Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

Εσπερίδα και Σεμινάριο από το Υπουργείο Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέτει στις στρατηγικές προτεραιότητές του τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), με σκοπό την προώθησή τους ως εργαλεία ανάπτυξης αποτελεσματικών διαδικασιών σχεδιασμού στον τομέα των μεταφορών. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Γενική Γραμματεία του Υπ.Υ.ΜΕ. από κοινού με τους JASPERS (EC, EIB, EBRD) -στους οποίους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG REGIO & DG MOVE), έχει αναθέσει την εκπαίδευση και ενημέρωση εξειδικευμένων στελεχών και υπεύθυνων λήψης αποφάσεων σε τοπικό και εθνικό επίπεδο για τα ΣΒΑΚ-, διοργανώνουν Εσπερίδα στις 31 Ιανουαρίου 2017, στη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΛΑΕΔ).
Στην εκδήλωση συμμετέχουν αρμόδια Κυβερνητικά Όργανα, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι, Ακαδημαϊκοί, Eκπρόσωποι Φορέων Εκτέλεσης Συγκοινωνιακού Έργου, ώστε από τη θέση ευθύνης τους να συμβάλλουν στην επιτυχή υλοποίηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας μέσα από:
-τη λήψη αποφάσεων για τη χάραξη πολιτικής (decision policymakers)
-τη δυνατότητά τους, μέσω της ακαδημαϊκής και επιστημονικής τους δραστηριότητας να αναπτύσσουν δυναμικές προώθησης και υποστήριξης των προκλήσεων που τίθενται στα ΣΒΑΚ
-τη δραστηριοποίησή τους στην υιοθέτηση και υλοποίηση πολιτικής μεταφορών
-τη διαχείριση ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων
Σε συνέχεια της εσπερίδας, ακολουθεί διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο, στις 1 και 2 Φεβρουαρίου 2017 στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο απευθύνεται σε στελέχη των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, τα οποία προκρίθηκαν σε συνεργασία με τις θεσμικές ενώσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με σκοπό την κατάρτισή τους και την ανάπτυξη των απαιτούμενων δεξιοτήτων τους.
Πρόθεση του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η προώθηση των διαδικασιών σχεδιασμού που αναπτύσσονται στα ΣΒΑΚ, ώστε να διευκολυνθεί και υποστηριχθεί η μετάβαση προς ανταγωνιστικά και αποδοτικά, ως προς τους πόρους, συστήματα κινητικότητας των ευρωπαϊκών πόλεων.

«Σαφάρι» της Αστυνομίας στα φορτηγά που χρησιμοποιούν, παράνομα, το παράπλευρο οδικό δίκτυο

«Σαφάρι» της Αστυνομίας στα φορτηγά που χρησιμοποιούν, παράνομα, το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Υπουργείο Μεταφορών και Ελληνική Αστυνομία υπογράφουν Μνημόνιο Συνεργασίας, το οποίο θα δώσει στην ΕΛ.ΑΣ. πρόσβαση στο μητρώο των μεταφορικών εταιρειών του υπουργείου.
Toυ Φώτη Φωτεινού 
Με αυτό τον τρόπο θα διαπιστώνεται, σε τυχόν έλεγχο, ποιο φορτηγό έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το παράπλευρο οδικό δίκτυο και ποιο όχι.
Μέχρι σήμερα, 500 μεταφορικές εταιρείες και ιδιοκτήτες φορτηγών υπολογίζεται ότι έχουν την σχετική άδεια.
Το μέτρο της απαγόρευσης διέλευσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, έχει ψηφιστεί στη Βουλή, ωστόσο έχει προκαλέσει την αντίδραση των ομοσπονδιών ΦΔΧ, οι οποίες το έχουν χαρακτηρίσει αντισυνταγματικό και «φοροεισπρακτικό».
Αυτό, διότι οι παραβάτες τιμωρούνται με 2.000 ευρώ, ήτοι 1.000 ευρώ ο ιδιοκτήτης του φορτηγού και 1.000 ευρώ ο οδηγός.

Το υπουργείο Μεταφορών έχει καταθέσει πρόταση, σύμφωνα με την οποία τυχόν αύξηση της κυκλοφορίας των φορτηγών στους αυτοκινητοδρόμους, θα σημάνει σχεδόν αντίστοιχες μειώσεις στα διόδια. Μάλιστα, ως σενάριο βάσης, τέθηκε η υπάρχουσα κυκλοφορία.
Από την πλευρά τους, οι ομοσπονδίες ΦΔΧ δήλωσαν ότι η ανωτέρω πρόταση, σε πρώτη φάση, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά μένει να αποδειχτεί, εάν θα εφαρμοστεί.
Οι εξαιρέσεις για την άδεια διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Η άδεια διέλευσης εκδίδεται, όταν ο ιδιοκτήτης, φυσικό ή νομικό πρόσωπο:
α) είναι μόνιμος κάτοικος δήμου που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα).
β) είναι δημότης δήμου που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα).

γ) εκτελεί δημόσιο έργο σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα).
δ) εκτελεί ιδιωτικό έργο σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα).
ε) έχει την έδρα της επιχείρησης σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα).
στ) εκτελεί αγροτοκτηνοτροφικές δραστηριότητες σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα).
Τέλος, εξαιρούνται ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία και φορτηγά, όταν πρόκειται για μεταφορά προϊόντων, δομικών υλικών ή οικοσκευών, μηχανημάτων και κάθε είδους διανομή και τροφοδοσία, αλλά μόνο στο τμήμα του παράπλευρου παραλλαγμένου οδικού δικτύουπου ορίζεται από τους δύο πλησιέστερους στη διεύθυνση αποστολής κόμβους εισόδου-εξόδου προς τον οδικό άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/%cf%83%ce%b1%cf%86%ce%ac%cf%81%ce%b9-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b1%cf%83%cf%84%cf%85%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%af%ce%b1%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%86%ce%bf%cf%81%cf%84%ce%b7%ce%b3%ce%ac-%cf%80/

Συνολικές προβολές σελίδας