» ότι, με βάση την πληροφόρηση που υπάρχει από το ΤΑΙΠΕΔ, η κατάθεση των προσφορών θα λάβει χώρα τον Ιούλιο.
Την ίδια ώρα, στο μεταξύ, δημοσιογραφικές πληροφορίες της «Ν» από κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ως χρόνο κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΘ το φθινόπωρο.
Αντικρούοντας, πάντως, τους ισχυρισμούς των εργαζομένων περί διατήρησης ζωντανού ενδιαφέροντος για τον ΟΛΘ από μόλις ενάμιση επενδυτή, επί του συνόλου των οκτώ σχημάτων που έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ο κ. Μέλλιος επισημαίνει ότι το data room ανοίγει την επόμενη εβδομάδα (μετά τις 4 Απριλίου) και αναμένεται να το επισκεφθούν τουλάχιστον πέντε από τα οκτώ αρχικά ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα.

Συγκεκριμένα, εκτός από τις θυγατρικές της Maersk «APM Terminals B.V.» και της Dubai PW «P&O Steam Navigation Company», που οι εργαζόμενοι αναφέρουν ως μοναδικές ενδιαφερόμενες, η διοίκηση του ΟΛΘ εκτιμά ότι «θα εξαντλήσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για να δουν πώς θα πορευτούν», επισκεπτόμενες επίσης το data room, η International Container Terminal Services και πιθανότατα η Mitsui & Co., ενώ επίσης αναμένεται να εκφράσει ενδιαφέρον και η Duferco, ενώ έχουν επανεμφανιστεί και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι όλοι αυτοί θα καταθέσουν σίγουρα δεσμευτική πρόταση.
Στον αντίποδα, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα πραγματοποιήσει επίσκεψη στο data room η τουρκική «Yilport Holding Inc.».
Απαντώντας επίσης στις κατηγορίες περί μη δημοσιοποίησης του master plan και του business plan, που απηύθυναν στη διοίκηση οι εργαζόμενοι, ο προεδρεύων του ΟΛΘ αναφέρει ότι θα παρουσιαστούν σε συνέντευξη Τύπου στα τέλη της επόμενης εβδομάδας, ενώ αναφορικά με τις επιφυλάξεις που εκφράζουν οι εργαζόμενοι, ότι δεν θα περιλαμβάνεται τελικά στις επενδύσεις που θα κληθεί να υλοποιήσει ο επενδυτής το σύνολο του έργου του 6ου προβλήτα, τις χαρακτηρίζει ως «ένα άλλο παραμύθι» και απαντά ότι «εμείς έχουμε καταρτίσει ένα επιχειρηματικό σχέδιο που προβλέπει σταδιακή υλοποίηση του έργου, ώστε να μην παρακωλύονται οι εργασίες και προκειμένου να εξυπηρετηθεί και η σταδιακή αναμενόμενη αύξηση του φορτίου».

Σύμφωνα, δε, με άλλη πηγή από τη διοίκηση του ΟΛΘ, «πιο δημόσια διαδικασία για την κατάρτιση master plan δεν έχει ξαναγίνει» και εκτιμάται ότι μέχρι τις 20 Απριλίου θα έχει κατατεθεί προς έγκριση στο υπουργείο Ναυτιλίας, με βάση τον νόμο 4150/2013.
Αναφορικά, δε, με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου, τόσο η ίδια πηγή όσο και ο κ. Μέλλιος παραδέχονται ότι τους δόθηκε ένα προσχέδιο από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο βαδίζει στα βήματα του σχεδίου που ακολουθήθηκε στον ΟΛΠκαι επί του οποίου ο ΟΛΘ έχει διαβουλεύσεις με τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομίας που αναμένεται να ολοκληρωθούν στα μέσα Απριλίου και η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης θα εισαχθεί επίσης στο data room.
Οσον αφορά, δε, τον πρώτο προβλήτα, τον οποίο διεκδικεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αυτός σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες δεν εξαιρείται από το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης και το αν τελικά δοθεί στην πόλη θα διευκρινιστεί στο επόμενο διάστημα, ύστερα από διαβούλευση με τα αρμόδια υπουργεία.

Συνολικές προβολές σελίδας