Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Το δ.σ. του ΟΛΠ ενέκρινε τον αναθεωρημένο φιλικό διακανονισμό με την Cosco

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε το νέο αναθεωρημένο, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κείμενο σχεδίου Β’ τροποποίησης, μέσω φιλικού διακανονισμού, του έργου κατασκευής του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ κ.λ.π., επένδυσης 230.000.000 ευρώ, μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του κ. Γιώργου Ανωμερίτη, μειοψηφούντων των εκπροσώπων των εργαζομένων.
Το νέο αναθεωρημένο κείμενο θα τεθεί υπόψη της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, η οποία συνέρχεται, εκ νέου, αύριο 25 Νοεμβρίου, ώρα 12.00 εξ’ αναβολής, οπότε αναμένεται να γίνει αποδεκτό. Το τελικό κείμενο, ως σχέδιο νόμου, θα αποσταλεί από το ΥΝΑ στην Βουλή, μετά την κύρωση του οποίου και τη δημοσίευση του σε ΦΕΚ θα τεθεί σε ισχύ.
Το κατασκευαστικό έργο του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, του Προβλήτα Πετρελαιοειδών του ΟΛΠ Α.Ε. και ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αναμένεται να ολοκληρωθούν το αργότερο το 2021, οπότε και η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Πειραιά, στο οποίο λειτουργούν ως διαχειριστές η ΣΕΠ Α.Ε. και ο ΟΛΠ Α.Ε. αναμένεται να ξεπεράσει τα 7.200.000 TEU (κιβώτια).
Οι κύριες αλλαγές που επέρχονται στην σύμβαση
Μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου το άρθρο 7 του Σχεδίου αναμορφώνεται ως ακολούθως:
7. Το κείμενο και οι Πίνακες 1 και 2 του άρθρου 4.3 («Μεταβλητό Οικονομικό Αντάλλαγμα») της Σύμβασης Παραχώρησης αριθμούνται ως παράγραφος 1 του άρθρου 4.3 και στο άρθρο 4.3 προστίθεται νέα παράγραφος 2 ως ακολούθως:
«4.3.2 Ορίζεται ρητά ότι, κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη της παρούσας, από την κύρωση του παρόντος συμφωνητικού Β’ τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή των Ελλήνων αναστέλλεται η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος του Πίνακα 2 του άρθρου 4.3 της σύμβασης παραχώρησης αρχικά μέχρι την ημερομηνία θέσεως σε παραγωγική λειτουργία του Δυτικού Τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ από την ΑΕΑΣ και σε κάθε περίπτωση μέχρι και το έτος 2021».

Περαιτέρω από το έτος 2022 η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος, εφόσον ανακύψει περίπτωση καταβολής του, αναστέλλεται για κάθε έτος κατά το οποίο το ΑΕΠ της χώρας σε σταθερές τιμές 2005 (όπως ανακοινώνεται από την ΕΛ.ΣΤΑΤ), είναι χαμηλότερο από το ΑΕΠ του κατωτέρω Πίνακα 3 για το ίδιο έτος (ΑΕΠ 2008 σε σταθερές τιμές 2005 (€ 210.443 εκατ.) πλέον 2% ετησίως).
7α. Στο άρθρο 4.4 «Σταθερό ετήσιο Αντάλλαγμα Ι» μετά την φράση «…όταν η επέκταση του Προβλήτα ΙΙΙ γίνει διαθέσιμη προς εκμετάλλευση» προστίθεται η φράση «…,περαιτέρω από την ημερομηνία θέσεως σε παραγωγική λειτουργία του Δυτικού Τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ, το σταθερό ετήσιο αντάλλαγμα Ι θα αυξηθεί κατά το μήκος των νέων θέσεων πλεύρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι κατά μέτρα μήκους 567 μ. του καταβλητέου ποσού υπολογιζόμενου ως και για τις υπάρχουσες θέσεις πλεύρισης».
7β. Στο άρθρο 4.5 «Σταθερό Ετήσιο Αντάλλαγμα ΙΙ» μετά τη φράση «…όταν η επέκταση του Προβλήτα ΙΙΙ γίνει διαθέσιμη προς εκμετάλλευση» προστίθεται η φράση «…,περαιτέρω από την ημερομηνία θέσεως σε παραγωγική λειτουργία της Δυτικής πλευράς της Προβλήτας ΙΙΙ το σταθερό αντάλλαγμα ΙΙ θα αυξηθεί κατά την προστιθέμενη διαθέσιμη έκταση, ήτοι κατά 135.330 τ.μ., του καταβλητέου ανταλλάγματος υπολογιζόμενου όπως και για υφιστάμενη έκταση».
3. Από τα πιο πάνω συνάγεται ότι:
α) Προστίθεται ως σημείο 7α το σημείο εκείνο το οποίο αφορούσε ως παρατήρηση στο σκεπτικό της Απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου το σταθερό ετήσιο αντάλλαγμα Ι. Βάσει και των τοπογραφικών σχεδιαγραμμάτων το μήκος του Προβλήτα ορίζεται σε 567 μ., για το οποίο θα καταβάλλεται το συμφωνημένο ποσό.
β) Προστίθεται ως σημείο 7β το σημείο εκείνο του σκεπτικού της Απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο αφορούσε το σταθερό αντάλλαγμα ΙΙ. Βάσει των τοπογραφικών σχεδιαγραμμάτων τα τετραγωνικά μέτρα του Δυτικού υπό κατασκευή Προβλήτα ΙΙΙ ορίζονται σε 135.330, για το οποίο θα καταβάλλεται το νόμιμο αντάλλαγμα.
γ) Προστίθεται νέα αναδιατυπωμένη παράγραφος με αρ.:4.3.2 στην οποία γίνεται αποδεκτή η διατύπωση του σκεπτικού του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος μέχρι το έτος 2021.
δ) Προστίθεται νέα αναδιατυπωμένη παράγραφος, μετά την προηγούμενη, καθώς και αναδιατυπωμένος ο Πίνακας 3 για την περίοδο μετά το 2022, εφόσον υπάρξει φυσικά τέτοια ανάγκη. Σημειωτέον ότι και το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχεται ότι οι τροποποιήσεις του Σχεδίου είναι νόμιμες για τους λόγους που εκθέτει και οι οποίες ως προς το ουσιαστικό τους οικονομικό περιεχόμενο ανάγονται σε ζητήματα σκοπιμότητας, τα οποία εκφεύγουν της ελεγκτικής αρμοδιότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και αποτελούν θέματα αποκλειστικής αρμοδιότητας του ΟΛΠ Α.Ε.
Δεδομένου ότι το θέμα της αναστολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος για μετά το 2021, οπότε και θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ο Προβλήτας ΙΙΙ έχει άμεσα συνδεθεί λειτουργικά και οικονομικά με τον όρο 20 του Σχεδίου Συμφωνίας περί “εγγυημένης δυναμικότητας και ελάχιστης διακίνησης”, τα οικονομικά δεδομένα τίθενται σε νέα βάση υπολογισμού, όσον αφορά την ελάχιστη διακίνηση φορτίων, η οποία πλέον θα ανέρχεται το 2021 σε 3.087.500 TEU κάτω των οποίων θα καταβάλλεται penalty από τη ΣΕΠ Α.Ε. στον ΟΛΠ Α.Ε., ενώ η ετήσια εγγυημένη δυναμικότητα θα ανέρχεται το 2021 σε 4.750.000 TEU, σημεία τα οποία λειτουργούν εξισορροπητικά με την αναστολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Σημειώνεται ότι από το 2013 το συνολικό συμβατικό αντάλλαγμα είναι μεγαλύτερο του ελάχιστου εγγυημένου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας