Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Το 54% του μήκους των οδών στην Ελλάδα προσφέρει την ελάχιστη ασφάλεια

Με επιτυχία στέφθηκε η ημερίδα «Οδική Ασφάλεια Υποδομών» που διοργάνωσε, την Πέμπτη 20-11-2014, η Make Roads Safe Hellas στην Αθήνα.
Η προσέλευση πάνω από 100 στελεχών δημόσιων υπηρεσιών, ιδιωτικών οργανισμών, μελετητών και εμπειρογνωμόνων που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, φανερώνει την ανησυχία της κοινωνίας για την σύγχρονη μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, παρέστη και απεύθυνε χαιρετισμό στην Ημερίδα. Κατά την ομιλία του, ο κ. υφυπουργός, αφού χαιρέτησε τις  πρωτοβουλίες  της MAKE ROADS SAFE HELLAS, οι οποίες μπορούν να συνεισφέρουν με τις καλές πρακτικές και τα εργαλεία από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, στην εθνική προσπάθεια για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, τόνισε τη σημασία που δίνει το Υπουργείο στην ανάπτυξη των υποδομών που εξασφαλίζουν την ασφάλεια προς τους χρήστες και δημιουργούν ένα συγχωρητικό περιβάλλον, όπως επιβάλλει η σύγχρονη ολιστική προσέγγιση για την Οδική Ασφάλεια.
Επίσης, ο κ. υφυπουργός αναφέρθηκε στις δράσεις του Υπουργείου στον Τομέα της Οδικής Ασφάλειας και ιδιαίτερα στην πρόθεση του Υπουργείου, οι έλεγχοι να επεκταθούν σε όλα τα νέα έργα της υποδομής και όχι μόνο σε αυτά που εντάσσονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.
Ο συντονιστής του έργου Δρ. Ε. Μπέλλος και ο κ. Σ. Ευσταθιάδης, Συγκοινωνιολόγος ανέφεραν ότι "το έργο SENSOR και η Make Roads Safe Hellas, μετά από επιθεωρήσεις, με ειδικά εξοπλισμένο και πιστοποιημένο όχημα, προσέφεραν μια εμπεριστατωμένη μελέτη για την κατάταξη των οδών από πλευράς οδικής ασφάλειας για 3.600 χλμ. του βασικού Οδικού Δικτύου και την κατηγοριοποίησή του με βάση το Σύστημα των Αστεριών.
Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που αξιολογείται η ασφάλεια των υποδομών στη βάση των διεθνών πρωτοκόλλων iRAP. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 54% του μήκους των οδών που επιθεωρήθηκαν προσφέρει την ελάχιστη ασφάλεια στους οδηγούς οχημάτων (1 ή 2 αστέρια, με μέγιστο τα πέντε) και το 45% κατατάσσεσαι στην κατηγορία των 3 αστεριών.
Το μεγαλύτερο μέρος των κλειστών αυτοκινητόδρομων αξιολογήθηκε με 3, 4 ή 5 αστέρια. Οι στοχευμένες παρεμβάσεις που προτείνουμε μπορούν, αν υλοποιηθούν στο σύνολό τους, να αποσοβήσουν περισσότερους από 26.000 θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς σε βάθος 20ετίας".
Ο κ. S. Lawson, εκτελεστικός Διευθυντής της EuroRAP παρουσίασε την υλοποίηση της συγκεκριμένης μεθοδολογίας σε 80 χώρες παγκοσμίως και την υιοθέτησή της από Κυβερνήσεις και Διεθνείς Οργανισμούς, όπως η Ολλανδία, Μεγ. Βρετανία, Αυστραλία, Ηνωμένα Έθνη, Παγκόσμια Τράπεζα, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κ.α. Τόνισε ότι σε πολλές χώρες της Ευρώπης πραγματοποιούνται περιοδικές επιθεωρήσεις και αξιολογήσεις οδών με χρήση της μεθοδολογίας αυτής, εφαρμόζοντας την Κοινοτική Οδηγία 2008/96.  
Στη ημερίδα συνεισέφεραν σημαντικοί ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο κ. David Ward, Executive Secretary of the Commission of Global Road Safety δήλωσε “η ολοκλήρωση της αξιολόγησης της βασικής οδικής υποδομής στην Ελλάδα είναι μια τεράστια πρόοδος για την οδική ασφάλεια. Αυτού του τύπου οι ενέργειες υποστηρίζουν ουσιαστικά το Στρατηγικό Σχέδιο για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια των Ηνωμένων Εθνών”.
Εκπρόσωποι από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων και την Εγνατία Οδό ΑΕ παρουσίασαν το πλαίσιο της εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 96/2008 και τις μεγάλης έκτασης μελέτες που υλοποιούνται για τη βελτίωση του οδικού δικτύου.
Το ΕΜΠ και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων παρουσίασαν τις ουσιαστικές προτάσεις τους για τη συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος. Τέλος ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συνεισφορά των εκπροσώπων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας μας που αναφέρθηκαν στη μεγάλη καθημερινή προσπάθεια που καταβάλλουν για την προστασία των οδηγών.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9587-to-54-tou-mikous-ton-odon-stin-ellada-prosferei-tin-elaxisti-asfaleia.html

Χωροθέτηση σταθμών διοδίων και καθορισμός τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό

Στην επικαιροποίηση των σταθμών διοδίων και τον καθορισμό τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών.
Όπως αναφέρεται, το ύψος του τέλους διοδίων καθορίζεται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος και το μήκος του προς χρέωση οδικού τμήματος.
Tο ολοκληρωμένο αναλογικό σύστημα διοδίων στην Εγνατία Οδό θα εγκατασταθεί σταδιακά εντός του έτους 2017.

Αναλυτικά στοιχεία στο επισυναπτόμενο αρχείο.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9597-xorothetisi-stathmon-diodion-kai-kathorismos-telon-diodion-stin-egnatia-odo.html

Το ΥΠΟΙΚ απομένει για την απόφαση ακινησίας φορτηγών ΔΧ και ταξί έως 3 έτη

Ανάσα για δεκάδες ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ και ταξί αποτελεί η απόφαση των υπουργείων Μεταφορών και Εργασίας, η οποία δίδει τη δυνατότητα προσωρινής ακινησίας των οχημάτων τους, από 3 μήνες έως 3 έτη.
Κατά την διάρκεια της ακινησίας, οι ιδιοκτήτες των παραπάνω αυτοκινήτων απαλλάσσονται της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΟΑΕΕ, της υποχρέωσης ασφάλισης του αυτοκινήτου, καθώς και των τελών κυκλοφορίας. Η απόφαση θα είναι εκτελεστή, μόλις υπογραφεί και από το υπουργείο Οικονομικών.
“Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία για τους ιδιοκτήτες των φορτηγών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων και τους ιδιοκτήτες επιβατικών δημόσιας Χρήσης (ΤΑΞΙ), οι οποίοι, λόγω της μείωσης του μεταφορικού έργου που έχει γίνει στις κατηγορίες αυτές, αδυνατούσαν να σταματήσουν τη λειτουργία της επιχείρησης τους, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται χρέη χωρίς να υπάρχουν αντίστοιχα έσοδα λόγω της μείωσης του μεταφορικού έργου.
Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για τις κατηγορίες αυτές των επαγγελματιών, προκειμένου να ανακουφιστούν προσωρινά”, δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών. 


Το δ.σ. του ΟΛΠ ενέκρινε τον αναθεωρημένο φιλικό διακανονισμό με την Cosco

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε το νέο αναθεωρημένο, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κείμενο σχεδίου Β’ τροποποίησης, μέσω φιλικού διακανονισμού, του έργου κατασκευής του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ κ.λ.π., επένδυσης 230.000.000 ευρώ, μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του κ. Γιώργου Ανωμερίτη, μειοψηφούντων των εκπροσώπων των εργαζομένων.
Το νέο αναθεωρημένο κείμενο θα τεθεί υπόψη της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, η οποία συνέρχεται, εκ νέου, αύριο 25 Νοεμβρίου, ώρα 12.00 εξ’ αναβολής, οπότε αναμένεται να γίνει αποδεκτό. Το τελικό κείμενο, ως σχέδιο νόμου, θα αποσταλεί από το ΥΝΑ στην Βουλή, μετά την κύρωση του οποίου και τη δημοσίευση του σε ΦΕΚ θα τεθεί σε ισχύ.
Το κατασκευαστικό έργο του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, του Προβλήτα Πετρελαιοειδών του ΟΛΠ Α.Ε. και ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αναμένεται να ολοκληρωθούν το αργότερο το 2021, οπότε και η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Πειραιά, στο οποίο λειτουργούν ως διαχειριστές η ΣΕΠ Α.Ε. και ο ΟΛΠ Α.Ε. αναμένεται να ξεπεράσει τα 7.200.000 TEU (κιβώτια).
Οι κύριες αλλαγές που επέρχονται στην σύμβαση
Μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου το άρθρο 7 του Σχεδίου αναμορφώνεται ως ακολούθως:
7. Το κείμενο και οι Πίνακες 1 και 2 του άρθρου 4.3 («Μεταβλητό Οικονομικό Αντάλλαγμα») της Σύμβασης Παραχώρησης αριθμούνται ως παράγραφος 1 του άρθρου 4.3 και στο άρθρο 4.3 προστίθεται νέα παράγραφος 2 ως ακολούθως:
«4.3.2 Ορίζεται ρητά ότι, κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη της παρούσας, από την κύρωση του παρόντος συμφωνητικού Β’ τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή των Ελλήνων αναστέλλεται η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος του Πίνακα 2 του άρθρου 4.3 της σύμβασης παραχώρησης αρχικά μέχρι την ημερομηνία θέσεως σε παραγωγική λειτουργία του Δυτικού Τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ από την ΑΕΑΣ και σε κάθε περίπτωση μέχρι και το έτος 2021».

Περαιτέρω από το έτος 2022 η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος, εφόσον ανακύψει περίπτωση καταβολής του, αναστέλλεται για κάθε έτος κατά το οποίο το ΑΕΠ της χώρας σε σταθερές τιμές 2005 (όπως ανακοινώνεται από την ΕΛ.ΣΤΑΤ), είναι χαμηλότερο από το ΑΕΠ του κατωτέρω Πίνακα 3 για το ίδιο έτος (ΑΕΠ 2008 σε σταθερές τιμές 2005 (€ 210.443 εκατ.) πλέον 2% ετησίως).
7α. Στο άρθρο 4.4 «Σταθερό ετήσιο Αντάλλαγμα Ι» μετά την φράση «…όταν η επέκταση του Προβλήτα ΙΙΙ γίνει διαθέσιμη προς εκμετάλλευση» προστίθεται η φράση «…,περαιτέρω από την ημερομηνία θέσεως σε παραγωγική λειτουργία του Δυτικού Τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ, το σταθερό ετήσιο αντάλλαγμα Ι θα αυξηθεί κατά το μήκος των νέων θέσεων πλεύρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι κατά μέτρα μήκους 567 μ. του καταβλητέου ποσού υπολογιζόμενου ως και για τις υπάρχουσες θέσεις πλεύρισης».
7β. Στο άρθρο 4.5 «Σταθερό Ετήσιο Αντάλλαγμα ΙΙ» μετά τη φράση «…όταν η επέκταση του Προβλήτα ΙΙΙ γίνει διαθέσιμη προς εκμετάλλευση» προστίθεται η φράση «…,περαιτέρω από την ημερομηνία θέσεως σε παραγωγική λειτουργία της Δυτικής πλευράς της Προβλήτας ΙΙΙ το σταθερό αντάλλαγμα ΙΙ θα αυξηθεί κατά την προστιθέμενη διαθέσιμη έκταση, ήτοι κατά 135.330 τ.μ., του καταβλητέου ανταλλάγματος υπολογιζόμενου όπως και για υφιστάμενη έκταση».
3. Από τα πιο πάνω συνάγεται ότι:
α) Προστίθεται ως σημείο 7α το σημείο εκείνο το οποίο αφορούσε ως παρατήρηση στο σκεπτικό της Απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου το σταθερό ετήσιο αντάλλαγμα Ι. Βάσει και των τοπογραφικών σχεδιαγραμμάτων το μήκος του Προβλήτα ορίζεται σε 567 μ., για το οποίο θα καταβάλλεται το συμφωνημένο ποσό.
β) Προστίθεται ως σημείο 7β το σημείο εκείνο του σκεπτικού της Απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο αφορούσε το σταθερό αντάλλαγμα ΙΙ. Βάσει των τοπογραφικών σχεδιαγραμμάτων τα τετραγωνικά μέτρα του Δυτικού υπό κατασκευή Προβλήτα ΙΙΙ ορίζονται σε 135.330, για το οποίο θα καταβάλλεται το νόμιμο αντάλλαγμα.
γ) Προστίθεται νέα αναδιατυπωμένη παράγραφος με αρ.:4.3.2 στην οποία γίνεται αποδεκτή η διατύπωση του σκεπτικού του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος μέχρι το έτος 2021.
δ) Προστίθεται νέα αναδιατυπωμένη παράγραφος, μετά την προηγούμενη, καθώς και αναδιατυπωμένος ο Πίνακας 3 για την περίοδο μετά το 2022, εφόσον υπάρξει φυσικά τέτοια ανάγκη. Σημειωτέον ότι και το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχεται ότι οι τροποποιήσεις του Σχεδίου είναι νόμιμες για τους λόγους που εκθέτει και οι οποίες ως προς το ουσιαστικό τους οικονομικό περιεχόμενο ανάγονται σε ζητήματα σκοπιμότητας, τα οποία εκφεύγουν της ελεγκτικής αρμοδιότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και αποτελούν θέματα αποκλειστικής αρμοδιότητας του ΟΛΠ Α.Ε.
Δεδομένου ότι το θέμα της αναστολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος για μετά το 2021, οπότε και θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ο Προβλήτας ΙΙΙ έχει άμεσα συνδεθεί λειτουργικά και οικονομικά με τον όρο 20 του Σχεδίου Συμφωνίας περί “εγγυημένης δυναμικότητας και ελάχιστης διακίνησης”, τα οικονομικά δεδομένα τίθενται σε νέα βάση υπολογισμού, όσον αφορά την ελάχιστη διακίνηση φορτίων, η οποία πλέον θα ανέρχεται το 2021 σε 3.087.500 TEU κάτω των οποίων θα καταβάλλεται penalty από τη ΣΕΠ Α.Ε. στον ΟΛΠ Α.Ε., ενώ η ετήσια εγγυημένη δυναμικότητα θα ανέρχεται το 2021 σε 4.750.000 TEU, σημεία τα οποία λειτουργούν εξισορροπητικά με την αναστολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Σημειώνεται ότι από το 2013 το συνολικό συμβατικό αντάλλαγμα είναι μεγαλύτερο του ελάχιστου εγγυημένου.

Συνολικές προβολές σελίδας